موارد تاثیرگذار در سئو سازی سایت

موارد تاثیرگذار در سئو سازی سایت

فاکتورهای تاثیرگذار در سئو سایت بسیار زیاد و متنوع هستند و تقریبا هیچ مقیاسی برای انداره گیری تاثیر آنها وجود ندارد.فقط تجربه و امتحان این فاکتورها و مشاهده بازخورد ها می تواند تا حدی این تاثیر را مشخص نماید. براساس تجربیات باید این فاکتورها را اولویت بندی نموده و در طراحی سایت مدنظر قرار دهیم:

 

ساختاربندی مناسب برای سایت

بهینه سازی کدهای سایت و ایجاد ساختار مناسب برای آدرس صفحات کمک می کند تا ربات گوگل بهتر بتواند سلسله مراتب و ارزش صفحات را درک کند. همچنان استفاده درست از تگ های HTML  و بررسی متا تگ ها (مثل تک نو ایندکس، تگ تایتل و متادیسکریپشن و کنونیکال) اهمیت زیادی دارد تا شما مطمئن شوید که محتوا سایت به درستی ایندکس و کراول می شوند.

 

استفاده از محتوای با کیفیت

تولید محتواهای کوتاه و پرمعنی و در عین حال گویا و علمی که به شکل هنرمندانه ای کلمات کلیدی در آن استفاده شده باشد، بیشترین تاثیر را در ایندکس محتوا در موتورهای جستجوگر دارد.

 

نقش لینک دهی مناسب در طراحی سایت

لینک سازی داخی و ایجاد بک لینک دومین المان تاثیرگذار سئو سایت هستند. لینک های داخلی  کلمات کلیدی را به محتواهای داخل سایت هدایت میکنندو لینک های خارجی که در اصطلاح بک لینک گفته میشوند، از سایت های دیگر به سمت وب سایت ما هدایت میشوند.

در لینک سازی خارجی یک مفهومی به نام انکرتکست وجود دارد که انتخاب درست و صحیح آن به ایجاد لینک هایی طبیعی که گوگل آن را ارزشمند بداند کمک می کند. برای اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله انکرتکست چیست مراجعه نمایید.

 

استفاده از واژه های کلیدی مناسب

انتخاب مناسب و تاثیرگذار کلمه کلیدی در سئو اگر درست انتخاب شوند و ماهرانه استفاده شوند تاثیر بسزایی در افزایش سئو دارند و موتورهای جستجوگر به روش های پیچیده این کلمات را پردازش و امتیاز دهی میکنند.

 

فاکتورهای مهم در سئو

 

قالب زیبا و سرعت بالای سایت

طراحی زیبای سایت، بیش از آنکه تصور می کنید می توانید تاثیر گذار باشد. فاکتورهای خودآگاه مانند قالب، محتوا و کاربردی بودن وب سایت اهمیت دارند، اما فاکتورهایی نیز وجود دارند که به صورت ناخودآگاه بر مخاطب شما تاثیر گذار خواهد بود. هنگامی که افراد برای بار اول به وب سایت شما مراجعه میکنند ، به کلیت فضا توجه می کنند. این افراد در رابطه با اینکه آیا می خواهند خواندن محتوای شما را ادامه بدهند یا خیر تصمیمی خودآگاه می گیرند که در حقیقت بسته به واکنش ناخودآگاه آنها در رابطه با طراحی شما می باشد.

بنابراین هدف شما باید ارائه طراحی سایتی باشد که افراد را درگیر خود می کند و قصد باقی ماندن در وب سایت را افزایش می دهد. برای این کار باید وقت گذاشت و فکر کرد و از ایده های خلاقانه در جهت نگه داشتن بازدید کننده و متقاعد ساختن او به بررسی و مطالعه استفاده کرد . هرچند که استفاده از قالب های زیبا تاثیر بسیار زیادی در جلب توجه مشتری دارند ولی اکثر اوقات این زیبایی باعث کندی صفحه و افزایش زمان لود صفحات میشود و خود باعث فرار بازدیدکننده و بستن صفحه می شود.

بنابراین UI در کنار UX معنی پیدا می کند. یعنی اینکه طراح سایت نباید زیبایی سایت را فدای سرعت بالا و سرعت بالا را فدای قالب زیبای سایت کند. بازدید کننده در عین خوشحالی از لود زود هنگام سایت، باید از طراحی دلنشین صفحات لذت ببرد و آنچه را میخواهد در نگاه اول شکار کند و در اسرع وقت به آنچه که می خواهد برسد و این یعنی استفاده هنرمندانه از ترکیب UI و UX باهم.

 

حتما بخوانید: 10 نکته کاربردی برای بهبود تجربه کاربری سایت

 

استفاده از نقشه سایت

فایل نقشه سایت یک شمای کلی از سایت را به موتورهای جستجوگر تحویل میدهد و بروز بودن آن سرعت ایندکسینگ صفحات را بالا می برد و کمک به سزایی به کراولرهای موتورهای جستجوگر می کند.

 

شبکه‌های اجتماعی

پدیده ای که به سرعت گسترش پیدا کرده است و تقریبا تمامی کاربران اینترنتی در یک یا چند شبکه اجتماعی عضو هستند و ساعات بسیار زیادی را در آنها صرف میکنند.بنابرابن اکثر افراد باهوش از این پتانسیل بسیار بالا برای افزایش ترافیک سایتشان و هدایت مشتری به سمتی که می خواهند، استفاده می کنند و این افراد را از سرنخ به یک مشتری تبدیل می نمایند.

 

عوامل موثر در سئو

 

استفاده از نام دامنه مناسب و هاست قدرتمند و پرسرعت

نام دامنه باید گویا و زیبا باشد و در راستای محتوای سایت باشد. و استفاده از هاست پر سرعت با منابع مناسب که down time پایین تری داشته باشد، نقش خود را در افزایش سئو ایفا می کند.

برای بررسی سرعت سایت خود می توانید از جی تی متریکس و google speed insight کمک بگیرید.

کارشناسان شرکت مهندسی کیان تجارت، آمادگی خود را جهت بازدید رایگان سایت شما و راهنمایی در مورد سئو سازی و بهینه سازی سایت اعلام میدارند.

جهت تماس با ما می توانید به وب سایت ما سربزنید و یا اینکه با شماره همراه 02188230063 تماس بگیرید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲۶ ) ۴.۴ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید

پرسش و پاسخ

question circle

سلام من مدتیه که سئو کار میکنم از کجا بفهمم کدوم صفحه سایتم تو گوگل ایندکس شده کدوم نشده

Generic placeholder image

سلام دوست عزیز برای این کار میتونید این آدرس رو توی گوگل سرچ کنید site:example-site.com  و به جای example-site.com سایت خودتون رو قرار بدید