Conversion Tracking در تبلیغات گوگل و راهنمای فعال نمودن آن

Conversion Tracking در تبلیغات گوگل و راهنمای فعال نمودن آن



آیا به دنبال افزایش ترافیک به یک صفحه فرود، افزایش بازدید از یک ویدیو و ثبت نام در خبرنامه یا افزایش فروش در سایت خود هستید؟

هر هدفی داشته باشید نمی دانید که چه تعداد از تبلیغات شما به اقداماتی از سوی کاربر و مخاطب منجر شده است. در صورتی می توانید از اقداماتی که مخاطب انجام داده است آگاه شوید که از ابزار  Conversion Tracking در تبلیغات گوگل استفاده کنید. با ابزار ردیابی نرخ تبدیل می توانید درباره نحوه واکنش مصرف کنندگان به تبلیغات و اقداماتی که انجام داده اند اطلاعات جمع آوری کنید. بر اساس این این داده ها می توانید کمپین های خود را طوری مدیریت کنید که ترافیک وب سایت و تماس ها افزایش یابد و مشتریان بیشتری جذب کنید. اما قبل از آن باید دقیقا بدانید که ردیابی نرخ تبدیل چیست؟

تبلیغات گوگل


ابزار  Conversion Tracking در تبلیغات گوگل چیست؟

با استفاده از ردیابی نرخ تبدیل می توانید بفهمید که بعد از کلیک کردن و جذب مشتری به تبلیغات شما چه اتفاقی می افتد. آیا محصولی خریداری میشود، در خبرنامه شما ثبت نام می کند یا با کسب و کار شما تماس گرفته یا برنامه شما را دانلود می کند یا هیچ یک از این کارها را انجام نمی دهد. هنگامی که مشتری اقدامی انجام دهد که شما آن را ارزشمند می دانید، به این اقدامات مشتری، نرخ تبدیل می گویند.
بسته به اینکه چه چیزهایی به کسب و کار شما بیشتر ربط دارد می توانید چند نوع نرخ تبدیل را ردیابی کنید. شما مجبور نیستید هر نرخ تبدیلی را ردیابی نمایید. کافی است داده های مفیدی جمع آوری کنید. در حال حاضر شاید به این داده ها نیازی نداشته باشید اما در آینده برای شما مفید خواهند بود.



چرا باید از ابزار Conversion Tracking در تبلیغات گوگل استفاده کنید؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، دلیل اصلی استفاده از ابزار  Conversion Tracking در تبلیغات گوگل این است که بفهمید تبلیغات شما در جذب مشتری و رسیدن اهداف نرخ تبدیل، چقدر موثر عمل کرده است. هنگام ردیابی نرخ تبدیل می توانید بفهمید:


•    کدام کلمات کلیدی، تبلیغات، گروه های تبلیغاتی و کمپین ها در ایجاد نرخ تبدیل های مورد نظر شما بهترین عملکرد را دارند.
•    میزان بازدهی سرمایه (ROI) خود را تشخیص می دهید. در نتیجه، شما می توانید برای تخصیص هزینه های تبلیغاتی برای کمپین های بعدی خود تصمیمات بهتر و آگاهانه تری بگیرید.
•    از انواع مختلفی از استراتژی های قیمت گذاری استفاده می کنید. این استراتژی ها به شما کمک می کند کمپین های خود را با اهداف نرخ تبدیل خود تطبیق دهید.
•    قبل از اینکه مشتریان شما اقدامی انجام دهند و نرخ تبدیل را افزایش دهند، تصویر واضحی از مسیری که آنها طی می کنند در اختیار خواهید داشت.

google ads tracking


ردیابی نرخ تبدیل چگونه کار می کند؟

اندازه گیری و ردیابی نرخ تبدیل با ایجاد یک ردیاب نرخ تبدیل و انتخاب یک اقدام در مجموعه TNA یا حساب Google Ads شما شروع می شود. شما می توانید از ابزار Conversion Tracking در تبلیغات گوگل برای ردیابی و اندازه گیری انواع اقدامات زیر استفاده کنید:


•    اقدامات وب سایت: خریدها، ثبت نام ها و سایر اقداماتی که مشتریان در وب سایت شما انجام می دهند.
•    تماس های تلفنی: تماس مستقیم از طریق تبلیغات شما، تماس با شما از طریق شماره تلفن موجود در وب سایت شما و کلیک بر روی شماره تلفن در سایت شما.
•    نصب برنامه و اقدامات درون برنامه: نصب برنامه های تلفن همراه اندروید یا آی او اس شما و خریدها یا فعالیت های دیگر در آن برنامه ها.
•    اقدامات ورود به برنامه: ردیابی فعالیت مشتری که به صورت آنلاین شروع می شود اما به صورت آفلاین به پایان می رسد. برای مثال، زمانی که مشتری روی تبلیغ کلیک می کند و فرم تماس را به صورت آنلاین ارسال می کند و بعدا قراردادی در دفتر شما امضا می کند ردیابی می شود.


چگونه ابزار Conversion Tracking در تبلیغات گوگل را فعال کنیم؟

اکنون که به خوبی با ابزار ردیابی نرخ تبدیل آشنا شده اید، وقت آن است که ابزار Conversion Tracking در تبلیغات گوگل را برای کمپین های Google Search Autopilot خود فعال کنید. برای فعال کردن ردیابی نرخ تبدیل، به موارد زیر نیاز دارید:


•    وب سایتی برای قرار دادن کد تگ گوگل شما.
•    امکان ویرایش کد وب سایت شما. شما یا توسعه دهنده وب باید یک اسنیپت کد کوتاه را در وب سایت شما پیست کند.


دو مرحله اصلی برای فعال کردن ردیابی نرخ تبدیل تبلیغات گوگل ادز شما وجود دارد: ایجاد یک اقدام نرخ تبدیل و نصب تگ گوگل.


مرحله شماره 1: اقدام نرخ تبدیل خود را ایجاد کنید


اولین گام برای فعال کردن ابزار ردیابی نرخ تبدیل گوگل ادز، ایجاد یک اقدام نرخ تبدیل در پلتفرم گوگل ادز است. مراحل سریع و آسانی که برای انجام این کار باید انجام دهید عبارتند از:
وارد حساب گوگل ادز خود خود شوید.
در گوشه سمت راست بالا، روی منوی ابزار کلیک کنید و گزینه Conversions را که زیر کادر Measurement قرار دارد انتخاب کنید.
شما به بخش Summery در نمای Conversions هدایت می شوید؛ جایی که باید روی اقدام نرخ تبدیل +New کلیک کنید.


وبسایت را انتخاب کنید
دستورات را دنبال کنید. دامنه خود را وارد و سایت خود را اسکن کنید. این کار را باید انجام دهید تا بفهمید که آیا تگ گوگل را روی سایت خود نصب کرده اید یا خیر. اگر این کار را نکرده باشید، یک اسنیپت کد دریافت خواهید کرد و از شما خواسته می شود آن را در وب سایت خود قرار دهید.
شما بایستی نحوه فعال سازی و تنظیم نرخ تبدیل خود را انتخاب کنید. برای انجام این کار دو گزینه خواهید داشت: فعال سازی با URL یا فعال سازی دستی.


کدام گزینه فعال سازی ابزار Conversion Tracking در تبلیغات گوگل را باید انتخاب کرد؟

اگرچه گزینه فعالسازی ابزار Conversion Tracking در تبلیغات گوگل با URL گزینه سریع تر و راحت تری است اما تنها در صورتی فعال می شود که به دنبال ردیابی سرعت بارگذاری صفحه به عنوان نرخ تبدیل باشید. اما با انتخاب گزینه فعالسازی دستی می توانید کلیک های مخاطب روی دکمه ها یا لینک ها را ردیابی کنید


مرحله 2: تگ گوگل خود را تنظیم کنید


مرحله بعدی فعال سازی Conversion Tracking  در تبلیغات گوگل ادز به این بستگی دارد که تگ گوگل شما قبلا فعال شده باشد یا خیر.
اگر تگ گوگل شما فعال شده باشد و اقدام نرخ تبدیل خود را با استفاده از یک URL را فعال کرده اید، مراحل فعال سازی به پایان رسیده و می توانید داده های مربوط به آن نرخ تبدیل را مشاهده کنید.
اگر تگ گوگل شما فعال نشده باشد و اقدام نرخ تبدیل خود را با استفاده از URL ایجاد کرده باشید، صفحه ای با دستورالعمل های فعال کردن تگ گوگل دریافت خواهید کرد.
اگر تگ گوگل شما فعال شده باشد و ردیابی اقدام نرخ تبدیل خود را به صورت دستی فعال کرده باشید، دستورالعمل هایی برای اضافه کردن اسنیپت رویداد مربوط به این اقدام را دریافت خواهید کرد.
اگر تگ گوگل شما فعال نشده باشد و ردیابی اقدامات نرخ تبدیل خود را به صورت دستی فعال کرده باشید، دستورالعمل هایی برای اضافه کردن تگ گوگل در هر صفحه از سایت خود و اسنیپت رویداد برای ردیابی اقدام نرخ تبدیل را دریافت خواهید کرد.


نصب تگ گوگل

با نصب تگ گوگل برای ابزار Conversion Tracking در تبلیغات گوگل، کوکی های جدیدی را در دامنه سایت خود فعال می کنید و در نتیجه، اطلاعات مربوط به کارهایی که کاربر در سایت شما انجام می دهد پس از کلیک بر روی تبلیغ ذخیره می شود.
شما باید تگ گوگل را در هر صفحه از سایت خود نصب کنید، اما برای هر حساب تبلیغات در گوگل فقط به یک تگ نیاز دارید. برای نصب تگ خود  می توانید تگ گوگل را روی کد وب سایت خود قرار دهید یا از طریق Google Tag Manager  این کار را انجام دهید.


مرحله سوم: تگ گوگل خود را بررسی کنید


برای اینکه مطمئن شوید تگ گوگل شما به درستی نصب شده است و ابزار ردیابی نرخ تبدیل به درستی فعال می شود، این مراحل را دنبال کنید:
وارد حساب گوگل ادز خود شوید و از طریق منوی گوشه بالا و سمت راست به بخش Conversions بروید.
در جدول اقدامات نرخ تبدیل، شما می توانید زیر ستون Status نحوهای که کاربر یک اقدام که نرخ تبدیل محسوب می شود را انجام داده است مشاهده کنید.


روش های اندازه گیری نرخ تبدیل

اندازه گیری نرخ تبدیل در واقع درصد بدست آمده از اقداماتی است که بازدیدکنندگان وبسایت انجام می دهند. برای اندازه گیری نرخ تبدیل باید به صورت زیر عمل کنید:


•    یک اقدام خاص را در نظر بگیرید.
•    تعداد کاربرانی که این اقدام را انجام می دهند بر تعداد کل بازدیدکنندگان وب سایت شما در یک دوره خاص تقسیم کنید.
•    عدد را در 100 ضرب کنید تا یک درصد بدست آید.



ردیابی نرخ تبدیل تیلیغات گوگل برای موفقیت استراتژی جذب مشتری و افزایش درآمد ضروری است، بنابراین وقت گذاشتن برای فعال سازی ابزار  Conversion Tracking در تبلیغات گوگل،  ارزش دارد.



تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید