آخرین اخبار فناوری طراحی سایت

امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن به وب‌اپ‌ها در نسخه بتا iOS 16.4

تاریخ انتشار:1402/03/01

بالاخره انتظار ها به ثمر رسید و امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن برای وب اپ های آی او اس فراهم گردید. با وجود این ویژگی، کاربران می‌توانند از میانبرهای وب ذخیره‌شده در صفحه اصلی خود، نوتیفیکیشن دریافت کنند.این قابلیتی بود که اپل وعده داده بود در ماه ژوئن به iOS 16 اضافه شود. 

قبلا، کاربران می‌توانستند میانبر وب‌سایت‌ها را به صفحه‌اصلی خود اضافه کنند تا به صورت آیکون یک برنامه نمایش داده شوند، اما  قادر به ارسال اعلان‌ها یا نمایش آن‌ها نبودند و یک ویژگی مهم مفقود بود. در حال حاظر طبق پست جدید وبلاگ  WebKit   ، اپل در iOS 16.4 و iPadOS 16.4 قصد دارد این قابلیت را فراهم کند.

 


 آموزش جاوااسکریپت توسط اپلیکیشن Grasshopper

تاریخ انتشار:1399/04/16


بر خلاف اکثر اپلیکیشن‌های کد نویسی دیگر که چندین زبان را پشتیبانی می‌کنند، Grasshopper فقط روی یک زبان تمرکز کرده است: جاوا اسکریپت.

باتوجه به گسترش و پیشرفت روزافزون این زبان پرکاربرد،کاملا منطقیه که یک اپلیکیشن فقط به زبان جاوااسکریپت بپردازد.

این اپلیکیشن از درابتدا از مفاهیم اولیه و بنیادین و اصولی شروع می کند و کم کم به مطالب و موارد پیچیده تر می رسد.

همین‌طور که پیشرفت می‌کنید، حتی از کتابخانه شبیه‌سازی داده D3 نیز برای به نمایش گذاشتن مهارت‌های خود از طریق کارهای گرافیکی نیز استفاده خواهید کرد. تیم Grasshopper همیشه دوره‌های جدید اضافه می‌کند، بنابراین لازم نیست نگران تمام شدن مباحث آموزشی باشید.

برای اطمینان از اینکه شما به یک کاربر وفادار و ماندگار تبدیل شوید، Grasshopper به شما انگیزه می‌دهد تا هر روز ترغیب به Login شوید.

اپلیکیشن‌های دیگر مانند Todoist نیز در گذشته همین‌طور بودند، اما الآن مدتی است که دیگر انگیزه به کاربر نمی‌دهند، در برخی موارد انگیزه تنها ماده لازم برای حفظ کاربر است. حداقل فعلاً، این اپلیکیشن کاملاً رایگان است و هیچ خرید درون برنامه‌ای نیز ندارد.
 

 


 

 پردرآمدترین زبان برنامه نویسی

تاریخ انتشار:1399/03/20

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی بدون شک زبانیه  که برنامه نویس در آن زبان و مفهوم های حرفه ای آن حرفی برای گفتن دارد این سوال که من کدام زبان را یاد بگیرم که بتوانم به راحتی و به سرعت درآمد میلیونی داشته باشم یک سوال اشتباه است که اکثر دوستانی که با برنامه نویسی آشنا میشوند از ما روزانه می پرسند از نظر من پولساز ترین زبان برنامه نویسی زبانی است که بتوانید در آن همیشه به روز و حرفی برای گفتن داشته باشید پس صرفا وقت خود را روی یک زبان خاص نگذارید و سعی کنید مفاهیم و کانسپت های برنامه نویسی را یاد بگیرید.به عبارت دیگر عمقی و مفهومی شناختن یک زبان برنامه نویسی ، میتواند شما را به درآمد خوبی برساند و این زیاد به خود آن زبان و نوع آن ربطی ندارد و فقط کافیست که در یک زبان خاص فوق حرفه ای باشید

 


 

شناسایی افزونه هایی که در وردپرس کند هستند 

تاریخ انتشار:1399/02/29

مصرف هاست دلایل بسیاری دارد که یکی از دلایل آن اختلال در افزونه های می باشد که این اختلال تاثیر منفی در سرعت مدیریت سایت وردپرسی دارد. برای مشاهده افزونه های نصب شده در وردپرس از افزونه P3 Plugin Performance Profiler می توان استفاده کرد. واضح است که وردپرس خام سرعت لود بالایی دارد و هیچگونه کندی در آن مشاهده نمی شود اما بعد از نصب افزونه های جدید سرعت مدیریت وردپرس کند شده است و این کندی موجب کلافگی مدیر سایت می شود. برای هر تغییری که در سایت ایجاد می کنید نیاز به نصب افزونه جدید ندارید. در این مواقع بهترین گزینه کمک گرفتن از برنامه نویس وردپرس و یا استفاده از کد است. برای استفاده از کد می توانید با جستجو در اینترنت از کدهای آماده استفاده نمایید. در نتیجه بهتر است بدانید که نصب افزونه های کم موجب بهبود لود سایت شما خواهند شد.

 

 

افزونه های وردپرسی

 


 

معرفی اپلیکیشن Enki

تاریخ انتشار:1399/02/19


می‌توانید Enki را تقریباً به عنوان یک اپلیکیشن تمرینی و آموزشی در نظر بگیرید. این اپلیکیشن تمرین‌های روزانه برای شما ایجاد می‌کند، اما این تمرین‌ها برای عضله سازی و چربی سوزی نیست، بلکه برای افزایش مهارت کد نویسی شما است.

خیلی ساده زبان منتخب خود را انتخاب کنید و بقیه پیگیری‌ها را خود اپلیکیشن برای شما انجام می‌دهد.

این اپلیکیشن همه کد نویسان از تازه کار گرفته تا با تجربه و ماهر را پشتیبانی می‌کند. اگر تازه شروع به کد نویسی کرده‌اید، می‌توانید از این اپلیکیشن برای یادگیری تکنولوژی‌های وب، قبل از رفتن به سراغ جاوا اسکریپت استفاده کنید.

Enki فقط چگونگی برنامه نویسی را به شما آموزش نمی‌دهد، بلکه همچنین به شما کمک می‌کند موضوعات مرتبط با برنامه‌نویسی مثل استفاده از خط فرمان لینوکس و مدیریت کنترل ورژن با Git را نیز بیاموزید.

استفاده از Enki رایگان است، اما اگر یک اشتراک ویژه داشته باشید، می‌توانید از ویژگی‌های ویژه آن (مانند تمرینات اضافه) بهره‌مند شوید. معمولاً دریافت هزینه برای چنین اپلیکیشن‌هایی یک امر طبیعی است، اما در Enki، بدن پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید چیزهای زیادی بیاموزید.

 

 

 


 

افزونه کروم برای طراحان وب

تاریخ انتشار:1399/02/12


افزونه Window Resizer :
➖ یک ابزاری عالی برای طراحی وب سایت های واکنش گرا می باشد. توسط آن می توان اندازه پنجره مرورگر را تغییر داد. می توان از بین دستگاه ها و نمایشگرهای معروف و محبوب کاربران و نیز دقت تصویر (resolution) گزینه موردنظر خود را انتخاب کنیم تا مشاهده کنیم وب سایت در آن دستگاه خاص به چه صورت نمایش داده می شود.

 


هفت فریم ورک برتر css

 

تاریخ انتشار:1399/01/25



❇️Bootstrap
فریم ورکی برای طراحی و شبکه بندی صفحات رسیپانسیو

❇️Tailswindcss
برای سرعت بخشیدن به روند شخصی سازی سایت

❇️UIKit
هماهنگ با ورد پرس و برای طراحی اختصاصی ظاهر سایت

❇️Bulma
یکی از جدید ترین های مبتنی بر flex box

❇️Materialize Css
از کمپانی گوگل و هماهنگ با تمامی مرورگرها

❇️Pure css
بدون نیاز به نصب وابستگی هاو برای تعامل بهتر با سئو
❇️Semantic UI
دارای کامپوننت های آماده و قابل ادغام بافریم ورکهایی مثل React و Angular

 

 


 

نکاتی برای بهبود زمان بارگزاری سایت

تاریخ انتشار:1398/03/8

آمار نشان میدهد که در سال 2019 بیش از 1.6 میلیارد سایت در شبکه جهانی وب موجود است. بسیاری از این وبسایت ها فعال نیستند ولی با این حال هنوز سایت های زیادی وجود دارند که برای سایت شما یک رغیب محسوب میشوند. یکی از مواردی که تجربه کاربری دلپذیرتری برای مخاطبان ایجاد میکند سرعت بارگزاری سایت از زمان وارد کردن لینک تا زمان لود شدن کامل سایت است. مخاطبان انتظار دارند که سایت در کمتر از 2ثانیه بارگزاری شود. در اینجا با چند نکته کلیدی به شما آموزش میدهیم سرعت بارگزاری سایت را افزایش دهید.

1-کاهش درخواست های http

هر بار که سایت شما باز میشود تعدادی درخواست http به سرور ارسال میشود. به عنوان مثال یک درخواست برای باز شدن خود صفحه وب ، یک درخواست برای باز شدن عکس بنر وغیره. هرچه تعداد درخواست های http  سایت شما کمتر باشد سرعت بارگزاری سایت بیشتر است.

2-کاهش تعداد پلاگین ها

پلاگین ها یک راه عالی برای اضافه کردن قابلیت ها به وب سایت شما بدون نیاز به مهارت های برنامه نویسی هستند ولی اگر از تعداد زیادی پلاگین استفاده میکنید میتواند به طور جدی روی زمان بارگزاری سایت شما اثر بگذارد. بنابراین سعی کنید از پلاگین های سبک استفاده کنید که سایت شما را خیلی کند نکند.

3-بهینه سازی تصاویر

یکی دیگر از موارد مهمی که سرعت سایت شما را تحت تاثیر قرار میدهد حجم تصاویر موجود در سایت شماست. از راههای مختلفی میتوانید تصاویر سایت خود را بهینه کنید میتوانید این تصاویر را با فرمت مناسب وب webP ذخیره کنید که بدون تغییر در کیفیت عکس سایز آن را کم میکند یا میتوانید از طریق سایت های آنلاین تصاویر خود را اپتیمایز کنید.

4-از کش بروزر استفاده کنید

استفاده از ذخیره کننده ها یا کش های مرورگر میتواند سرعت بارگزاری سایت شما را بیشتر کند.

مرورگر کاربر میتواند فایل های استاتیک را ذخیره کند و این یعنی در دفعات بعد که کاربر از سایت شما بازدید میکند درخواست های http بسیار کمتر هستند.

5-استفاده از بارگیری آسنکرون

اسکرییپت هایی مثل css و جاوا اسکریپت میتوانند آسنکرون شوند. بارگزاری آسنکرون به این معناست که هر اسکریپت بعد از دیگری بارگزاری میشود.

6- مینیفای کردن کد های جاوا اسکریپت و css

اگر بارگذاری آسنکرون موثر نبود میتوانید اندازه کدهای جاوا اسکریپت را کاهش دهید.برنامه نویسان css یا جاوااسکریپت هنگام کدنویسی از فضای خالی زیادی برای کارکرد و یا اشکال زدایی راحتتر استفاده میکنند.مینیفای کردن کردن کد ها این فضای اضافه را حذف میکند و در عین حال به کاکرد کد اسیب نمیزند.

7-استفاده از هاست خارجی

اگر محتوای ویدیویی در سایتتان باشد سرعت لودینگ سایت پایین می آید ولی شما مجبور نیستید که محتوای ویدیویی خود را میزبانی کنید بلکه میتوانید ان را در سایت هایی مثل یوتیوب و vimeo آپلود کنید.

8-یک شبکه تحویل محتوا داشته باشید (Content Delivery Network)

همه ی دنیا به وبسایت شما دسترسی دارند.اگر سرور شما در قطب شمال باشد ولی مخاطب در شما در قطب جنوب زندگی کند فایل های سایت سفر طولانی خواهند داشت  که موجب کندی بارگزاری سایت میشود. شبکه های تحویل محتوا یا CDN ها به شما این امکان را میدهند که کپی هایی از سایت خود را در سرور های مختلف دنیا ذخیره کنید و هنگامی که کاربری میخواهد از سایت بازدید کند CDN نزدیکترین سرور را مشخص میکند و این به بارگزاری سریع تر سایت کمک بسیاری خواهد کرد.

9-بررسی مجدد هاست

اگر برای سایت خود از یک هاست ارزان قیمت استفاده میکنید نباید انتظار داشته باشید که وبسایت شما سریعا بارگزاری شود.پس سعی کنید هاست خود را ارتقا دهید و پهنای باند بیشتری دریافت کنید.

 


 تماشا 11 روند طراحی وب سایت در سال 2019

2019 تقریبا در اینجاست! با سال نو روندهای دیجیتالی جدیدی مانند جهان در حال تغییر از نظر طراحی وب UX. مطمئن باشید که اگر شما لحظه ای به چندماه گذشته و تجربه خود در وب سایت ها فکرکنید ، احتمالا میتوانید تعداد انگشت شماری که براساس رابط کاربر پسند و طرح جذاب پیدا کنید. همانطور که در وب سایت هایی که بازدید کردید یک تجربه کاربری وحشتناک که با شما همراه است و نکته منفی این است که برندها را ترک می کنند.
امروزه در دنیای آنلاین گسترده و اشباع شده، تجربه کاربری شگفت انگیز و طراحی وب خلاقانه غیر منحصر به فرد انتظار می رود. در اینجا، زمان برجسته سازی UX و روند طراحی که تاثیر عمده ای در جهان طراحی وب در سال جاری است. یک روند که شما ممکن است در سراسر مقاله متوجه شوید، این واقعیت است که طراحان از فرصت های ویدئویی و حرکت برای جلب توجه کاربران و نگه داشتن بازدید کنندگان در صفحه برای مدت زمان بیشتری استفاده می کنند.

روند طراحی وب #1 : چرخش انیمیشن ها

استراتژی نهایی طراحی وب که کاربران را به سایت شما باز می گرداند چیست؟
سعی کنید مطالب خود را تغییر دهید! شرکت مزاحم برای کاربران بیشتر کنجکاوی ایجاد می کند، زیرا هر بار که صفحه اصلی را refresh می کنید، یک ویدیو جدید برند و ابتکاری برای صفحه اصلی ایجاد خواهید کرد. بعضی از برندها را نیز دیده اید که عناوین مقالات یا تماس های تلفنی را نیز تغییر می دهند. این گزینه ها می توانند هر بار که بازدید می کنند، کاربران را با یک تجربه منحصر به فرد در وب سایت خود ترک کنند.

روند طراحی وب #2 : scrollکردن غیر سنتی

متوجه شدید که وب سایت های بیشتری با تکنیک های scroll متفاوت برای تجربه کاربری منحصر به فرد مورد استفاده قرار می گیرند. به جای یک scroll عمودی که معمولا مشاهده می کنید، Aces، یک آژانس استخدام بیسبال، از بالای صفحه وب خود استفاده می کند تا توجه کاربران را جلب کند، بازیکنان با استعدادی را که با آنها کار می کنند، نشان می دهد و واقعیت های سریع در مورد کسب و کارشان را نشان می دهند . دیدید که دیگر وب سایت ها از scroll سنتی گریختند با تمرکز بر قسمت های مختلف طراحی وب به عنوان کاربران scroll می کنند. در طول سال 2019، شما هیجان زده برای دیدن اشکال مختلف scroll غیر سنتی طراحان با تجربه خواهید بود.

روند طراحی وب #3 : طرح‌های حاوی Gradientها

هنگامی که اینستاگرام لوگو خود را به شکل گرادیان ارغوانی بارگذاری کرد، مردم قطعا متوجه شده اند. این متفاوت از سبک آن زمان بود، اما تصمیم خود را برای مدرنیزه کردن گرادیانها به طور کلی تحت تأثیر طراحی قرار داده و در حال حاضر تبدیل به یک انتخاب طراحی محبوب بین خلاقیتها شده است. مثال دیگری از یک گرادیان مدرن را می توان در stripe’s website مشاهده کرد.

روند طراحی وب #4 : در ارتباط بودن طراحی های وب تشویق تعاملی کاربری

اتحاد تعاملات کاربری به طور فزاینده ای محبوب شده است و تنها به افزایش ادامه می دهد. مصرف کنندگان زمان بیشتری را صرف صفحات وب سایت های responsive می کنند که از ویژگی های تعاملی کاربری استفاده می کنند. منع از این روند طراحی UX ، مشتریان را متمایل می کند به پرداخت برای تعامل پیشرفته ، با وجود هردو مشتریان خود و تیم خود که مایل به جذب ویژگی های جذاب مانند این هستند. پیش بینی تیم طراحی وب برای امسال این است که فرآیندهای توسعه اتوماتیک ظاهر شوند و امیدوار هستند که هزینه را برای مشتریانی که ویژگی های منحصر به فرد و تعاملی در سایت های خود را می خواهند، کاهش دهند. یک نمونه عالی از تعامل کاربری را می توان در Cocainenomics از وال استریت ژورنال بررسی کرد. این نوع طراحی وب نه تنها استعداد طراحی بصری را نشان می دهد بلکه زمان وب سایت را در صفحه و آگاهی از برند افزایش می دهد.

روند طراحی وب #5 : خطوط مورب UX-Driven

در سال های گذشته، شاهد روند استفاده از خطوط مستقیم و افقی برای جدا کردن بخش ها در صفحات وب سایت بوده اید. پس از انجام برخی تحقیقات UX در این زمینه، کشف شده است که استفاده از طراحی خط مورب نه تنها بصری جذاب است، بلکه یک هدف جهت چشم انداز کاربر برای دنبال کردن صفحه یا اشاره به یک تماس به عمل ایجاد می کند. با استفاده از مورب در طرح های شما تعداد کاربران که در طول کل سایت حرکت می کنند را افزایش می دهد، به همین دلیل TaxiNet این روند را در وب سایت خود اجرا می کند.

روند طراحی وب #6 : scroll انیمیشن های متحرک

روند جالب طراحی که در طراحی وب متوجه شده اند این است که scroll انیمیشن ها محبوبیت بیشتری دارند. این نوع طراحی وب سایت نه تنها استعداد طراحی بصری و مهارت های توسعه ایی Front-end را نشان می دهد، بلکه زمان وب سایت را در صفحه و تعامل افزایش می دهد. وب سایت Igor این کار را با تشویق کاربران به scroll یا click از طریق ترتیب صفحات انجام میدهد تا تمام خط خدمات خود را ببینید. تا زمانی که انیمیشن ها از اهداف شما دور نماند یا کاربران را گیج نکنند، این روند طراحی وب می تواند یک راه بسیار موثر برای تبدیل آن به کاربران باشد.

روند طراحی وب #7 : استفاده خلاقانه از برند رنگ

یک روند طراحی وب که دوست دارند، نگاه نام تجاری(برند) چند رنگ است. شرکت هایی نظیر Camden Town Brewery در حال حرکت به سوی طراحی وب هستند که براساس صفحه یا محصول مارک دارند و زمانی که کاربر با محصول یا صفحات ارتباط برقرار می کند و تغییر می کند. این طراحی وب به طور ناخودآگاه به کاربر کمک می کند تا از طریق سایت هدایت کند و محصول صفحه یا خدماتی که آنها به دنبال آن هستند، مرتبط باشند و تنها بر پایه نشانه های رنگ بصری باشند.

روند طراحی وب #8 : افزودن عمق بیشتر به طراحی

طراحان ، طراحی این وب سایت را به گونه ای توسعه می دهند که پر از سایه روشن و رنگ های مختلف باشد برای این که بهش عمق دهند و جلوه پیچیده تری پیدا کند. اعتقاد دارند که ایجاد طرح های مسطح که به نظر سه بعدی میرسند، باعث می شود تا بصری آنها جذاب تر شود و بعضی اوقات کاربران را به گام بعدی فرآیند فروش هدایت می کند. برخی از رایج ترین تکنیک ها برای اضافه کردن عمق بیشتر به طرح های وب شامل استفاده از سایه روشن، gradient یا طرح های رنگی دوتایی است.

روند طراحی وب #9 : توجه به عناوین بزرگ

در جامعه به نظر می رسد که کاربران به سمت صرف زمان کمتر و کمتر در وب سایت ها هجوم میبرند. به همین دلیل، طراحی سازگاری دارد و از جمله عناوین بزرگ و جسورانه و پیام کوتاه، برای جذب مخاطبان سریع و سریعتر برای تبدیل آنها استفاده میشود. اندازه بیشتر این تگ های عنوان معمولا با کپی زیر متن بیشتر کوچکتر می شود اگر اطلاعات بیشتری مورد نظر است. Austin Eastciders اتحاد اندازه فونت در طراحی صفحه اصلی خود را نشان می دهد، و از ویدیو برای نمایش موارد مختلف لذت بردن از شربت سیب خوشمزه استفاده می کند.

روند طراحی وب #10 : توجه به شکل های انتزاعی

روند طراحی وب که دوست دارند، استفاده از اشکال انتزاعی است. برندها شروع به حرکت به سمت اشکال متنوع کرده اند که یک عنصر اضافی توطئه آمیز برای کاربران است. گروه elje یک کار عالی برای معرفی اشکال و گرافیک انتزاعی کرده است که شبیه یک لامپ گدازه است و کاربران را جذب می کند. توجه داشته باشید که این شرکت همچنین از gradient مدرن در طرح های خود شروع کرده است!

روند طراحی وب #11 : تنظیم طرح های جداگانه جزییات footer

در طول سالها تا کنون، footer اغلب از نظر طراحی وب به طور کلی نادیده گرفته شده یا از طراحی وب خارج شده است. یک طراحی وب که باعث ترقی footer می شود. آنچه که فقط یک بار برای ارائه اطلاعات تماس یا فرم ثبت نام استفاده می شود، به یک فضای انتقال داده شده تا عناصر اضافی صفحه اصلی را وارد کند. یک شرکت که کار فوق العاده ای انجام داده است، این است که 360gardalife را نشان می دهد. همانطور که در تصویر زیر می بینید، عناصر دیگر را در فضای پائین قرار داده اند که در حال حاضر به طراحی کلی وب می پردازد.

روند طراحی سایت 2019

 
tel

اینستاگرام

@kiantc

tel

تماس با ما

۰۲۱-۸۸۲۳۰۰۶۳