نکاتی مهم در طراحی سایت

نکاتی مهم در طراحی سایت

اگر به فکر طراحی سایت می باشید و یا اگر به دنبال موارد مهم و اثرگذار در طراحی سایت خوب و کاربرپسند هستید، حتما این مطلب را مطالعه نمایید، سعی برآن شده که اکثر موارد مهم برای داشتن یک سایت خوب و کاربرپسند توضیح داده شود.

 

انجین اختصاصی یا انجین آماده؟

انجین های آماده مثل ورد پرس و جوملا برای کارهای مقطعی مثل سایت برای یک همایش خوب جواب میده ولی برای یک سایت دائمی ایده مناسبی نیست، دلیل اون هم اینه که ایده های جدید در این انجین ها، وجود نداره و فقط چیزهایی است که از قبل آماده است.


1- انتخاب دامنه (آدرس) و نام مناسب برای سایت

اولین قدم برای شرع کار انتخاب یک نام مناسب برای سایت می باشد و سپس باید براساس این نام، به دنبال آدرسی مناسب برای دسترسی به سایت باشید که در اصطلاح به آن دامنه میگویند و همه دامنه هایی که در داخل کشور ایران ثبت میشوند منتهی به .ir هستند و به جز آنها همه دامنه های دیگر خارجی هستند و ممکن است به .com ، .org ، .tv و ... منتهی بشوند.
بسیار مهم است که این نام دامنه انتخابی پس از بررسی و مشورت انتخاب شود و یک نام مناسب و با مسما و همسو با محتویات و یا خدمات ارا ئه شده در سایت باشد. چرا که تمامی افراد جهت دسترسی به سایت شما از این نام دامنه استفاده خواهند نمود و وارد سایت شما خواهند شد.


2- انتخاب هاست مناسب

برای بارگذاری اطلاعات سایت و نمایش محتواها در بستر اینترنت نیاز است که فضایی تهیه شود که کدهای برنامه نویسی در آن بارگذاری شوند و در اصطلاح به آن هاست می گویند. اگر این هاست دارای کیفیت مناسب و یا فضای حجمی به اندازه نباشد، میتواند شما را دچار مشکلات عدیده ای نماید و ممکن است باعث کندی سایتتان گردد ویا به دلیل کم بودن منابع تحت اختیار هاست، اطلاعات سایت را درست نمایش ندهد.


3- گرافیک و رنگ بندی سایت

قدم بعدی در روند طراحی سایت، انتخاب گرافیک یا UI سایت می باشد. UI میتواند به شکل آماده ( قبلا طراحی شده) باشد و یا اینکه همه موارد UI را از اول طراحی نمایید. هرچند که اکثر شرکت ها یک UI قبلا طراحی شده را انتخاب و آنرا به درخواست کاربر سفارشی می نمایند.
به هرحال، استفاده از گرافیکی با رنگ و لعاب جذاب ، میتواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتریان سایت شما داشته باشد.
برای مثال استفاده زیاد از رنگ های تند و کنتراست بالا باعث خستگی و نارضایتی کاربر خواهد بود.
آیتم بسیار مهم دیگر، استفاده از سایز و نوع فونت مناسب می باشد چراکه اکثر اطلاعات سایت از طریق نوشتار منتقل میشود و کاربر بایستی بتواند به راحتی از نوشتارهای سایت استفاده نماید و نیازی به زوم و یا تغییر تنظیمات نداشته باشد.

 

طراحی سایت


4- طراحی بسیار حرفه ای و برنامه ریزی شده منوها

اینکه سایت ما چه هدفی دارد و چه اطلاعاتی را میخواهد نمایش دهد، نکات بسیار مهمی هستند که باید برای تک تک آنها وقت گذاشته شود و کلیه اطلاعات به شکل حرفه ای  دسته بندی شده و کاملا در دسترس و واضح در اختیار مشتری قرار گیرد. مشتری به هیچ عنوان نباید وارد سایتی بشود و سردرگم دنبال محتوا و خواسته خودش باشد.

 

5- استفاده از تصاویر مناسب و گویا

اکثر زیبایی و هنر یک وبسایت به تصاویر استفاده شده در آن می باشد.
ساختار سایت باید طوری باشد که تصاویر استفاده شده در سایت، در رزولوشن ها و دستگاه های مختلف به هم نریزد.
تصاویر باید بسیار با کیفیت و گویا باشند و به هیچ عنوان نباید از عکس های سنگین و پرحجم استفاده نمود.
در سایت ها باید از عکس هایی با استاندارد های وب و بهینه سازی شده استفاده گردد.
استفاده از تصاویر در بین متن های بلند و مقالات، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و کارایی سایت دارد.

 

طراحی سایت فروشگاهی


6- طراحی فرم تماس با ما مناسب

داشتن فرم تماس با ما مناسب و در دسترس، اعتبار خاصی به سایت می دهد و مشتری اطمینان پیدا میکند که افرادی حقیقی پشت این فضای مجازی وجود دارند.
شماره های تماس با فونت های زیبا و واضح و اینکه با انتخاب آنها به راحتی بتوانیم تماس حاصل نماییم، اعتبار سایت را بالا برده و کاربر را راضی می نماید.

 

7- طراحی صفحه درباره ما

اینکه این سایت متعلق به چه کسی می باشد و اهداف آن چیست، بسیار مهم است که صفحه درباره ما نقش مهمی در ارائه این اطلاعات دارد و در واقع هویت یک سایت را نمایش میدهد.


8-طراحی سایتی با تجربه خوب کاربری

اگر خودتان را جای مشتری قرارداده و سایت را طوری طراحی نمایید که مشتری در سایت شما گمراه نشده و به راحتی به خواسته خود برسد، درواقع سایت شما دارای تجربه کاربری یا UX بالایی است و رعایت همین یک مطلب تاثیر بسزایی در بالابردن حجم مشتریان و تماس های از طریق سایت را دارد.


9 – طراحی سایتی با سرعت بالا

اینکه سایت با سرعت و به خوبی و بدون ایراد لود شود ، وابسته به پارامتر های بسیار زیادی می باشد که هاست خوب و باکیفیت ، برنامه نویسی بهینه و حرفه ای ، استفاده هنرمندانه از عکس های بجا و بهینه شده و استفاده استاندارد از مالتی مدیای مناسب برخی از آنها می باشد.

 

نکات مهم در سایت


10 – طراحی سایت واکنش گرا

امروزه دستگاه های مختلف با صفحات نمایش مختلف در بازار وجود دارند که از ساعت های مچی تا تلویزیون های 60 اینچ و به بالا را شامل میشوند . سایت واکنش گرا در تمامی این دستگاه ها به هم نمیخورد و اطلاعات را درست نمایش می دهد و برای داشتن سایتی با این ویژگی ها، باید از کارشناسان مجرب در این حوضه بهره گرفت.

کارشناسان شرکت مهندسی کیان تجارت نهایت سعی و تلاششان، رعایت اکثر موارد بالا و ارائه مشاوره خوب و حرفه ای به مشتریان در زمینه طراحی سایت می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس بگیرید.

زمانی که قصد واگذاری سایت خود به یک تیم طراح رو دارید، توجه به نکات مهمی می تونه شما رو از هزینه های اضافه و غیر ضرور نجات بده و همچنین بدونید که آیا تیم طراح برای شما کار خاصی رو انجام داده یا فقط از یک کپی ساده برای شما استفاده کرده

 

سخن پایانی

توصیه می کنیم به همان اندازه که هزینه می کنید از تیم طراح وب سایت خود تعهد بخواهید در صورتی که مثلا با صد هزار تومان یک سایت ورد پرس بالا آوردید مسلما تعهدی جز زیبایی ظاهری سایت رو نباید انتظار داشته باشید، ولی یک سایت اختصاصی با چند میلیون هزینه طراحی و راه اندازی می تواند سکوی پرتابی برای معرفی و فروش محصولات و خدمات شما باشد، به شرطی که عملیات بازاریابی اینترنتی و سئو سایت به صورت حرفه ای در زیر ساخت آن بنا گذاشته شده باشد، و تعهدی است که توسط طراحان حرفه ای وب سایت ها داده می شود و به آن جامه عمل پوشانده می شود. و از این نکته غافل نشوید یک سایت حرفه ای به سال ها تلاش و پشتکار جهت به روز شدن اطلاعات نیازمند است. برای برقراری ارتباط با کارشناس طراحی سایت تیم کیان با شماره 09128943815 تماس بگیرید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲۶ ) ۴.۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید

پرسش و پاسخ

question circle

سلام خسته نباشید. من میخوام یه سایت فروشگاهی شبیه دیجی کالا راه اندازی کنم. ممنون میشم اگر نمونه کاری در این زمینه دارید ارائه بدید.

Generic placeholder image

با سلام و احترام، سایت فروشگاهی شبیه دیجی کالا در لینک زیر موجود است

سایت شبیه دیجی کالا

question circle

سلام انجین های جوملایی یا وورد پرس برای طراحی یک سایت املاکی مناسب هستند؟ اگر مناسبند لطفا اگر نمونه کار دارید ارائه دهید با تشکر

Generic placeholder image

با سلام، برای راه اندازی یک سایت با قیمت مناسب و قابلیت های لازم این انجین ها جوابگوی نیاز شما می باشند نمون کاری که در خصوص سایت املاک می باشد نیز از طریق لینک زیر می توانید مشاهده نمایید

نمونه سایت املاک