ChatGPT چیست؟

ChatGPT چیست؟


این روزها همه درباره ChatGPT صحبت می کنند، چت بات جدید هوش مصنوعی شرکت OpenAI که متن تولید می کند.  اگر تا به حال درباره ChatGPT، چت بات فوق العاده عالی و مبتنی بر هوش مصنوعی OpenAI در سانفرانسیسکو چیزی نشنیده اید بهتر است این مطلب را تا پایان دنبال کنید. در این مطلب ابتدا به این موضوع می پردازیم که Ai چیست و سپس هر آنچه باید در مورد برنامه جدید و بحث برانگیز ChatGPT بدانید را شرح می دهیم.

هوش مصنوعی
تاریخچه Ai چیست؟

اصطلاح هوش مصنوعی در سال 1956 ابداع شد، اما هوش مصنوعی امروزه به لطف افزایش حجم داده ها، الگوریتم های پیشرفته و بهبود قدرت محاسباتی و ذخیره سازی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
تحقیقات اولیه درباره هوش مصنوعی در دهه 1950 با بررسی موضوعاتی مانند حل مسئله و روش های نمادین شروع شد. در دهه 1960، وزارت دفاع ایالات متحده به این نوع کار علاقه مند شد. آموزش دادن رایانه ها برای تقلید استدلال های اولیه انسانی را آغاز نمود. به عنوان مثال، سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) پروژه های نقشه برداری خیابان را در دهه 1970 تکمیل کرد. دارپا در سال 2003، مدت ها قبل از اینکه سیری، الکسا یا کورتانا ظهور پیدا کنند دستیارهای شخصی هوشمند تولید کرد.
این کار اولیه راه را برای خودکارسازی فرایندهایی مانند سیستم های جستجوی هوشمند که امروزه برای تکمیل و تقویت توانایی های انسان طراحی و به کار می روند، هموار کرد.
در حالی که فیلم های هالیوود و رمان های علمی تخیلی هوش مصنوعی را به عنوان ربات هایی شبیه انسان به تصویر می کشند که جهان را تسخیر می کنند، فناوری های هوش مصنوعی کنونی آنقدرها ترسناک یا کاملا هوشمند نیست. در عوض، هوش مصنوعی رو به تکامل است و  مزایای خاص زیادی را برای هر صنعت به دنبال داشته است.


Ai چیست؟

Ai چیست؟ چرا اینقدر درباره آن صحبت می شود. هوش مصنوعی (AI) شاخه ای گسترده از علوم کامپیوتر محسوب می شود. در واقع با استفاده از هوش مصنوعی، ماشین های هوشمندی ساخته می شود. این ماشین ها، وظایفی که معمولا به هوش انسانی نیاز دارند را انجام می دهند. هوش مصنوعی یک علم میان رشته ای و با رویکردهای متعدد است، اما پیشرفت ها در یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق تقریبا در هر بخش از صنعت فناوری یک تغییر الگو ایجاد می کند.


در هوش مصنوعی ماشین ها، توانایی های ذهن انسان را مدل سازی می کنند و حتی آن ها را بهبود می بخشند. از توسعه خودروهای خودران تا گسترش دستیارهای هوشمند مانند سیری و الکسا، هوش مصنوعی بخشی رو به رشد از زندگی روزمره انسان شده است. در نتیجه، بسیاری از شرکت های فناوری در صنایع مختلف در حال سرمایه گذاری بر روی فناوری های هوشمند مصنوعی هستند.
در همین راستا معرفی هوش مصنوعی chatGPT در این روزها به بحثی داغ در بین جوامع تبدیل شده است.اما chatgpt چیست و چه کاری انجام می دهد؟


ChatGPT جدیدترین ابزار Ai چیست؟

ChatGPT یک ابزار هوش مصنوعی است که به کاربر اجازه می دهد محتوای اوریجینال تولید کند. شما می توانید از آن سؤال بپرسید، به او پیشنهادهای خلاقانه بدهید و از آن برای تولید مجموعه ای از چیزهای مختلف از جمله شعر، آهنگ، مقاله و داستان کوتاه استفاده کنید.


ChatGPT چه زمانی منتشر شد و از کجا آمده است؟

ChatGPT ساخت شرکت OpenAI بوده و در ماه نوامبر سال 2022 راه اندازی شد. OpenAI که بخشی از آن توسط ایلان ماسک تأسیس شد، سازمانی است که به تحقیق و توسعه در زمینه هوش مصنوعی اختصاص دارد. OpenAI تعدادی سرمایه گذار دیگر مانند پیتر تیل دارد مقدار زیادی سرمایه مالی به سازمان هنگام راه اندازی اولین فروشگاه اعطا کرد. OpenAI توسط مدیر عاملی به نام سام آلتمن که بنیانگذار این سازمان است، اداره می شود.  اما کاربرد ChatGpt، جدیدترین ابزار Ai چیست؟

چت جی پی تی
چگونه می توان از ChatGPT استفاده کرد؟

اگرچه به علت تحریم ها استفاده از این ابزار برای ایرانیان و باز کردن حساب کاربری با شماره همراه بسیار دشوار است اما به طور کلی استفاده از ChatGPT واقعا راحت و آسان است. برای راه اندازی و کار با آن، باید یک حساب OpenAI ایجاد کنید. برای افتتاح یک حساب فقط باید یک آدرس ایمیل و یک شماره تلفن را وارد کنید. پس از آن، می توانید از ChatGPT و ابزارهای دیگر شرکت مانند DALL E 2، یک ابزار هنری هوش مصنوعی که بر اساس درخواست های متنی تصاویری خلق می کند، استفاده کنید.
درست مانند یک چت بات معمولی، ChatGPT شامل یک فیلد متنی است که در آن می توانید سؤالات یا دستورات را تایپ کنید. به چت بات یک اعلان بدهید تا به سوالات شما پاسخ دهد.


به عنوان مثال، شما می توانید سوالاتی از این دست بپرسید: ChatGPT، چرا آسمان آبی است؟ یا «چگونه یک خانه پرنده بسازم» یا از او بخواهید «داستانی درباره یک موضوع خاص برایتان بنویسد». این چت بات تقریبا به بیشتر سوالات پاسخ می دهد و کارهای مختلفی انجام می دهد بنابراین می توانید کارها و سوالات خلاقانه ای از آن بپرسید.


ChatGPT چگونه کار می کند؟

ChatGPT با کمک یک الگوریتم پیچیده به نام مدل بزرگ زبانی طراحی شده است. چنین الگوریتم هایی با مقادیر انبوهی از داده های متنی تغذیه می شوند و با استفاده از این داده ها، ابزارهوش مصنوعی می توانند به درخواست ها به شیوه ای واقعی و شبیه انسان پاسخ دهد؛ به عبارتی دیگر، به شکل یک سیستم محاسباتی که پردازش زبان طبیعی شناخته می شود به سوالات کاربران پاسخ می دهد.

ghatjpt

ChatGPT برای چه کسانی مناسب و کاربردی است؟

تقریباً هر کسی می تواند از ChatGPT استفاده کند. کافی است که یک حساب کاربری در سایت OpenAI داشته باشید تا بتوانید از مزایای آن بهره ببرید.


آیا پاسخ های ChatGPT همیشه درست هستند؟

با این ابزار هوش مصنوعی آشنا شدید و فهمیدید که کاربرد chatGpt جدیدترین ابزار Ai چیست؟ اما آیا این ابزار همیشه پاسخ دقیق و درستی به کاربران می دهد. در جواب باید گفت که خیر. در واقع، گفته می شود این پلتفرم می تواند مقاله بنویسد، داستان بسازد و برنامه نویسی انجام دهد اما پاسخ های آن ممکن است اشتباه باشد. اگر قصد دارید برای نوشتن یک مقاله به ChatGPT تکیه کنید، باید همه چیزهایی که می گوید را نیز بررسی کنید.


آیا کار با ChatGPT هزینه دارد؟

در حال حاضر، استفاده از ChatGPT هیچ هزینه ای ندارد اما این سرویس احتمالا برای مدت طولانی به همین شکل باقی نخواهد ماند. به تازگی گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه OpenAI در حال بررسی راه هایی برای کسب درآمد از این پلتفرم است. یکی از پیشنهادات ظاهرا شامل یک نسخه پرو با هزینه 42 دلار در ماه برای شرکت ها و سایر سازمان ها می شود. با این حال، شرکت OpenAI هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

ai
مزایای ابزارهای Ai چیست؟

هوش مصنوعی این امکان را برای ماشین ها فراهم می کند که از طریق کسب تجربه چیزهای جدیدی یاد بگیرند، با ورودی های جدید سازگار شوند و کارهایی شبیه انسان را انجام دهند. بیشتر نمونه های هوش مصنوعی که امروزه درباره آنها می شنوید از رایانه هایی که بازی شطرنج انجام می دهند تا خودروهای خودران به شدت به یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی، متکی هستند. با استفاده از این فناوری ها، می توان رایانه ها را با کمک پردازش مقادیر زیادی داده و تشخیص الگوهای موجود در داده ها برای انجام وظایف خاص آموزش داد. هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند برای مقابله با چالش های مختلفی مانند ترجمه صوتی یا تخمین طول کانال بی سیم، که مدل سازی یا حل آن ها با روش های سنتی دشوار است به کار می رود. برای کاربر نهایی، هوش مصنوعی به صرفه جویی در وقت، بهبود تجربه کاربی، افزایش تجربیات، و خودکارسازی وظابف تکراری کمک می کند.


نتیجه گیری
در این مطلب به این سوال که Ai چیست و معرفی ابزار هوش مصنوعی جدید chatgpt پرداختیم. اگرچه این روزها بسیاری نگران هستند که هوش مصنوعی مانند chatgpt جای بسیاری از مشاغل و انسان ها را در صنایع مختلف بگیرد اما به نظر می رسد این اتفاق هنوز نخواهد افتاد و راه درازی در پیش است. چون هوش مصنوعی به آن حد از تکامل نرسیده است. به طور خلاصه می توان گفت که هوش مصنوعی تعاملاتی شبیه انسان با نرم افزار را فراهم می کند و برای کارهای خاص، پشتیبانی تصمیم گیری را ارائه می دهد، اما جایگزینی برای انسان ها نیست  و به این زودی ها هم نخواهد شد.در آینده بیشتر در مورد هوش مصنوعی و تاثیراتی که بر دنیای دیجیتال مارکتینک خصوصا سئو و تولید محتوا دارد بیشتر صحبت خواهیم کرد

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۵ / ۵

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید