قیمت طراحی وب اپلیکیشن به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت طراحی وب اپلیکیشن به چه عواملی بستگی دارد؟

در دنیای امروز و با ظهور تکنولوژی های مختلفی که ممکن است با برخی از آن ها آشنا باشید طراحی وب اپلیکیشن نیز توانست به گستردگی چشمگیری دست یابد به گونه ای که می توان گفت در تمامی حوزه ها مورد استفاده می گیرد. واژه app را در حال حاضر می توان از زبان خیلی ها شنید و این امر به دلیل قابلیت های بارز این فناوری می باشد. اما آیا به راحتی می توان به این فناوری دست یافت ؟

استفاده از وب اپلیکیشن ها و بهره مندی از مزیت ها و قابلیت های بی نظیر آن ها نیاز به طی نمودن مراحل خاصی دارد. در گام اول باید این وب اپ ها را طراحی نمود اما این مجموعه طراحی ها نیز به راحتی امکان پذیر نمی باشد. این عوامل سبب شده اند تا امروز ما طی یک نوشتار به بررسی قواعد و اصول طراحی وب اپلیکیشن پرداخته و به این شکل اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه داریم تا انتها ما را همراهی کنید.

 

آشنایی با وب اپلیکیشن 

وب اپلیکیشن ها در واقع برنامه های کامپیوتری خاصی می باشند که با استفاده از تکنولوژی های وب فعالیت های خود را انجام می دهند. در واقع می توان گفت وب اپ یا وب اپلیکیشن نوعی برنامه کاربردی می باشد که بر روی سرورهای خاصی قرار گرفته و با بهره مندی از قابلیت های بستر اینترنت به کاربران خدمت رسانی می کند. اکثر وب سایت هایی که امروزه در بستر اینترنت فعالیت دارند دارای وب اپلیکیشن نیز می باشند تا به این طریق بهتر خدمات خود را ارائه دهند.

قیمت وب اپلیکیشن

تفاوت های وب اپلیکیشن با اپلیکیشن

از مهم ترین تفاوت های وب اپ و اپلیکیشن ها می توان به نوع اتصال آن ها اشاره نمود زیرا برنامه های وب برای اجرا شدن نیاز دارند تا به اینترنت وصل شوند در حالی که می توان اپلیکیشن ها را بدون نیاز به اینترنت نیز اجرا نمود. اپلیکیشن ها نسبت به وب اپ ها سرعت بالاتری در اجرا دارند و میزان کارآمدی بیشتری را می توان برای آن ها شاهد بود و این دلیل عدم وابستگی اپلیکیشن ها به اینترنت جهت اجرا می باشد. اپلیکیشن ها نیاز دارند تا به صورت دوره ای اپدیت شوند اما وب اپ ها به صورت خودکار بروزرسانی می شوند.

بیشتر بخوانید: تفاوت وب سایت با وب اپلیکیشن چیست؟

 

مزیت های استفاده از وب اپلیکیشن ها چیست؟

وب اپلیکیشن ها مزیت های بی شماری دارند و شما با استفاده از آنها می توانید فعالیت های خاصی را انجام دهید. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به بیان این مزیت ها بپردازیم. از مهم ترین مزایای وب اپ ها می توان به موارد زیر اشاره نمود که هر کدام اهمیت قابل بسیاری دارند.

  • وب اپ ها می توانند به چند کاربر اجازه دسترسی همزمان بدهند
  • برخی از وب اپ ها نیاز به نصب ندارند
  • وب اپ ها را می توان بر روی دستگاه های مختلفی همچون دسکتاپ، لپ تاپ و موبایل نصب نموده و مورد استفاده قرار داد
  • به وب اپلیکیشن ها می توان از طریق چند مرورگر دسترسی یافت

 

تماس با کارشناس وب اپ

مراحل طراحی وب اپ

در این بخش قصد داریم تا به مهم ترین مراحل طراحی وب اپ بپردازیم. این مراحل شامل موارد زیر می شوند که هرکدام فرآیند های خاص خود را دارند.

  • شناخت نیاز
  • جامعه هدف
  • مدل کسب درآمد
  • طراحی
  • توسعه دادن نمونه اولیه
  • آنالیز و طراحی
  • تست وب پلیکیشن
  • دیباگ و انتشار وب اپلیکیشن

تخمین هزینه طراحی وب اپ

شما در گام اول از بررسی قیمت طراحی وب اپلیکیشن ها لازم است به تخمین هزینه طراحی وب اپ بپردازید چرا که این مرحله اهمیت بسیار بالایی داشته و می تواند دیدگاه های خاصی را پیش روی شما قرار دهد. همان گونه که بیان شد بررسی هزینه های طراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد در واقع می توان گفت عامل های مختلفی می توانند بر روی متغیر شدن این هزینه ها اثر بگذارند. امروزه شرکت های بسیاری در راستای طراحی این وب اپ ها فعالیت دارند که هر کدام خدمات متنوعی را برای مشتریانشان در نظر گرفته اند. این ارائه خدمات و امکاناتی که وب ها دارند می توانند قیمت های متفاوتی را پیش روی شما قرار دهند اما در کل بررسی موارد خاصی می توانند به شما در تخمین هزینه های طراحی وب اپ کمک کنند. این فاکتورها به شرح زیر می باشند.

  • نوع رابط کاربری وب
  • تجربه کاربری
  • گرافیک وب اپلیکیشن
  • ویژگی ها و قابلیت های وب اپلیکیشن
  • نوع و پیچیدگی پایگاه داده
  • نوع محتواهای وب اپلیکیشن

عوامل موثر بر قبمت وب اپ

قیمت طراحی وب اپلیکیشن به چه عواملی بستگی دارد؟

همان گونه که در بخش های قبل بیان نمودیم هزینه های طراحی وب اپلیکیشن متفاوت بوده و عامل های خاصی نیز سبب بروز این تفاوت ها می شوند. ما در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی این عامل ها پرداخته و نحوه قیمت گذاری این اپلیکیشن ها را بیان کنیم. مقاله عوامل مؤثر بر قیمت طراحی اپلیکیشن موبایل را نیز حتما مطالعه کنید.

  • ویژگی ها و قابلیت های وب اپلیکیشن می تواند بر روی قیمت طراحی وب اپ اثرگذار باشد. در واقع می توان گفت هزینه های ساخت را براساس ویژگی های اپ و میزان پیچیدگی های آن تخمین می زنند.
  • طراحی برنامه دومین عامل اثرگذار بر روی تغییر قیمت طراحی وب اپ شناخته می شود. در واقع این طراحی ها به منظور ایجاد تعامل میان کاربران صورت می پذیرند. ممکن است برخی طراحی را تنها مختص به ظاهر اپلیکیشن بدانند اما باید بدانید این مجموعه طراحی ها با عملکرد وب اپلیکیشن ارتباط مستقیمی داشته و لازم است با دقت آن ها را مورد بررسی قرار داد. از مهم ترین جنبه هایی که در این زمینه اهمیت می یابند می توان به طراحی بصری ، رابط های کاربری ، تجربه کاربری و ... اشاره نمود.
  • استفاده از قالب ها و نوع آن ها نیز موجب تغییر قیمت طراحی وب اپلیکیشن می گردد. شما می توانید برای اپ های خود از قالب های متنوعی استفاده کنید اما باید بدانید این قالب ها از نظر قیمتی شرایط متفاوتی را پیش روی شما قرار می دهند.
  • استفاده از سرورهای بک اند می تواند موجب افزایش قیمت طراحی اپ گردد زیرا با استفاده از این سرورها می توان به تبادل داده پرداخت بنابراین این به عنوان یک قابلیت بارز در نظر گرفته می شود.

هزینه های پلتفرم طراحی وب اپ

پلتفرمی که برا طراحی وب اپلیکیشن انتخاب می کنید تاثیرات مستقیم بسیاری بر روی قیمت طراحی اپ دارد زیرا این هزینه ها مربوط به توسعه اپ بوده و برای هر اپلیکیشن متفاوت است. امروزه پاتفرم های خاصی همچون اندورید، آی او اس و ... وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خودرا دارند.

ویژگی های وب اپلیکیشن

دوست دارید وب اپلکیشن شما چه ویژگی هایی داشته باشد؟ اگر شما قصد داشته باشید تا از ویژگی های بیشتری بهره مند شوید باید هزینه های بیشتری متحمل شوید. ساخت وب اپلیکیشن هایی که مطابق با تمام نیازهای شما باشد نیاز به سرمایه بیشتری دارد و طبیعتا این امر به عنوان یکی از عامل های مهم در راستای تغییر قیمت طراحی وب اپلیکیشن شناخته می شود.

نوع و اندازه وب اپلیکیشن

وب اپلیکیشن ها اندازه های مختلفی دارند و لازم است بدانید به سه شکل کوچک، متوسط و بزرگ طراحی و تولید می شوند. وب اپلیکیشن های کوچک قابلیت های کمتری دارند و نیازی به پشتیبانی نیز ندارند اما در مقابل نمونه های دیگر وب اپلیکیشن های متوسط و بزرگ ویژگی های سفارشی سازی شده خاصی دارند و متعاقبا نیاز به پشتیبانی نیز دارند. چنین شرایطی نیز می تواند منجر به تغییر قیمت طراحی وب اپ گردد. لازم است بدانید وب اپلیکیشن های بزرگ دارای پشتیبانی های چند زبانه، طراحی های حرفه ای و انیمیشن های سفارشی می باشند که هر کدام در جای خود می توانند بهترین ها را برای اپ موردنظر شما رقم بزنند. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وب اپلیکیشن ها و درخواست طراحی وب اپ از با شماره 02188230063 تماس بگیرید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید