اشتباهات رایجی که در متن تبلیغات گوگل با آن مواجه میشویم

اشتباهات رایجی که در متن تبلیغات گوگل با آن مواجه میشویم

بدون شک، طراحی یک تبلیغ بی نقص چالش برانگیز است و هیچ راهنمای جهانی وجود ندارد که بتوان با استفاده از آن بهترین تبلیغ را تولید کرد. با این حال، عناصر و اشتباهاتی که دیگران تجربه کردند، وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا تبلیغات بهتری را ارائه دهید. شاید فکر کنید این اشتباهات مهم نیستند اما برخی از این خطاها ممکن است باعث شوند گوگل تبلیغات شما را نامناسب در نظر بگیرد و متن تبلیغات گوگل شما را نمایش ندهد.
همه ما اشتباه می کنیم، اما مهم این است که از آن ها درس بگیریم و بی اهمیت از کنار آن ها عبور نکنیم و از تکرار آن ها اجتناب کنیم. در دنیای تبلیغات گوگل نیز همین گونه است و تفاوتی ندارد. در این مقاله به اشتباهات رایجی که دیگر افراد مرتکب شده اند اشاره می کنیم تا از آن ها درس بگیرید و آن ها را تکرار نکنید.

اشتباهات رایج در تبلیغات گوگلعدم تنظیم بودجه مورد نیاز به طور مؤثر

اولین اشتباه مربوط به هزینه کمپین تبلیغاتی شما در روز است. علی رغم اینکه بودجه شما به صورت روزانه تنظیم می شود، گوگل این مسئله را جدی نمی گیرد و شما را ملزم به رعایت آن نمی کند، بنابراین ممکن است هزینه های روزانه شما بیش از بودجه روزانه ای که تعیین کرده اید باشد، اما بودجه شما باید به طور میانگین برای 30.4 روز کافی باشد. بهتر است بودجه روزانه خود را کمی کم تر از بودجه هدف در نظر بگیرید تا مطمئن شوید بیش از حد خرج نمی کنید.


اگر مطمئن نیستید که چه مقدار بودجه ای را باید در نظر بگیرید، پیشنهاد می شود هزینه های ماهانه خود را بر 31 تقسیم کنید تا یک مرز پایه برای کار خود ایجاد کنید. تبلیغات گوگل (google ads)  نیز محدودیت هایی را برای حساب شما اعمال می کنند که حفظ بودجه را برای شما راحت تر می کند. تنظیمات اکانت خود را بررسی کنید تا یک محدودیت مناسب برای کمپین خود تعیین کنید، اما باید بدانید که این محدودیت برای بودجه روزانه شما نیست بلکه برای به حداقل رساندن بودجه کل ماه است.


استفاده از حروف یا علائم نامناسب

استفاده از حروف یا علائم نامناسب در متن تبلیغات گوگل یکی از ویژگی هایی است که گوگل برای بهبود سرویس خود در سیاست انتشار تبلیغات قرار داده است. به عنوان مثال، استفاده بیش از حد یا متناوب از حروف بزرگ (SHOES,SHOEs) را اشتباه در نظر می گیرد. مورد دیگر املای کلمات است، به طوری که در بین حروف علائم دیگری باشد (s-h-o-e-s) یا تکرار علامت .در این موارد ممکن است گوگل تبلیغ شما را نامناسب تلقی کند و آن را برای دیگران نمایش ندهد.

متن تبلیغات گوگل

پین کردن تمام دارایی های تبلیغات ریسپانسیو در متن تبلیغات گوگل

یکی از جدیدترین ویژگی های تبلیغات گوگل، تبلیغات ریسپانسیو یا واکنش گرا است که به شما اجازه می دهد 15 عنوان متفاوت و 4 توضیح مختلف را تنظیم کنید و سپس گوگل، هنگامی که قیمت پیشنهادی واجد شرایطی وجود داشته باشد، این دارایی ها را با هم ترکیب کرده و مطابقت می دهد. یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که مبتدیان مرتکب می شوند، پین کردن هر عنوان یا توضیحی است که تولید کرده اند. این کار انعطاف گوگل در ترکیب دارایی های شما به روش های مختلف را از بین می برد.


توصیه می شود، فقط مهم ترین عناوین و توضیحاتی را که باید در تبلیغ شما گنجانده شود پین کنید که می تواند نام برند، الزامات قانونی یا USP (عامل جذب مشتری منحصر به فرد) باشد. با محدود کردن تعداد دارایی های پین شده ی هر تبلیغ ریسپانسیو، گزینه های ترکیب بیشتری را برای گوگل فراهم می کنید که به شما کمک می کند بهترین تبلیغات را ارائه دهید.


فراموش کردن رفتار مشتریان

مانند گروه های دیگر، خریداران نیز رفتار خاص خودشان را دارند که اگر می خواهید متن تبلیغات گوگل شما موفقیت آمیز باشد باید از آن ها پیروی کنید. سعی کنید مانند خریداران فکر کنید تا تبلیغ مؤثرتری تولید کنید.


•    روی آنچه کاربران می خواهند تمرکز کنید. اگر کاربران به دنبال چیزی می گردند، احتمالاً آن را برای حل برخی از مشکلات خود می خواهند. به عنوان مثال، اگر فردی به دنبال کفش جدیدی می گردد، احتمالاً کفش قدیمی او پاره شده است یا می خواهد کفش مورد نظرش را با لباس جدیدی ست کند یا چیزی می خواهد که راه رفتن برایش راحت تر شود. بر این اساس، نیازهای کاربر را در نظر بگیرید و تبلیغ مناسب را ارائه کنید.
•    مشتریان نیز به دنبال مزایای متفاوتی هستند. به عنوان مثال، تحویل رایگان محصول، ارائه ضمانت بلند مدت یا تمدید زمان بازگشت کالا مواردی است که می توانید در تبلیغ خود اضافه کنید و نشان دهید چه چیزی شما را از دیگر رقبایتان بهتر می کند تا مشتریان بیشتری جذب کنید.


استفاده از اعمال خودکار پیشنهاد ها

یکی دیگر از ویژگی های تبلیغات گوگل، اعمال خودکار پیشنهاد ها است. همان طور که از نام آن پیداست، تبلیغات گوگل شروع به ارائه پیشنهاد های عملکرد تبلیغاتی خود به صورت زنده و بدون دخالت انسانی کرده است و در حال حاضر، این ویژگی بدون اطلاع صاحبان اکانت، در بسیاری از اکانت های تبلیغات گوگل فعال شده است که می تواند منجر به نتایج بسیار متفاوت و همچنین مشکلات عملکردی برای برخی از اکانت ها شود؛ بنابراین، پیشنهاد می شود به محض راه اندازی اکانت خود این ویژگی را غیرفعال کنید.


هنگامی که ویژگی اعمال خودکار پیشنهاد ها را غیرفعال کردید می توانید صفحه پیشنهاد های ارائه شده توسط تبلیغات گوگل را بررسی کنید و اگر پیشنهادی برای اکانت شما مناسب و مفید بود، می توانید برخی از این پیشنهاد ها را برای متن تبلیغات گوگل خود فعال کنید.


عدم ترکیب داده های شخص ثالث

اگر چه تبلیغات گوگل ویژگی های متفاوتی دارد، یک ویژگی خاص وجود دارد که به نظر می رسد بازاریابان آن را فراموش کرده اند یا از آن استفاده نمی کنند. این مورد استفاده از API و اسکریپت های مختلف برای تعامل با داده های شخص ثالث مانند آب وهوا و در دسترس بودن اپراتور به منظور سازگاری خودکار پیشنهاد های شما است.


برای مثال، اگر هوا آفتابی است نباید کلمات کلیدی مربوط به باران یا چتر را پیشنهاد دهید. از سوی دیگر اگر قرار است باران ببارد بهتر است قیمت پیشنهادی خود را افزایش دهید تا فروش بیشتری داشته باشید. بهترین بخش این ویژگی این است که این APIها و اسکریپت ها را می توان طوری تنظیم کرد که به طور خودکار، بسته به داده های شخص ثالثی که جمع آوری می کنند، عمل ترکیب داده ها را انجام دهند.

گوگل ادز

عدم بررسی گزارش های عبارت جستجو

به دنبال آخرین تغییرات گوگل در نحوه راه اندازی عبارات جستجو از طریق کلمات کلیدی، ضروری است که به طور منظم گزارش عبارت جستجوی خود را بررسی کنید. پیشنهاد می شود ستون های "keyword" و "match type" را به ستون خود در گوگل اضافه کنید، زیرا درک بهتری از طریقه تطابق کلمات کلیدی با عبارات جستجوی شما در گوگل را ارائه می کند. با انجام این کار، می توانید عبارات جستجویی را شناسایی کنید که می توانند از تبلیغات خاص، گروه ها یا کمپین های تبلیغاتی حذف شده یا به لیست کلمات منفی اضافه شوند.
به مرور زمان این ویژگی به شما کمک می کند تا میزان بودجه ی صرف شده برای ترافیک نامربوط وب سایت خود را به حداقل برسانید و نرخ تبدیل متن تبلیغات گوگل خود را افزایش دهید.


فراموش کردن بهینه سازی برای کمپین های بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد یک روش تبلیغاتی است برای دسترسی به بازدید کنندگانی که قبلاً از وب سایت شما دیدن کرده اند اما هنوز تبدیل به مشتری نشده اند. امروزه، بسیاری از بازاریابان اصرار دارند که از کمپین بازاریابی مجدد استفاده کنند اما تنها تعداد کمی از آن ها تلاش می کنند تا تبلیغات وب سایت خود را به درستی بهینه سازی کنند و مکان هایی را که نمایش تبلیغ در آن ها مؤثرتر است پیدا کنند.


عدم بررسی مجدد تنظیمات تبدیل

آخرین اشتباه و احتمالاً مهم ترین در این لیست عدم بررسی مجدد تنظیمات تبدیل است. تنظیم صحیح تبدیل ها حیاتی است، زیرا به شما کمک می کند از ردیابی درست اقدامات تبدیل خود اطمینان حاصل کنید. ردیابی تبدیل نادرست یا خراب، می تواند منجر به تصمیم گیری نادرست یا استرس بی مورد بیش از حد شود. توصیه می شود تنظیمات محاسبه تبدیل های خود را بررسی کنید. برای یک سایت تجاری الکترونیک باید این تنظیمات را روی گزینه ی "every" قرار دهید تا هر فروشی که کاربر انجام می دهد محاسبه شود.


با گذشت زمان، ممکن است تنظیمات تبدیل خود را تغییر دهید و چندین تبدیل مختلف ایجاد کنید یا ممکن است مالکیت اکانتی را بر عهده بگیرید که ده ها تبدیل بر روی آن تنظیم شده است. در هر صورت، بهتر است هر چند ماه یکبار تنظیمات تبدیل خود را بررسی کنید تا تبدیل هایی را که دیگر ضروری نیستند متوقف کنید. انجام این کار به شما و کسی که قرار است در کنارتان این اکانت را مدیریت کند کمک می کند تا ردیابی تبدیل آسان تر و تمیزتری انجام شود.



اکنون می دانید از چه اشتباهاتی در متن تبلیغات گوگل باید اجتناب کنید. مطمئن شوید که به هر قیمتی از آن ها دوری کنید، در غیر این صورت در معرض خطر از دست دادن مشتریان ارزشمند و بالقوه قرار می گیرید. همچنین باعث هدر رفتن منابع زیادی برای کمپین تبلیغاتی که از همان ابتدا محکوم به شکست بوده است، می شوید. همان اندازه که یک برنامه بهینه سازی مناسب می تواند برای هر کمپین بازاریابی معجزه کند، یک برنامه بهینه سازی ضعیف نیز می تواند به سرعت تمام زمان و منابع شما را هدر دهد.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید