دنیای دیجیتال مارکتینگ در 2022

دنیای دیجیتال مارکتینگ در 2022

چشم انداز دیجیتال مارکتینگ به قدری تغییر می کند که تقریباً غیرممکن است تصور کنید که آینده بازاریابی دیجیتال از نظر فرصت ها چه چیز هایی را ارائه می دهد. در طول یکی دو سال گذشته، ما شاهد فناوری‌ های جدید، تغییرات بسیار جدی در رسانه‌ های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ و ... بوده‌ایم که از همان روزهای ابتدایی خود به‌ عنوان یک کانال بازاریابی بادوام و قدرتمند به بلوغ رسیده‌ اند. به نظر شما بزرگترین روند دیجیتال مارکتینگ برای سال 2022 و بعد از آن چیست؟

پیش بینی کیان تجارت در دیجیتال مارکتینگ سال 2022

سه روند اصلی در بازاریابی دیجیتال که در آینده همه درباره آن صحبت خواهند کرد:

  • بازاریابی محتوا

اولین مورد بازاریابی محتوا یا content marketing است که کسب و کارها در دیجیتال مارکتینگ باید انجام دهند. قبل از شروع پاندمی صاحبان کسب و کارها و بازاریابان B2B تبلیغات در سوشال مدیا را برای رشد کسب و کار خود درنظر می گرفتند.
با توجه به اینکه گوگل اعلام نمود بهترین راه برای رتبه بندی سایت ها محتوا است تحقیقات نشان می دهد که بیشتر از دو سوم بازاریابان محتوا و صاحبین کسب و کارها بودجه محتوایی خود را در 2022 دو سه برابر کرده اند. چیزی که واضح است این است که بازاریابی محتوا ممکن از بعد از مدتی به جایی نرسد اما چه روند دیجیتال مارکتینگ دیگری ممکن است در 2022 شاهد آن باشیم؟

  • همه چیز با صدا

تحقیقات نشان می دهد در آینده بیش از نیمی از جستجوها توسط صوت و دستیاران صوتی انجام می شود.

  • فناوری بازاریابی و پشتیبانی مبتنی بر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مدت زیادی است که آنچه را که در دنیای دیجیتال مارکتینگ ممکن است گسترش داده است، اما طی چند سال آینده شاهد جهش های نمایی در این فناوری خواهیم بود.
از هوش مصنوعی در تبلیغات نیز استفاده می شود. در حالی که هنوز به سطوح خلاقیت انسانی دست نیافته است، گوگل در حال حاضر تبلیغاتی را با استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه سازی کمپین ها با شناسایی بهترین طرح های تبلیغاتی و کپی و تنظیم خودکار بر اساس تعامل کاربر اجرا می کند.

هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ

آینده رسانه های اجتماعی یا سوشال مدیا

ممکن است فکر کنید که سوشال مدیا در حال اشباع شدن باشد اما شبکه های اجتماعی به حضور خود در هر زمینه ای از زندگی ما ادامه می دهند و واقعاً با خدمات آنلاین و آفلاین یکپارچه خواهند شد.
در قسمتی از سریال دیستوپیایی نتفلیکس، آینه سیاه، رسانه‌ های اجتماعی از صفحه نمایش خارج شده و وارد دنیای واقعی شده‌اند، زیرا افراد تعاملات خود را با دیگران رتبه‌ بندی می‌ کنند و بر اساس رتبه کلی خود، مسکن، شغل و موقعیت اجتماعی بهتری دریافت می‌ کنند.

بیشتر بخوانید: گوگل ادسنس چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌ های اخیر رشد زیادی داشته است و اینفلوئنسرهای برتر در پلتفرم‌ هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب میلیون‌ ها فالوور را جذب کرده و از معاملات خود با برندها درآمدهای زیادی به دست آورده‌اند. اینفلوئنسر مارکتینگ هنوز در مراحل ابتدایی خود است و بازگشت سرمایه خیلی خوبی در مقایسه با کانال های سنتی دارد.
یکی از معضلاتی که در این نوع از مارکتینگ وجود دارد داشتن فالوورهای جعلی است که با بروز شدن ابزارهای دیجیتال در حال برطرف کردن این مشکل هستند. با توجه به اینکه بیشتر مشتریان به توصیه های فردی بیشتر از بازاریابی اهیمت می دهند سرمایه گذاری بر روی اینفلوئنسرها منطقی می باشد. قدرت اینفلوئنسر به تعداد فالوورهای آنها نیست بلکه به میزان تعامل دنبال کننده های آنها با خودشان است.

 

سوشال مدیا در دیجیتال مارکتینگ

واقعیت مجازی رایج می شود

بازی پوکمون را در سال 2016 بخاطر دارید؟ این بازی موبایل یک نمونه عالی از نحوه استفاده از واقعیت مجازی در بازی های ویدئویی بود. واقعیت مجازی تنها یک ترفند سرگرم کننده برای گیمرها نیست و بیشتر به عنوان یک ابزار بازاریابی دیجیتال برای بدست آوردن مشتری ها استفاده می شود برای مثال اکیا الان یک کاتالوگ واقعیت مجازی را ارائه می دهد که در آن می توانید مبلمان را جهت تصمیم گیری بهتر در خانه خود قرار دهید و یا مثال دیگه از واقعیت مجازی برند های لباس هستند که این امکان را به مشتریان خود میدهند تا لباس ها بطور مجازی در خانه امتحان کنند!! باید انتظار این را داشته باشیم که کم کم واقعیت مجازی بجای یک ترفند جذاب به یک اتفاق رایج با اهداف بازاریابی تبدیل شود.

 

طراحی سایت

 

ویدئو مارکتینگ قدرتمند تر از سایر کانال های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکترهای باهوش سالهاست که به قدرت ویدئو پی برده اند. در سال 2015 واشنگتن پست پیش بینی کرد که ویدئو در سال 2020 حدود 80 درصد از کل محتوای آنلاین را در بر می گیرد، درست است که هنوز به آنجا نرسیده ایم اما ویدئو در حال حاضر به یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین ابزارهای بازاریابی تبدیل شده است. ویدئو مارکتینگ بطور باور نکردنی در سطح تعاملات تاثیر می گذارد و هیچ نشانه های کاهش تمایلی در کابران هنوز وجود ندارد یوتیوب در حال حاضر بعد از فیس بوک به عنوان دومین سایت پر بازدید وجود دارد (البته که گوگل همیشه اول است).
اگر هنوز از ویدئو در بازاریابی خود استفاده نکرده اید و از این قافله عقب مانده اید، هنوز دیر نشده است. می توانید با ترکیب ویدئو و واقعیت مجازی خلاقانه ترین کارهای ممکن را برای برند خود انجام دهید با این وجود مطمئنا برنده بهترین کانال بازریابی در 2022 خواهید بود.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۵ ) ۴.۲ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید