10 ایده برای طراحی سایت و اپلیکیشن مینیمال

10 ایده برای طراحی سایت و اپلیکیشن مینیمال

سادگی در طراحی اهمیت بالایی دارد. اما برخی از طراحان اهمیت ساده نگهداشتن  اپ و سایت برای کابران را فراموش می کنند. طراحی ساده به کاربران کمک می کند که تعداد مراحل یا تعداد کلیک هایی که یک کاربر بر روی سایت باید انجام دهد کاهش یابد. همچنین باید از ویژگی هایی در طراحی سایت و طراحی  اپلیکیشن استفاده کرد که کاربر با مشاهده آن اقدام به کلیک کند و نیازی به طی مسیر خاصی نداشته باشد.

 

ده ایده برای سادگی در طراحی سایت و اپلیکیشن

1- از یک پالت رنگ محدود استفاده کنید

وقتی نوبت به طراحی سایت و اپلیکیشن می‌ رسد، استفاده از یک پالت رنگ محدود می‌ تواند به ساده‌ تر و آسان‌ تر کردن کارها کمک کند. تنها با استفاده از چند رنگ، می توانید ظاهر و احساسی منسجم برای سایت یا برنامه خود ایجاد کنید که از نظر بصری جذاب و قابل درک است. انتخاب رنگ سایت و انتخاب رنگ اپلیکیشن در داشتن یک سایت و اپ جذاب بسیار تاثیرگذار است.

 

2- از فونت های ساده استفاده کنید

راه دیگر برای ساده نگه داشتن طراحی، استفاده از فونت های ساده است. فونت‌ های IRANSans اغلب انتخاب خوبی برای سایت و اپلیکیشن هستند، زیرا خواندن آنها آسان است و عموماً در هر اندازه خوب به نظر می‌ رسند.

 

3- از چیدمان های مینیمال استفاده کنید 

یکی از بهترین راه‌ ها برای ساده نگه داشتن طراحی این است که تا حد ممکن از چیدمان سایت و اپلیکیشن ساده و مینیمال استفاده کنید. به طور کلی، هرچه موارد کمتری در سایت یا اپ شما وجود داشته باشد، استفاده و پیمایش از آن ساده تر خواهد بود.

 

طراحی سایت و اپ مینیمال 

4- از تعداد آیکون های کمتری استفاده کنید

راه دیگر برای ساده نگه داشتن هنگام طراحی رابط کاربری سایت و اپلیکیشن، استفاده از تعداد آیکون های کمتری است. استفاده از خیلی از آیکون ها در سایت و اپلیکیشن ضروری نیستند، بنابراین فقط در صورتی از آنها استفاده کنید که بهترین راه برای برقراری ارتباط با کاربران باشند. به عنوان مثال، اگر به یک آیکون برای کمک به کاربران برای درک بهتر کاربر نیاز دارید، اشکالی ندارد که آن از آن استفاده کنید. بهتر است برای دکمه ها از هیچ تزئینی مثل انحنا و سایه استفاده نشود. 

 

5- تعداد انیمیشن ها را محدود کنید

طراحان سایت و اپلیکیشن ها همچنین باید تعداد انیمیشن ها، عناصر تعاملی، ریزتعاملات در طراحی سایت یا ریزتعاملات در طراحی اپلیکیشن و سایر قسمت های متحرک را در سایت و اپ محدود کنید. اینها ابزارهای عالی برای جلب توجه کاربران هستند، اما در صورت استفاده بیش از حد از آنها یا استفاده بیش از حد از آنها می تواند از نظر بصری خسته کننده باشند.

از انیمیشن ها برای هدایت کاربران یا برای تاکید بر بخش مهم استفاده کنید. و از انیمیشن های  پر زرق و برق و شلوغ استفاده نکنید.

 

تماس با کارشناس سایت 

 

6- برای بازطراحی سایت و اپلیکیشن نیاز نیست همه چیز را تغییر دهید

طراحان سایت و اپ اغلب فکر می کنند که با تغییر طرح رنگ وب سایت یا چیدمان اپلیکیشن، چیزی جدید و بدیع خلق می کنند. شاید بنظر برسد که انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا از رقبای خود متمایز شوید، اما در بیشتر مواقع ممکن است بازطراحی سایت بیش از حد پیچیده باشد و تجربه کاربری بدی را به دنبال داشته باشد. طراحان باید بدانند که گاهی اوقات ساده‌ تر بودن بهتر است - به خصوص وقتی سادگی به خوبی طراحی و پیاده سازی شده باشد. 

 

ایده های طراحی اپ و سایت ساده 

 

7- به این فکر کنید که چه چیزی برای نمایش سایت و اپ در موبایل مهم است

هنگام طراحی رابط کاربری سایت و اپلیکیشن، برخی از طراحان به طور خودکار بدون در نظر گرفتن دستگاه هایی مانند موبایل و تبلت، فقط دسکتاپ را در نظر می گیرند. اما باید به این فکر کنید که سایت و اپ شما در گوشی  چگونه به نظر می رسد و چگونه در یک دستگاه تلفن همراه کار می کند. طراحی ریسپانسیو یکی از راه های نمایش درست اپ و سایت در دستگاه های مختلف با سایزهای متفاوت است.

 

8- پیام خود را واضح و مختصر نگه دارید

وقتی نوبت به طراحی وب سایت یا اپلیکیشن می رسد، باید تمام نسخه های خود را تا حد امکان مختصر و دقیق نگه دارید. برای مثال، وقتی چند جمله می تواند کار یک محتوای طولانی را انجام دهد، پس بهتر است از محتوای خلاصه استفاده کنید و نیازی به پاراگراف های طولانی نیست. اگر این اطلاعات ضروری نیست، سعی کنید آنها را کنار بگذارید، تا کاربران شما مجبور نباشند متن غیر ضروری را مطالعه کنند. 

 

9- از کدهای جاوا اسکریپت بیش از حد استفاده نکنید

هنگام طراحی سایت‌ یا طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحان اغلب از کدهای جاوا اسکریپت زیادی برای ایجاد انیمیشن، ارتباط بین عناصر و ... استفاده می کنند. در حالی که جاوا اسکریپت هنوز یک ابزار ضروری برای طراحی وب است، اما سعی کنید از آن به اندازه کافی و تنها در مواقع ضروری برای ساده نگه داشتن کارها استفاده کنید.

 

10- از فضای خالی و سفید استفاده کنید

یکی از بهترین راه ها برای ساده جلوه دادن رابط کاربری، استفاده از فضای خالی و سفید است. این به این معنی است که همه عناصر روی هم انباشته نمی شوند و کاربر راحت تر می تواند به آنچه که می خواهد برسد. فضای سفید همچنین به ایجاد حس سادگی در طراحی شما کمک می کند.

 

تماس با کارشناس اپ 

 

نتیجه گیری

طراحی ساده اپلیکیشن و سایت به کاربران برای تجربه کاربری خوب کمک می کند. در این مقاله سعی شد 10 نکته مهم برای داشتن سایت و اپ ساده و مینیمال اشاره شود. با این ده نکته می توانید پروژه جدید را ساده طراحی کنید و با بهبود تجربه کاربری سایت،  بازخورد کاربران خود را بسنجید. 

شرکت کیان تجارت با طراحی رابط کاربری ساده و جذاب سعی در طراحی سایت و اپلیکیشن هایی دارد که تجربه کاربری خوبی داشته باشد. کیان تجارت نمونه کارهای زیادی دارد که در طراحی این نکات را رعایت کرده است و تجربه نشان داده که هم در جذب کاربان زیاد و هم در حفظ کاربران قدیمی موفق بوده است. برای سفارش طراحی سایت و اپلیکیشن در زمینه های مختلف می توانید با شماره 88230063-021 با کارشناسان تیم ما تماس بگیرید و با دریافت مشاوره رایگان، سایت و اپ حرفه ای داشته باشید. 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۴.۳ / ۵

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید