ساسپند شدن گوگل ادز

ساسپند شدن گوگل ادز

اولین واکنش بسیاری از ما به ساسپند شدن اکانت گوگل ادز عصبانیت است، مخصوصا اگر علت تعلیق تخلفی باشد که از انجام آن هیچ اطلاعی نداریم. بسته شدن اکانت تبلیغات گوگل دلایل مختلفی دارد که قصد داریم در این مقاله به بررسی آنها بپردازیم.

خوشبختانه، به جز در برخی موارد خاص، تعلیق حساب گوگل ادز دائمی نیست و راه‌های مختلفی برای بازیابی حساب پس از ساسپند شدن وجود دارد. در این راهنما ضمن بررسی دلایل ساسپند شدن حساب تبلیغات گوگل، یاد می‌گیریم چگونه حساب تعلیق شده را بازیابی کنیم. با ما همراه باشید.

 

بسته شدن اکانت گوگل ادز به چه معنا است؟

وقتی گوگل یک حساب تبلیغاتی را تعلیق می‌کند، نمایش تبلیغات آن حساب به‌طور کامل متوقف می‌شود. یعنی تمام کمپین‌های تبلیغاتی از کار می‌افتند و هیچ کجای شبکه گوگل نشان داده نمی‌شوند و هیچ مشتری بالقوه‌ای از طریق تبلیغات به صفحه فرود تبلیغات گوگل شما هدایت نخواهد شد. ساسپند شدن اکانت گوگل ادز نمایش همه تبلیغات را متوقف می‌کند، صرف نظر از اینکه خط مشی را نقض کنند یا نه. در این شرایط گوگل احساس می‌کند تبلیغات شما به نحوی برخی از خط مشی‌های این شرکت را نقض کرده و با تعلیق حساب از شما می‌خواهد ریشه مشکل را برطرف کنید.

 

بیشتر بدانید: آیا تبلیغات رایگان در گوگل امکان پذیر است؟

 

چه عواملی منجر به ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می‌شوند؟

گفتیم که دلایل متعددی می‌توانند منجر به تعلیق حساب گوگل ادز شوند. در ادامه این بخش چند مورد از مهم‌ترین دلایل را با هم مرور می‌کنیم.

1- استفاده از نرم افزارهای مخرب یا خطرناک

خط‌مشی‌های تبلیغاتی گوگل برای محافظت از کاربران طراحی شده‌اند. بنابراین، اگر مجری تبلیغاتی هستید که کاربران را به سایت‌های آلوده به بدافزار یا دیگر نرم‌افزارهای خطرناک هدایت می‌کند، گوگل احتمالا حساب شما را به تعلیق در می‌آورد تا از کلیک کردن کاربران بر روی تبلیغات شما جلوگیری کند.

اگر باور دارید که یک بدافزار یا نرم افزار مخرب ناخواسته توسط یک هکر به سایت شما اضافه شده است، فورا اقدام به حذف آن کنید. توجه داشته باشید که تنها پیامد وجود بدافزار یا نرم‌افزار مضر صرفا تعلیق حساب گوگل نیست؛ بلکه می‌تواند تمام داده‌های شما از جمله باقی محتواهایی موجود در سایت را تهدید کند.

2- انتشار تبلیغات کپی یا جعل و ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

حتی ممکن است ناخواسته و به طور تصادفی رفتاری از خود نشان دهید که از نگاه گوگل «جعل» باشد و باعث ساسپند شدن اکانت گوگل ادز ‌شود. مثلا اگر از حساب گوگل ادز خود برای بازاریابی محصولاتی استفاده می‌کنید که شباهت زیادی به محصولات وب‌سایت‌های دیگر دارد، ممکن است لازم باشد تبلیغات یا محصولات را تغییر دهید و ثابت کنید قصد نقض هیچ علامت تجاری را ندارید. گاهی اوقات وقتی یک کاربر محصولاتی را به بازار عرضه می‌کند که تقریباً مابه سایز محصولات بازار است، گوگل محصولات او را تقلبی تفسیر می‌کند، هرچند که ممکن است واقعاً اینطور نباشند.

 

بیشتر بدانید: راه های اثبات شده برای جلوگیری از کلیک فیک تبلیغات گوگل

 

3- نقض قوانین و خط مشی گوگل

تعدادی از قوانین گوگل در این راستا که چه چیزهایی را می‌توان و چه چیزهایی را نمی‌توان تبلیغ کرد، به‌شدت تعجب‌آور است. قوانینی که اگر نسبت به آنها آگاهی کافی نداشته باشد، به‌راحتی ممکن است آنها را بشکنید و تصور کنید هیچ کار غیرقانونی با حساب تبلیغاتی خود انجام نداده‌اید. بنابراین یکی دیگر از مواردی که منجر به ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می‌شود، نقض برخی از قوانین بی‌معنای گوگل است که باید حتما در نظر داشته باشیم. برای محافظت بیشتر از حساب تبلیغات گوگل خود، قبل از برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کمپین‌ها، مدتی به تحقیق در مورد قوانین گوگل بپردازید.

4- دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری

ساسپند شدن اکانت گوگل ادز همیشه به معنی تنبیه کاربر نیست. گاهی حساب کاربری به منظور حفاظت از امنیت شما در درازمدت به حالت تعلیق درمی‌آید. اگر گوگل تشخیص دهد که یک کاربر غیرمجاز در حال تلاش برای دسترسی به حساب شما است، به احتمال زیاد به طور کاملا خودکار به حالت تعلیق در می‌آید تا از آسیب‌های وارده از جانب هکر جلوگیری کند.

 

بیشتر بدانید: آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟

 

5- دور زدن سیستم‌ها عامل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

درگیر شدن در هر فعالیتی که به معنای دور زدن سیستم‌های کیفی گوگل باشد، حساب شما را به حالت تعلیق در می‌آورد. برخی از نمونه فعالیت‌هایی که سعی در دور زدن سیستم دارند عبارتند از کلوکینگ (cloaking)، ریدایرکت‌های پنهان و دستکاری متن آگهی.

دور زدن سیستم‌ها عامل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

 

6- عملکرد نامطلوب تجارت و ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

عملکرد غیرقابل قبول تجارت نقض بسیار جدی است که می‌تواند نه تنها به تعلیق، بلکه به ممنوعیت دائمی حساب تبلیغات گوگل منجر شود. اقدامات فریبنده‌ای مثل فیشینگ و تحریف یا پنهان کردن اطلاعات مهم در مورد خدمات، محصول یا کسب و کار خود.

7- مزیت رقابتی ناعادلانه

منظور از مزیت رقابتی ناعادلانه سوء استفاده از تبلیغات گوگل برای به دست آوردن مزیت رقابتی نسبت به سایر شرکت‌کنندگان بازار است. از نمونه‌های بارز این مورد می‌توان به داشتن چند حساب کاربری و هدف قرار دادن یک محصول با تبلیغات مختلف اشاره کرد. در این حالت صاحب حساب‌ سعی دارد کاری کند تبلیغات او بیش از یک بار در صفحه نتایج جستجو نمایش داده شود.

 

بیشتر بدانید: سهم نمایش در تبلیغات گوگل (impression share) چیست

 

8- عدم پرداخت هزینه تبلیغات و ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

بخش عمده درآمد گوگل از محل هزینه تبلیغات پلتفرم گوگل ادز به دست می‌آید، بنابراین اگر از پرداخت هزینه تبلیغات امتناع کنید یا حداقل یک صورت‌حساب پرداخت‌نشده در حساب خود داشته باشید، عملا گوگل را از درآمدزایی محروم کرده‌اید. این مسئله می‌تواند یکی از دلایل مهم ساسپند شدن اکانت گوگل ادز یا حتی مسدود شدن دائمی آن باشد.

9- انتشار محتوای فریبنده

محتوای فریبنده به‌طور کلی به معنی انتشار آگهی‌های دروغین یا فریبنده است. مثلا گوگل به ما اجازه نمی‌دهد که از تبلیغات گوگل ادز برای ترویج تبلیغاتی مثل «یک‌شبه ثروتمند شو» یا «یک ماهه 30 کیلو کم کن» استفاده کنیم. همچنین مجاز به طرح ادعاهای رقابتی بی اساس مثل «ما بهترین خدمات رو ارائه می‌دهیم» نخواهیم بود. فقط باید کاری کنید کارمند تبلیغات گوگل باور کند که آگهی تبلیغاتی شما فریبنده نیست تا حساب را به حالت تعلیق درنیاورد.

10- نبود اطلاعات کافی در مورد شرکت

اگر وب‌سایت شما اطلاعات مهمی مثل شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس محل شرکت را مستقیما در اختیار کاربر نگذارد، ممکن است غیرقابل اعتماد تلقی شود و موجب بسته شدن اکانت تبلیغات گوگل شود.

 

امکان فعالیت دوباره بر روی اکانت گوگل ادز ساسپند شده

اگر با اخطار ساسپند شدن اکانت گوگل ادز مواجه شده‌اید و برایتان سوال شده که آیا راهی برای برطرف کردن این مسئله وجود دارد یا نه، باید بگوییم بله. می‌توانید مجددا فعالیت خود را روی حساب گوگل ادز معلق دوباره آغاز کنید، اما نحوه برطرف کردن به نوع تعلیق و علت آن بستگی دارد. با این حال اولین اقداماتی که برای رفع این مشکل می‌توانید انجام دهید، عبارت‌اند از:

  • تماس با تیم گوگل: اولین قدم به محض ساسپند شدن اکانت گوگل ادز، برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی گوگل و درخواست جدی رفع این مشکل است. تیم پشتیبانی می‌تواند علت ساسپند شدن را به شما اطلاع دهد.
  • حل مشکلات سایت تعلیق شده: سپس ایرادات سایت تعلیق شده را رفع کنید و مجددا آن را برای بررسی ارسال کنید.
  • حل مشکلات تبلیغات غیر مجاز: اگر می‌بینید تبلیغات وب‌سایت تأیید نمی‌شوند، سیاست‌های گوگل ادز در زمینه «نحوه رفع آگهی‌های تأیید نشده» بررسی کنید تا راهکارهای تصحیح ایرادات در اختیار شما قرار گیرد.

کلام آخر

به یاد داشته باشید که ساسپند شدن اکانت گوگل ادز به شرکت‌های کوچک محدود نمی‌شود، حتی شرکت‌های بزرگ و خوشنام که هر ماه بودجه‌های کلانی را صرف تبلیغات گوگل ادز می‌کنند هم ممکن است حساب‌هایشان تعلیق شود. بنابراین اگر از تبلیغات گوگلی استفاده می‌کنید، لازم است اطلاعات کافی در مورد دلایل بسته شدن حساب تبلیغات گوگل داشته و بدانید در صورت مشاهده این هشدار، چه اقداماتی کمک می‌کند حساب خود را نجات دهید و مجددا فعالیت تبلیغاتی خود را روی آن آغاز کنید. امیدواریم این مقاله پاسخگوی سوالات شما عزیزان در این زمینه بوده باشد.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۴ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید