طراحی صفحه اصلی سایت + معرفی 5 نمونه طراحی هوم پیج در 2022

طراحی صفحه اصلی سایت + معرفی 5 نمونه طراحی هوم پیج در 2022

صفحه اصلی سایت یا Home Page مانند درب ورودی شرکت یا فروشگاه است که در افزایش ترافیک سایت بسیار تاثیرگذار است. پس در زمان طراحی سایت باید توجه ویژه ای به صفحه اصلی داشته باشید.

طراحی صفحه اصلی سایت باید هدفمند باشد، طوری که کاربران در یک نگاه حوزه فعالیت شما را دریابند. از این رو، در صفحه اصلی باید بخش هایی را بگنجانید که علاوه بر معرفی خدمات و محصولات اصلی سایت، باعث افزایش ترافیک سایت نیز باشند. همچنین، برای افزایش نرخ تبدیل نیز باید از کال تو اکشن جذاب در صفحه اصلی استفاده کرد.

در ادامه ابتدا قصد داریم 5 مورد از بهترین طراحی های صفحه اصلی سایت در 2022 را معرفی می کنیم. سپس، بخش ها و المان هایی که برای بهبود عملکرد صفحه اصلی سایت نیاز است را مورد بررسی قرار دهیم.

 

بهترین نمونه‌ های طراحی صفحه اصلی در سال 2022

در این بخش با سایت‌ها و منابعی آشنا می‌شوید که به منظور ارائه ایده‌ها و نمونه‌های الهام‌بخش طراحی ایجاد شده‌اند، می‌توانید با سرزدن به آنها ایده‌های متنوعی برای طراحی پیدا کنید.
در ادامه تعدادی از بهترین سایت‌ها از نظر طراحی در سال 2022 را معرفی خواهیم کرد، با الهام گرفتن از آنها می‌توانید طراحی خلاقانه و کاربردی‌تری داشته باشید و عملکرد سایت‌تان را بهبود بخشید.

 

1. سایت jomor

 

 

2. سایت trueventures

 

 

3. سایت animal

 

 

 4. سایت ferro

 

 

5. سایت planetary

 

چه مواردی باید در صفحه اصلی یا هوم پیج باشد؟

1. تیترها و عناوین

یکی از اصول مهم و حیاتی در طراحی سایت رعایت قانون سه ثانیه است. بر اساس این قانون، در عرض سه ثانیه، یک وب سایت باید به بازدیدکنندگان بگوید که کسب و کار شما چه چیزی را ارائه می دهد. عنوان سایت این مسئولیت مهم را دارد و باید در قالب چند کلمه سایت شما را به بازدیدکنندگان معرفی کند.

پس، از اولین مواردی که در صفحه اصلی توجه کاربر را به خود جلب می‌کند، تیتر یا عنوان سایت شما است. برای انتخاب درست عنوان سایت باید جامعه هدف خود را مشخص کنید و با شناخت نیاز آنها، عنوان اصلی سایت را بنویسید.

سعی کنید بهترین کلمات را برای جذب در نگاه اول مورد استفاده قرار دهید، در عین حال تیتر خود را ساده و البته جذاب انتخاب کنید.

همچنین، برای تکمیل تیتر اصلی و ارائه توضیحاتی مختصر درباره فعالیت و خدماتتان باید تیترهای فرعی را نیز در نظر بگیرید. تیتر فرعی می‌ تواند توضیحی در مورد رفع نیاز مشترک مخاطبان به وسیله محصول یا خدمات شما باشد.

به منظور بهبود تجربه کاربری سایت در حالت موبایل بهتر است از فونت‌ های بزرگتر برای عناوین و محتوا استفاده کنید.

 

استفاده از عنوان در طراحی صفحه اصلی

2. کال تو اکشن جذاب

صفحه اصلی باید بتواند بازدیدکنندگان را وادار کند تا بیشتر در سایت کاوش کنند و آنها را به مراحل مختلف چرخه خرید هدایت کند. این کار را باید به وسیله CTA هایی که در بالای صفحه با کنتراست رنگی مناسب و جلوه بصری ویژه قرار می‌گیرند، انجام دهید.

دقت داشته باشید که طراحی CTA به اندازه کافی جذابیت بصری داشته باشد تا مخاطب را تحریک به کلیک برای ثبت نام، تنظیم وقت مشاوره، دکمه تماس، خرید کالا و خدمات و ... کند.

بهتر است در طول صفحه اصلی از کال تو اکشن های بیشتری استفاده کنید، چرا که این CTA ها فرصتی دیگر در اختیار کاربران قرار می دهد، در واقع، کال تو اکشن ثانویه باید برای افرادی طراحی شود که از طریق کال تو اکشن اولیه جذب نشده اند.

CTA های اولیه را می توانید در بالای صفحه مثلا روی اسلایدرها و CTA های ثانویه در ادامه صفحه قرار دهید. بدین ترتیب، برای کسانی که صفحه را تا پایین اسکرول کرده‌اند نیز CTA در نظر گرفته شده است. این کال تو اکشن ها باعث می‌شود که مخاطب به حال خود رها نشود!

 

طراحی کال تو اکشن جذاب

 

3. عکس های مناسب و با کیفیت

با استفاده از یک تصویر یا حتی ویدیوی کوتاه در طراحی Home Page خود سعی کنید داستان برند و خدمات را به تصویر بکشید.

تصاویر یا ویدئوها تاثیر بیشتری بر احساسات کاربران دارند و آنها را تحریک به انجام کلیک می کنند. سعی کنید از تصاویر واقعی از محصولات یا خدمات در سایت استفاده کنید و حتما سایز و حجم تصاویر را بهینه کنید تا سرعت سایت کاهش نیابد.

همچنین، طراحی سایت باید ریسپانسیو باشد تا تصاویر در نسخه موبایل نیز درست نمایش داده شوند و حتما از متن جایگزین تصاویر (alt) استفاده کنید.  بهتر است مقاله نکاتی که باید در انتخاب عکس برای سایت بدانید را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتر در مورد تصاویر مناسب برای سایت به دست آورید.

 

استفاده از تصاویر در صفحه اصلی سایت

4. مزایای رقابتی کسب و کار

علاوه بر توضیح راجع به آنچه ارائه می‌دهید، مهم است که چرایی و اهمیت کارتان هم بیان کنید، برای مشتریان بالقوه مهم است که مزایای کار شما را بدانند. این کار را ساده و روان و به زبان مشتریان انجام دهید تا بتوانید به بهبود تجربه کاربری مخاطب هم کمک کنید.

همچنین، برای اینکه درک بهتری از کسب و کار خود و آنچه ارائه می‌دهید ایجاد کنید، لازم است ویژگی‌ های خاص برندتان را بیان کنید. در واقع باید علاوه بر مزایا، ویژگی‌ های کلیدی را هم فهرست‌ وار ارائه دهید تا برای مخاطب روشن‌تر شود که فعالیت و خدمات شما دقیقا چگونه است و چرا از رقبایتان متمایز است.

5. نظرات مشتریان

برای جلب اعتماد مشتریان  لازم است که ادعای شما درباره خدمات‌تان از زبان مشتریان نیز بازگو شود.

بازگو کردن نقل قول‌های کوتاه و مثبت مشتریان در صفحه اصلی می‌تواند موثر باشد، در صورت لزوم آنها را به موارد مربوطه لینک کنید و با اضافه کردن نام و عکس هم اعتبار آنها را بالا ببرید.

 

نظرات مشتریان در طراحی سایت

 

6. ناوبری خوب

طراحی و محتوای صفحه اصلی شما تعیین کننده نرخ تبدیل و یا نرخ پرش شما است. برای کاهش نرخ پرش باید مخاطبان به درستی از صفحه اصلی به سایر صفحات هدایت شوند و برای پیدا کردن صفحات مورد نیاز خود مشکلی نداشته باشند.

برای این منظور می‌توانید منوی سایت را در هدر سایت قرار دهید و به لندینگ های مورد نظر لینک دهید. همچنین، مهم است که برای بهبود ناوبری سایت با انجام تست‌ های لازم مطمئن شوید که پیدا کردن مسیر صفحات توسط کاربران ساده و شهودی است. کاربران نباید در جستجو برای صفحات سردرگم شوند، می‌ توانید هنگام طراحی سایت از نوار جستجو هم برای سهولت بیشتر استفاده کنید.

7. لینک های پیشنهادی

ممکن است اکثر بازدیدکنندگان سایت شما هنوز آماده خرید یا انجام اقدامی نباشند. اما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستند، برای این افراد بهتر است لینکی قرار دهید که اطلاعات مورد نظرشان را کسب کنند. این نه تنها آنها را برای مدت طولانی تری در صفحه وب شما نگه می دارد، بلکه به شما کمک می کند تا به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود باشید.

همچنین، می توانید پیشنهاد دانلود و مطالعه محتوایی مثل یک کتاب راهنما و یا یک فرم نمونه و مواردی شبیه آن را در صفحه اصلی قرار دهید.

این کار برای کاربرانی که فعلا قصد خرید ندارند و ترجیح می‌دهند اطلاعات‌ بیشتری کسب کنند، مفید باشد؛ بنابراین می‌توانید با پیشنهاد دانلود و مطالعه محتوا در مورد موضوعی که علاقه دارند در مورد آن بیشتر بدانند، آنها را زمان بیشتری در سایت نگه دارید.

8. نمونه کارها

بهتر است نمونه کارهای مهم خود را در طراحی Home Page  لحاظ کنید؛ نمونه کارها، علاوه بر جلب اعتماد بازدیدکنندگان، آنها را با سطح کاری شما آشنا می کند و در تصمیم گیری به مخاطبان کمک می کند.

 

تماس با کارشناس سایت

جمع‌بندی

اولین تصویر و پیش درآمدی که هر بازدید کننده از کسب و کار شما دارد، در واقع همان صفحه اصلی است. بازدیدکننده قبل از هر تصمیمی مثل خرید یا... صفحه اصلی شما را بررسی می‌ کند تا بفهمد چه خدمات یا محصولی را ارائه می‌دهید.
در این مقاله توضیح دادیم که برای کاربر مهم است بداند خدمات شما چیست و چه اهمیت و کاربردی دارد و چگونه می‌تواند از آن استفاده کند؛ در نتیجه طراحی صفحه اصلی سایت با توجه به اصول ذکر شده و قرار دادن عناصری که نام بردیم، می‌تواند عملکرد سایت شما را بهبود دهد.
 همچنین مواردی را به عنوان نمونه‌های الهام‌بخش معرفی کردیم تا با استفاده از آنها ایده‌های بهتری را پیاده سازی کنید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۴.۷ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید