10 دلیل نیاز به طراحی سایت جدید

10 دلیل نیاز به طراحی سایت جدید

اگر چندین سال است که از طراحی سایت شما می گذرد، با توجه به دلایلی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد باید به فکر طراحی سایت جدید باشید. چرا که کاهش سوددهی سایت به تدریج و با گذر زمان انجام می شود. اگر معیارهایی مانند نرخ پرش سایت را با سال های قبل مقایسه نکنید و یا اگر با ترندهای فعلی طراحی وبسایت مطلع نباشید، متوجه نمی شوید که سایت شما قدیمی شده است.

چه نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد یک وب سایت نیاز به طراحی مجدد دارد؟ چگونه می توانید بدانید که زمان آن رسیده است که سایت خود را به روز رسانی کنید؟ در اینجا به ده مورد از مهم ترین دلایلی که نشان می دهد باید سایت خود را بازطراحی یا یک سایت جدید طراحی کنید، اشاره می کنیم.

1. سه سال یا بیشتر از آخرین تغییرات اساسی می گذرد

روند طراحی وبسایت و فناوری به سرعت در حال تغییر است. بنابراین، می ‌توانید انتظار داشته باشید که یک ‌سایت معمولی حداقل هر سه سال یکبار به ارتقای قابل توجهی نیاز دارد. یک سایت احتمالاً در طول زمان نگهداری و ایرادات آن اصلاح می شود. اما با این حال، یک وب سایت احتمالاً پس از حدود سه سال همچنان نیاز به طراحی مجدد دارد.

2. سرعت لود سایت کند باشد

البته، هیچ قانونی نمی گوید که یک وب سایت باید بعد از سه سال دوباره طراحی شود. اما دلایلی وجود دارد که نشان می دهد سایت شما باید ارتقا یابد. یکی از رایج‌ ترین مشکلاتی که مردم با سایت‌ های قدیمی‌ تر تجربه می‌کنند، سرعت پایین لود سایت است.
با توجه به اینکه سرعت پهنای باند در چند سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است، کاربران اینترنت انتظار دارند سایت ها با این سرعت همگام شوند. بنابراین، اگر سایت شما سرعت لود پایینی دارد و کاربران بی حوصله را منتظر نگه می دارد، باید به این نکته توجه کرد که برخی از افراد منتظر بارگذاری صفحات نخواهند ماند و از سایت خارج می شوند.

سرعت لود سایت

3. UX ضعیف

با توجه به رشد تکنولوژی و افزایش تعداد کاربران سایت، نیاز به تجربه کاربری عالی (UX) بارزتر شده است. اما قالب ‌های قدیمی ‌تر سایت‌ها تجربه کاربری خوب را برآورده نمی ‌کنند. بنابراین، استفاده از یک وبسایت قدیمی چالش برانگیزتر است و از بسیاری از استانداردهای UX استفاده نمی کند. در نتیجه، اگر هنوز از یک قالب قدیمی استفاده می‌ کنید، تغییر قالب قدیمی سایت به یک قالب جدید یا طراحی یک سایت سفارشی می‌ تواند مشکلات معمول UX را حل کند.

4. وب سایت دیگر نشان دهنده برند نیست

ممکن است نام تجاری شما رشد قابل توجهی داشته باشد اما آیا وب سایت شما با این رشد همگام بوده است؟ زیرا اگر وب سایت شما به اندازه نام تجاری زبان زد و خاص نباشد، باعث سردرگمی و نرخ پرش بالا می شود. فرض کنید برند شما نشان می دهد که شرکت شما آینده نگر است، اما وب سایت شما داستان کاملا متفاوتی را بیان می کند. در این صورت، وب سایت شما می تواند باعث از دست دادن قابل توجه اعتبار برند شود.

طراحی سایت

5. نرم افزار قدیمی یا پشتیبانی نشده

یک سایت ممکن است با فناوری قدیمی یا پشتیبانی نشده به کار خود ادامه دهد. استفاده از چنین فناوری مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. برای مثال، ممکن است سایت شما همچنان حاوی عناصر Adobe Flash باشد، اما Flash دیگر پشتیبانی نمی‌شود. ممکن است افزونه های وردپرس داشته باشید که دیگر پشتیبانی نمی شوند. افزونه های پشتیبانی نشده به روز نمی شوند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات امنیتی شوند.

6. تجربه ضعیف سایت در نسخه موبایل

استفاده از دستگاه های تلفن همراه هر ساله در حال افزایش است. در واقع، استفاده از اینترنت تلفن همراه اکنون از 50 درصد فراتر رفته است. بنابراین، اگر وب سایت شما بهترین تجربه کاربر تلفن همراه را ارائه نمی دهد، ممکن است بیش از 50 درصد از بازدیدکنندگان خود را از دست بدهد. در واقع، بسیاری از وب سایت ها در حال حاضر سایت را برای دو نسخه دسکتاپ و موبایل طراحی و راه اندازی می کنند. بنابراین تجربه ضعیف تلفن همراه برای بسیاری از کاربران آزاردهنده خواهد بود.

 

طراحی سایت ریسپانسیو

 

7. کاهش نرخ تبدیل

نرخ تبدیل یکی دیگر از معیارهای وب سایت است که نشان می دهد سایت شما نیاز به طراحی مجدد دارد. بنابراین، ببینید نرخ تبدیل شما در حال حاضر در مقایسه با نرخ تبدیل در سال های گذشته چقدر است و چه تغییر یکرده است. اگر بازدیدکنندگان بیشتری دریافت می کنید اما نرخ تبدیل در حال کاهش است، ممکن است طراحی قدیمی وب سایت شما دلیل آن باشد.

بیشتر بخوانید: ریدیزاین یا باز طراحی سایت چیست و چه زمان به آن نیاز داریم؟

8. محتوا و ساختار سایت

سایت هایی که طراحی می شوند ممکن است ساختار درستی نداشته باشد و محتواهای سایت در جای درستی قرار نداشته باشند که برای کاربر گیج کنند است. به عنوان مثال، ممکن است دامنه محصولات خود را گسترش یا سبک بازاریابی محتوای خود را تغییر داده باشید. و ممکن است مجبور شده باشید محتواهای جدید در سایت قرار دهید یا ساختار سایت را جابجا کنید. افزودن عناصر جدید به یک سایت نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. عناصر جدید سایت ممکن است ظاهر و عملکرد مشابهی با عناصر قدیمی نداشته باشند. این قبیل فعالیت ها می تواند بر قابلیت استفاده یک وبسایت تأثیر بگذارد. بنابراین، همه این موارد نشان می ‌دهد که سایت باید اصلاح شود.

9. ظاهر سایت قدیمی به نظر می رسد

همانطور که مد به سرعت در حال تغییر است، روند طراحی سایت نیز به همان سرعت در حال تغییر می باشد. بنابراین، طولی نمی کشد که یک وب سایت قدیمی به نظر برسد. بنابراین، اگر وب سایت شما المان های قدیمی ساخت سایت را دارد، باید بدانید که این سایت شما را ناامید خواهد کرد. امیدواریم، وب سایت شما به این بدی به نظر نرسد که در این صورت حتی ارزش مقایسه وبسایت با رقبا را ندارد و در سریع ترین زمان ممکن باید سایت ریدیزاین شود. بنابراین، اگر تفاوت های قابل توجهی در ظاهر و عملکرد سایت مشاهده می کنید، وقت آن رسیده است که یک وب سایت جدید داشته باشید.

 

طراحی مجدد سایت

10. افزایش نرخ پرش

نرخ پرش روزانه در حال نوسان است و افزایش گهگاهی در نرخ پرش برای سایت شما دلیلی برای هشدار نیست. اما، افزایش مداوم در نرخ پرش می تواند به دلیل طراحی قدیمی سایت باشد. بنابراین، میانگین نرخ پرش فعلی را با سال های گذشته مقایسه کنید تا ارزیابی درستی کنید که آیا سایت شما نیاز به طراحی مجدد دارد یا خیر. و اگر روند صعودی وجود دارد، حتما طراحی مجدد سایت را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: سایت فروشگاهی و سایت شرکتی چه تفاوت هایی دارد؟

 

نتیجه

ترندها و استانداردهای طراحی وبسایت در حال تغییر است، همانطور که انتظارات کاربران وبسایت تغییر می کند. بنابراین، بهتر است یک سایت را با محتوای جدید و انجام تغییرات در طراحی، به روز نگه دارید. همچنین، زمانی فرا خواهد رسید که طراحی سایت مجدد بهترین راه حل برای مشکلات ایجاد شده برای سایت شما می باشد.
در این مقاله به بارزترین دلایلی که یک سایت نیاز به بروز رسانی دارد مانند افزایش نرخ پرش و کاهش نرخ تبدیل اشاره شد. بنابراین، امیدواریم که دلایل ذکر شده در بالا مانند یک هشدار دهنده عمل کند و به شما کمک کند که بهترین زمان برای طراحی سایت چه زمانی است.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۳.۷ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید