چگونه سایت خود را برای جستجو گوگل از طریق صدا بهینه کنیم

چگونه سایت خود را برای جستجو گوگل از طریق صدا بهینه کنیم

در دهه گذشته بارها گفته شده است که جستجوی صوتی آینده جستجوی آنلاین است. احتمالأ شما هم هیجان‌زده هستید که محتوای وبسایت خود را برای جستجوی صوتی از طریق دستگاه‌های هوشمند بهینه کنید. از این گذشته، مدت زیادی است که بعضی افراد از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند و بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند تصور کنند که به روش قدیمی و خسته‌کننده جستجو از طریق تایپ بازگردند. جالب است که بدانید حدود ۷۰ درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به جای تایپ کردن، از جستجوی صوتی استفاده کنند. در اینجا نشان خواهیم داد که بهینه کردن سایت از طریق صدا چگونه ممکن است.

جستجو صوتی


اما سؤالاتی نیز در این بین مطرح می‌شود. چگونه می‌توانید مطمئن شوید که وبسایت شما برای جستجوی صوتی از طریق ابزارهایی مانند الکسا، سیری یا کورتانا بهینه شود؟ چه کاری می‌توانید انجام دهید تا آن ۷۰ درصد جستجوگران صوتی را به عنوان مشتری در اختیار بگیرید؟ خوشبختانه با پیشرفت فناوری این امکان به وجود آمده است که بتوانید جستجوی صوتی را در فرآیند بهینه‌سازی وبسایت خودتان بگنجانید.


بهینه کردن سایت از طریق صدا – کاربران چگونه با صدا جستجو می‌کنند؟

با گذشت زمان، جستجو از طریق صدا به عنوان یک روند در حال رشد و تکامل است، اما فناوری جستجوی صوتی در حال حاضر در چه جایگاهی قرار دارد؟ فناوری‌های مختلفی وجود دارند که قادر به دریافت و تفسیر دستورات گفتاری هستند و از هر کدام از موتورهای جستجو به عنوان پایگاه دانش خود استفاده می‌کنند.
در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که هیچ تفاوتی بین دستیار هوشمند تلفن‌های همراه و اسپیکرهای هوشمند وجود ندارد، اما با نگاهی به نحوه استفاده از آن‌ها می‌بینیم که تفاوت‌های ظریفی وجود دارد. هدف ما این است که مطمئن شویم می‌توانید وبسایت خود را جستجو از طریق فرمان‌های صوتی بهینه کنید.
مانند ایجاد کلمات کلیدی با توجه به قصد و نیت کاربران از جستجو، ما شاهد موارد استفاده جداگانه برای دستگاه‌های مختلف مجهز به دستیار صوتی هستیم. اگر روی نحوه استفاده از هر دستگاه تمرکز کنید، بهتر می‌توانید محتوای خود را برای هر نوع جستجوگری که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید، بهینه کنید.


تلفن‌های همراه هوشمند – جستجوی سریع از طریق صدا

چنانچه قصد دارید برای بهینه کردن سایت از طریق صدا اقدام کنید، بایستی به این نکته توجه کنید که جستجوگران صوتی که به پاسخ یا راه حلی سریع برای یک مشکل فوری نیاز دارند، معمولاً از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، فرض کنید که قرار ملاقات دارید و می‌خواهید تصمیم بگیرید که کجا بروید. یک جستجوی صوتی سریع می‌تواند ایده‌های زیادی به شما بدهد.

جستجو گوگل از طریق صدا


اسپیکرهای هوشمند – جستجوی عمیق از طریق صدا

مردم اغلب از اسپیکرهای هوشمند در خانه برای هر نوع جستجوی راحت، بزرگ و عمیق استفاده می‌کنند. افراد مختلف از چیزهای ناچیز و کم اهمیت گرفته تا پیدا کردن آهنگ‌های تصادفی و یا نیاز به کمک در هر برنامه‌ریزی مانند عروسی یا سفر خارج از کشور که ممکن است انجام دهند، از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند.


اسپیکرهای خودرو – کاربرانی که به جستجوی صوتی نیاز دارند

بیش از ۵۰ درصد مردم هنگام رانندگی از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند و به دنبال مکان‌ها، مسیرها و یا فروشگاه‌ها با بهترین قیمت می‌گردند.
احتمالاً خودتان می‌دانید که این تمایزات فنی چقدر مفید هستند. از همین رو هنگام بهینه‌سازی برای جستجوی صوتی، شناسایی فناوری مورد استفاده کاربر و نیت و هدف او از جستجوی صوتی نقش مؤثری دارند. علاوه بر این، گوگل در حال کار بر روی ارتقای قابلیت‌های جستجوی خود از طریق فناوری‌های هوش مصنوعی مانند MUM است که نوید افزایش انعطاف‌پذیری در جستجو را می‌دهد. این دانش ارزشمند شما را به سمت بهترین راه برای بهینه‌سازی سایت سوق می‌دهد. اما کسب و کار شما چگونه می‌تواند از فناوری جستجو با صدا استفاده کند؟


بهینه کردن سایت از طریق صدا – از کلمات کلیدی محاوره‌ای استفاده کنید

همانطور که می‌دانید کلمات کلیدی کوتاه و مبهم دشمن سئو هستند. در بیشتر موارد، کلمات کلیدی متوسط و بلند بسیار بهتر هستند. هر چه کلمات کلیدی خاص‌تر باشند، احتمال پیدا شدن وبسایت شما در جستجوی گوگل بیشتر است. در رابطه با بهینه کردن سایت از طریق صدا باید بگوییم که کلمات بلند نیز کافی نیستند. در عوض، باید از عبارات و سوالات کاملی استفاده کنید که معمولاً در مکالمات بین انسان‌های واقعی به کار می‌روند. خوشبختانه ابزارهایی که برای یافتن کلمات کلیدی استفاده می‌شوند، می‌توانند چنین عبارات و سؤالاتی را برای شما به خوبی انتخاب کنند.
هنگام استفاده از این ابزارها، تمام عبارات محاوره‌ای را انتخاب کنید. چنین عباراتی معمولاً با کلماتی مثل چه کسی، چه چیزی، چرا، کجا، چه زمانی و چگونه شروع می‌شوند. همچنین به عنوان جایگزین می‌توانید از ویژگی تکمیل خودکار (autocomplete) و People Also Ask گوگل استفاده کنید. برای اینکه تحقیقات خود را کامل کنید، حتماً انجمن‌ها و وبسایت‌هایی که مخاطبان هدف شما به آنجا مراجعه می‌کنند را نیز بررسی کنید. یک مثال خوب انجمن Reddit است. عناوین مربوط به موضوع خودتان را پیدا کنید، چرا که این‌ها همان سؤالاتی هستند که مشتریان بالقوه شما به دنبال جوابشان می‌گردند.


بخش سؤالات متداول را ایجاد کنید
احتمالاً شنیده‌اید که داشتن یک صفحه پرسش و پاسخ در وبسایت برای سئو عالی است. این کاملاً درست است. کاربران با سؤالاتی به وبسایت شما مراجعه می‌کنند و شما باید پاسخ‌ها را آماده داشته باشید. کارشناسان سئو توصیه می‌کنند محتوایی ایجاد کنید که نیازهای کاربران را برآورده کند. به سختی می‌توان مثالی بهتر از سوالات متداول را در نظر گرفت.
اما کلمات مهم در اینجا «سؤالات» و «پاسخ‌ها» هستند. پرسش و پاسخ جوهره جستجوی صوتی است. این پرسش‌ها و پاسخ‌ها محرک‌های زبان محاوره‌ای هستند که در مورد آن صحبت کردیم. با استفاده از تحقیقاتی که در وهله نخست انجام داده‌اید، فهرستی از سؤالات را در یکی از صفحات وبسایت خود ایجاد کنید. سپس به سادگی پاسخ آن‌ها را نشان دهید. جواب‌ها را با جزئیات بنویسید، اما خیلی طولانی نباشند. کاربران جواب‌های سریع را ترجیح می‌دهند و برای بهینه کردن سایت از طریق صدا، اتفاقاً جواب‌ها بایستی کوتاه‌تر هم باشند.


بهینه کردن سایت از طریق صدا – از چند زبان استفاده کنید

این احتمال وجود دارد بازدیدکنندگانی داشته باشید که به بیش از یک زبان استفاده می‌کنند. اگر اینطور باشد، باید محتوایی را تهیه کنید که آن‌ها بتوانند پیدا و استفاده کنند. در صورتی که می‌خواهید از جستجوی صوتی در وبسایت خودتان استفاده کنید، کیفیت ترجمه محتوای شما باید بسیار دقیق باشد. باید مطمئن شوید که وقتی کاربری برای مثال از دستیار هوشمند Siri استفاده می‌کند، محتوای شما مثل یک منبع قابل اعتماد و معتبر به نظر برسد. توصیه می‌شود که برای ترجمه و تصحیح محتوای خود از یک مترجم بومی استفاده کنید. همچنین استفاده از دستورالعمل‌های گوگل برای مدیریت وبسایت‌های چند زبانه را فراموش نکنید.


از نمایه تجاری گوگل استفاده کنید

تقریباً نیمی از کاربرانی که روزانه از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند، به دنبال اطلاعات کسب و کارهای محلی می‌گردند. از آنجایی که جستجو از طریق صدا بسیار محلی پسند است، مهم است مطمئن شوید که نتایج صوتی شما در صفحه اول نمایش داده شوند. اما بهترین راه برای بهبود نتایج جستجوی صوتی چیست؟
استفاده از نمایه تجاری گوگل برای بهبود نتایج جستجوی صوتی مربوط به کسب و کارها یک الزام به شمار می‌رود. این کار آسان و کاملاً رایگان است. فهرست خود را ایجاد کنید، آن را با تمام اطلاعاتی که می‌توانید ارائه دهید، پر کنید و منتظر تأیید باشید. به این ترتیب یک ابزار سئو قدرتمند در اختیار خواهید داشت که با استفاده از WebCEO حتی می‌توانید انتظار کارکرد بیشتری را داشته باشید. گزارشات نمایه تجاری گوگل آن‌ها فعالیت مشتریان را ردیابی کرده و به شما نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان چگونه با وبسایتتان تعامل داشته‌اند.


بهینه‌سازی حالت موبایل را فراموش نکنید

بهینه کردن سایت از طریق صدا تنها حالت دسکتاپ را شامل نمی‌شود، بلکه باید بهینه‌سازی برای حالت موبایل را نیز مد نظر داشته باشید. ۲۰ درصد از جستجوهای موبایل با استفاده از صدا انجام می‌شوند. اگر وبسایت شما برای موبایل به خوبی بهینه نشده باشد، کاربر از سایت شما دور خواهد شد. نباید اجازه دهید چنین اتفاقی بیفتد. برای بهینه‌سازی سئوی موبایل رعایت چند نکته ضروری است که عبارتند از:
•    طراحی تعاملی
•    اجتناب از بارگذاری محتوای بینابینی
•    زمان بارگذاری کوتاه
•    خوانایی آسان
سئو و بهینه‌سازی سایت کمک می‌کند که در نتایج برتر موتورهای جستجو دیده شوید. تیم سئو کیان تجارت با بهره‌گیری از متخصصان سئو و استراتژی برتر خود در جهت رسیدن به چنین اهداف بزرگی شما را همراهی می‌کند.

سرچ صوتی گوگل
با کاربران در رسانه‌های اجتماعی تعامل داشته باشید

بله رسانه‌های اجتماعی نیز برای جستجو از طریق صدا مناسب هستند! نتایج جستجوهای صوتی اغلب شامل تعداد زیادی لایک و اشتراک‌گذاری از فیسبوک، توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی هستند. مطمئن شوید که صفحات فعالی در رسانه‌های اجتماعی این چنینی داشته باشید. هر چه بیشتر با کاربران تعامل داشته باشید، بعداً احتمال زیادتری وجود دارد که از طریق دستیارهای مجازی شما را پیدا کنند.


تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید