تبلیغات گوگل و تاثیر آن بر برندسازی

تبلیغات گوگل و تاثیر آن بر برندسازی

در هر ثانیه میلیاردها جستجو در گوگل انجام می شود و اکثر صفحات نتایج جستجو تبلیغاتی چون گوگل ادز را در برمی گیرند. درست زمانی که مردم در جستجوی انواع محصولات یا خدماتی هستند که کسب وکار شما ارائه می دهد گوگل ادز به روشی مؤثر برای جذب ترافیک به وب سایت تبدیل می شود. اگر شما هم این سوال را در ذهن دارید که تبلیغات گوگل چیست، چگونه به رشد کسب وکار به روشی مقرون به صرفه و افزایش آگاهی از برند کمک می کند با این مطلب همراه باشید.

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز، نام پلتفرم پرداخت به ازای کلیک (PPC) گوگل است که به کسب و کارها این فرصت را می دهد در جستجوهای گوگل دیده شوند. متداول ترین نوع گوگل ادز، تبلیغات جستجو است که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) جستجوهای مرتبط با محصولات و خدمات تبلیغ کننده را نمایش می دهد. علاوه بر این، کسب وکارها از گوگل ادز برای اجرای تبلیغات نمایشی، تبلیغات خرید و تبلیغات یوتیوب و... استفاده می کنند.


چگونه گوگل ادز بر آگاهی از برند تاثیر می گذارد؟

تبلیغات جستجوی گوگل مستقیما بر آگاهی از برند تأثیر می گذارند. طبق یک مطالعه توسط گوگل، تبلیغات جستجو آگاهی از برند را تا 80 درصد افزایش می دهد. علاوه بر این، گوگل ادز در افزایش آگاهی از برند در بین هر دو مجموعه مصرف کننده - آگاه و ناآگاه – نقش دارد. با استفاده از تبلیغات جستجو، بازاریابان به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی خواهند داشت و چیزی که با یک کلیک ساده مصرف کننده شروع می شود می تواند راه را برای هدف قرار دادن مخاطب و تبدیل آن به مشتری هموار کند. گوگل ادز تبلیغات را آسان تر کرده است. اما یک بازاریاب برای اینکه از تبلیغات گوگل سود ببرد به درک اولیه از مخاطب، آگاهی از برند و جایگاه آن، روندهای دیجیتال و دانش مناسب برای تبلیغات جستجو نیاز دارد. علاوه بر این، هنگام تلاش برای افزایش آگاهی از برند و هنگام اجرای تبلیغاتی مانند گوگل ادز همیشه باید اطمینان حاصل کنید که این نکات را رعایت می کنید. زیرا این نکات مواردی هستند که هنگام تبلیغ باعث افزایش آگاهی از برند شما می شوند:


•    اول از همه، لوگوی برند شما باید ثابت و قابل مشاهده باشد.
•    اطمینان حاصل کنید که از نام برند در عناوین و توضیحات استفاده می کنید
•    از لوگوی برند در خود تصاویر استفاده کنید.
•    شعار شما باید نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید را مشخص کند.
•    مطمئن شوید که وبسایت شما موبایل پسند است و سرعت خوبی دارد.


تولید محتوای مناسب، استفاده از تصاویر، ویدئوها و عناوین جذاب، رعایت قوانین سئو در گوگل ادز و مواردی از این دست نیز به شما کمک می کند که یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشید و برند شما بهتر دیده شود.

گوگل ادز
نحوه فعال سازی اکانت تبلیغات گوگل


برای شروع کمپین تبلیغاتی خود در گوگل ادز خود ابتدا باید یک حساب بسازید. برای فعال کردن حساب گوگل ادز به روش زیر عمل کنید:


حساب گوگل خود را انتخاب یا ایجاد نمایید
برای ایجاد یک حساب تبلیغات گوگل به یک ایمیل معمولی نیاز دارید. اگر از جیمیل استفاده می کنید، به این معنی است که از قبل یک حساب گوگل دارید، بنابراین می توانید به مرحله بعدی بروید. اما اگر یک آدرس جیمیل ندارید یا اگر آدرس ایمیل، شخصی است، باید یک حساب جداگانه برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
برای ایجاد یک حساب گوگل به سایت accounts.google.com بروید و سپس روی Create account > To manage my business کلیک کنید. هنگام ایجاد حساب کاربری، می توانید آن را با هر نوع ایمیلی ایجاد کنید. اگر وب سایتی ندارید، می توانید با استفاده از کمپین های Smart، تجربه پیش فرض Google Ads برای تبلیغ کنندگان جدید، در گوگل تبلیغ کنید. علاوه بر این شما می توانید اولین تبلیغ خود را تنها ظرف 15 دقیقه ایجاد کنید.


برای انجام تبلیغات گوگل ادز ثبت نام کنید
برای ثبت نام در گوگل ادز، مطمئن شوید که وارد حساب گوگل خود شده اید و به آدرس ads.google.com بروید. هنگامی که حساب خود را انتخاب کردید، اولین مرحله برای راه اندازی یک کمپین جدید به شما نشان داده می شود. شما می توانید یک کمپین ساده برای تبلیغات گوگل راه اندازی کنید و اگر هنوز کاملا آماده پخش زنده تبلیغات نیستید، آن را متوقف کنید و به مرحله سه بروید.


اولین کمپین خود را راه اندازی کنید
در این مرحله هنگام ایجاد حساب کاربری، گوگل ادز دو حالت را ارائه می دهد: حالت Smart و حالت Expert. به طور پیش فرض، حساب خود را در حالت Smart ایجاد خواهید کرد. با این حال، اگر یک بازاریاب حرفه ای هستید، می توانید به حالت Expert Mode بروید. بهتر است از حالت Expert Mode استفاده کنید چون حالت Smart Mode خودکار است و در نتیجه شما کنترل کمتری بر حساب خود خواهید داشت. برای رفتن به حالت Expert، روی «Switch to Expert Mode»  در زیر آن کلیک کنید  و اولین کمپین تبلیغاتی خود را اجرا کنید.

شرکت تبلیغات گوگل
بهترین شرکت تبلیغات گوگل

برای اینکه بهترین استفاده را از گوگل ادز ببرید و بتوانید مخاطبان را به مشتری تبدیل کنید بایستی با استراتژی ها و بهترین روش استفاده موثر از گوگل ادز و همچنین نحوه بازاریابی آشنا باشید. خوشبختانه، برخی شرکت ها در زمینه ارائه خدمات مربوط به گول ادز حرفه ای بوده و به بهترین شکل فعالیت می کنند. شرکت کیان تجارت، با سال ها تجربه و کارکنان حرفه ای می تواند به حل چالش ها و مشکلات شما در زمینه اجرای موثر کمپین گوگل ادز و دیده شدن برند شما کمک کند. با تبلیغات گوگل در شرکت کیان تجارت نه تنها حساب های گوگل ادز موفقی ایجاد و مدیریت می کنید بلکه این شرکت با استفاده از روش های زیر به افزایش نرخ تبدیل مشتری و در نهایت، رشد درآمد شما کمک می کند:


•    برنامه ریزی و تحقیق درباره کلمات کلیدی
•    تحلیل میزان بودجه لازم برای راه اندازی کمپین گوگل ادز
•    ارزیابی و بررسی رقبا و تبلیغات آنها
•    بررسی بهترین محتوا برای جذب مخاطب
•    آزمایش گوگل ادز و تحلیل وضعیت نرخ تبدیل مشتری
•    بررسی با استفاده از گوگل آنالیتیکس و...


در شرکت کیان تجارت، با صرف بودجه ای مناسب می توانید کمپین تبلیغاتی موثر و موفقی داشته باشید و در بلندمدت اثر آن را روی کسب وکار خود احساس کنید.

تبلیغات گوگل نقش موثری در دیده شدن و افزایش درآمد کسب و کار شما دارند. با این حال، باید استراتژی و کمپین بازاریابی موفقی داشته باشید و با تکنیک ها و استراتژی های مناسب برای اجرای موفق تبلیغات و تبدیل کلیک ها به مشتری آشنایی داشته باشید. با کمک اعضای تیم شرکت کیان تجارت به اهداف خود در زمینه گوگل ادز موثر و موفق دست خواهید یافت.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید