نکات مهمی که برای طراحی سایت گردشگری باید بدانید

نکات مهمی که برای طراحی سایت گردشگری باید بدانید

سایت گردشگری نوعی تجارت لذتبخش برای صاحبان سرمایه است که متناسب با پیشرفت های روز می توانند روش تبلیغات خود را مدام آپدیت کنند. با طراحی سایت گردشگری و پیاده سازی آن به شکل مطلوب به راحتی می توانید کسب و کار خود را در این حوزه متحول نمایید؛ اینجاست که می فهمیم تا چه اندازه گردش و تفریح می تواند مقدس و پول ساز باشد، شما می توانید به مسافر خود از بابت تهیه اقامتگاه و بلیت مربوط به مقصد سفر آرامش خاطر دهید، چیزی که در ادامه برای او حس اعتماد را به ارمغان می آورد. در این مطلب به طور کلی به اهمیت طراحی سایت گردشگری و درآمد چشمگیر این حوزه و چند نکته مهم در مورد طراحی سایت گردشگری پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

 

اهمیت و هدف از طراحی سایت گردشگری چیست؟

سایت گردشگری فرصتی را فراهم می کند تا افراد و کاربران به صورت ملموس با فضا و مقصد سفر آشنا گردند، همچنین بهترین فرصت برای دیده شدن تورهای حرفه ای است. از این رو گردشگری از جمله تجارت هایی است که علاوه بر رشد و رونق دادن اقتصاد بومی منطقه به بازشناسی هویت ملی آن سرزمین و ساکنانش نیز کمک می کند. در نهایت به این نتیجه می رسیم گردشگری یک تجارت پولساز است که جزو عوامل مهم رشد اقتصادی و فرهنگی یک کشور نیز به حساب می آید.

در نتیجه برای بناکردن بنگاه های به نام در این زمینه می توان روی «سایت» حساب باز کرد. در واقع با طراحی سایت شما به این کسب و کار اعتبار درخور توجهی می بخشید؛ زیرا امکانی فراهم می شود تا اطلاعاتی راجع به منطقه، زیست بوم، فرهنگ و عوامل محیطی به همراه تصاویر در اختیار همگان قرار گیرد.

راه اندازی سایت از جانب شما به مشتریان و کاربران این پیام را می رساند که شما بروز و هوشیار عمل می کنید؛ در واقع ذیل فعالیت سایت، قانونمند و حرفه ای به راهنمایی مشتریان و انجام اقدامات لازم برای سفر می پردازید. همچنین در نظر داشته باشید که فعالیت فیزیکی در دنیای واقعی با چالش های بسیاری مواجه خواهید شد.

 

اهمیت و هدف از طراحی سایت گردشگری 

 

نکات طلایی در طراحی وبسایت گردشگری

طراحی وب در زمینه گردشگری متناسب با موضوع خود به یک استراتژی خلاق نیاز دارد تا با موقعیت مناسب، بتواند اطلاعات و ایده ها را به کاربران منتقل کند. به همین منظور نیز کلمات و تصاویر المان هایی تأثیرگذارند. شما با ایجاد سایت خود را معرض دید همگان قرار می دهید، باید برای دیده شدن نهایت امور خلاقه را به کار بندید تا برند شما مطلوب و متمایز دیده شود، تنها در این صورت است که کاربر در گشت و گذار برخط خود متوجه خدمات شما می شود و با حس اطمینان مجددا به شما رجوع می کند. نکات زیر به شما فرصت استثنایی دیده شدن را می دهند؛ فراموش نکنید که سایت شما حکم مقصد منحصر به فردی را دارد که مشتری به دنبال آن می گردد.

 

جلوه های ویژه گرافیکی را در طراحی به کار گیرید

طرح های گرافیکی جذاب سایت شما می تواند موجب رغبت کاربر گردد پس فراموش نکنید طراحی و ساخت سایت با تکیه گرافیک ار چه اهمیتی برخوردار است. جلوه های بصری وب سایت می تواند در هر بازدید نظر مشتریان را به خود جلب کند. در واقع وقتی فعالیتتان را با تصویر نمایش می دهید در رقابت با صفحات تک رنگ پر از متن رتبه بالاتری دارید چون شما چشم و ذهن مخاطب را پر کرده اید. پس ریزبینی و وسواس باید از مهم ترین ملاک های شما در انتخاب گرافیست سایت گردشگری باشد.

همچنین در طراحی ui سایت باید زیرکانه عمل کنید تصاویر باید پیام برند شما را به مشتری برسانند تنها در این صورت است که کاربر واکنش نشان می دهد، در نتیجه ارتباط مؤثر با مشتری اتفاق می افتد. پس در انتخاب عکس برای سایت دقت کنید چرا که ایجاد علاقمندی در مشتری با تکیه بر هوش و خلاقیت ممکن خواهد شد.

 

کاربرد رنگ  و تأثیر آن در سایت گردشگری

رنگ ها پیام خاص خود را منتقل می کنند؛ ui سایت شما نیز با استفاده از پالت ها و طرح های رنگی گیرا و جذاب می شود. پیش از آنکه دست به عمل بزنید متناسب با محتوا و فعالیتتان به رنگ مناسب آن فکر کنید. فراموش نکنید که قضاوت درباره سایت کار راحتی است که اکثر کاربران به محض ورود به صفحات یک سایت این کار را انجام می دهند؛ بنابراین با دقت در انتخاب و استفاده از پالت رنگی مناسب می توانید صدای ذهن مخاطب را کنترل کنید. همچنین استفاده از ریزتعاملات در طراحی سایت به داشتن ui جذاب و کاربرپسند کمک می کند.

 

صفحات سایت گردشگری

مشتری در جستجوی خود به سراغ سایتی می رود که اطلاعاتش را راحت در اختیار بگذارد یا در تقلای یافتن اطلاعات نباشد. در واقع او مجبور نیست برای یافتن اطلاعات مدت زمانی را در سایت شما به جستجوی بی حاصل مشغول باشد؛ از این رو شما باید نقشه سایت را طوری طراحی کنید تا کاربر مجبور به جستجوی زیاد نباشد. بدیهی است که گزینه های مشابه بسیاری وجود دارد؛ در نتیجه تمامی صفحات لازم را لیست کنید تا زمان طراحی وب سایت خود بدانید به چه مواردی نیاز دارید. مواردی از این قبیل را باید در طراحی نقشه سایت گردشگری در نظر بگیرید:

  • رزرو آنلاین بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس
  • رزرو هتل و بومگردی و ...
  • معرفی مکان های گردشگری
  • معرفی شرکت های خدمات مسافری
  • پرداخت آنلاین برای تورها
  • خدمات گردشگری و معرفی تورهای تفریحی
  • طراحی صفحه تورهای گردشگری (داخلی و خارجی به صورت جداگانه)
  • وبلاگ برای ارائه محتوای مناسب سایت گردشگری
  • تماس با ما و ارائه پشتیبانی

 

ایجاد صفحات مورد نیاز در سایت گردشگری 

 

طراحی رسپانسیو سایت گردشگری

با توجه به آنلاین بودن همه چیز و حضور چشمگیر مردم در اینترنت بهتر است با طراحی سایت ریسپانسیو راحتی بیشتر را برای کاربران فراهم کنید. رسپانسیو به معنای واکنش گراست؛ یعنی علاوه بر کامپیوتر و لپ تاپ کاربر از این امکان برخوردار است تا با گوشی موبایل نیز از خدمات سایت شما استفاده کند.

 

ارائه محتوای مختصر مفید

محتوا نکته کلیدی هر وب سایتی است؛ اما تولید محتوای یک سایت گردشگری باید از قواعد مشخصی پیروی کند. اطلاعات باید ساده و مختصر در اختیار کاربر قرار گیرند اما این به معنای ناکافی و مشکل دار بودن محتوا نیست. در واقع شما باید با حوصله و سریع کاربر را از مقصد سفر و جذابیت های محیطی آن مطلع کنید. در واقع اطلاعاتی نظیر موقعیت جغرافیایی مقصد سفر، راه های رسیدن به آنجا، محل اقامت، وسایل مورد نیاز برای سفر، زبان مردم آن منطقه، واحد پول رایج، اختلاف زمانی بین مبدأ و مقصد، شرایط فرهنگی و محدودیت هایی که ممکن است در مقصد وجود داشته باشد.

 

اصول طراحی سایت گردشگری 

 

استفاده از تصویر جذاب از جاذبه ها و مکان های اقامتی

سایت گردشگری با مانور دادن روی این بخش می تواند بر تصمیم مسافر تأثیر بسزایی بگذارد. دقت در انتخاب رنگ در طراحی سایت در واقع به معرفی بهتر جاذبه های مختلفی نظیر: موزه ها، مکان های فرهنگی، مذهبی، تاریخی موجود در هر مقصد گردشگری، به علاوه جاذبه های طبیعی و همچنین فعالیت های بومی مختلف مانند جشن ها، می تواند باعث به وجود آمدن رغبت در کاربر بی هدف نیز گردد.

 

تصاویر و فیلم ها واقعی اما باکیفیت 

گفتیم محتوای سایت گردشگری باید مختصر و مفید باشد تا با ارائه محتواهای متنی و بصری (به صورت توامان) بتوان هویت سفر را واضح تر به دیگران نشان داد. عکس های باکیفیت با خود شعفی دل انگیز به همراه دارند، فیلم ها نیز این قدرت را دارند تا حس افسوس را در افراد ایجاد کنند: کاش من اینجا باشم! به همین دلیل استفاده محتواهای تصویری و ویدیویی می تواند برای شما یک مزیت رقابتی باشد و اصلا با تولید چنین محتواهایی برند خود را تثبیت کنید. در واقع عکس ها و فیلم های با کیفیت به بهبود تجربه کاربری سایت کمک شایانی می کند. 

فراموش نکنید که مخاطب عکس و فیلم بی هدف را پس می زند، از این رو باید در انتخاب این محتواها دقت لازم را به کار بندید. از کلیشه ها فرار کنید؛ زیرا شما باید بتوانید این نوع محتوا را با کیفیت مناسب و به روش های منحصر به فرد تولید کنید. تنها از این طریق است که می توان گفت در این مرحله از طراحی سایت گردشگری موفق عمل کرده اید.

برای دریافت بهترین نتیجه باید بهترین تصویر را از خود ارائه دهید؛ از این رو باید دانش و مهارت کافی انجام این کار را داشته باشید. چنانچه در تلاش هستید تا این وضعیت را به بهترین نحو پیش ببرید، کارشناسان کیان تجارت در کنار شما هستند.

 

اشتراک گذاشتن نظرات کاربران

از تأثیر بازاریابی دهان به دهان غافل نشوید؛ تفاوتی ندارد که وب سایت را برای خرده فروشی طراحی کرده اید یا فروش بلیت های مسافرتی، در هر صورت ارائه نظرات مشتریان قبلی می تواند به شما در افزایش فروش و ایجاد اعتبار نزد مشتریان جدید کمک کند.

شما با ارائه نظرات مشتریان خود در قسمت مشخصی از سایت برای خود اعتبار خریداری می کنید؛ از طرفی محلی برای پرسش و پاسخ است که ارتباط مؤثر مشتری را به دنبال خواهد داشت. همچنین با مشاهده نظرات و انتقادات مشتریان می توانید با تجزیه و تحلیل به بهبود روند سایت و فعالیتتان کمک کنید. این موارد نشان می دهد که تا چه اندازه در کسب و کار خود به مشتریانتان اهمیت می دهید و برای همه بازخوردها ارزش قائل هستید. در نهایت ثابت می کنید که قصد دارید در رتبه بندی نظرات مشتری، جایگاه بهتری را کسب کنید.

 

یک امکان چند زبانه

بخشی از سفر با مسائل فرهنگی همراه است نظیر زبان و ایران نیز از کشورهای تاریخی و ریشه دار جهان است که بسیاری از مردمان جهان خواهان گشت و گذار در این سرزمین هستند. به همین دلیل وجود سایت های چند زبانه برای مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری به چشم یک موهبت دیده می شود.

 

نکات طلایی راه اندازی سایت گردشگری 

 

ایجاد فضای رقابتی با محدوده قیمت متعارف

پشتیبانی خوب از سایت و خدمات ارائه شده به بهبود عملکرد سایت گردشگری کمک می کند؛ همچنین برای مزیت رقابتی لازم است؛ از طرفی با اضافه کردن لیست قیمت ها در حین طراحی سایت گردشگری یک تاکتیک هوشمندانه را به کار می گیرید که حدود فعالیت شما را نیز مشخص تر می کند. در واقع این کار از تماس های بیهوده با بخش فروش شما جلوگیری کرده و تصمیم گیری را برای کاربران نیز راحت تر می کند. و مهم تر از همه این است که کاربر می تواند با استفاده از فیلترهای جستجوی ساده مانند فیلتر قیمت، حدود قیمت درخواستی خود را انتخاب کند و به اطلاعات دلخواه دست یابد.

 

آیا همه آژانس های گردشگری به سایت نیاز دارند؟

اجازه دهید برای پاسخ به این سوال صراحتا بگوییم، بله. پاسخ مثبت ما نیز ارتباط مستقیمی با زمانه ای که در آن زندگی می کنیم، دارد. در این روزگار، پیشرفت های فناوری فضای کمی برای موفقیت روش های سنتی در دنیای بازاریابی باقی گذاشته اند. به نظر می رسد مردم مجذوب تمام مزایایی هستند که با استفاده از اینترنت و یافتن منابع اطلاعاتی به دست می آورند. در نتیجه طراحی و راه اندازی سایت گردشگری برای همه آژانس ها امری ضروری است.

به این ترتیب در این زمان، بهتر است تمام توان خود را برای اجرای روش های جدید استفاده کنید. این روزها داشتن یک سایت برای کسب وکار، شبیه به داشتن اثر انگشت متفاوت برای آدم ها است. اگرچه استفاده از این روش ارتباطی مزایای زیادی را برای شما به همراه دارد، اما اجازه دهید تنها دو مورد از این مزیت ها را با هم مرور کنیم.

 

  • اعتبار بالا در بازار کار

داشتن یک وب سایت شاخص، نشان می دهد آژانس مسافرتی شما چقدر در کار خود جدی است و چنین جدیتی در این صنعت بسیار مهم است. حتی اگر نزدیک ترین دوستان به افراد توصیه کنند که به آژانس مسافرتی شما اعتماد نمایند؛ اما آنها در زمان جستجو، سایت شما را پیدا نکنند، کسب وکار شما را کنار خواهند گذاشت؛ بنابراین، نداشتن سایت شما را گام های زیادی به عقب می برد.

 

  • فعال بودن و رشد سریع

با توجه به نکاتی که ذکر شد، متوجه شده اید که برای حفظ سطح شغلی خود باید فعال باشید. به این معنا که دائما نیاز به تولید محتوای جدید و به روز رسانی اطلاعات دارید. همچنین ارتباط با مشتریان باعث می شود نظرات مختلفی را دریافت کرده و از آنها برای طراحی سایت گردشگری خود استفاده کنید. پس شما شرکتی منفعل نخواهید بود؛ زیرا دائما در حال برنامه ریزی و طی کردن مسیر رشد هستید.

 

تماس با کارشناس طراحی سایت 

 

نتیجه گیری

نتیجه نهایی تمامی نکاتی که در بالا ذکر کردیم دست یابی به استراتژی هایی است که به بازتولید و حیات یک سایت گردشگری می انجامد از این رو بهتر است پیش از صرف هزینه های گزاف و اتلاف وقت، با متخصصین و کارشناسان حرفه ای در این باره مشورت بگیرید و مسیر درست را از با راهنمایی آنها پیدا کنید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۴ ) ۳.۲ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید