جایگاه صفر گوگل چیست؟

جایگاه صفر گوگل چیست؟


جایگاه صفر گوگل، نقش مهمی در استراتژی سئو و بهینه‌سازی سایت دارد. جایگاه صفر گوگل محبوب سئوکاران است. اگر تا به حال از بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای بهبود رتبه خود در نتایج جستجو استفاده کرده‌اید بی‌تردید اهمیت بدست آوردن جایگاه صفر را درک کرده‌اید. اما جایگاه صفر گوگل چیست؟ و چرا برای استراتژی سئوی شما اهمیت دارد؟ کسب جایگاه صفر گوگل چه مزایایی خواهد داشت و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

جایگاه صفر گوگل
جایگاه صفر گوگل و یا Position Zero چیست؟

جایگاه صفر گوگل، صفحه وبی است که در بالای نتایج جستجو قرار گرفته است و از یک صفحه وب معمولی که دارای جزئیات URL و تکه‌ای از محتوا است، استخراج می‌شود. صفحه وبی که در جایگاه صفر گوگل قرار دارد همیشه یک صفحه اول در نتایج رتبه‌بندی گوگل نیست، بلکه صفحه‌ای است که بهترین پاسخ را به درخواست جستجوی کاربر ارائه می‌دهد. اما چه نوع محتواهایی در جایگاه صفر گوگل قرار می‌گیرند؟


وبسایت شما، زمان فوق‌العاده محدودی برای تحت تاثیر قرار دادن ربات‌های گوگل دارد. برای دستیابی به جایگاه صفر گوگل همه نوع محتوایی برای نمایش به شکل اسنیپت ویژه مناسب نیستند. انواع محتواهایی که به قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل و بهبود سئو کمک می‌کنند عبارتند از:


محتواهای حاوی جدول
سایت‌هایی که از جدول برای نمایش و مقایسه محصولات استفاده می‌کنند؛ چون انتخاب اطلاعات برای گوگل راحت‌تر است.


پاسخ به سوالاتی مانند چیستی، چرا، کی، چگونه و کجا
 اکثر محتواها و اطلاعاتی که در اینترنت تولید می‌شوند در راستای پاسخگویی به سوالات کاربران اینترنتی انتشار می‌یابند. لازم است پیش‌بینی کنید که کاربران چه سوالاتی از گوگل خواهند پرسید و سایت شما به نیز باید به همان درخواست جستجوی آن‌ها پاسخ دهد.


محتواهای حاوی فهرست برترین‌ها
بهترین محتواها برای کسب جایگاه صفر گوگل چیست؟ مقالاتی چون " ده شهر برتر جهان برای گردشگری" محتواهایی حاوی فهرست‌ برترین‌ها هستند که در نتایج جستجوی گوگل قابل رتبه‌بندی هستند. این اسنیپت‌های ویژه به شکل بولت پوینت ارائه شده و معمولا وقتی روی آن کلیک می‌کنید هر بولت پوینت، اطلاعات اضافی دیگری هم در بر دارد.

جایگاه صفر گوگل

مطالعه بیشتر:بررسی serp برای سئو و تولید محتوا - راهنمای 2022

ممیزی محتوا چیست؟

جذب ترافیک از محتوای قدیمی با تکنیک جدید


دستورالعمل‌های گام به گام رسیدن به جایگاه صفر گوگل

این نوع محتوا، یک مشکل خاص از کاربر را حل می‌کند. برای مثال، دستور پخت کیک می‌تواند به صورت محتوای متنی یا ویدئویی باشد. اگر سایتی دارید که به چنین موضوعاتی می‌پردازد باید به انتخاب کلمات کلیدی مناسب دقت کنید تا شانس قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل افزایش پیدا کند.


محتواهای حاوی سوالات رایج

شاید از خود بپرسید که نقش محتواهای پرسشی و یا حاوی سوالات مهم و رایج در کسب جایگاه صفر گوگل چیست؟ مخاطبان به دنبال یافتن پاسخ سوالات خود هستند و یکی از بهترین نوع محتواها، مقالات حاوی سوالات رایج است. در بسیاری از محتواها بخشی تحت عنوان سوالات رایج وجود دارد و به سوالات زیاد و رایجی که مردم درباره یک موضوع خاص دارند پاسخ داده می‌شود. این نوع محتواها نیز در کسب نتیجه جایگاه صفر گوگل مهم هستند.


چارت‌های حاوی داده

چارت‌های داده‌ای، یکی دیگر از اشکال اسنیپت‌های ویژه هستند و عموما به شکل کادر سوال و جواب نمایش داده می‌شوند. برای مثال، اگر می‌خواهید سن ملکه الیزابت دوم یا تاریخچه خانواده او را بدانید، یک کادر پاسخ به همراه اطلاعات عمومی اضافی دریافت خواهید کرد.
شرکت کیان تجارت، یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه‌ ارائه خدماتی چون سئو، دیجیتال مارکتینگ و کسب جایگاه صفر گوگل فعالیت می‌کند و با کمک آن می‌توانید از مزایای جایگاه صفر گوگل که در زیر به آن اشاره خواهد شد دست یابید.


 مزایای کسب موقعیت صفر گوگل

اگر در حال حاضر یک استراتژی سئو دارید قطعا اهمیت کسب رتبه در بالای صفحه نتایج جستجو را درک می‌کنید. وقتی به نیازهای کاربران با کلمات کلیدی مناسب و مربوط به کسب‌وکار خود پاسخ می‌دهید، نرخ کلیک‌، مشتریان و در نهایت، درآمد بیشتری بدست می‌آورید. (سئو و cro - نرخ تبدیل را 50 برابر کنید)جایگاه صفر گوگل به شما کمک می‌کند با بدست آوردن بهترین رتبه‌ها در نتایج جستجو، ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت خود هدایت کنید. اما مزایای جایگاه صفر گوگل چیست و چه کمکی به سئو سایت می‌کند؟


با کسب جایگاه صفر گوگل قلمرو نتایج SERP را در دست می‌گیرید

نتایج دارای جایگاه صفر گوگل فضای بیشتری را در صفحات نتایج جستجو پر کرده و رقبا را در رتبه‌ای پایین‌تر قرار می‌دهند. نتایج Postion Zero باعث می‌شود که کسب‌وکار شما در معرض دید کاربران قرار گیرد و آن‌ها اطلاعات بیشتری درباره شرکت، کسب و کار شما، خدمات و محصولات شما بدست آورند.


موقعیت صفر گوگل، نرخ کلیک شما را بهبود می‌بخشد

این یک واقعیت است که اولین نتیجه SERP بیشترین کلیک‌ها را دریافت می‌کند. به همین دلیل، کسب جایگاه صفر گوگل نیز به سایت شما کمک می‌کند در اولین صفحه نتایج موتور جستجو قرار بگیرد و در نتیجه، نرخ کلیک و ترافیک سایت افزایش یابد.
اگرچه بسیاری صاحبان سایت نگران هستند که با ارائه پاسخ مستقیم به سوال کاربران، نرخ کلیک سایت کاهش پیدا کند اما تحقیقات خلاف این موضوع را نشان می‌دهد. دارندگان جایگاه صفر گوگل افزایش نرخ کلیک (CTR) را گزارش کرده‌اند. این کلیک‌ها اولین گام برای جذب کاربران به سایت، بهبود نرخ تبدیل و افزایش مشتریان و درآمد است.

بررسی serp برای سئو و تولید محتوا - راهنمای 2022


جایگاه صفر گوگل  برای جستجوهای صوتی ضروری هستند

تا سال 2030، جستجوهای صوتی بیش از نیمی از جستجوهای آنلاین را تشکیل خواهند داد. از آنجایی که موتور جستجو از اطلاعات  نتایج دارای جایگاه صفر گوگل برای نتایج جستجوی صوتی استفاده می‌کند بنابراین بهینه‌سازی محتوا برای کسب موقعیت صفر گوگل لازم است. در غیر این صورت، شما ترافیک، جذب کاربر و مشتری و درآمد بیشتر حاصل از جستجوی صوتی کاربران را از دست خواهید داد.


نتایج Position Zero  رایج‌تر می‌شوند

دلیل اهمیت روز افزون کسب جایگاه صفر گوگل چیست؟ چون بیش از  دوازده درصد نتایج گوگل را نتایج P0 تشکیل می‌دهند. بنابراین، اگر می‌خواهید رتبه خوبی در بین نتایج حاصل از جستجوی کلمه کلیدی بدست آورید باید تلاش‌های خود را ادامه دهید تا ترافیک و رتبه‌های نتایج جستجوی بهتر و بیشتری کسب کنید.  اگر محتوای خود را برای کسب جایگاه صفر گوگل بهینه‌سازی و سئو نکنید رقبا از شما در نتایج جستجو پیشی می‌گیرند. از آنجایی که نتایج P0 روز به روز بیشتر ارزش پیدا می‌کنند لازم است اهمیت آن را درک و روی آن تمرکز کنید.


چگونه به جایگاه صفر گوگل برسیم؟

اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که این، موتور جستجوی گوگل است که تعیین می‌کند کدام صفحه وب رتبه‌بندی شده، بهترین پاسخ را به سوال کاربر ارائه می‌دهد. با این حال، چند عامل در انتخاب محتوای صفحه وب نقش دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
صفحه وب شما حداقل باید در صفحه اول SERP رتبه‌بندی شود اما لازم نیست که اولین نتیجه در صفحه اول گوگل باشد. شما باید محتوای خود را به خوبی فهرست‌بندی کنید. گوگل اطلاعاتی که به شکل فهرست عددی یا بولت پوینت یا جدول هستند را انتخاب می‌کند. تصاویر شما باید دارای متن جایگزین باشند چون تصاویر توسط گوگل، قابل فهرست‌بندی هستند.
وبسایت‌هایی که به موضوعات مالی، سلامت، DIY می‌پردازند و سایت‌هایی که نیازمندی‌ها را ارائه می‌دهند معمولا در جایگاه صفر گوگل ظاهر می‌شوند. این نوع سایت‌ها دارای محتواهایی به شکل پرسش و پاسخ هستند و ارائه بهترین پاسخ به گوگل را تسهیل می‌کنند. برخی سایت‌های فروشگاهی و کسب‌وکارهای محلی نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

جایگاه صفر گوگل
مراحل نوشتن محتوا برای کسب جایگاه صفر گوگل چیست؟

بهترین راه برای دستیابی به جایگاه صفر گوگل چیست؟ تولید محتوایی متناسب با نیاز کار و با کلمه کلیدی مناسب. اگر یک وبسایت با موضوعات فوق دارید و می‌خواهید به جایگاه صفر گوگل دست پیدا کنید باید روی محتوای صفحه خود تمرکز کنید. هرچیزی که در سایت خود می‌نویسید باید به سوالات و درخواست‌های جستجوی کاربران و مخاطبان پاسخ دهد. برای انجام این کار، باید ابتدا با پاسخ به یک سوال شروع کنید.
ابتدا توضیح و پاسخی کوتاه به سوال موردنظر بدهید؛ به نحوی که کاربر جواب خود را با خواندن چند خط بگیرد و تخصص و مهارت شما در آن زمینه را احساس کند.

تاثیر شگفت انگیز تعداد کلمات محتوا بر رتبه بندی سایت


به محتوای خود جزئیاتی را اضافه کنید. اکنون باید پاسخ کوتاه را بسط داده و درباره آن توضیحاتی دقیق‌تر و اطلاعاتی معتبر، با ارزش و کارشناسانه ارائه دهید؛ به این طریق، کاربر باز هم به سایت شما رجوع خواهد کرد و نرخ کلیک و ترافیک بیشتری بدست خواهید آورد.
علاوه بر پاسخ دادن به سوال و موضوع اصلی محتوا، به سوالات فرعی که ممکن است مخاطب داشته باشد فکر کنید و در بین محتوا نیز به این سوالات پرداخته و به آن‌ها پاسخ دهید.
باید دقت کنید که به جای پاسخی ساده و کوتاه دو خطی به سوالات به تولید محتوایی تحت عنوان "چگونه این کار را انجام دهیم" و با محتوای غنی و ارزشمند به سوالات پاسخ دهید. هدف شما باید جذب بازدیدکنندگانی باشد که به محتوا و موضوعات سایت شما علاقه دارند. به این طریق، بیشتر احتمال دارد محتوای شما در نتایج جایگاه صفر گوگل قرار بگیرد.


نتیجه‌گیری
در این مطلب به این سوال که جایگاه صفر گوگل چیست پاسخ دادیم. همانطور که مطالعه کردید جایگاه صفر گوگل نیز یک استراتژی مهم در سئو و بازاریابی اینترنتی است. در نتیجه، برای بدست آوردن ترافیک و جذب کاربران بیشتر و همچنین بهبود سئوی سایت، حتما باید بخشی از تلاش خود را روی بهینه‌سازی نتایج Position Zero متمرکز کنید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید