Google Shopping Ads چیست؟

Google Shopping Ads چیست؟

مقدمه
تبلیغات خرید در گوگل به‌ طور پیوسته تکامل یافته و بهبود می‌یابد. در حال حاضر، تبلیغات هوشمند شده و راه‌اندازی ابزارهای تبلیغی آسان‌تر است و دسترسی افراد بیشتری به آن را ممکن کرده است. در این راهنما، به این سؤال پاسخ می‌دهیم که Google Shopping Ads چیست. علاوه بر این، نحوه فعال کردن آن را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

گوگل ادز شاپسنگ
Google Shopping Ads چیست؟

Google Shopping Ads که گاهی اوقات به آن تبلیغات فهرست‌ وار محصول یا PLA گفته می‌شود، نوعی از تبلیغات محصول هستند که در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند. دو پلتفرم که این تبلیغات را کنترل می‌کنند Google Ads و Google Merchant Center هستند.
امروزه تبلیغات خرید فقط در نتایج جستجوی معمولی گوگل ظاهر نمی‌شوند. آن‌ها در تب خرید، در وب‌سایت‌های شریک جستجو، در سرویس و اپلیکیشن‌های خرید و مقایسه قیمت (اندروید و آی او اس) و حتی در یوتیوب و Google Display Network قابل مشاهده هستند. از آنجایی که تبلیغات خرید برای خریداران بسیار مفید و در بین تبلیغ‌کنندگان محبوب است، گوگل به طور پیوسته دامنه خرید را افزایش داده و این به‌ معنای افزایش فرصت‌ها برای دسترسی به خریداران است.


نحوه فعال کردن Google Shopping Ads چیست؟

در گوگل، دو پلتفرم از کمپین‌های Google Shopping Ads پشتیبانی می‌کنند: گوگل ادز و گوگل مرچنت سنتر. گوگل ادز جایی است که کمپین‌های خرید شما فعال هستند و شما بودجه خود را تنظیم می‌کنید، بیدها و پیشنهادهای خود را مدیریت می‌کنید، دید جدیدی درباره مشتریان به‌دست می‌آورید و تبلیغات خود را بهینه‌سازی می‌کنید.


Google Merchant Center جایی است که فید محصول شما همراه با جزئیات مربوط به حمل و نقل و مالیات فروش در آن ذخیره می‌شود. فیدهای محصول جزئیاتی در مورد محصولات شما هستند که در قالبی که گوگل دوست دارد سازماندهی شده‌اند. فید محصول شما همان چیزی است که گوگل برای ایجاد تبلیغات خرید شما از آن استفاده می‌کند.
هدف از فعال کردن و کنترل کردن Google Shopping Ads چیست؟ فعال کردن این نوع تبلیغات با تنظیمات تبلیغات متنی سنتی کاملاً متفاوت است. با استفاده از تب خرید، گوگل از فید، سایت شما و موارد دیگر استفاده می‌کند تا تعیین کند که چه جست‌وجوهایی تبلیغات شما را فعال و بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد. به همین دلیل، تنظیم فید محصول شما شباهت زیادی به سئوی تجارت الکترونیک دارد.
شرکت کیان تجارت یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه بازاریابی دیجیتال از جمله تبلیغات گوگل  و طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن است. در صورتی که در زمینه راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی خود با مشکل رو به ‌رو هستید و یا می‌خواهید این کار را به تیمی خبره بسپارید می‌توانید از خدمات شرکت کیان تجارت استفاده‌ کنید.


 یک حساب Google Merchant Center ایجاد کنید

در این بخش، ابتدا باید چند نکته مهم که برای راه‌اندازی حساب Merchant Center باید به آن توجه کنید را توضیح دهیم. قبل از ایجاد و فعال کردن حساب مرچنت سنتر، نکات زیر را در نظر بگیرید: به ثبت‌کننده دامنه خود دسترسی داشته‌باشید
شما باید تأیید کنید که مالک نام دامنه خود هستید و سپس برای استفاده از آن در Merchant Center درخواست دهید. ساده‌ترین راه برای انجام این‌کار ورود به سایت ثبت‌کننده دامنه خود و دادن دسترسی به گوگل است. همه این کارها را می‌توان مستقیما از طریق Merchant Center انجام داد.


تنظیمات مالیات و ارسال محصول خود را انجام دهید

یکی از مهم‌ترین مراحل در فعال کردن Google Shopping Ads چیست؟ شما باید قوانین مالیاتی و حمل و نقل محصول را در تنظیمات عمومی حساب Merchant Center فعال کنید. برای مالیات بر فروش، می‌توانید نرخ‌های خود را مستقیما وارد کنید یا ایالت‌هایی که در آن مالیات بر فروش دریافت می‌کنید را انتخاب کنید و به گوگل اجازه دهید نرخ را تعیین کند. برای مالیات حمل و نقل، می‌توانید بین نرخ ثابت، نرخ محاسبه‌شده بر اساس شرکت‌های مخابراتی که استفاده می‌کنید یا نرخ براساس جدول نرخ یا قوانین، یک گزینه را انتخاب کنید.


Merchant Center را به گوگل ادز لینک دهید

در قسمت تنظیمات و تبلیغات، روی Account Linking کلیک کنید. شما به یک شناسه 10 رقمی گوگل ادز نیاز دارید و باید با آدرس ایمیلی وارد شوید که به Merchant Center و Google Ads دسترسی ادمین داشته‌باشد. اگر تا به حال یک حساب گوگل ادز نداشته‌اید باید یک حساب گوگل ادز بسازید. اکنون که می‌دانید Google Shopping Ads چیست و تا اینجا پیش رفته‌اید در مرحله بعد باید نوع کمپین را انتخاب کنید.


 نحوه انتخاب کمپین در Google Shopping Ads

 برای انتخاب نوع کمپین مراحل زیر را باید دنبال کنید:
•    وارد حساب گوگل ادز خود شوید.
•    روی دکمه + New campaign کلیک کنید.
•    هدف Sales را انتخاب کنید.
•    یک هدف برای نرخ تبدیل انتخاب کنید.
•    Performance Max را انتخاب کنید.
•    تنظیمات Performance Max را انجام دهید.


سپس، حسابی برای اجرای تبلیغات و کشوری که تبلیغات را در آن اجرا خواهید کرد را انتخاب کنید. نام کمپین را انتخاب کنید و روی Continue کلیک کنید. حتما نام کمپینی را انتخاب کنید که توصیفی و متفاوت باشد. به عنوان‌ مثال، از نامی مانند «کفش ورزشی سیاه» استفاده‌ کنید تا مخاطبان دقیقا بدانند به چه کمپینی اشاره می‌کنید. سپس به بخش سازنده تبلیغات وارد می‌شوید که در آن تمام اطلاعات کمپین خود را وارد خواهید کرد.


بودجه روزانه خود را وارد کنید
پس از این مراحل بایستی بودجه و هزینه روزانه تبلیغات خود را وارد کنید. میانگین هزینه برای تبلیغ‌کنندگان جدید حدود 50 دلار در روز است. سپس استراتژی پیشنهادی خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید یکی از استراتژی‌های زیر را انتخاب کنید:
•    نرخ تبدیل‌ها: اقدامات انجام شده در وب‌سایت شما.
•    هزینه نرخ تبدیل: که برای افزایش درآمد بهینه می‌شود.


اگر اولین باری است که کمپین Performance Max را اجرا می‌کنید، فعلا کادر هزینه هدف برای هر اقدام را علامت نزنید؛ چون به گوگل اجازه می‌دهد تا مخاطبان جدیدی برای کمپین شما پیدا کند.
در مرحله بعد، وارد تنظیمات کمپین شوید. در این بخش، مکان، زبان و افزونه URL نهایی خود را اضافه می‌کنید.


افزونه URL نهایی Google Shopping Ads چیست؟

افزونه Url نهایی یک ویژگی جدید مربوط به تبلیغات Performance Max است. با کلیک بر رویSend traffic to the most relevant URLs on your site، به گوگل اجازه می‌دهید عنوان‌های هر آگهی را به‌روزرسانی کند تا با هدف جستجو مطابقت داشته باشد و ترافیک را به مرتبط‌ترین صفحه فرود برای تبدیل ارسال کند.
روی Next کلیک کنید تا به تب Asset group در داشبورد Google Ads خود بروید.


این تنظیمات با تنظیمات تبلیغات سنتی گوگل تفاوت دارد. شما باید انواع مختلفی از دارایی‌های تبلیغاتی مختلف از جمله موارد زیر را اضافه کنید:
•    تصاویر
•    لوگوهای
•    ویدیو
•    سرفصل‌ها
•    تیترهای طولانی
•    توضیحات


فراخوان برای عمل را انتخاب کنید
پس از ارائه این اطلاعات، یک فراخوان برای عمل (مانند Shop Now) را انتخاب کنید و نام کسب و کار خود را اضافه کنید. علاوه بر این شما باید Audience signals ایجاد کنید. این بخش‌ها سفارشی هستند و به گوگل نقطه شروعی برای یافتن بهترین مخاطبان برای نمایش تبلیغات شما می‌دهند.


در آخر، افزونه‌های لینک‌ها به سایت را اضافه کنید تا افراد را به صفحات خاصی در سایت خود ببرید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید افراد را از یک آگهی به صفحات سؤالات متداول یا خدمات مشتری بفرستید. همچنین می‌توانید برای عناصری مانند قیمت و تبلیغات افزونه اضافه کنید. هر تعداد افزونه که می‌خواهید اضافه کنید. تبلیغات Performance Max ترکیبی از تبلیغات جستجو و خرید هستند، بنابراین هرچه اطلاعات بیشتری به بینندگان ارائه دهید، بهتر است.
در مرحله بعد، حساب Merchant Center خود را انتخاب کنید، کشور خود برای فروش محصولات انتخاب را کنید و Standard Shopping را به عنوان زیرمجموعه کمپین خود انتخاب کنید.

google-shopping-image

بهترین راه برای ایجادGoogle Shopping Ads چیست؟

اگر می‌خواهید تبلیغات خرید را به حداکثر برسانید، ابتدا باید یک فید محصول عالی بسازید. فید محصول اطلاعاتی است که گوگل برای ایجاد آگهی‌ها یا فهرست‌های خرید شما استفاده می‌کند.
وقتی صحبت از فیدها می‌شود شما می‌توانید با استفاده از Google Sheets یک فید دستی ایجاد کنید. فقط جزئیات محصول را در قالب مورد نیاز گوگل اضافه کنید. اگر تعداد انگشت شماری SKU دارید، این گزینه عالی است، زیرا تیک زدن اطلاعات در مورد هر محصول کمی سخت است.


گزینه دیگر یک ابزار فید مانند GoDataFeed یا DataFeedWatch است , به طور خودکار داده‌ها را از فروشگاه شما برای تولید فید شما بیرون ldکشد. اگر صدها یا هزاران SKU دارید، این روش را به کار ببرید.
نظرات و تبلیغات محصول را اضافه کنید


اگر در حال فروش ویژه هستید یا ارسال رایگان موقت یا چیز خاصی ارائه می‌دهید، می‌توانید یک فید تبلیغاتی راه‌اندازی کنید که تبلیغات شما را با متن «پیشنهاد ویژه» که زیر آن با رنگ آبی خط کشیده شده از بقیه تبلیغات متمایز کند. علاوه بر این معمولا یک پیام در بالای آگهی نشان‌می‌دهد که چه چیزی را تبلیغ می‌کنید.


نتیجه‌گیری
در این مقاله با پاسخ به این سؤال که Google Shopping Ads چیست؟ و آموزش نحوه فعال کردن آن تلاش کردیم شما را با این کمپین تبلیغی مفید گوگل آشنا کنیم. برای اینکه بهترین استفاده را از کمپین‌های خرید در گوگل ببرید به صرف زمان و توجه به جزئیات نیاز دارید. تبلیغات فهرست‌وار محصولات به این دلیل مؤثر هستند که خریداران و فروشندگان را به روشی بسیار کارآمد به‌هم نزدیکی می‌کنند. Google Shopping Ads یکی از مؤثرترین پلتفرم‌ها برای دستیابی به خریداران جدید حتی در صورت افزایش رقابت است.


تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید