وب اپلیکیشن چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟

وب اپلیکیشن چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟

وب اپلیکیشن نوعی نرم افزار و اپلیکیشن است که در بستر وب طراحی می شود و امکان اجرای آن روی مرورگرها وجود دارد. شما می توانید این اپلیکیشن ها را به راحتی در بستر مرورگرها اجرا کنید. استفاده از این اپلیکیشن ها برای کسب و کارها می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره تاثیر طراحی وب اپلیکیشن بر کسب و کارهای مختلف صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را در این خصوص و همین طور مزایایی که این اپلیکیشن ها برای کسب و کارها به همراه دارند در اختیار شما قرار دهیم.

 

آشنایی ابتدایی با وب اپلیکیشن ها

وب اپلیکیشن ها یکی از انواع اپلیکیشن ها هستند که بر بستر وب طراحی و ساخته می شوند و شما می توانید به سادگی آنها را در مرورگرها اجرا کنید. کاربران برای استفاده از این برنامه ها نیازمند متصل شدن به اینترنت هستند. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا امروزه بسیاری از کسب و کارها علاقه مند به طراحی این اپلیکیشن ها باشند عملکرد آنها است. عملکرد این برنامه ها بسیار سریع است و با توجه به این که نیازی به فضای زیاد در گوشی کاربران ندارد استفاده از آنها برای کاربران نیز جذابیت های زیادی دارد. نکته مهم دیگر در خصوص این برنامه ها این است که به کسب و کارها این امکان را می دهد تا بتوانند اطلاعات خود را در اختیار کاربران قرار داده و کاربران نیز می توانند در هر ساعت از شبانه روز به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند و محدودیتی در استفاده از این برنامه ها برای کاربران وجود ندارد.

 

تاثیر طراحی وب اپ بر کسب و کارها

 

جستجوی وب اپلیکیشن در موتورهای جستجو

یکی از دلایلی که باعث تاثیر مثبت وب اپلیکیشن ها روی کسب و کارها می شود این است که وب اپ ها توسط موتورهای جستجو و به خصوص گوگل قابل کشف هستند و این امکان برای کسب و کارها وجود دارد که بتوانند با ارائه یک محتوای مناسب در این اپلیکیشن ها رتبه گوگل خود را بهبود داده و از این طریق کاربران جدیدی را جذب کنند. برخلاف سایر اپلیکیشن های موبایلی که عملا امکان رقابت در موتورهای جستجو را ندارند وب اپلیکیشن ها به شما اجازه می دهند تا بتوانید با کسب و کارهای رقیب خود به خوبی رقابت کنید. نرم افزارهای تحت وب به شما کمک می کنند تا بتوانید از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل برندسازی کنید. نکته جالب دیگر درباره این محصولات نرم افزاری این است که امکان ارائه متادیتا در مرورگرها را نیز برای کسب و کارها فراهم می کنند که در رتبه بندی آنها در گوگل بسیار موثر و مفید خواهد بود. البته نکته ای که در این جا باید به آن دقت داشته باشید این است که حتما باید نکات مربوط به سئو را در طراحی اپلیکیشن خود رعایت کنید و سعی کنید یک طراحی ریسپانسیو را به کاربران خود ارائه دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. 

 

ترکیب اپلیکیشن های موبایل و صفحات وب سایت ها

وب اپلیکیشن ها این امکان را به کاربران می دهند تا بتوانند آنها را روی گوشی هوشمند خود نصب کنند. شاید بسیاری از افراد گمان کنند که تنها مزیت این اپلیکیشن ها این است که می توان عملیات سئو را روی آنها انجام داد و رتبه خود را در گوگل بهبود داد ولی این طور نیست. در واقع وب سایت ها نیز این امکان را به کسب و کارها می دهند تا رتبه خود در گوگل را بهبود داده و از این طریق مشتری و کاربر جذب کنند. دلیلی که باعث می شود تا وب اپلیکیشن ها گزینه بهتری برای استفاده باشند این است که کاربران می توانند آنها را روی گوشی خود نصب کرده و آیکون مربوط به اپلیکیشن را در لیست برنامه های خود داشته باشند. به این ترتیب می توانند در مواقع مورد نیاز تنها با یک کلیک ساده وارد اپلیکیشن شما شده و از آن استفاده کنند. در واقع وب اپلیکیشن ها را می توان ترکیبی از اپلیکیشن های مخصوص گوشی های هوشمند و صفحات وب سایت ها به شمار آورد که باعث می شود تا کسب و کارها بتوانند از مزایای هر دو آنها به صورت همزمان بهره مند شوند.

 

تماس با کارشناس وب اپ

 

جذب کاربران و مشتریان بیشتر با به اشتراک گذاشتن لینک

شاید برای شما جالب باشد که بدانید به اشتراک گذاشتن وب اپلیکیشن ها بسیار ساده تر از اپلیکیشن های مخصوص گوشی های هوشمند است چرا که شما می توانید آنها را از طریق لینک های سایت های مختلف نیز به اشتراک بگذارید. در واقع هر روشی که برای به اشتراک گذاشتن صفحات مختلف یک سایت وجود دارد برای این اپلیکیشن ها نیز قابل استفاده خواهد بود و همین عامل نیز باعث می شود تا کسب و کارها بتوانند مشتریان و کاربران بیشتری را در زمان کوتاه تری جذب کنند. معمولا برای تبلیغات اپلیکیشن های مخصوص گوشی های موبایل شما باید آنها را در مارکت های مختلف مانند اپ استور و ... قرار دهید که این روند می تواند پیچیده باشد ولی این مشکلات در اپلیکیشن های تحت وب به هیچ وجه وجود ندارد. تمامی این ویژگی ها باعث می شود تا وب اپلیکیشن ها یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در کسب و کارها باشند.

 

طراحی نرم افازر تحت وب

 

آیا امکان استفاده از وب اپلیکیشن ها بدون اینترنت نیز وجود دارد؟

در گذشته وب اپ ها به شکلی طراحی می شدند که برای استفاده از آنها حتما نیاز به اینترنت بود و همین عامل نیز باعث می شود تا نسبت به اپلیکیشن های مخصوص گوشی های هوشمند مشکلات بیشتری داشته باشند و در نتیجه کسب و کارها علاقه ای به استفاده از آنها نداشته باشند. در واقع نرم افزاهای تحت وب نیز مانند سایت عمل می کردند و امکان استفاده بدون دسترسی به اینترنت برای کاربران وجود نداشت. با این حال امروزه وب اپلیکیشن هایی که طراحی می شوند این قابلیت را به کاربران می دهند تا بتوانند مانند اپلیکیشن های گوشی به راحتی بدون دسترسی به اینترنت نیز از برخی از قابلیت های مهم این اپلیکیشن ها برخوردار شوند و بتوانند بدون هیچ مشکلی از آنها استفاده کنند. این ویژگی باعث می شود تا کاربران بیشتر با اپلیکیشن های کسب و کارهای مختلف درگیر باشند و در نتیجه کسب و کارها می توانند از این قابلیت برای جذب هرچه بیشتر کاربران استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید: نقش طراحی سایت در برندینگ و دیجیتال مارکتینگ 

 

نکات پایانی درباره تاثیر طراحی وب اپلیکیشن ها روی کسب و کارها

وب اپلیکیشن ها از نظر امنیت نیز می توانند شرایط بسیار خوبی را برای کسب و کارها فراهم کنند چرا که در زمان طراحی وب اپ می توان از استانداردهایی نظیر HTTPS استفاده کرد که امنیت وب اپ ها را به میزان زیادی بهبود می دهد. هزینه طراحی وب اپلیکیشن نسبت به اپلیکیشن های موبایل کمتر است و این موضوع نیز می تواند مزیت دیگری برای کسب و کارها باشد. البته نباید فراموش کنید که با وجود هزینه کم ولی امکاناتی که از طریق وب اپ ها به کاربران ارائه می شود تفاوت چندانی با سایت و اپلیکیشن های موبایل ندارد.

اگر شما هم قصد دارید یک وب اپلیکیشن را برای کسب و کار خود طراحی کنید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از خدمات مجموعه ما در این زمینه بهره مند شوید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید