دروغی بزرگ به نام طراحی اپلیکیشن رایگان!

دروغی بزرگ به نام طراحی اپلیکیشن رایگان!

وقتی صحبت از ساخت اپلیکیشن می شود، یکی از بزرگ ترین تصمیماتی که کارآفرینان و صاحبان کسب وکارهای کوچک با آن روبرو هستند این است که از یک سرویس توسعه اپلیکیشن پولی استفاده کنند یا با یک برند که طراحی اپلیکیشن رایگان ارائه می دهد همکاری کنند. با ظهور برنامه سازان رایگان در سال های اخیر، افراد بیشتری گزینه دوم را انتخاب می کنند. اما مزایا و معایب استفاده از اپلیکیشن رایگان چیست؟ آیا همکاری با یک برنامه ساز رایگان برای شما مناسب است؟ در این مجال سعی داریم نکاتی در این باره با هم مرور کنیم تا بدانید که چنین پیشنهادی آن قدرها که به نظر می رسد به نفع کسب و کارها نیست.

طراحی اپلیکیشن رایگان


طراحی اپلیکیشن رایگان یک مزیت رقابتی است!

مقرون به صرفه بودن فعالیت های تبلیغی اولین نکته ای است که بیشتر کسب و کارها به دنبال آن هستند. در همین راستا یکی از بزرگ ترین مزایای همکاری با شرکت هایی که اپلیکیشن رایگان ارائه می کنند، مقرون به صرفه بودن آن است. زیرا اکثر این شرکت ها اذعان دارند زمان همکاری با یک اپلیکیشن ساز رایگان، نیازی به پرداخت هزینه برای توسعه اپلیکیشن ندارید. گرچه چنین موردی می تواند به ویژه برای مشاغل کوچک، استارت آپ ها و کارآفرینان فردی که ممکن است بودجه یک سرویس توسعه اپلیکیشن پولی را نداشته باشند، مفید باشد، اما مسئله این است که چنین ادعایی واقعیت دارد یا خیر.
در حالی که زمان استفاده از یک برنامه ساز رایگان ممکن است در هزینه های توسعه اولیه صرفه جویی کنید، اما این مورد همیشه کاملا رایگان نیست. بسیاری از برنامه سازان رایگان مجموعه محدودی از ویژگی ها را به صورت رایگان ارائه می دهند؛ اما برای داشتن عملکرد اضافی یا حذف تبلیغات درون برنامه ای هزینه های مشخصی را دریافت می کنند.


نکته مهم: این سازمان ها زمان تبلیغ برای طراحی اپلیکیشن رایگان به هزینه های پس از ساخت اپ اشاره ای نخواهند کرد.


شما باید ساختار قیمت گذاری اپلیکیشن ساز انتخابی خود را بدانید و هزینه های اضافی را که ممکن است متحمل می شوید محاسبه کنید. اگرچه ممکن است این نوع همکاری در کوتاه مدت مقرون به صرفه باشد، اما اگر سازنده برنامه گزینه های مقیاس پذیری مورد نیاز شما را نداشته باشد یا اگر به استخدام یک توسعه دهنده برای افزودن ویژگی های بیشتر به برنامه نیاز پیدا کنید، ممکن است در بلندمدت هزینه بیشتری صرف نمایید.

حتما بخوانید: اشتباهات رایج در طراحی اپلیکیشن که باید از آن پرهیز کرد

چرا طراحی اپلیکیشن رایگان
طراحی اپلیکیشن رایگان همیشه محدود است

فرقی ندارد که طراحی اپلیکیشن خود را به یک شرکت بسپارید یا از امکانات اینترنتی برای ساخت این ابزارها استفاده کنید. در نهایت شما فقط به چند گزینه ساده و البته محدود دسترسی دارید. برای سازندگان برنامه رایگان معمول است که طیف محدودتری از ویژگی ها و عملکردها را در مقایسه با برنامه سازهای پولی ارائه دهند. این مسئله حتما قابلیت های کلی برنامه شما را محدود می کند.
برای مثال، سازندگان مدعی ارائه و طراحی اپلیکیشن رایگان ممکن است ویژگی های پیشرفته ای مانند عملکرد تجارت الکترونیک، ادغام رسانه های اجتماعی یا امکان ارسال اعلان های فشاری را ارائه ندهند. می دانیم که این ویژگی ها می توانند برای کسب وکارهایی که به دنبال ایجاد یک اپلیکیشن با ویژگی های کامل و کاربردی هستند، ضروری باشند. علاوه بر این، سازندگان برنامه رایگان ممکن است سطح پشتیبانی و منابع مشابه سازندگان برنامه های پولی را ارائه ندهند که به نوبه خود می تواند عیب یابی هر گونه مشکلی را که ممکن است ایجاد شود، دشوارتر کند.
یکی دیگر از مسائل مربوط به سازندگان برنامه رایگان این است که آنها اغلب با محدودیت هایی در تعداد کاربران یا دانلودهایی که می توانند پشتیبانی شوند، همراه هستند. این مورد هم می تواند برای مشاغلی که به دنبال ایجاد برنامه ای هستند که توسط تعداد زیادی از کاربران استفاده می شود، مشکل ساز باشد. همچنین ممکن است با محدودیت هایی در مورد میزان داده های قابل ذخیره یا تعداد صفحات قابل ایجاد مواجه شوید.
بنابراین، در حالی که طراحی اپلیکیشن رایگان می تواند گزینه ای عالی برای پروژه های کوچک یا استفاده شخصی باشد، اما ممکن است بهترین انتخاب برای کسب وکارهایی نباشد که به دنبال ایجاد یک برنامه با امکانات کامل و کاربردی هستند. ویژگی ها و عملکرد محدود می تواند یک اشکال مهم باشد و ضروری است که قبل از تصمیم به همکاری با یک برنامه ساز رایگان، برای نیازهای توسعه برنامه خود، تصمیم های منطقی تری بگیرید.

افزایش دانلود و نصب اپلیکیشن


چهره برند خود را خدشه دار نکنید

با توجه به محدودیت  و همچنین ناقص بودن اپلیکیشن های طراحی شده به صورت رایگان ما پشتیبانی مشتری محدودی هم خواهیم داشت. برخی از سازندگان برنامه رایگان سطح مشخصی از پشتیبانی مشتری را ارائه می دهند. اما اغلب در مقایسه با سازندگان اپلیکیشن پولی محدودتر هستند. با توجه به آنچه گفته شد، سطح پشتیبانی مشتری ارائه شده توسط سازنده های مختلف برنامه رایگان می تواند بسیار متفاوت باشد، بنابراین مهم است که گزینه های پشتیبانی موجود را قبل از تصمیم به استفاده از یک برنامه ساز رایگان بیشتر بررسی کنید.
به عنوان مثال، برخی از سازندگان برنامه رایگان ممکن است فقط پشتیبانی اولیه مشتری را ارائه دهند، مانند صفحه پرسش های متداول یا انجمن و سالن گفتگو. در حالی که این منابع می توانند مفید باشند، اما ممکن است نتوانند همان سطح پشتیبانی را به عنوان یک تیم اختصاصی خدمات مشتری ارائه دهند.(راهنمای طراحی اپلیکیشن کاربرپسند)
در مثالی دیگر اگر بخواهید پس از طراحی اپلیکیشن رایگان سرویس خود را با BuildFire ارتقا دهید، باید با یک مدیر حساب اختصاصی برای جلسات استراتژی برنامه ارتباط برقرار کنید. این نوع خدمات با سازنده برنامه رایگان در دسترس نخواهد بود. همچنین ممکن است سطح پشتیبانی مشابهی برای سفارشی سازی و ادغام پیدا نکنید. برای کسب وکارهایی که به دنبال ایجاد یک برنامه کاربردی و با امکانات کامل هستند، دسترسی به پشتیبانی برای سفارشی سازی و ادغام ضروری است. بدون وجود این امر، ایجاد تغییرات لازم در برنامه برای همگام شدن با خواسته های یک تجارت در حال رشد بسیار دشوارتر است. فراموش نکنید که چنین نقصی می تواند یک اشکال قابل توجه باشد. به خصوص برای مشاغلی که به دنبال ایجاد یک برنامه برای کاربران واقعی هستند. همه ما می دانیم که مشتریان بدون دریافت پشتیانی درست، کسب و کار ما را رها خواهند کرد.

طراحی اپ رایگان

آیا ارزش دارد از طراحی اپلیکیشن رایگان استفاده کنیم؟

استفاده از یک اپلیکیشن ساز رایگان یا همکاری با شرکت هایی که این نوع خدمات را ارائه می دهند، می تواند گزینه متوسطی برای بسیاری از کسب وکارهای نو پا باشد، اما مهم است که قبل از تصمیم گیری، مزایا و معایب آن را بسنجید. مقرون به صرفه بودن استفاده از چنین برنامه هایی می تواند یک مزیت به ظاهر خوب باشد، زیرا به سازندگان برنامه اجازه می دهد تا یک برنامه ساده ایجاد کنید. اما محدودیت هایی نیز برای استفاده از برنامه مورد نظر وجود دارد. عملکرد ناقص، مقیاس پذیری محدود و گزینه های طراحی بسیار کم تنها برخی از معایبی هستند که سازندگان برنامه باید در نظر بگیرند.
فراموش نکنید زمانی که صحبت از طراحی اپلیکیشن رایگان به میان می آید، باید نگاه جامعی به آینده شغلی خود داشته باشید. باید بدانید که بسیاری از سازندگان برنامه رایگان، ویژگی های طراحی پیشرفته ای مانند انیمیشن ها، عناصر تعاملی و دیگر عناصر طراحی را ارائه نمی دهند. می دانیم که تمامی این موارد می توانند برنامه شما را جذاب تر و لذت بخش تر کنند. در نتیجه چنین نقصی می تواند یک نقطه ضعف قابل توجه باشد، به خصوص برای مشاغلی که به دنبال ایجاد برنامه ای هستند که در بازار شلوغ تلفن همراه برجسته باشد.
به بیان دیگر شما با یک طراحی غیر حرفه ای روبرو خواهیم بود که حتما تاثیر منفی بر نام برند ما خواهد داشت. فراموش نکنید که بیشتر کاربران برنامه های مخصوص موبایل را تنها یک بار دانلود می کنند و در صورت عدم رضایت از آن، حتما نکات منفی را به اطرافیان خود هم منتقل خواهند کرد. در نتیجه استفاده از یک گزینه به ظاهر مقرون به صرفه، راحت تر از آنچه که گمان کنید به موقعیت برند شما آسیب خواهد زد.

بیشتر بدانید:عوامل مؤثر بر قیمت طراحی اپلیکیشن موبایل


توصیه کارشناسان کیان تجارت

پیشنهاد جدی ما به شما این است که در وهله اول تحقیقات بازار را به طور کامل انجام دهید. شما باید بدانید:
•    رقبای شما چه کسانی هستند؟
•    چه استراتژی را در پیش می گیرند؟
•    قوت و ضعف آنها در چیست؟
•    چه چیزی می توانید ارائه دهید که رقبایتان نمی توانند داشته باشند؟
•    هدف مخاطب از پیگیری اپلیکیشن شما چیست؟


پس از تعیین این موارد، وسوسه طراحی اپلیکیشن رایگان را کار گذاشته و به صورت عملی هزینه توسعه برنامه خود را تعیین کنید (مطمئن شوید که هزینه های تعمیر و نگهداری را نیز شامل می شود). هزینه ها به ویژگی ها و پیچیدگی پلت فرم بستگی دارد و از بازاری به بازار دیگر متفاوت است. در نهایت می توانید شرکت توسعه مناسب را انتخاب کنید. در این مرحله باید نسبت قیمت به کیفیت را با دقت در نظر بگیرید. در حالی که مسئولیت شما تعیین و انتقال درست درخواست ها است، شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن باید بتواند این خواسته ها را به صورت واقعی (نه با وعده های غیرعملی یا پنهان کاری) عملی کند.

 پیشنهاد مطالعه:روند طراحی اپلیکیشن موبایل در تیم کیان


کلام آخر
در این مجال سعی کردیم دید واضحی در مورد طراحی اپلیکیشن رایگان به علاقه مندان ارائه کنیم. در نظر داشته باشید که برخی از شرکت های توسعه دهنده نرم افزارهای موبایل، برای تبلیغات کار خود از واژه «رایگان» استفاده می کنند تا مشتریان بیشتری جذب کنند. اما در واقعیت امر برنامه ای ناقص، محدود و با طراحی غیر حرفه ای به شما تحویل خواهند داد. پیشنهاد ما را جدی بگیرید و با صرف کمترین هزینه ممکن، جایگاه برند خودتان در بازار کار را به خطر نیندازید. شما قرار است عمری را با همین نام برند در کنار کاربران خود زندگی کنید؛ بنابراین داشتن یک برنامه کامل با کمترین میزان خطا می تواند حرفه ای بودن شما را در ذهن مخاطبان ثبت کند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید