چه زمانی نیاز به ریدیزاین اپلیکیشن داریم؟

چه زمانی نیاز به ریدیزاین اپلیکیشن داریم؟

تغییرات سریع در طراحی یا تکنولوژی، اپلیکیشن موبایل را در چشم مشتریان قدیمی می‌کند. برای دستیابی به سطح بهینه عملکرد اپلیکیشن موبایلی خود، به ریدیزاین اپلیکیشن نیاز دارید. بدون شک، قابلیت، پایداری و عملکرد چیزهایی بسیار مهم برای جلب نظر کاربر به یک اپلیکیشن موبایلی هستند. با این حال، اولین چیزی که کاربر پس از راه‌اندازی هر اپلیکیشن موبایلی متوجه آن می‌شود، طراحی آن است. طراحی اپلیکیشن موبایل است که توجه کاربر را به خود جلب می‌کند. اگر طراحی اپلیکیشن موبایل جذاب نباشد کاربر ممکن است به سراغ گزینه‌های دیگر برود. طبق تحقیقات انجام شده و پس از صحبت با کارشناسان صنعت، مواردی که نشان‌می‌دهد اپلیکیشن موبایل شما نیاز به ریدایزین نیاز دارد را گردآوری کرده و در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

 

تغییر در دستورالعمل های توسعه اپ

بسیاری مواقع، توسعه‌دهندگان سیستم عامل، دستورالعمل‌های طراحی را تغییر می‌دهند. اگرچه این اتفاق برای توسعه‌دهندگان خوشایند نیست، اما ایجاد این تغییرات برای جلب نظر کاربران است. به عنوان مثال، اپل هنگام انتقال از iOS 6 به iOS 7، در طراحی اپلیکیشن و دستورالعمل‌ها تغییراتی داد. بنابراین، هر زمان که دستورالعمل‎ های توسعه‌دهندگان سیستم عامل تغییر کرد، وقت آن فرا رسیده که به ریدیزاین اپلیکیشن فکر کنید. کاربران به احتمال زیاد تغییر در برنامه را مشاهده می‌کنند. این تغییرات می‌تواند در زمینه بهبود عملکرد یا تغییر رابط کاربری باشد.

 

طراحی قدیمی و نیاز به ریدیزاین اپلیکیشن

اگر مدت زیادی از به‌روزرسانی طراحی اپلیکیشن شما می‌گذرد، باید به سراغ طراحی مجدد آن بروید. لازم نیست هر تغییری در دنیای طراحی را دنبال کنید، اما به شدت توصیه می‌شود که هر از چند گاهی اپلیکیشن موبایل خود را به روز رسانی کنید و تجربه کاربری اپ را بهبود ببخشید. 

 

طراحی قدیمی و نیاز به ریدیزاین اپلیکیشن 

 

انتقال اپلیکیشن خود به پلتفرم دیگر

به‌ عنوان مثال، اگر اپلیکیشن موبایلی خود را برای پلتفرم اندروید (که از دستورالعمل‌های طراحی اندروید پیروی می‌کند) توسعه داده‌اید و می‌خواهید اپلیکیشن خود را به پلتفرم iOS پورت کنید، چه کاری باید انجام دهید؟

برخی از مشتریان یک دستورالعمل طراحی پلتفرم را به دیگری ترجیح می‌دهند و به خود زحمتی برای ریدیزاین اپلیکیشن موبایل نمی‌دهند. وقتی صحبت از بودجه به میان می‌آید، شاید منطقی به نظر برسد، اما اگر بودجه شما نسبت به هزینه‌ای که باید برای طراحی مجدد اپلیکیشن انجام دهید زیاد است باید این کار را انجام دهید زیرا وقتی صحبت از رابط کاربری به میان می‌آید، ممکن است اپلیکیشن ما روی پلتفرم دیگری که برای یک پلتفرم خاص طراحی شده‌ است، عملکرد خوبی نداشته باشد و در نتیجه کاربران زیادی را از دست بدهید.

 

رابط کاربری پیچیده، نشانه نیاز به ریدیزاین اپلیکیشن

گاهی اوقات برنامه شما عملکرد و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و عالی کار می‌کند. اما وقتی نوبت به استفاده از اپلیکیشن شما می‌رسد، کاربر آن را بسیار پیچیده می‌یابد. بسیاری از سایدبارها، منوها و غیره، اپلیکیشن موبایل برای کاربران پیچیده می‌کند. در عصر جدید باید اپلیکیشن موبایل را تا حد امکان ساده نگه دارید تا بتوانید کاربران خود را حفظ کنید.

وجود ویژگی‌های زیاد در اپلیکیشن موبایل شما می‌تواند رابط کاربری آن را پیچیده کند و در نتیجه، کاربر به سراغ اپلیکیشن دیگری برود. بنابراین، اگر فکر می‌کنید که رابط کاربری اپلیکیشن شما برای کاربران بسیار پیچیده است باید برای ریدیزاین اپلیکیشن اقدامی انجام دهید.

هنگامی که کاربر در مورد اینکه کدام قسمت باید برود و کدام صفحه را پیمایش کند گیج می‌شود، باید بدانید که عمر چنین برنامه‌ای طولانی نیست. آنچه کاربر در اپ به دنبال آن است را پیدا کنید و سپس فقط موارد لازم و جدیدی را اضافه کنید. علاوه بر این، باید ویژگی‌هایی که اصلا از آنها استفاده نمی‌شود را از برنامه حذف کنید. برخی از ویژگی‌ها کاربردی هستند در حالی که برخی دیگر حتی از سوی کاربر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

بهتر است چنین ویژگی‌هایی را حذف کنید زیرا اپلیکیشن را نامنظم و شلوغ نشان می‌دهند. همیشه بهتر است یک اپلیکیشن ساده با حداقل تب‌ها در صفحه اصلی نگه دارید. صفحه اصلی به جای داشتن تعداد زیادی آیکون و تب باید آموزنده باشد. همچنین، توسعه‌دهندگان باید اپلیکیشن را به طور منظم به روز کنند. حتی کوچکترین تغییرات ایجاد شده در برنامه باید قبل از راه‌اندازی آزمایش شود.

 

ساده سازی رابط کاربری در ریدیزاین اپلیکیشن 

تغییر نام برند شرکت

آیا لوگوی شرکت خود را تغییر داده‌اید؟ آیا نوع فعالیت شرکت خود را تغییر داده‌اید؟ آیا محتوای برند خود را تغییر داده‌اید؟ در صورتی که جواب شما به هر یک از این سوالات مثبت است پس باید اپلیکیشن خود را نیز دوباره طراحی کنید.

اگر در چنین مواردی برای طراحی مجدد اپلیکیشن کاری انجام ندهید، کاربر گیج خواهد شد؛ زیرا کاربر می‌تواند لوگوی قدیمی یا رنگ قدیمی شرکت را در گوشی همراه بیابد و از خود بپرسد آیا برنامه صحیحی را دانلود کرده‌ام؟ اگر برند شرکت خود را تغییر داده‌اید، ریدیزاین اپلیکیشن موبایلی خود را فراموش نکنید.

در صورت نیاز به طراحی وب یا اپلیکیشن و یا ریدیزاین اپ می‌توانید از خدمات شرکت کیان تجارت استفاده کنید. این شرکت با داشتن کارکنانی متخصص در زمینه طراحی اپلیکیشن و وب اپلیکیشن به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کنند.

 

طراحی بد رابط و لزوم ریدیزاین اپلیکیشن

آیا هنوز از اصول طراحی سنتی برای اپلیکیشن خود استفاده می‌کنید؟ اگر چنین کاری انجام می‌دهید، بهتر است اولویت را تغییر و اپ موبایل را ریدیزاین کنید؛ زیرا مهم نیست که برنامه شما دارای قابلیت‌های زیادی باشد، اگر طراحی رابط کاربری به‌روز نشده باشد، کاربران ممکن است برنامه شما را دوست نداشته باشند. طراحی چیزی است که بیشتر کاربر را جذب می‌کند؛ بنابراین اپلیکیشن خود را به یک رابط کاربری عالی و به‌روز تغییر دهید تا بتواند کاربر را برای دانلود و استفاده از آنها ترغیب کند. طراحی اپلیکیشن به‌ طور مداوم با تکامل نیازهای کاربر یا کسب و کار تغییر می‌کند.

در گذشته شرکت‌ها وبسایت یا اپلیکیشن خود را هر 2 تا 3 سال یک بار به روز می‌کردند. اما در عصر فناوری جدید، باید اپلیکیشن خود را به طور مداوم به روز کنید و این کار بر اساس تجزیه و تحلیل و تعامل کاربر انجام می‌گیرد. بهبود مستمر اپلیکیشن از نظر طراحی و عملکرد به شما در افزایش تبدیل نرخ کاربر و مشتری و بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند.

 

ریدیزاین اپلیکیشن پس از افزایش نظرات منفی و بد

اگر کاربران بیش از حد در مورد اپلیکیشن شما نظرات منفی می دهند، وقت آن است که به فکر ریدیزاین اپلیکیشن باشید. اگر نظرات منفی روز به روز در حال افزایش باشد، کاربران اپلیکیشن شما را برنامه‌ای مفید تلقی نخواهند کرد. شما باید تجزیه و تحلیل کنید که چه مشکلی در اپ شما وجود دارد. سپس بر اساس آن تغییراتی ایجاد کنید. علاوه بر این، نه تنها نظرات منفی، شما باید نظرات مثبت را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید آیا چیز خوبی می‌توان پیدا کرد که اپلیکیشن شما را بهبود بخشد.

 

باگ‌های بسیار زیاد

اگر اشکالات و باگ‌های زیادی در اپ شما وجود دارد و کاربران درباره آن گزارش می‌دهند، طراحی مجدد اپلیکیشن ضروری خواهد بود. علاوه بر این، اگر نظرات بد و منفی درباره اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی شما وجود داشته باشد نشان می‌دهد که باید اقدامی انجام دهید. با این حال، وجود باگ یا ایراد در یک اپلیکیشن اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، شما باید آنها را در اسرع وقت حل کنید. به جای نادیده گرفتن آنها، باید به سرعت تعداد باگ‌ها را کاهش دهید. تست اپلیکیشن قبل از ران کردن آن را فراموش نکنید چرا که باگ و ایرادات زیادی در این مرحله را می توانید رفع کنید.

 

تماس با کارشناس طراحی اپ 

 

کاهش ترافیک و نرخ تبدیل اپلیکیشن

اگر میزان ترافیک کاربران در اپلیکیشن شما در حال کاهش است، پس از چند روز دیگر از اپلیکیشن استفاده نمی‌کنند یا آن را حذف می‌کنند باید ریدیزاین اپلیکیشن را در نظر بگیرید. ترافیک محدود نه کمکی به مقابله با رقابت خواهد کرد و نه بازدهی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

اگر نرخ تبدیل طبق انتظار شما نیست یا از زمان انتشار اپلیکیشن کاهش یافته است، باید آن را دوباره طراحی کنید. به دلایل مختلفی مانند اشکالات زیاد در اپ، رقابت شدید، انتظارات کاربران و غیره نرخ تبدیل کاهش پیدا می‌کند. بنابراین، تنها راه حل این است که اپلیکیشن را به طور کامل به روز کنید.

 

نتیجه‌گیری

جدای از نکاتی که در این مطلب ذکر شد، درک این نکته بسیار مهم است که نمی‌توانید فقط به این دلیل که طراحی مجدد را دوست دارید به دنبال ریدیزاین اپلیکیشن باشید. اگر اپلیکیشن شما تجربه کاربر را بهبود نمی‌بخشد، نباید این کار را انجام دهید. طراحی مجدد اپلیکیشن یک بازی نیست و مستلزم تلاش متخصصانی مانند طراحان، توسعه‌دهندگان، بازاریابان، تحلیلگران تجاری و غیره است و شامل چندین مرحله می‌شود. بنابراین، تنها زمانی باید دست به این اقدام بزنید که اپلیکیشن شما مشکلات فوق را داشته باشد.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید