پر کاربردترین افزونه های تبلیغات گوگل در 2023 و کاربرد آنها

پر کاربردترین افزونه های تبلیغات گوگل در 2023 و کاربرد آنها


این راهنما به شما کمک می کند تا انواع مختلف اکستنشن های گوگل ادز را درک کنید، بنابراین می توانید آن ها را برای دستیابی به حداکثر کارایی و نتایج بهتر بهینه کنید. اگر گوگل ادز بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد، احتمالاً همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش عملکرد خود هستید. همه کسانی که در این مسیر گام برمی دارند، نه تنها تعداد کلیک های بیشتری می خواهند، بلکه می خواهند کلیک های با کیفیت بیشتری نیز از سوی کاربرانی دریافت کنند که وارد صفحات فرود آن ها می شوند.
اما گفتن این حرف آسان تر از انجام آن است. شما ممکن است ساعت های بی شماری را صرف تغییر دادن هر تبلیغ کنید، اما راهکار بهتری هم وجود دارد و آن چیزی نیست جزء استفاده از افزونه های گوگل ادز. احتمالاً با افزونه های گوگل ادز آشنایی دارید، ممکن است در مورد آن ها خوانده باشید یا حتی در حال استفاده از آن ها باشید. اما شاید متوجه نباشید که گوگل تقریباً هر ساله انواع بیشتری از افزونه ها را به لیست خود اضافه می کند.


اکستنشن های گوگل ادز چیست؟

اکستنشن های گوگل ادز در واقع دارایی های اضافی هستند که با استفاده از آن ها می توانید اطلاعات بیشتری را در مورد محصولات و خدمات خود در اختیار کاربران قرار دهید. به علاوه، آن ها به ارائه تجربه کاربر با بالاترین کیفیت کمک کرده و متعاقباً تعداد کلیک های بیشتری نسبت به رقبا دریافت خواهید کرد.
گوگل انواع مختلفی از افزونه های تبلیغاتی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا به افزایش رتبه آگهی و نرخ کلیک کمک کند. چنانچه تبلیغات واجد شرایط باشد، اکستنشن ها به طور مؤثر فضای بیشتری را در صفحه نتایج جستجو به شما اختصاص می دهند. یا همانطور که گوگل ادز بیان می کند، «افزونه ها دلایل بیشتری به کاربر می دهند تا روی تبلیغ شما کلیک کند».
شایان ذکر است که اکستنشن های گوگل ادز هیچ هزینه اضافی برای شما ندارند. آن ها به شما کمک می کنند نرخ دیده شدن، کلیک و بازدید از صفحات فرود پس از کلیک را افزایش دهید. بنابراین، هر بار که روی تبلیغات نشان داده شده توسط افزونه ها کلیک می شود، همان مبلغی را می پردازید که اگر کاربری روی تیتر تبلیغ شما کلیک کند، پرداخت خواهید کرد. برخی از افزونه ها امکان کلیک بر روی هایپرلینک را فراهم می کنند، ولی برخی دیگر اینطور نیستند. اما همه آن ها این فرصت را ایجاد می کنند که تبلیغات شما برای کلیک کاربران جذاب تر باشند.


چرا باید از اکستنشن های گوگل ادز استفاده کنیم؟

دو مزیت اصلی برای افزونه های تبلیغاتی وجود دارد که بسیار فراگیر هستند و تقریباً هر تبلیغ کننده ای می تواند از آن ها بهره مند شود.


•    آن ها به شما اجازه می دهند که اطلاعات بیشتری را ارائه کنید: متن تبلیغاتی بزرگتر به شما امکان می دهد که اهداف قوی تری در مورد اینکه چرا کاربران باید روی تبلیغ شما کلیک کنند، بسازید.
•    آن ها کمک می کنند که در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهتر دیده شوید:  اندازه بزرگتر تبلیغات باعث می شود که آن ها تاثیرگذارتر باشند.


به تنهایی از طریق این دو فاکتور، افزونه های تبلیغاتی می توانند نرخ کلیک (CTR) شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. البته، این پایان ماجرا نیست و استفاده از اکستنشن های تبلیغاتی مزایای دیگری نیز دارد که عبارتند از:


•    بهبود کیفیت سرنخ: با ارائه اطلاعات بیشتر، تبلیغات گسترده اجازه می دهد که سرنخ های بی کیفیت به خودی خود از میان برداشته شوند و در نتیجه، کلیک های نامربوط کمتری دریافت می کنید. افرادی که روی صفحه فرود شما کلیک می کنند، به احتمال به مراتب بیشتری اقدام مورد نظر را انجام خواهند داد.


•    رتبه بندی بهتر: گوگل از فاکتورهای مختلفی برای تعیین موقعیت تبلیغ شما استفاده می کند، از جمله CTR مورد انتظار، ارتباط و تجربه صفحه فرود. صرفاً استفاده از اکستنشن های گوگل ادز می تواند به طور خودکار رتبه شما را بهبود بخشد، زیرا به گوگل اجازه می دهد تا انواع مختلفی از قالب های تبلیغاتی را ارائه دهد.


•    استفاده بهتر از بودجه تبلیغاتی: از آنجایی که افزونه های تبلیغاتی CTR شما را بهبود می بخشند، می توانند به کاهش هزینه به ازای هر کلیک (CPC) کمک کنند. این به نوبه خود بدان معنی است که از هزینه های پرداختی خود برای تبلیغات سود بیشتری خواهید برد.


افزونه های تبلیغاتی دستی و خودکار

به طور کلی، اکستنشن های تبلیغاتی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از دستی و خودکار. افزونه های دستی نیاز به اعمال برخی تنظیمات دارند. بیشتر افزونه هایی که در اینجا مورد بحث قرار می گیرند، از نوع دستی هستند. البته برخی از آن ها می توانند به صورت پویا توسط گوگل زمانی که پیش بینی می کند عملکرد را بهبود می بخشند، به کار گرفته شوند.
باید اشاره کرد که در فوریه ۲۰۲۲، گوگل چندین تغییر را در افزونه های خودکار اعلام کرد، از جمله اجازه نمایش آن ها در کنار افزونه هایی که به صورتی دستی اضافه شده اند. این به تبلیغ شما اجازه می دهد تا موقعیت بهتری در صفحه نتایج جستجو به دست آورده و متعاقباً نرخ کلیک افزایش یابد. آن ها را همچنین می توانید به گروه ها یا کمپین های تبلیغاتی اضافه کنید و ممکن است در گزارش ها گنجانده شوند.


انواع اکستنشن های تبلیغات گوگل

اکنون که دسته بندی اصلی افزونه ها را پوشش داده ایم، در ادامه نگاهی به انواع مختلف آن ها خواهیم داشت.


1.    اکستنشن موقعیت مکانی گوگل ادز (Location)

این افزونه ها با لیست کردن موقعیت مکانی شما به افراد کمک می کنند که مکان شما، نقشه منتهی به مکان شما یا فاصله تا آن را پیدا کنند. اکستنشن های موقعیت مکانی همچنین ممکن است شامل شماره تلفن یا دکمه تماس برای کاربران موبایل باشند. این افرونه را می توانید به صورت خودکار اعمال کنید.


این دسته از اکستنشن های گوگل ادز برای کسب و کارهای وابسته به تراکنش های حضوری مانند رستوران ها، خرده فروشی ها و ارائه دهندگان خدمات مانند آرایشگاه ها یا سالن های زیبایی ایده آل است. همچنین، استفاده از چنین افزونه هایی برای شرکت های عمدتاً آنلاین بدون مزیت نیست، چرا که آدرس فیزیکی می تواند مشروعیت کسب و کارتان را در نظر مشتریان بالا ببرد.


2.    اکستنشن های گوگل ادز – اکستنشن محصول (Product)

با اتصال اکانت گوگل مرچنت خود به گوگل ادز، اکستنشن های محصول به شما این امکان را می دهند که فهرست بندی محصولات خود را ارتقاء دهید. این یک ابزار مفید برای هر کمپینی است که در آن اقدام به فروش کالاهای مرتبط با کلمات کلیدی هدف خود می کنید. از آنجایی که محصولات خاص تر از موقعیت مکانی یا شماره تلفن هستند، فهرست بندی دقیق را در کمپین های خود نباید از یاد ببرید، به خصوص اگر طیف وسیعی از محصولات متنوع را به فروش می رسانید.


3.    اکستنشن لینک سایت (Sitelink)

اکستنشن های لینک سایت که برای هدایت کاربران به صفحات دیگر در وبسایت شما مفید هستند، به مخاطبان هدف اجازه می دهند تا به جای بازدید از صفحه فرود شما، انتخاب کنند که کجا می خواهند بروند. به این ترتیب می توانید به کاربران برای یافتن دقیقاً همان چیزی که به دنبال آن هستند، کمک کنید. این به نوبه خود می تواند CTR شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
صفحات متداول مورد استفاده با این اکستنشن ها شامل صفحات تماس با ما، صفحات قیمت گذاری، صفحات فروش و صفحات شهادت نامه می شود. سایت های تجارت الکترونیک هنگام هدایت مشتریان به صفحات خاص دسته بندی ها، از این دسته افزونه ها به کرات استفاده می کنند. افزونه های لینک سایت را می توان به صورت دستی یا پویا به عنوان یک افزونه خودکار اضافه کرد.


4.    اکستنشن رتبه بندی فروشنده (Seller Rating)

با این دسته از اکستنشن های گوگل ادز، شهرت و اعتبار کسب و کار خود را به نمایش بگذارید و اعتماد ایجاد کنید. گوگل رتبه بندی ها را از سایت های معتبر بررسی کسب و کار جمع آوری کرده و آن ها را در یک رتبه بندی واحد در مقیاس پنج ستاره جمع آوری می کند.


این افزونه رتبه بندی کلی شما و همچنین تعداد کل نظرات را نشان می دهد. آن ها همچنین گاهی اوقات شامل یک توصیف کننده برای توصیف رتبه بندی هستند (برای مثال، تحویل در همان روز). این اکستنشن های خودکار معمولاً فقط در صورتی پدیدار می شوند که حداقل تعداد نظرات منحصر به فرد و میانگین رتبه بندی ۳.۵ ستاره یا بهتر را داشته باشید.
اگر شما هم به دنبال متحول کردن کسب و کار خود هستید، پیشنهاد ما به شما «تبلیغات گوگل» است. ما در کیان تجارت با یک تیم بروز و حرفه ای مثل یک شریک تجاری در کنار شما هستیم. کافی است که با ما تماس بگیرید.


5.    اکستنشن فراخوان یا کال اوت (Callout)

اکستنشن های کال اوت یک افزونه همه کاره با انواع کاربرد ها هستند. این افزونه ها در واقع اسنیپت های ۲۵ کاراکتری هستند که برای برجسته کردن نقاط مهم فروش، میزان فروش یا نکات مهم دیگر در مورد کسب و کار، محصولات یا خدمات شما استفاده می شوند. به عنوان مثال، اگر می خواهید تخفیف ۲۵ درصدی، تحویل رایگان یا شصتمین سالگرد کسب و کارتان را تبلیغ کنید، افزونه های فراخوان عالی هستند.
شما می توانید در هر کمپین از شش اکستنشن کال اوت استفاده کرده و آن ها باید برای کل پیشنهادی که تبلیغ می کنید، اعمال شوند. بهترین افزونه های فراخوان معمولاً از اعداد و ویژگی ها استفاده می کنند (به عنوان مثال، «۵ عدد در انبار باقی مانده»، بهتر از آن است که بگویید تعداد محدودی در انبار باقی مانده است). چنانچه وبسایت شما اطلاعات مفیدی مانند «رزروهای آنلاین» را نشان می دهد، با استفاده از این اکستنشن های گوگل ادز می توان این توضیحات را به طور خودکار به عنوان فراخوان پویا نیز اضافه کرد.


6.    اکستنشن اسنیپت ساختاریافته (Structured Snippet)

از این افزونه برای برجسته نشان دادن محصولات، خدمات و ویژگی های خاصی استفاده می شود که کاربران ممکن است به دنبال آن باشند. این اکستنشن ها که حدود ۳۵ درصد از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهند، به جستجوگران می گویند که شما چه کسی هستید و چه چیزی را ارائه می دهید. به این ترتیب، استفاده از این افزونه ها کلیک های باکیفیت را افزایش داده و به افزایش انعطاف پذیری بودجه شما کمک می کند. مانند اکستنشن لینک سایت، می توانید آن ها را به صورت دستی انتخاب کنید یا به صورت پویا توسط گوگل اعمال شوند.


7.    اکستنشن های گوگل ادز – اکستنشن تماس (Call)

افزونه تماس، تماس مستقیم از طریق آگهی شما را برای جستجوگران آسان می کند. این افزونه ها شامل یک شماره تلفن قابل کلیک در تبلیغ شما هستند که کاربران موبایل می توانند برای تماس مستقیم از آن استفاده کنند. این تبدیل ها قابل ردیابی هستند و این امکان را به شما می دهند که ارزش تبلیغات خود را با تعداد تماس های تلفنی که ایجاد می کنند، اندازه گیری کنید. می توانید افزونه های تماس را به صورت دستی اضافه کنید یا گوگل می تواند آن ها را به صورت خودکار اعمال کند.


8.    اکستنشن موقعیت مکانی وابسته (Affiliate Location)

افزونه موقعیت مکانی وابسته برای شرکت هایی مفید است که محصولات خود را از طریق خرده فروشان ثالث به فروش می رسانند. آن ها به کاربران کمک می کنند فروشگاه هایی را پیدا کنند که اجناس شما را می فروشند و همچنین به آن ها کمک می کنند تصمیم بگیرند از کجا و چه چیزی بخرند. این اکستنشن های گوگل ادز معمولاً توسط تولیدکنندگانی استفاده می شوند که با زنجیره های خرده فروشی بزرگ کار می کنند.


9.    اکستنشن قیمت (Price)

بر کسی پوشیده نیست که قیمت تقریباً در هر تصمیمی برای خرید یک فاکتور کلیدی به حساب می آید. استفاده از افزونه های قیمت به شما امکان می دهد انتظارات هزینه را از قبل تعیین کنید، شفافیت ایجاد کنید و به اعتمادسازی با جستجوگران کمک کنید. در نتیجه، کاربران هنگام ورود به وبسایت شما اطلاعات بیشتری دارند و احتمال اقدام به خرید آن ها افزایش می یابد. این اکستنشن ها برای کسب و کارهایی که دارای قیمت های متغیر هستند، پکیج های خدماتی می فروشند یا محصولات متنوعی را ارائه می کنند، مفید هستند.


10.    اکستنشن اپلیکیشن (App)

از پیتزافروشی محل گرفته تا مشاوران املاک، به نظر می رسد این روزها همه یک اپلیکیشن موبایل دارند. با گنجاندن لینک دانلود در تبلیغات متنی خود، این افزونه ها به کاربران علاقه مند کمک می کنند تا به شما دسترسی داشته باشند. شما همچنین می توانید دانلودها را بر اساس کلمات کلیدی ردیابی کنید. این افزونه ها فقط برای کاربران موبایل ظاهر می شوند و کاربران را به اپلیکیشن شما در فروشگاه آی تیونز یا گوگل پلی هدایت می کنند.


11.    اکستنشن تخفیف (Promotion)

با استفاده از این اکستنشن ها می توانید از سوی افرادی که بهترین پیشنهادها را جستجو می کنند، کلیک بیشتری دریافت کنید. از افزونه های تخفیف برای برجسته کردن فروش و پیشنهادهای تخفیفی استفاده می شود که آن ها در زیر آگهی شما ظاهر می شوند.
نکته جالب توجه آن است که گوگل در رابطه با نحوه استفاده شما از این افزونه ها انعطاف پذیر است. شما می توانید اکستنشن های تخفیف را در تاریخ ها، روزها یا حتی ساعت های خاص به نمایش بگذارید. همچنین این امکان را خواهید داشت که از تگ هایی مانند جمعه سیاه یا پایان فصل استفاده کنید.


12.    اکستنشن فرم سرنخ (Lead Form)

این نوع اکستنشن های گوگل ادز نیاز کاربران را برای پر کردن فرم در صفحه فرود شما با اجازه دادن به آن ها برای ارسال مستقیم اطلاعات خود از بین می برد. اگر جستجوگر از اکانت گوگل خود استفاده می کند، می تواند اطلاعات را تنها با یک کلیک ارسال کند. این امر به جذب سریع سرنخ های واجد شرایط کمک کرده و چرخه فروش را کوتاه می کند.


13.    اکستنشن ویدئو (Video)

اکستنشن های ویدئو به شما این امکان را می دهند که در زیر ویدئو و در اپلیکیشن یوتیوب پیام خود را فراتر از ویدئوی اصلی گسترش دهید و بینندگان را درگیر نگه دارید.


14.    اکستنشن تصویر (Image)

با استفاده از اکستنشن های تصویر می توانید از تصاویر بصری مرتبط برای تکمیل تبلیغات متنی خود استفاده کرده و به افزایش عملکرد کمک کنید. هر تبلیغ کننده ای واجد شرایط استفاده از این نوع افزونه نیست و باید شرایط خاصی از جمله سابقه مطابقت، اکانت گوگل ادز واجد شرایط و کمپین های فعال در حال اجرا داشته باشید.


سخن آخر
اگر به دنبال راهی آسان برای افزایش کلیک، جذب بازدیدکنندگان وب و تبدیل اهداف بیشتری هستید، افزونه های تبلیغاتی ابزاری عالی هستند. انواع مختلفی از افزونه های تبلیغاتی برای انتخاب وجود دارد. و به هر حال می توانید افزونه ای را پیدا کنید که به دردتان بخورد، فارغ از اینکه کسب و کارتان چیست. این به شما بستگی دارد که تعیین کنید کدام یک برای نیازهایتان مناسب است. اما یک چیز مسلم است؛ اگر از اکستنشن های تبلیغاتی به درستی استفاده کنید، می توانید کلیک های بیشتر و باکیفیت تری دریافت کرده و از بودجه PPC خود نهایت استفاده را ببرید.


تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید