سئو صفحات سایت فروشگاهی - 10 تکنیک برتر 2022

سئو صفحات سایت فروشگاهی - 10 تکنیک برتر 2022

در این مطلب به بررسی سئو صفحات محصول سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت. احتمالا می‌دانید که مردم بیش از هر زمان دیگری به ‌صورت آنلاین خرید می‌کنند. بنابراین مهم است که مطمئن شوید فروشگاه آنلاین شما می‌تواند به خوبی با سایر فروشگاه‌های موجود در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل رقابت کند.

درست است که بهینه‌سازی تجربه کاربری در نحوه تعامل کاربران با سایت شما نقش مهمی در سئو سایت دارد اما انتقال آن‌ها به صفحات دیگر سایت خود حتی از نتایج جستجو نیز چالش دشوارتری است.

اما چرا سئو برای کسب و کار شما مهم است؟

زیرا سئو یک صفحه محصول فروشگاهی، نه تنها می‌تواند باعث افزایش ترافیک صفحه شود، بلکه به تبدیل کاربران به خریداران نیز کمک می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از فهرست کامل نکات آموزشی ما در مورد بهینه‌سازی صفحات فرشگاه اینترنتی، رقبا را شکست داده و اطمینان حاصل کنید که صفحات محصول شما به درستی، سئو شده‌اند.

ما در محتوای سئو سایت فروشگاهی موارد کلی که باید در سایت فروشگاهی اعمال شود را پوشش داده ایم و در این پست به طور جزیی تر به سئو صفحات سایت فروشگاهی پرداخته ایم. 

 

نحوه سئو صفحات محصول سایت فروشگاهی

در ادامه با نکات مهم در مورد سئو صفحات سایت، آشنا خواهید شد.

 

1. انجام تحقیقات درست و اجرای استراتژی کلمه کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای بهینه ‌سازی سایت خود انجام دهید. شما باید آن دسته از کلمات کلیدی متمرکز بر محصول را انتخاب کنید که احتمال می‌دهید مشتریان بالقوه شما آن‌ها را جستجو کنند.

در طول مرحله کیورد ریسرچ، به خاطر داشته باشید که کلمه کلیدی که انتخاب می‌کنید باید مرتبط با موضوع صفحه بوده و هدف واضحی داشته باشد.

همچنین حتماً نحوه رتبه ‌بندی کلمات کلیدی و حجم جستجو را برای سئو صفحات محصول سایت فروشگاهی در نظر بگیرید. شما باید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع صفحه سایت خود را انتخاب کنید تا قابلیت کشف شدن صفحه در هنگام جستجو، افزایش یابد.

به عنوان مثال اگر بسته‌های هنری و صنایع دستی می‌فروشید به ‌جای استفاده از کلمه کلیدی «هنر و صنایع دستی» می‌توانید کلمات کلیدی مانند «هنر و بسته‌های صنایع دستی برای بچه‌ها» را هدف قرار دهید. در واقع، عبارت طولانی‌تر یا لانگ تیل کیورد نشان می‌دهد که جستجوگر به دنبال یک محصول خاص است. در حالی ‌که کلمه کلیدی "هنر و صنایع دستی" اینطور نیست و به‌ صورت کلی بیان شده است.

 

2. تگ‌های عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید

شما باید اطمینان حاصل کنید که تگ‌های عنوان و توضیحات متا بر اساس الگوی زیر بهینه شده‌اند. در واقع برچسب‌های عنوان باید شامل موارد زیر باشند:

  • نام محصول
  • اطلاعات برند
  • سایر اطلاعات مربوط

معمولاً یک صفحه محصول حاوی هزاران اطلاعات کلی از ابعاد، دستورالعمل‌های کاربردی و سایر جزئیات مهم است.

این اطلاعات برای کاربرانی که قبلاً در صفحه بوده‌اند عالی عمل می‌کند. اما این مورد برای کاربرانی که به تازگی وارد سایت شما شده‌اند جذاب نخواهد بود.

همچنین متادیسکریپشن باید مروری مختصر از آن‌چه در صفحه محصول شما ارائه می‌شود باشد. شما باید جزئیات مهم را در قالب متادیسکریپشن در اختیار کاربران قرار دهید تا احتمال بیشتری برای کلیک کردن روی لینک سایت شما توسط آن‌ها وجود داشته باشد. در این صورت، کاربران بیشتری از سایت شما بازدید خواهند کرد.

 

3. توضیحات محصول را به ‌صورت کامل و منحصر به ‌فرد بنویسید

این کار نه تنها به توصیف جزئیات محصولات شما و سئو صفحات محصول سایت فروشگاهی کمک می‌کند بلکه فرصت خوبی برای استفاده از کلمات کلیدی صفحه است. اطلاعات مهمی که شما باید در توضیحات محصول خود لحاظ کنید عبارت‌اند از:

  • شماره‌های SKU
  • وزن
  • اندازه
  • نوع استفاده
  • دستورالعمل‌های لازم برای نحوه استفاده

با استفاده از این اطلاعات علاوه‌بر اینکه کاربران، اطلاعات کامل‌تری نسبت به محصولات شما به دست می‌آورند اعتماد آن‌ها به شما نیز بیشتر می‌شود.

 

4. قرار دادن سوالات متداول در صفحه

اگر می‌خواهید در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب کنید صفحات محصول شما باید پر از محتوای با کیفیت باشد.

اگر کاربران محتوای شما را مفید ندانند احتمالاً نرخ پرش از سایت بالا رفته و نرخ تبدیل بازدید کنندگان به کاربر وفادار، پایین می‌آید.

اما افزودن بخش سوالات متداول به صفحات محصول، این امکان را به کاربران می‌دهد تا با آنچه شما می‌فروشید بیشتر آشنا شوند.

همچنین این پرسش و پاسخ‌ها باعث می‌شوند که کاربران به جای چت کردن با یک ربات یا تماس با پشتیبانی، پاسخ سوالاتشان را به راحتی در انتهای صفحه، پیدا کنند.

برای اینکه بتوانید سوالات مهم و پرتکرار را در مورد محصول خود پیدا کنید می‌توانید به وب سایت‌های رقبا مراجعه کرده و یا سوالاتی که از مشتریان خود دریافت می‌کنید را بنویسید. همچنین با استفاده از چند سرچ ساده نیز می‌توانید سوالات پرتکرار در مورد محصول خود را پیدا کنید.

سؤالات متداول شما باید شامل سؤالات کلی در مورد محصول یا خدمات شما باشد. بنابراین نباید این سوالات را فقط درباره برند خود بنویسید.

 

5. ایجاد بخش نظرات کاربران، سئو صفحات محصول سایت فروشگاهی

در مورد سئو صفحات محصول سایت فروشگاهی میتوان گفت در حالی‌که ممکن است توضیحات و عکس‌های محصول شما برای کاربران، جذاب به نظر برسد اما نمایش نظرات واقعی کاربران نیز برای سئوی صفحه محصول شما مهم است.

زیرا می‌تواند به کاربران دیگر برای تصمیم نهایی درباره خرید محصول یا خدمات شما کمک کند. علاوه‌بر این، نظرات کاربران به ایجاد اعتماد سایر مشتریان کمک می‌کند. 

همچنین تأییدها و نظرات افراد مشهور نیز عالی بوده و می‌تواند فروش سایت شما را چند برابر کند.

 

6. داده‌های ساختار یافته را به صفحه اضافه کنید

داده‌های ساختار یافته یا استراکچر دیتا، همان جزئیات محصول هستند که می‌توانید از آن‌ها برای تقویت برند خود استفاده کنید.

در واقع صفحات محصول باید دارای ساختار زیر باشند:

عکس محصول: عکس محصول، اطلاعات محصول را به روشی ساختاریافته در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا موتورهای جستجو نیز بتوانند آن عکس‌ها را با جزئیات بهتر و دقیق‌تر به کاربران ارائه دهند.

نظرات کاربران: داده‌های ساختاریافته در بخش‌ نظرات کاربران، نتایج آموزنده‌ای در مورد محصولات شما به موتورهای جستجو ارائه می‌دهد که می‌تواند اعتماد مشتریان شما را افزایش دهد.

سؤالات متداول: داده‌های موجود در بخش سؤالات متداول، زمینه بیشتری را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند تا بتوانند اعتماد و اعتبار سایت شما را افزایش دهند. زیرا در این صورت، موتورهای جستجو متوجه می‌شوند که صفحه شما اطلاعات مهمی را برای کاربران فراهم کرده است.

 

7. ایجاد تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا

تصاویر و ویدیوهای باکیفیت، زمینه بصری مورد نیاز کاربران را برای درک محصولات شما فراهم کرده و به سئو صفحات محصول سایت فروشگاهی کمک می‌کنند. همچنین شما می‌توانید از Alt text برای تصاویر و ویدیوهای خود استفاده کنید تا کاربران بتوانند ارتباط بهتری با محصول شما فراهم کنند.

 

8. لندینگ پیج‌ها را تست کنید

هر تغییری که در لندینگ پیج می‌دهید باید به ‌طور دقیق تست شود تا باعث ایجاد اختلال در موتورهای جستجوی گوگل نشود. دقت کنید که اگر لندینگ پیج شما مشکل داشته باشد، هر تلاشی هم که برای سئو انجام دهید، فایده‌ای ندارد و تغییری در فروش شما نیز ایجاد نمی‌شود.

 

9. زمان لود صفحه را برای سئو صفحات محصول سایت فروشگاهی کاهش دهید

وب سایتی که به سرعت لود شود تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان شما فراهم خواهد کرد. همچنین خرید آنلاین را نیز برای مشتریان، راحت‌تر می‌کند.

اگر سرعت و زمان لود صفحات شما بهینه نشده باشد احتمالاً بانس ریت بالایی را مشاهده خواهید کرد. با این حال ابتدا باید تشخیص دهید که چه چیزی باعث کند شدن صفحه سایت شما شده تا بتوانید آن را حذف کنید یا حجم آن را کاهش دهید.

به‌عنوان مثال، تصاویر بزرگ می‌توانند صفحه شما را کند کنند. بنابراین بهتر است از تصاویر و ویدیوهایی با سایز کوچک در سایت خود استفاده کنید.

 

10. بررسی مسائل فنی سایت

URL‌ها و ساب دامین‌های جدید، به ‌خصوص در سایت فروشگاه‌های بزرگ آنلاین، می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی شوند. زیرا با ایجاد subdomain جدید،‌ این احتمال وجود خواهد داشت که بودجه سئو را هدر دهید، ارزش لینک را با لینک مشابه دیگری تقسیم کنید و محتوای تکراری داشته باشید.

بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکلات در سئو صفحات محصول سایت فروشگاهی، می‌توانید مسائل فنی سایت را با استفاده از ابزارهای مخصوص، بررسی کنید.

با استفاده از ۱۰ روش بالا که درباره سئو سایت گفته شد می‌توانید صفحات سایت خود را بهینه کرده و فروش خود را افزایش دهید.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۴ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید