16 ویژگی مهم در اپلیکیشن فروشگاهی

16 ویژگی مهم در اپلیکیشن فروشگاهی

در جامعه کنونی، تاثیر استفاده از تلفن همراه و ثبت سفارش بسیار مشهود است و در واقع غیرقابل انکار می باشد. تاثیر طراحی اپلیکیشن فروشگاهی در بین کسب و کار های کوچک، بیشتر از کسب و کار های بزرگ خود را نشان می دهد. علت این امر نیز بدین صورت می باشد که کسب و کار های کوچک، توانایی تبلیغات فراوان را ندارند. با گسترش استفاده از تلفن همراه، کسب و کار های کوچک خود را با آن همسو کرده و در جهت رشد و ارتقای خود تلاش می کنند. در حال حاضر، روز به روز تعداد افرادی که از اپلیکیشن فروشگاهی استفاده می کنند، زیاد و زیادتر می شود. طی بررسی های انجام شده، مشخص شده است که مردم در سراسر دنیا، 18 میلیارد ساعت از وقت خود را صرف بررسی کالا در اپلیکیشن فروشگاهی می کنند. بنابراین نیاز است که فروشندگان، وقت بیشتری را برای توسعه اپلیکیشن خود بگذارنند.
در ادامه می خواهیم به 16 ویژگی مهم در اپلیکیشن فروشگاهی اشاره کنیم که هر فروشنده ای برای کسب بیشترین بازدهی، ملزم به رعایت آنها می باشد. با ما همراه باشید.

 

1- فرآیند ثبت نام آسان در اپلیکیشن فروشگاهی

هیچ کس از فرآیند ثبت نام طولانی در اپلیکیشن فروشگاهی لذت نمی برد. در واقع روند ثبت نام در این اپلیکیشن ها، گاهی بسیار طولانی و زمان گیر می باشد و این کار باعث منصرف شدن خریدار از خرید خود می شود. بنابراین باید فرآیند ثبت نام حدالمقدور، آسان و سریع باشد. فروشنده یا سازنده اپلیکیشن فروشگاهی باید نحوه ورود به اپلیکیشن را آسان ارائه دهد. ایمیل، رسانه های اجتماعی، گذرواژه یک بار مصرف یا سایر موارد، می توانند روند ورود یا ثبت نام را تسریع ببخشند. همچنین لازم است در صورت ورود، این روند برای دفعات بعدی با ذخیره کردن اطلاعات، آسان تر نیز شود.

 

2- تسریع روند تسویه حساب

بسیاری از افراد برای انجام کارهایشان با اپلیکیشن فروشگاهی، نگران بخش تسویه حساب می باشند. این اپلیکیشن ها باید روند مناسب و پر سرعتی در تسویه حساب به مشتری های خود ارائه دهند. در حال حاضر روش هایی مانند Apple Pay یا Google Pay در کشور های خارجی وجود دارد. همچنین نمونه هایی از این موارد در داخل کشور ما نیز وجود دارد که به روند تسویه حساب، سرعت می بخشند. در این روش ها، شخص می تواند به وسیله یک کلیک، علاوه بر پرداخت حساب خود، جزئیات کارت خود را نیز حفظ نماید. در این روش ها، شخص برای پرداخت هزینه های خود، کار آسانی در پیش دارد.

 

تسریع روند تسویه حساب 

 

3- ارسال اعلان به وسیله اپلیکیشن فروشگاهی

بسیاری از کاربران هنگام ثبت نام یا خرید از اپلیکیشن فروشگاهی، با عدم موجودی محصول مورد نظر خود مواجه می شوند. یکی از کارهایی که باید در هنگام طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی کرد، توجه و ارسال اعلان موجودی کالا می باشد. این روش یک بازاریابی فوق العاده می باشد که در آن هم مشتری از موجود شدن کالای خود خوشحال می شود و هم فروشنده از بابت به فروش رسیدن کالاهای خود. همچنین می توانید به وسیله ارسال و ایمیل های بازاریابی، به مشتریان، طرح های جدید و کالاهای بروز خود را معرفی نمایید.

 

4- قابلیت کار با اپ در حالت آفلاین

یکی از موارد هیجان انگیز و موثر در طراحی اپلیکیشن، قابلیت آفلاین اپلیکیشن می باشد. این قابلیت بدین صورت می باشد که مشتری یا کاربر بتواند به صورت آفلاین در صورت عدم دسترسی به اینترنت، اجناس موجود را مشاهده نماید و از قیمت آنها مطلع شود. ممکن است برخی از کاربران در هنگامی که اینترنت ندارند مانند مسافرت، قصد مشاهده اپلیکیشن را داشته باشند. در چنین حالتی حتی اگر قابلیت خرید آفلاین هم وجود نداشته باشد، قابلیت مشاهده آفلاین، کمک زیادی به جذب مشتری می کند.

 

5- نظرات مشتریان و استفاده کنندگان از اپلیکیشن فروشگاهی

برای اینکه یک اپلیکیشن فروشگاهی مناسب داشته باشیم، باید بازخورد و نظرات مشتریان یا استفاده کنندگان را جویا شویم. بوسیله این بازخوردها، می توان ویژگی های اپلیکیشن را بهبود بخشید. خواندن نظرات آنها، یک روش بسیار مناسب در بازاریابی می باشد. با این کار، شما به مشتریان خود می گویید که برایشان ارزش قائل می شوید. با این کار، دانلود و نصب اپلیکیشن، روز به روز بیشتر می شود.

 

نظرات مشتریان در طراحی اپ 

 

6- قابلیت جستجوی پیشرفته

در هنگام طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، باید به این موضوع دقت کنید که جستجوگر مناسبی برای کالاها درون اپلیکیشن، قرار داده دهید. ممکن است کالاهایی که برای فروش وجود دارند، بسیار زیاد و متنوع باشند. بنابراین استفاده کنندگان یا مشتریان نمی توانند وقت خود را در بین گشتن کالاها تلف کنند. باید قابلیت جستجوی پیشرفته ای برای مخاطبین خود قرار داده شود تا آن ها بتوانند به راحتی به محصول مورد نظر خود برسند.

 

تماس با کارشناس اپلیکیشن 

 

7- لیست کالاهای مورد علاقه مشتری

معمولا سایت و اپلیکیشن فروشگاهی، باید قابلیت قرار دادن کالاها در لیست مورد علاقه برای مشتریان خود را فراهم نمایند. این کار باعث می شود مشتری محصولات مورد علاقه خود را در این لیست قرار دهد و هنگامی که قصد خرید آن را دارد، به راحتی این کار را انجام دهد. همچنین این کار باعث می شود قابلیت مقایسه کالاها برای مشتری نیز فراهم شود.

 

8- قابلیت ورود آسان به اپلیکیشن فروشگاهی

قابلیت هایی مانند ورود آسان یا دریافت راحت گذرواژه فراموش شده، می تواند باعث افزایش محبوبیت اپلیکیشن فروشگاهی شود. این اپلیکیشن ها می توانند از رسانه های اجتماعی نیز برای ورود به فروشگاه خود، استفاده کنند.

 

نحوه ورود به اپ فروشگاهی 

 

9- قابلیت پرداخت متنوع

باید در اپلیکیشن فروشگاهی، اکوسیستمی از مجموعه راه های پرداخت قرار داده شود. در حال حاضر، روش های پرداخت متعددی مانند پرداخت نقدی، پرداخت از کیف پول آنلاین، پراخت آنلاین و ... وجود دارند که کاربران می توانند از آنها برای پرداخت خود، استفاده نمایند. 

 

10- ارائه ویژگی های جذاب در اپلیکیشن فروشگاهی

قرار دادن ویژگی های جذاب در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، می تواند تاثیر بسزایی در محبوبیت آن داشته باشد. به عنوان مثال، قرار دادن ویژگی اسکن محصولات یا بارکد آن، می تواند هیجان انگیز باشد. همچنین بررسی و ارائه کد پیگیری نیز می تواند مخاطب را از نصب اپلیکیشن و ارائه ویژگی های منحصر به فرد، راضی نگه دارد.

 

11- اطلاعات مفید و کامل از محصول

بسیاری از افراد این فکر را می کنند که چون تلفن همراه کوچک است، نباید اطلاعات کاملی از محصول در اپلیکیشن فروشگاهی ارائه شود. این فکر نادرست است. زیرا به دلیل کوچک بودن تلفن همراه، توضیحات محصول بسیار به کاربر کمک می کند. به دلیل اینکه شاید تصاویر خیلی گویای کیفیت محصول نباشند، توضیحات جامع می تواند به مشتریان کمک نماید تا بیشتر با محصول آشنا شوند. همینطور علاوه بر توضیح، عکس های باکیفیت و زیاد از محصول نیز می تواند به مشتری، کمک شایانی نماید.

 

بیشتر بخوانید: 9 نکته طراحی اپلیکیشن در 2022

 

12- بررسی سفارشات در اپلیکیشن فروشگاهی

یک اپلیکیشن فروشگاهی مناسب، باید اجازه بررسی به کاربران خود را مانند سایت فروشگاهی، بدهند. این بررسی می تواند از طریق اظهار نظر انجام شود. بنابراین باید این قابلیت در اپلیکیشن نیز فراهم شود و مشتری بتواند به راحتی و با تلفن همراه، این کار را انجام دهد.

 

ثبت سفارش در پلیکیشن فروشگاهی 

 

13- خدمات سفارشات و برگشت از خرید

قابلیت هایی همچون ثبت سفارش، پیگیری سفارش، لغو سفارش یا مرجوع سفارش باید در اپلیکیشن فروشگاهی ارائه شود. در واقع کاربر باید یک تجربه کامل و همه جانبه از طریق استفاده از اپلیکیشن داشته باشد. کاربر باید به راحتی سفارش خود را ثبت نماید، سفارش خود را بررسی و تغییرات را اعمال کند، در صورت لزوم، سفارش خود را لغو یا مرجوع نماید. تمام موارد فوق باید در اپلیکیشن در دسترس باشند.

 

14- ارائه تجربه کاربری خوب

همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم، اپلیکیشن فروشگاهی، راهی مناسب و ایده آل برای کسب و کارهای کوچک می باشد. این کسب و کارها باید تجربه کاربری جذاب و ویژه ای را به استفاده کنندگان اپلیکیشن خود ارائه دهند. آنها می توانند از داده های کاربری یا ویژگی های حساب مشتریان برای کمپین های بازاریابی خود بهره ببرند.

 

15- ارائه پیشنهادهای جذاب برای استفاده کنندگان اپلیکیشن فروشگاهی

پس از اینکه مخاطبین خود را بدست آوردید و آنها را تشویق به نصب اپلیکیشن فروشگاهی خود کردید، لازم است با ارائه پیشنهاداتی، تعامل خود با آنها را تقویت نمایید. به عنوان مثال می توانید به پاس قدردانی از همراهی آن ها، پیشنهادهایی مانند تخفیف ویژه ارائه نمایید. این کار باعث ترغیب شدن مشتریان به استفاده بیشتر و خرید های بیشتر از فروشگاه می شود.

 

ارائه پیشنهاد ویژه در اپ فروشگاهی 

 

16- ارائه ی پشتیبانی فعال

برای اینکه بتوانید به راحتی به تمام سوال های مشتریان خود در اپلیکیشن فروشگاهی پاسخ دهید، نیاز است تا به وسیله گفتگوهای درون برنامه ای، این کار را انجام دهید. شما می توانید به راحتی با مشتریان خود ارتباط برقرار نمایید و آنها را در انجام یک خرید مناسب، همراهی نمایید. همچنین ارتباط از طریق تلفن و ایمیل نیز می تواند مناسب و کارآمد باشد.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید