قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز

قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز


مقدمه
در سال ۲۰۱۸، قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز به عنوان ابزاری به منظور کمک به بازاریابان دیجیتال و برای درک بهتر عملکرد سرعت موبایل معرفی شد. چرا که موبایل به ابزار ترجیحی کاربران برای دسترسی به اینترنت تبدیل شده است و از همین رو کسانی که برای نیازهای خود از موبایل و صفحه نمایش کوچک استفاده می‌کنند انتظار دارند صفحات موبایل به همان سرعتی بارگذاری شود که روی صفحه سایت دسکتاپ بارگذاری می‌شوند.
در همین راستا و در مقاله امروز، به معرفی قابلیت Mobile Speed Score و دلایل اهمیت آن و نحوه افزایش و بهبود سرعت سایت در موبایل می‌پردازیم.   


قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز چیست؟


قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز ( با امتیاز ۱ تا ۱۰ که عدد ۱ کندترین و عدد ۱۰ بهترین سرعت سایت را نشان می‌دهد) بر اساس داده‌های تجربه کاربر در دنیای واقعی است و عوامل زیادی از جمله رابطه بین سرعت صفحه و نرخ تبدیل بالقوه را در نظر می‌گیرد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به سرعت مشاهده کنید کدام صفحات فرود در موبایل، سرعت بارگذاری بالا و کدام یک از صفحات، سرعت پایینی دارند و باید روی آن‌ها کار کرد. هر صفحه فرودی که تبلیغ‌کنندگان در کمپین‌های خود استفاده می‌کنند، بر اساس زمان بارگذاری، امتیاز خاص خود را دریافت می‌کنند. گوگل تاکید کرده است که کسب امتیاز بالا در سرعت صفحات موبایلی منجر به "بهبود عملکرد تبلیغات" می‌شود. 

 

بهینه سازی سرعت سایت در موبایل

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به تب «صفحات فرود» در حساب ادوردز خود قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز را در رابط کاربری گوگل ادز مشاهده کنند.
گوگل بینش مستقیمی درباره نحوه عملکرد صفحات فرود شما به شما داده است می‌توانید بفهمید کدام صفحات هزینه نرخ تبدیل شما را افزایش می‌دهند. (بیشتر بخوانیم:بهینه سازی لندینگ پیج برای تبلیغات گوگل)  به طور مشابه، اگر امتیازات پایینی را در طیف وسیعی از صفحات فرود خود مشاهده می‌کنید، بایستی بررسی کنید چه چیزی سرعت وب‌سایت شما را کاهش داده است.


با استفاده از این قابلیت و ابزارهایی مانند Test My Site  و PageSpeed Insights که هر دو توسط خود گوگل توسعه یافته‌اند می‌توانید ایده بهتری در مورد اینکه چگونه می‌توانید زمان بارگذاری سایت در موبایل را کاهش دهید پیدا کنید. این کار هزینه تبلیغات را کاهش و در نهایت نرخ تبدیل شما را افزایش می‌دهد.


 چرا  قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز مهم است؟


سرعت صفحه سایت روی موبایل، بخش مهمی از عملکرد صفحه فرود شما در گوگل ادز است. بر اساس تحقیقات گوگل، «بیش از نیمی از کل ترافیک وب در حال حاضر از طریق موبایل جذب می‌شود. با این حال، یک صفحه وب موبایلی به طور متوسط ۱۵ ثانیه طول می‌کشد تا بارگذاری شود. اما چگونه این سرعت صفحه موبایل بر عملکرد گوگل ادز تأثیر می‌گذارد؟ تحقیقات نشان داده است زمانی که زمان بارگذاری موبایل از ۱ ثانیه به ۵ ثانیه می‌رسد، احتمال خروج فرد از سایت شما ۹۰ درصد افزایش می‌یابد، بنابراین هرچه صفحه با سرعت بیشتری بارگذاری شود، نتایج بهتری بدست خواهید آورد. از نظر سئو نیز هنگام رتبه‌بندی، گوگل، سرعت بارگذاری صفحه در موبایل را در نظر می‌گیرد؛ بنابراین، صفحه‌ای با سرعت بارگذاری ضعیف به رتبه‌بندی ارگانیک شما نیز آسیب می‌رساند. پیشنهاد میکنیم جهت اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله موبایل فرندلی بودن سایت را مطالعه کنید.
به همین دلیل، گوگل با معرفی قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز به تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان که سرعت صفحات موبایلی اهمیت زیادی دارد و در رتبه‌بندی گوگل، نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

سرعت سایت در موبایل


در صورت دریافت امتیاز پایین از قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز چکار کنیم؟


اگرچه بسیاری از بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان نتوانسته‌اند انتظارات مبنی بر افزایش سرعت بارگذاری صفحات گوگل در موبایل را برآورده کنند، اما تکنیک‌های بی‌شماری برای بهبود سرعت صفحه سایت در موبایل وجود دارد. در ادامه این مقاله، چند تکنیکی که فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان گوگل ادز می‌توانند از آن برای بهبود سرعت سایت در کنار قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز استفاده کنند را معرفی می‌کنیم. این تکنیک‌ها به تجربه کاربری عالی و بهبود امتیاز سرعت موبایلی صفحات وب کمک می‌کنند.


افزونه‌هایی که از آن استفاده نمی‌کنید را غیرفعال کنید
هزاران افزونه، پلاگین برای ایجاد تجربه کاربری بهتر وجود دارد. با این حال، با گذشت زمان با چیز دیگری جایگزین می‌شوند یا به دلایلی بدون استفاده می‌مانند. هر افزونه نصب شده زمان بارگذاری سایت را افزایش می‌دهد. بنابراین، هنگام تجزیه و تحلیل سرعت سایت،  لیست پلاگین‌ها و افزونه‌هایی  که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید باید حذف کنید.


تصاویر را بهینه‌سازی کنید
بهینه‌سازی تصاویر یکی دیگر از عناصر کلیدی برای افزایش سرعت سایت است. واقعیت این است که عدم بهینه‌سازی تصویر یکی از رایج‌ترین دلایلی است که سرعت صفحات سایت موبایلی را کاهش می‌دهد.
این قضیه به ویژه در شرکت‌های تجارت الکترونیک بسیار بزرگ که افراد مختلفی در حال آپلود محتوا و افزودن محصولات هستند صدق می‌کند؛ زیرا گاهی اوقات، حفظ استانداردهای دقیق سئو و بهینه‌سازی به مسئله‌ای چالش‌برانگیز تبدیل شده و در نتیجه به ایجاد مشکلاتی برای بهینه‌سازی سایت منجر می‌شود.
برای رفع این مشکل، اندازه تصویر را با فشرده‌سازی و تا حد امکان بدون از دست دادن کیفیت تصویر، کاهش دهید. این فرآیند را می‌توان با ابزارهایی مانند TinyPNG انجام داد.


ریدایرکت‌ها را به حداقل برسانید
گاهی اوقات، قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز نشان می‌دهد که سرعت صفحه سایت موبایلی شما پایین است. یکی از دلایل پایین آمدن سرعت سایت ریدایرکت‌ها هستند. به گفته گوگل، ریدایرکت‌های HTTP اضافی یک یا دو مسیر رفت و برگشت اضافی به شبکه اضافه می‌کنند و موجب صدها میلی‌ثانیه تاخیر اضافی در شبکه‌های 4G می‌شوند. به همین دلیل، مدیران وب‌سایت‌ها بهتر است تعداد ریدایرکت‌ها را به حداقل برسانند و در حالت ایده‌آل، ریدایرکت‌ها را به طور کامل حذف کنند.
دلیل اصلی که تعداد ریدایرکت‌ها را باید کاهش دهید و یا زنجیره های ریدایرکت را حذف کنید این است که ریدایرکت‌ها، درخواست‌های HTTP اضافی ایجاد می‌کنند و در نتیجه، سرعت بارگذاری صفحه را کاهش می‌دهند.


کش مرورگر خود را فعال کنید
در صورتی که قابلیت Mobile Speed Score نشان دهد که صفحات شما با سرعت پایینی بارگذاری می‌شوند باید کش مرورگر خود را فعال کنید. مرورگرهای وب برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که حافظه پنهان دارند. از آنجایی که مرورگرها حاوی این عنصر هستند، همه مرورگرهای وب جدید می‌توانند یک کپی از فایل‌های فروشگاه تجارت الکترونیک را حفظ کنند.


این فایل‌ها هنگامی که کاربر برای اولین بار وارد وبسایت فروشنده می‌شود در دستگاه کاربر ذخیره می‌شود. اگر فرد تصمیم بگیرد روز بعد، هفته بعد به فروشگاه شما بازگردد، سایت با سرعت بیشتری بارگیری می‌شود زیرا برخی از محتواها (مانند تصاویر، HTML و موارد مشابه) قبلا دانلود و روی حافظه مرورگر ذخیره شده است؛ این فرآیند همان چیزی است که تحت عنوان کش مرورگر شناخته می‌شود.


بنابراین در صورتی که قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز امتیاز پایینی به صفحات فرود شما داد کش مرورگر را فعال کنید. این کار در صورت بالا بودن زمان بارگذاری موبایل مهم است؛ زیرا دستگاه‌های موبایل پهنای باند محدودی دارند. با فعال کردن حافظه کش مرورگر، خرده‌فروشان می‌توانند دسترسی کاربر به صفحات وب را افزایش دهند و در نتیجه امتیاز سرعت بارگذاری صفحه در موبایل را بهبود ببخشند.


از یک سرویس میزبانی وب عالی استفاده کنید
سرعت زمان پاسخ سرور (زمانی که سرور برای بارگذاری محتوای صفحه برای کاربر نیاز دارد) به طور چشمگیری به دلیل عوامل مختلفی مانند مسیریابی کند، فریم‌ورک‌ها، کتابخانه‌ها و ضعیف بودن پردازنده منبع کاهش می‌یابد
واقعیت این است که سرویس میزبانی وب ضعیف قاتل سرعت صفحه سایت است. شاید هاستینگ وب ارزان برای بسیاری از مدیران وبسایت جذاب باشد اما سرعت پایین سایت، قطعی و تاخیر مکرر در دوره‌های پر ترافیک و سایر مشکلات را به همراه خواهد داشت.
تبلیغ‌کنندگان گوگل ادز که به دنبال افزایش امتیازات سرعت موبایل و ارائه تجربه موبایلی خوبی به کاربران هستند، باید روی یک سرویس میزبانی وب عالی (یا حداقل مناسب) سرمایه‌گذاری کنند. آن دسته از افرادی که می‌خواهند سرعت زمان بارگذاری را بهبود ببخشند، باید سته‌های هاستینگ را خریداری کنند که روی یک سرور مشترک نیستند.

همچنین مطالعه کنید راهکارهای افزایش سرعت سایت

page speed
نتیجه‌گیری
سرعت بالای بارگذاری صفحات در موبایل و موبایل‌پسند بودن سایت نه تنها برای کمپین گوگل ادز شما بلکه در تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. قابلیت Mobile Speed Score در گوگل ادز ، عملکرد صفحات فرود شما را نشان می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانید از سرعت صفحه در موبایل آگاه شوید، ایرادات را برطرف کنید و ترافیک و نرخ تبدیل تبلیغات خود را بهبود ببخشید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید

پرسش و پاسخ

question circle

ممنون از محتوای خوب و بروزتون... لذت بردیم ... لطفا برای بهبود سرعت سایت تو موبایل هم بهمون یک سری ایده بدید

Generic placeholder image

سلام ممنونم از شما و خوشحالیم مطلب براتون مفید بوده ... اتفاقا یه مقاله تو همین زمینه داریم لینکش رو براتون میزارم امیدوارم براتون مفید باشه

تکنیک های افزایش سرعت سایت