10 دلیل برای طراحی اپلیکیشن با React Native

10 دلیل برای طراحی اپلیکیشن با React Native

React Native یک فریمورک جاوا اسکریپت است که برای ساخت برنامه‌ های پلتفرم‌ های iOS و Android طراحی شده است. این برنامه مبتنی بر یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که توسط فیس بوک به نام React ایجاد شده است. این برنامه کاملاً با نیازهای بازار اپلیکیشن موبایل امروزی مطابقت دارد؛ زیرا با دو سیستم‌ عامل که بر کل بازار تسلط دارند، کار می‌ کند. شرکت‌ هایی که برنامه‌ های تلفن همراه را ایجاد می‌ کنند اغلب با یک تصمیم مواجه می‌ شوند:

گزینه اول، برنامه‌ هایی بسازند که تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد یا برنامه‌ هایی بسازند که با سرعت در پلتفرم‌ ها و دستگاه‌ های بیشتری اجرا شوند.

React Native هر دو این مشکل را حل می‌ کند. این برنامه به لطف استفاده از بیشتر کدهای جاوا، امکان تسریع روند طراحی اپلیکیشن در پلتفرم‌ های مختلف را فراهم می‌ کند.

React Native چیست؟

React Native (ریکت نیتیو) یک فریم ورک متن باز است که از جاوا اسکریپت استفاده می‌ کند. React Native در حال حاضر طیف گسترده‌ای از عناصر و روش‌ های iOS و Android را پشتیبانی می‌ کند. این برنامه به شما امکان می‌ دهد برنامه‌ های بومی سیستم‌ عامل را با تجربه کاربری عالی ایجاد کنید.

چرا از React Native استفاده می‌ کنیم؟

ما از React Native استفاده می‌ کنیم زیرا مزایای بسیاری را ارائه می‌ دهد. با این برنامه هم در ساخت اپلیکیشن موبایل و هم در نگهداری و ارتقاء آن، در زمان صرفه‌ جویی می‌ شود. این برنامه بومی است بنابراین در دستگاه‌ های تلفن همراه عالی عمل می‌ کند و در صورت لزوم در آینده قابل‌ توسعه است.

طراحی اپلیکیشن با react native

مزایای کلیدی برنامه React Native

1. React Native جامعه محور

توسعه React Native در واقع به‌ عنوان یک تلاش از سوی هکتون در سال 2013 آغاز شد و به نیاز جامعه توسعه‌ دهندگان پاسخ داد. این سازمان به دنبال این بود که توسعه اپلیکیشن‌ های تلفن همراه را با قدرت و سرعت React ترکیب کند. این حرکت منجر به خلق React Native شد، چارچوبی که توسط فیس‌ بوک ایجاد شد و توسط جامعه توسعه‌ دهنده پشتیبانی و به‌ طور مداوم به جلو هدایت شد.

2. حداکثر استفاده مجدد از کد و صرفه‌ جویی در هزینه

با استفاده از React Native، می‌ توانید از همان کد برای iOS استفاده کردید، در اندروید هم استفاده کنید. این به معنای صرفه‌ جویی بزرگ در زمان و هزینه توسعه اپلیکیشن است. از نظر تئوری با این ویژگی، هزینه برای توسعه اپلیکیشن تقریباً می‌ تواند به نصف کاهش یابد. در عمل، صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها کمی کمتر خواهد بود، اما هنوز به‌اندازه کافی با صرفه است. بر اساس محاسبات اخیر، حدود 90 درصد از کد را می‌ توان مجدداً بین اندروید و iOS استفاده کرد.

3. بارگذاری مجدد زنده (live and Hot Reloading)

React Native ویژگی جالبی دارد که در فریمورک ‌های دیگر نخواهید یافت. ویژگی «بارگذاری مجدد زنده» که به شما امکان می‌ دهد فوراً نتیجه آخرین تغییری را که در کد ایجاد کرده‌اید، ببینید.
ری اکت نیتیو به دلیل پشتیبانی از Live و Hot Reloading معروف است. در مورد بارگذاری مجدد زنده باید بگوییم، این ابزاری است که به خواندن فایلی که توسعه‌ دهنده تغییرات را در آن اعمال کرده است کمک می‌ کند. نکته مثبت کلیدی Hot Reading این است که اجازه می‌ دهد کد منبع را تغییر دهید و به این ترتیب، برای مشاهده کدها نیازی به کامپایل مجدد برنامه ندارید. بنابراین، اگر چند پنجره باز از جمله کد و صفحه برنامه دارید، می‌ توانید بلافاصله پس از ایجاد تغییرات در کد، نتیجه را مشاهده کنید. در واقع، بارگذاری مجدد زنده نقش مهمی در کاهش زمان انتظار برای تغییرات دارد.

4. عملکرد قوی برای محیط‌های تلفن همراه

معماری React Native به‌ خوبی برای دستگاه‌ های تلفن همراه تنظیم شده است. این برنامه از GPU (واحد پردازش گرافیکی) استفاده می‌ کند، درحالی‌ که پلتفرم‌ های دیگر، اغلب از «CPU (واحد پردازش مرکزی)» استفاده می‌ک نند این باعث می‌ شود React Native بسیار سریع عمل کند.

ساخت اپ با ریکت نیتیو

5. عملکرد بهینه

بدون شک، React Native یک گزینه واقعی برای بهبود عملکرد از طریق ماژول‌ ها است. React Native به مؤلفه‌ های هر دو سیستم‌ عامل اندروید و iOS متصل می‌ شود و هم‌ زمان یک کد برای API تولید می‌ کند.

6. بهره‌ مندی از مجموعه بزرگ توسعه‌ دهندگان

واقعیت این است که React Native یک پلتفرم منبع باز جاوا اسکریپت است که در آن هر توسعه‌ دهنده‌ ای آزاد است تا در چارچوب مشارکت کند و به‌ راحتی برای همه قابل‌ دسترسی است. بنابراین، می‌ توانید از فناوری مبتنی بر جامعه بهره کامل ببرید. این به این معنی است که اگر هر توسعه‌ دهنده‌ ای در حین توسعه یک برنامه در جایی گیر کند، می‌ تواند از اعضای انجمن که او را در این زمینه راهنمایی می‌ کنند کمک بگیرد. پشتیبانی یک مجموعه بزرگ بسیار مفید است زیرا به شما امکان می‌ دهد تجربیات و نمونه کارهای خود را به اشتراک بگذارید تا بتوانید کد نویسی بهتری داشته باشید. یک پلتفرم GitHub React Native وجود دارد که توسعه‌ دهندگان را تشویق می‌ کند تا هر زمان که چیز جدیدی در مورد React Native یاد می‌ گیرند، تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. آنها همچنین بازخوردها و بررسی‌ ها را در مورد برقراری ارتباط بهتر با اعضای جامعه دریافت می‌ کنند. فراموش نکنید که React Native توسط فیس بوک، پادشاه رسانه‌ های اجتماعی معرفی شده است. بنابراین، شما پشتیبانی گسترده‌ ای از غول رسانه‌ های اجتماعی دریافت خواهید کرد. در واقع، فیس بوک یک پلتفرم خاص برای کمک به توسعه‌ دهندگان ایجاد کرده است تا تعاملات طولانی را آغاز کنند که در آن شما می‌ توانید مشکلات و بهترین شیوه‌ های حل آنها را به اشتراک بگذارید.

7. مقرون‌ به‌ صرفه بودن

در پاراگراف قبلی بحث کردیم که چگونه قابلیت استفاده مجدد کد در React Native به کاهش هزینه توسعه‌ دهنده برنامه کمک می‌ کند. توسعه‌ دهندگان نیازی به استفاده از کدهای جداگانه برای هر دو سیستم‌ عامل ندارند؛ زیرا هر دو سیستم‌ عامل را می‌ توان با یک زبان برنامه‌ نویسی کدگذاری کرد. این ویژگی، هزینه پروژه شما را مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر می‌ کند، زیرا نیازی به استخدام تیم بزرگ و توسعه‌ دهندگان مختلف برای انجام کار ندارید. این یکی دیگر از مزایای React Native است زیرا اندازه تیم کوچک برای انجام کار کافی است.

بیشتر بخوانید: طراحی اپلیکیشن Native یا Hybrid؟ کدام بهتر است؟

8. انعطاف‌پذیری

نوع رابط مورداستفاده در React Native باعث می‌ شود که اگر تمایل داشته باشید یا لازم باشد برنامه را به چارچوب توسعه دیگری منتقل کنید، می‌ توانید برنامه را از ریکت نیتیو صادر کرده و آن را به Android Studio یا Xcode منتقل کنید و ادامه کار را از آنجا ادامه دهید. این یک مزیت بزرگ استفاده از React Native برای توسعه اپلیکیشن موبایل است و به انعطاف‌پذیری آن می‌افزاید.

9. امکان ارتقا یک برنامه موجود

آیا یک اپلیکیشن دارید و می‌ خواهید آن را به روشی مقرون‌ به‌ صرفه ارتقا دهید؟ برای این کار می‌ توان از مؤلفه‌ های React Native UI استفاده کرد.

10. امکان به‌ روزرسانی سریع‌ تر اپلیکیشن های ساخته‌ شده

قبلاً انتشار به‌ روزرسانی برنامه‌ های شما زمان زیادی طول می‌ کشید و توسعه‌ دهندگان را ملزم می‌ کرد که دوباره فرآیند طراحی اپ را تکرار کنند. با ری اکت نیتیو این فرآیند ساده شده است. اپلیکیشن های معروف ساخته‌ شده با React Native: 

  • Facebook
  • Facebook Ads
  • Walmart
  • Bloomberg
  • Instagram
  • SoundCloud Pulse
  • Townske
  • Gyroscope
  • Wix
  • Delivery.com

اهمیت طراحی اپ با  react native

چرا باید React Native را یاد بگیریم؟

React Native یکی از بهترین راه‌ های ایجاد برنامه‌ های پلتفرم تلفن همراه در نظر گرفته می‌ شود. امروزه اکثر طراحان HTML و CSS این برنامه را می‌ شناسند. با این تکنولوژی طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، طراحی اپلیکیشن املاک، طراحی اپلیکیشن آموزشی و ... را می توان انجام داد و اپ هایی با کیفیت بالا تولید کرد. داشتن جنبه بصری، انیمیشن‌ ها و سازگاری همزمان با سیستم‌ عامل‌ های اندروید و iOS می‌ تواند زمان زیادی را برای تیم توسعه‌ دهنده اپلیکیشن شما صرفه‌ جویی کند. React Native همکاری بین طراحان و توسعه‌ دهندگان را نیز افزایش می‌ دهد. در نهایت محصول شما سریعتر، با کیفیت بالاتر تولید می‌ شود.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید