مقایسه تخصصی دو کمپین دیسپلی و کمپین جستجو در تبلیغات گوگل

مقایسه تخصصی دو کمپین دیسپلی و کمپین جستجو در تبلیغات گوگل



دنیای امروز وب‌گردی بدون استفاده از موتورهای جستجوگر لطفی ندارد. در این میان می‌بینیم که کسب‌و‌کار‌ها در همین فضا، به‌صورت گسترده و در یک پلتفرم کاملا مفید و کارا به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه می‌دهند. آن‌ها شبکه تبلیغات گوگل را بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای درآمدزایی می‌دانند.

پیشنهاد مطالعه:7 مزیت تبلیغات گوگل


در این فرآیند برخی افراد از کمپین‌های این موتور جستجوگر بسیار محبوب بهره می‌برند تا مخاطب خود را به بهترین شیوه جذب کنند و در نهایت به تبلیغ محصول خود بپردازند. کمپین‌ها یک الگو یا شیوه برای تبلیغ در فضای اینترنت و تبادل اطلاعات محسوب می‌شوند که ما در اینجا به دو نوع از متداول‌ترین و پرکاربرد‌ترین آن‌ها یعنی کمپین جستجو (تبلیغات جستجو) و کمپین دیسپلی (تبلیغات نمایشی) خواهیم پرداخت.

تبلیغات گوگل
تبلیغات جستجو در تبلیغات گوگل

در تبلیغات گوگل کمپین جستجوی گوگل در واقع به گروهی از وب‌سایت‌ها و لینک‌های مرتبط با نتیجه جستجو اطلاق می‌شوند که تبلیغات شما می‌توانند در قالب آن‌ها نمایش داده شوند. هنگامی که شما در شبکه جستجوی گوگل اقدام به تبلیغ می‌کنید، هر زمان که شخصی با عبارات مرتبط با یکی از کلمات کلیدی موجود در تبلیغات شما جستجویی را انجام می‌دهد، تبلیغات شما در یک برچسب جداگانه و در نزدیکی نتایج جستجو نشان داده می‌شوند.


نقاط ظاهر شدن تبلیغات جستجو

زمانی که کلمات کلیدی شما با جستجوی کاربر مرتبط باشند، تبلیغات شما می‌توانند با نتایج برآمده از جستجوی گوگل و همچنین در دیگر سایت‌های جستجو شده نمایش داده شوند. این نتایج معمولا در تب خرید، Google Images، Google Maps و اپلیکیشن Maps نیز می‌توانند قابل مشاهده باشند.


شرکای جستجوی گوگل

شرکای جستجو شامل صدها وب سایت غیر گوگل و همچنین گوگل ویدئو و دیگر سایت‌های گوگل هستند. در حوزه تجارت اینترنتی و فروش کالاها، تبلیغات گوگل می‌‌توانند در سایت‌های شریک جستجو نیز ظاهر شوند و از این بستر برای نمایش و فروش محصولات خود استفاده کنند و به‌طریق لینک، کاربر را به صفحه مورد نظر هدایت کنند.
به‌ عنوان یک نکته لازم است بگوییم که نرخ کلیک (CTR) بر روی تبلیغات در سایت‌های شریک جستجو هیچ تاثیری بر امتیاز کیفی سایت شما در گوگل نخواهد داشت.

 


انواع تبلیغات در شبکه جستجو

رایج‌ترین انواع تبلیغات در شبکه جستجوی گوگل شامل تبلیغات متنی، تبلیغات جستجوی پویا، تبلیغات جستجوی پاسخگو و تبلیغات تماسی یا همان مکالمه‌ای هستند. این تبلیغات با یک برچسب "Ad" یا "Ads" در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند و ممکن است به‌وسیله یک برچسب "Ads by Google" در سایت‌های شریک قابل شناسایی باشند.
این تبلیغات معمولا با مشخصات فروشنده یا عرضه کننده نمایش داده می‌شوند که این امکان به تبلیغ‌کنندگان این اجازه را می‌دهد تا جزئیات تجاری نظیر مکان یا شماره تلفن خود را در تبلیغات‌شان بگنجانند.
تبلیغات خرید نوع دیگری از‌ تبلیغات هستند که به محصولات مورد نظر برای فروش لینک می‌شوند. این تبلیغات با برچسب "Sponsored"یا با برچسب"Ad" یا "Ads"در صفحه نتایج جستجو ظاهر می‌شوند و ممکن است در سایت‌های شریک، برچسب"Ads by Google" داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه :سوالات متداول تبلیغات گوگل


تبلیغات تصویری و ویدئویی

از شرکای جستجو به‌عنوان میزبانان تبلیغات تصویری و تبلیغات ویدئویی استفاده می‌شود. مثلا، شما یک کسب و کار دارید که خدمات نقاشی صورت را در مهمانی‌های کودکان ارائه می‌دهد. اگر شما کلمه کلیدی "نقاشی چهره" را به گروه تبلیغاتی خود اضافه کنید و در گزینه‌ها شرکای جستجو را انتخاب کنید، آنگاه هر زمان کاربری کلمه "نقاشی چهره" را تایپ می‌کند تبلیغات شما واجد شرایط حضور در صفحه نتایج جستجوی آن شرکا هستند.


نحوه گنجاندن یا حذف شرکای جستجو

هنگامی که شما یک کمپین برای شبکه جستجو ایجاد می‌کنید، شرکای جستجو نیز به‌طور پیش فرض برای تبلیغات گوگل آماده می‌شوند. گاهی یک کمپین جستجو ممکن است در پاسخ به بازدید یک کاربر از هزاران سایت مختلف نمایش داده شود.
معمولا گوگل ادز اطلاعات بیشتری در مورد وب‌سایتی که تبلیغ شما (در قالب شبکه جستجو) در آن قرار داده شده است، ارائه نمی‌دهد.
همه سایت‌های شریک در شبکه جستجو موظفند از خط‌مشی‌ و سیاست‌های گوگل پیروی کنند. با ایجاد یک کمپین برای شبکه جستجو، شما تایید می‌کنید که سیاست‌های ما با هر استانداردی، با سیاست‌های گوگل مطابقت دارد. هر زمان که این سیاست‌های گوگل توسط یکی از شرکای شبکه جستجو نقض شوند فورا از شبکه جستجو حذف خواهند شد.


تبلیغات نمایشی یا دیسپلی | تبلیغات گوگل

کمپین‌های نمایش، تبلیغات جذاب بصری را در شبکه نمایش گوگل ارائه می‌دهند. شبکه نمایش کمک می‌کند تا مردم با مرور میلیون‌ها وب‌سایت، اپلیکیشن و حتی سرویس‌های تحت نظارت گوگل (مانند یوتیوب و جیمیل) به شما و محصولاتتان دسترسی پیدا کنند. شرکت کیان تجارت یک شرکت فعال در زمینه تولید محتواهای آموزشی در حوزه طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، طراحی وب اپلیکیشن، سئو، تبلیغات گوگل و دیجیتال مارکتینگ است. شما می‌توانید برای ارتقاء سطح کسب‌و‌کار خود و انجام تبلیغات در گوگل روی ما حساب کنید.


مزایای شبکه نمایش (کمپین دیسپلی)


دسترسی به افراد در مکان‌های مختلف: کمپین‌های نمایشی می‌توانند در سراسر جهان در 35 میلیون وب‌سایت و برنامه و سرویس‌های متعلق به گوگل (YouTube و Gmail) در اختیار مردم قرار بگیرند. این به افراد این امکان را می‌دهد که دسترسی خود را صرفا به جستجوی گوگل محدود نکنند.


ایجاد کمپین‌ حول اهداف خودتان: فروش، لید (سرنخ) و ترافیک وب‌سایت خود را هدایت کرده و آن‌ها را افزایش دهید یا برای کسب‌وکار، محصول یا خدمات خود آگاهی و توجه ایجاد کنید.

 


سهولت استفاده: کمپین‌های نمایشی برای استفاده راحت مخاطبان موجود یا جدید خود، از ابزارهای یادگیری هوشمند در طول مسیر هدف‌گذاری تجاری، پیشنهاد قیمت و حتی انتخاب قالب‌ها استفاده می‌کنند. این موضوع در تبلیغات گوگل می‌تواند به کمپین شما کمک کند تا بهترین نتایج ممکن را از کمپین خود بدون هرگونه فرسایشی به‌دست آورید.


هدف‌یابی بهینه: می‌توانید بهترین گروه از مخاطبان که شامل مشتریان بالقوه با بیش‌ترین احتمال استقبال از محصولات شما هستند را پیدا کنید تا به شما در رسیدن به اهداف تجاری‌تان کمک کنند.


مزایده هوشمند: گوگل با این سرویس توانسته در صرفه‌جویی زمان و بهبود عملکرد کاربران خود، گام هوشمندانه و مهمی بردارد. به‌این صورت که مزایده‌ها را به‌صورت ماشینی و طبق یک الگوریتم انجام داده و قیمت‌ها را به ترتیب از کمتر به بیشتر یا برعکس، به نمایش می‌گذارد.


نحوه عملکرد شبکه نمایش گوگل| تبلیغات گوگل

شبکه نمایشی گوگل به شما کمک می‌کند تا جامعه آماری مورد نظر خود را هدف قرار داده تا بتوانید پیام خود را به‌طور استراتژیک در مکان و زمان مناسب به مشتریان بالقوه نشان دهید و مخاطبان مناسب‌تان را پیدا کنید. در اینجا چند نمونه از نحوه نزدیک شدن به هدف‌گذاری با تبلیغات نمایشی آورده شده است:


با استفاده از بخش‌ها یا گزینه‌های مربوط به مخاطبان، مشتریان جدید را جذب کنید یا مشتریان فعلی را از محصولات یا خدمات جدید خود آگاه کنید. بخش‌های مشابه و سایر بخش‌های درون مارکت نیز به شما کمک می‌کنند تا افرادی را که به محصولات شما علاقه‌مند هستند مورد هدف قرار دهید و مشتریان بالقوه جدیدی پیدا کنید. همچنین می‌توانید از بخش‌های داده یا کوکی‌ها استفاده کرده و از آن‌ها برای جذب مجدد افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند کمک بگیرید.


گوگل ادز با بهینه‌سازی خودکاری که در طول زمان انجام می‌دهد، می‌تواند یاد بگیرد که کدام بخش از مخاطبان برای شما مناسب است. مزایده هوشمند به طور خودکار پیشنهاد شما را تنظیم می‌کند تا به بازگشت سرمایه شما کمک کند. کمپین‌های نمایش هوشمند در تبلیغات گوگل، بهترین هدف‌گیری، پیشنهاد قیمت و ایده‌های خودکار را با یکدیگر تلفیق می‌کنند تا شما را به اهداف تجاری خود نزدیکتر سازند.

تبلیغات گوگل
تبلیغات نمایشی واکنش‌گرا

کمپین‌های نمایش از تبلیغات نمایشی واکنش‌گرا استفاده می‌کنند. تبلیغات نمایشی واکنش‌گرا به‌طور خودکار اندازه، ظاهر و قالب خود را تنظیم می‌کنند تا تقریباً با هر فضای تبلیغاتی موجود مطابقت داشته باشد و عملکرد را بهبود ببخشند. شما دیتاهای مختلفی نظیر (تصاویر، تیترها، لوگوها، ویدئوها و توضیحات) را در گوگل ادز آپلود می‌کنید، سپس آن‌ها با ترکیب و اندازه بهینه‌ای در تبلیغات در سراسر وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها، YouTube و Gmail نمایش داده می‌شوند.
شما همچنین می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از کتابخانه تصاویر گوگل استفاده کنید. هم کاربران جدید و هم کاربران با حساب پیشرفته از تبلیغات واکنش‌گرا بهره می‌برند چرا که تبلیغات واکنش‌گرا به‌صورت تبلیغات "داخلی" نشان داده می‌شوند و در نتیجه با فونت و شرایط کلی سایت ناشر مطابقت دارند.


سایر انواع تبلیغات نمایشی در تبلیغات گوگل
تبلیغات تصویری بارگذاری شده: به جهت کنترل بیشتر، شما می‌توانید تبلیغات را ایجاد و آپلود کنید. شما می‌توانید تبلیغات را به عنوان تصاویر در اندازه‌های مختلف یا HTML۵ آپلود کنید.


تفاوت دو تبلیغ جستجو و دیسپلی

با‌ آن‌که تبلیغات گوگل کمپین‌های بسیاری را شامل می‌شوند اما ما در این‌جا صرفا به مزایای دو کمپین پرکاربرد بسنده می‌کنیم. در حالی که شبکه جستجو می‌تواند در حین جستجوی کالاها یا خدمات خاص، به افراد دسترسی پیدا کند، شبکه نمایشی می‌تواند به شما کمک کند تا در چرخه خرید، توجه افراد را زودتر به محصولات خود جلب کنید.
شما می‌توانید قبل از شروع جستجو تبلیغات خود و آن‌چه که ارائه می‌دهید را در مقابل افراد قرار دهید که این موضوع می‌تواند ترفندی کلیدی برای استراتژی کلی تبلیغات شما محسوب شود.
همچنین می‌توانید زمانی که از بخش‌های داده خود برای دسترسی به افرادی که قبلاً از وب‌سایت یا برنامه شما بازدید کرده‌اند استفاده می‌کنید، بفهمید که این افراد دقیقا  به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند.


چگونگی استفاده تبلیغات جستجو و نمایشی همزمان با هم

برای این منظور می‌بایست مراحل فعالسازی را طبق دستورالعمل زیر انجام دهید:
1)    وارد حساب Google Ads خود شوید،
2)    در پانل سمت چپ، روی تنظیمات کلیک کنید و سپس تنظیمات کمپین را انتخاب کنید،
3)    روی کمپینی که می‌خواهید شرکای جستجو را در آن اضافه یا حذف کنید، کلیک کنید،
4)    روی Networks کلیک کنید،
5)    یکبار در بخش "شبکه جستجو" و یکبار هم در بخش "شبکه نمایشی" وارد شوید و کادر «شامل شرکای جستجوی Google» را علامت بزنید تا تبلیغات این کمپین در وب‌سایت‌های شریک جستجو نیز نمایش داده شوند، و در غیر این‌صورت علامت آن را بردارید تا تبلیغات این کمپین در وب‌سایت‌های شریک نمایش داده نشوند،
6)    در نهایت، روی ذخیره کلیک کنید.


کلام آخر
از گوگل ادز می‌توان به‌عنوان یکی از ابزارهای استفاده از کمپین‌های گوناگون که با اهداف متفاوتی دنبال می‌شوند، تبلیغات در گوگل را اجرا و مدیریت کرد. لازم است حتی‌الامکان یکی از انواع کمپین‌های گوگل ادز را در استراتژی تبلیغاتی خود بگنجانید. چرا که این ابزار از گستردگی و قدرت بالایی جهت تبلیغ در گوگل برخوردار است.
باید بدانید که در بدترین حالت ممکن نیز تبلیغات گوگل ادز می‌توانند منجر به نتایج خوبی برای کسب‌وکارها بشوند. برای آن‌که از منابع و سرمایه‌های خود به بهترین شکل بهره ببرید کافی است ابتدا اهداف تبلیغاتی خود را تبیین کرده تا برداشتن قدم‌های بعدی برای شما آسان‌تر صورت پذیرد.


چنانچه شما هم از امروز بخواهید یک کسب‌و‌کار راه‌اندازی کنید آیا باز هم یاری گرفتن از گوگل ادز بهترین انتخاب شماست؟ گزینه‌های بهتر از نظر شما کدامند؟

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید