10 فریم ورک برتر توسعه اپلیکیشن موبایل در 2023

10 فریم ورک برتر توسعه اپلیکیشن موبایل در 2023

تحقیقات مختلفی نشان می دهد که بازار توسعه اپلیکشن های موبایل در سال های آینده به صد هزار میلیارد دلار می رسد. به طور کلی توسعه یا طراحی اپلیکیشن شامل تولید برنامه های نرم افزاری خاصی است که می توان آنها را بر روی سیستم عامل های مختلفی همچون اندروید و یا آی او اس نصب کرد. به منظور توسعه چنین اپلکیشین هایی به فریم ورک نیاز دارید. این فریم ورک ها به شما اجازه می دهند تا اپلیکیشن مدنظر خود را به بهترین شکل مدنظر توسعه دهید تا بتوانید از تمامی قابلیت های سیستم عامل های مربوطه استفاده کنید. با ما همراه شوید تا به بررسی ده مورد از برترین فریم ورک های مورد استفاده توسعه دهندگان اشاره کنیم.

 

1. ریکت نیتیو (REACT NATIVE)

در سال ۲۰۱۸، شرکت فیسبوک ریکت نیتیو را بر اساس جاوا اسکریپت در اختیار کاربران جهت طراحی اپلیکیشن های مختلف قرار داد. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت بالای این برنامه را می توان سرعت بسیار بالای آن دانست که موجب می شود توسعه دهندگان خیلی راحت نسبت به طراحی اپلکیشن اندروید و IOS در زمینه های مختلف اقدام کنند.

یکی دیگر از دلایل مهم مربوط به محبوبیت این فریم ورک، امکان ایجاد اپلیکیشن های بین پلتفرمی تنها به کمک یک کد است. چنین ویژگی خاصی یک گزینه عالی برای افرادی به شمار می آید که جزو صاحبان کسب و کار و یا مبتدیان امر برنامه نویسی هستنند. این فریم ورک به علت مقرون به صرفه بودن و همچنین سرعت بالای خود موجب می شود تا شرکت های تازه وارد به بازار بتوانند با رقبای بزرگ تر به خوبی مقابله کنند.

 

فریم ورک ریکت نیتیو

 

 2. فلاتر (Flutter)

فلاتر یک نوع ابزار خاص جهت ایجاد انواع رابط کاربری به شمار می آید. این ابزار توسط شرکت گوگل ایجاد شده است و به شما اجازه می دهد تا بر اساس نوع سیستم عامل مد نظر خود یک طراحی بصری زیبا را ایجاد کنید. جالب آن است که این کار تنها با استفاده از یک پایگاه کد واحد صورت می گیرد.

در فلاتر کاربر می تواند از ویجت های مختلف به منظور رسیدن به هدف خود استفاده کند. این ویژگی خاص موجب می شود تا همه کاربران بتوانند در مدت زمان بسیار کوتاهی نسبت به تغییر کلی ظاهر برنامه خود اقدام کنند. در فلاتر یک موتور گرافیکی دوبعدی به نام SKIA نیز قرار گرفته است.

 

3. آیونیک (IONIC)

IONIC یک نوع فریم ورک کاملاً متن باز برای طراحی اپلیکیشن  موبایل است که بدون صرف هزینه می توان از آن استفاده کرد. این فریم ورک بر اساس ANGULAR و APACHE CORDOVA تهیه شده است. این فریم ورک به کلیه توسعه دهندگان این اجازه را می دهد که به صورت همزمان یک اپلیکیشن مشخص را برای ویندوز، ای او اس و همچنین اندروید توسعه دهند.

اپلیکیشن های طراحی شده به وسیله IONIC کاملاً قوی هستند و دارای امکانات بالایی خواهند بود، آن هم بدون اینکه عملکرد کلی اپلیکیشن دچار مشکل خاصی شود. این فریم ورک به همه این اجازه را می دهد تا به آسانی موارد مختلفی همچون عناصر رابط کاربری ویژه ای را به اپلیکیشن خود اضافه کنند. از جمله این موارد می توان به فیلترها، فرم ها و حتی منوهای ناوبری اشاره کرد.

این فریم ورک در شرایطی ایده آل خواهد بود که متقاضی به دنبال ساخت یک برنامه چند پلتفرمی با عملکردی عالی است و توسعه دهنده مربوطه نیز به طور کامل با زبان هایی همچون HTML، جاوا اسکریپت و یا سی اس اس آشنایی کاملی دارد.

 

 فریم ورک آیونیک

 

4. زامارین (XAMARIN)

XAMARIN فریم ورکی است که توسط مایکروسافت توسعه یافت. این فریم ورک نیز یک محصول چند پلتفرمی است که می توان از آن به منظور طراحی اپلیکیشن استفاده کرد. به منظور استفاده از این فریم ورک بهتر است با زبان های خاصی همچون NET و سی شارپ آشنایی داشته باشید. برنامه های تولید شده به وسیله این فریم ورک دارای انعطاف بالایی هستند و یک تجربه کاربری بی نظیر را در اختیار کاربران شما قرار می د هند. شاید بتوان گفت که مهم ترین دلیل محبوبیت این فریم ورک نیز همین مورد است.

 

5. سوئیفت (SWIFTIC)

این فریم ورک تنها مخصوص طراحی اپلیکیشن ios است. به خاطر وجود یک رابط کاربری بسیار ساده، استفاده از آن بسیار راحت خواهد بود. به همین دلیل منتقل کردن موارد مختلف در آن به راحتی صورت می گیرد. این فریم ورک دارای برنامه تضمین بازگشت پول به مدت سی روز است. علاوه بر این ویژگی خاصی به نام تضمین موفقیت طی شش ماه در آن قرار گرفته است. در صورتی که نتوانید به وسیله استفاده از این فریم ورک به نتیجه مد نظر خود برسید، این فریم ورک به شما اجازه می دهد تا شش ماه به صورت رایگان از آن استفاده نمایید!

 

تکنولوژی توسعه اپ سوئیفت

 

6. کرونا اس دی کی (Corona SDK)

از کرونا اس دی کی به منظور توسعه انواع بازی های موبایلی استفاده می شود. کرونا اس دی کی نیز از جمله فریم ورک های کاملاً رایگان و منبع باز به شمار می آید که کار کردن با آن بسیار راحت خواهد بود. این فریم ورک تماماً بر اساس LUA SCRIPTING LANGUAGE ساخته شده است.

همین امر موجب شده است تا این فریم ورک کاملاً سبک باشد و استفاده از آن به راحتی صورت بگیرد. از این فریم ورک می توان برای تولید بازی های موبایلی مخصوص سیستم های اندروید، ای او اس و NOOK استفاده کرد.

 

7. АРРСELERАTОR TITАNIUM

اگر به دنبال یک فریم ورک رایگان، اپن سورس و کراس پلتفرم هستید که به شما اجازه دهد تا با استفاده از یک منبع کد واحد نسبت به ساخت اپلیکیشن مد نظر اقدام کنید، АРРСELERАTОR TITАNIUM یک انتخاب بسیار مناسب برای شما خواهد بود. با استفاده از این فریم ورک می توانید برنامه های مختلفی را برای اندروید، ای و اس و همچنین ویندوز طراحی نمایید.

АРРСELERАTОR TITАNIUM از APIها و همچنین UPهای خود استفاده می کند تا به شما برای تولید یک برنامه قوی با بازده بی نظیر یاری برساند. این فریم ورک بر پایه تکنولوژی ابری بنا شده است و به همین دلیل توسعه دهندگان می توانند در هر جایی از آن بهره ببرند.

 

8. نیتیو اسکریپت (nativescript)

یکی دیگر از فریم ورک های بسیار محبوب در این زمینه نیتیو اسکریپت نام دارد. این فریم ورک نیز به شما اجازه می دهد تا در زمان کوتاهی نسبت به طراحی برنامه خود با استفاده از یک پایگاه کد واحد اقدام کنید. این فریم ورک به جای استفاده از WEB VIEWS برای رندرگیری رابط کاربری از مواردی دیگری همچون ANGULAR، JS، VUE.JS و همچنین SML کمک می گیرد. این فریم ورک با استفاده از بهینه سازی APIهای آی او اس و همچنین اندروید موجب ایجاد یک محیط کاملاً طبیعی جهت توسعه برنامه های مد نظر شما می شود.

 

فریم ورک نیتیو اسکریپت 

 

9. فون گپ (PhoneGap)

فون گپ از فریم ورک هایی به شمار می آید که می توان آنها را در دسته فریم ورک های چند پلتفرمی قرار دارد. زبان های اصلی این فریم ورک HTML5 و همچنین CSS3 هستند. این مورد موجب می شود تا بتوان نسبت به شبیه سازی قطعات خاصی همچون دوربین، شتاب سنج و حتی جی پی اس اقدام کرد. طراحی اپلیکیشن با استفاده از فون گپ راحت است و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه هایی را برای سیستم عامل های مختلف تولید کنند.

 

10. MOBILE ANGULAR UI

نمی توان از بهترین فریم ورک های موجود صحبت کرد، اما نامی از MОBILE АNGULАR U نیاورد. این فریم ورک با استفاده از مواردی همچون HTML5، بوت استرپ و همچنین ANUGLAR JS تولید شده است. افرادی که با بوت استرپ توییتر و ANGULAR JS آشنایی دارند به راحتی می توانند از این فریم ورک استفاده کنند. این فریم ورک به صورت اختصاصی جهت تولید انواع برنامه های موبایلی مدرن و همچنین صفحات جدید وب مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

تماس با کارشناس طراحی اپ 

 

سخن پایانی 

به منظور طراحی اپلیکیشن به فریم ورک نیاز دارید. در این متن به معرفی ده نمونه از برترین فریم ورک های موجود که همه توسعه دهندگان از آن ها استفاده می کنند پرداختیم. بسیار از این موارد کاملاً رایگان و اوپن سورس هستند، بنابراین خیلی راحت می توانید از آن ها استفاده کنید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید