جدیدترین پالیسی های گوگل ادز در 2023

جدیدترین پالیسی های گوگل ادز در 2023

پالیسی (policy) به قوانینی گفته می شود که شرکت ارائه دهنده خدمات مدنظر شما آن ها را در یک حوزه خاص تعیین می کند. گوگل در سرویس گوگل ادز خود نیز چنین قوانین خاصی را وضع کرده است. شما به عنوان یک کاربر و استفاده کننده از خدمات کلیه سرویس های تبلیغاتی گوگل باید از این قوانین به طور کامل پیروی کنید. هرگونه سرپیچی خاصی در این زمینه نهایتاً منجر به برداشته شدن تبلیغ شما خواهد شد. اهمیت این موضوع در دنیای تبلیغات دیجیتال ما را بر آن داشت تا در این متن به طور کامل به این پالیسی های بسیار مهم بپردازیم. اگر خواستار کسب اطلاعات مهمی در رابطه با این پالیسی ها هستید، ادامه متن را از دست ندهید.

پالیسی های گوگل ادز

قبل از هرچیز باید بدانید:انتظار شما از تبلیغات گوگل چیست؟

صفر تا صد قوانین گوگل ادز

سرویس گوگل ادز به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد مختلف و همچنین ایجاد یک اکوسیستم تبلیغاتی به شکل سالم، قوانین خاصی را برای کلیه تبلیغاتی که در این سیستم قرار می گیرند، وضع کرده است. این پالیسی ها موجب می شود تا سیستم کلی تبلیغات شرکت گوگل کاملاً شفاف و آشکار باشد تا کاربران خیال راحتی از بابت دریافت تبلیغاتی متناسب با سن و حوزه فرهنگی خود داشته باشد.


شما به عنوان یک کاربر یا استفاده کننده از این خدمات موظف به آشنایی و همچنین پیروی کامل از این پالیسی ها یا قوانین تعیین شده توسط شرکت گوگل هستید. خط مشی های تعیین شده توسط شرکت گوگل در این زمینه هیچ آسیبی به کسب و کار شما وارد نمی کنند و تنها به منظور سر و سامان دادن به کلیه تبلیغات ارائه شده توسط این سرویس تعیین شده اند.
قاعدتاً هیچ پدر و مادری دوست ندارد فرزند خردسالش مشاهده کننده تبلیغاتی همچون تبلیغات مربوط به محتواهای جنسی باشد. این همان موضوعی است که با پیروی از پالیسی های گوگل ادز می توان بدان دست یافت. در ادامه به بررسی بیشتر این قوانین می پردازیم.

قوانین تبلیغات گوگل در 2023
تبلیغ چه محتواهایی در گوگل ادز ممنوع است

گوگل تبلیغ کردن یک سری محتواهای خاص را ممنوع کرده است. در واقع تفاوتی ندارد که شما چه استفاده خاصی از سرویس google ads می برید، زیرا در هر صورت تبلیغ کردن محتواهای خاصی که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم کاملاً ممنوع محسوب می شود.


اجناس تقلبی یا counterfeit products

جای تعجبی ندارد که گوگل فروش هرگونه اجناس تقلبی به وسیله سیستم ارائه تبلیغات خود را ممنوع کرده است. منظور از اجناس تقلبی کلیه اجناسی است در آن ها از آرم تجاری و لوگوی سایر شرکت ها استفاده شده است. در واقع این کالاها معمولاً چنان شباهتی با کالاهای اصلی دارند که تشخیص آن ها برای کاربران عادی به شدت دشوار خواهد بود. در صورت تبلیغ چنین مواردی به شدت با شما برخورد می شود.

 
کالاها یا سرویس های خطرناک

شما نمی توانید در گوگل ادز نسبت به تبلیغ انواع کالاها یا سرویس های خطرناک اقدام کنید. حال شاید این پرسش برای شما به میان بیاید که منظور اصلی این محصولات چه مواردی است؟ از جمله مهم ترین موارد مربوط به این زمینه می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:


•    مواد روان گردان
•    هرگونه ماده شیمیایی خطرناک
•    محصولات مورد نیاز برای تولید اسلحه
•    محصولات مورد نیاز برای تولید مواد مخدر
•    کلیه سلاح ها
•    مهمات
•    مواد مخصوص آتش بازی
•    راهنماهای مربوط به تولید انواع مواد منفجره
•    محصولات ساخته شده از تنباکو


کالاهای مربوط به رفتارهای نامناسب تجاری و فرهنگی (dishonest behavior)

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که در زمینه پالیسی های مربوط به تبلیغات گوگل باید بدان اشاره کرد، عدم امکان تبلیغ محصولاتی است که موجب ترویج رفتارهای نامناسب فرهنگی در جامعه می شوند. به گفته گوگل، این شرکت برای صداق و انصاف ارزش بالایی قائل است و به همین دلیل اجازه تبلیغ چنین محصولات و کالاهایی را نمی دهد.
از جمله مهم ترین مواردی که می توان آن ها را جزو این کالاها و محصولات دانست باید به نرم افزارها و دستورالعمل های مورد نیاز جهت هک نرم افزارها، سیستم عامل ها و... اشاره کرد. علاوه بر این، تبلیغ کردن هرگونه ابزار جهت افزایش میزان ترافیک مصنوعی، تولید کردن وب سایت های جعلی و... در این سرویس به طور کامل ممنوع شده است.


محتوای نامناسب (inappropriate content)

هرگونه محتوایی که دارای رگه های مربوط به تبعیض، نژادپرستی، توهین به اقوام مختلف، گسترش نفرت، خشونت و... باشد به طور کامل در گوگل ادز ممنوع خواهد بود. برخی از مهم ترین موارد مرتبط با این موضوع عبارت اند از: زورگویی و یا ایجاد ترس برای یک فرد و یا یک جامعه خاص، اجرای هرگونه تبعیض نژادی در حوزه های مختلف، تصاویر مربوط به صحنه های جرم (crime scene) و یا تصاویر مربوط به صحنه های تصادف، هرگونه محتوای مربوط به قتل، هرگونه محتوای مربوط به ظلم کردن به حیوانات در هر شرایطی، تصاویر و محتواهای مربوط به خودآزاری (self – harm)، محتواهای مربوط به اخاذی و یا باج گیری، فروش حیواناتی که در رده انقراض قرار دارند و تبلیغات مربوط به استفاده کردن از زبان های مختص ناسزاگویی.

تبلیغات گوگل

مطالعه بیشتر :چگونه تبلیغات گوگل ارزان و موفق داشته باشیم؟

مسائل فنی و نگارشی که در گوگل ادز اهمیت دارد

یکی از مهم ترین مسائل مربوط به نگارش کلیه تبلیغات در گوگل ادز، توجه به بحث کپی رایت است. گوگل پالیسی های بسیار پیچیده ای در این زمینه دارد و به همین دلیل کلیه کاربران از این سرویس باید حتماً نسبت به رعایت حق و حقوق ناشران اصلی محتواهای مختلف دقت کنند. وجود کوچک ترین مشکلی در زمینه کپی رایت در تبلیغ شما به معنای جلوگیری از پخش شدن آن توسط گوگل است. با توجه به اینکه رفع مشکلات مربوط به این امر به هفته ها و بعضاً ماه ها وقت نیاز دارد، توصیه می شود که در همان ابتدای نگارش تبلیغ مدنظر خود چنین مواردی را به خوبی رعایت کنید.
اگر در حوزه خدمات مالی فعالیت می کنید نیز باید حتماً در زمان نگارش تبلیغ مد نظر خود به خوبی آن را مورد توجه قرار دهید. وجود مواردی همچون راهکارهای مختلف گمراه سازی کاربران با استفاده از تبلیغات مالی می تواند منجر به لغو شدن حساب کاربری شما شود. به یاد داشته باشید که این خدمات باید کاملاً شفاف و بدون هیچ گونه فریبی به کاربران توضیح داده شوند.
توجه به علامت های تجاری یا trademarks نیز یکی دیگر از مهم ترین مواردی به شمار می آید که کلیه کاربران سرویس google ads باید نسبت به آن دقت لازم را داشته باشند. همان طور که گفته شد، شرکت گوگل در زمینه ارائه اجناس تقلبی با آرم شرکت های مختلف به شدت حساس است و به همین دلیل در هر لحظه امکان برداشته شدن تبلیغ شما وجود دارد.
با رعایت همین سه نکته و توجه به پالیسی هایی که در بخش قبلی به آن ها پرداختیم، شما نیز می توانید مانند میلیون ها کسب و کار دیگر از مزایای سرویس گوگل ادز نهایت استفاده را ببرید. این قوانین موجب ایجاد یک فضای سالم در فضای تبلیغات دیجیتال می شوند و به همین دلیل باید از آن ها پیروی کرد.


با استفاده از خدمات گوگل ادز می توانید خدمات خود را به طیف عظیمی از کاربران ارائه کنید. مهم ترین ویژگی مربوط به این تبلغیات را می توان دقت بالای آن ها دانست. در واقع شما با استفاده از خدمات مربوط به google ads این امکان را خواهید داشت تا تبلیغ مربوطه را دقیقاً به افرادی نمایش دهید که به سرویس ها یا کالاهای ارائه شده توسط شما نیاز اساسی دارند.(10 دلیل استفاده از تبلیغات گوگل برای آگاهی از برند)


به منظور استفاده از خدمات مربوط به این سرویس تبلیغ رسانی باید از پالیسی های تبلیغات گوگل پیروی کنید. در این متن به جدیدترین پالیسی های مربوط به این امر پرداختیم. با پیروی و دقت به همین پالیسی ها می توانید خیال کاملاً راحتی از بابت عدم حذف شدن تبلیغ خود در این سرویس تبلیغاتی داشته باشید. نباید فراموش کرد که این پالیسی ها یا قوانین تنها به منظور بهبود محیط تبلیغاتی و رعایت کلیه قوانین فرهنگی و انسانی مدنظر گوگل وضع شده اند و واقعاً برای کسب و کارهای بسیار زیادی هیچ گونه مشکل خاصی ایجاد نمی کنند.


تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۳.۷ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید