آخرین اخبار فناوری شبکه های اجتماعی

توییتر زیرنویس خودکار ویدیو را برای همه کاربران فعال کرد!

تاریخ انتشار: 1400/09/25

حساب رسمی توییتر از فعال شدن قابلیت زیرنویس خودکار ویدئوها برای تمام کاربران نسخه اندروید، ios و وب خبر داد که در حال حاضر ویژگی زیرنویس خودکار از بیش از 30 زبان دنیا پشتیبانی می کند. این قابلیت در گوشی های تلفن همراه برای ویدیوهای با صدا و بی صدا فعال خواهد بود. البته به این نکته توجه داشته باشید که این قابلیت فقط برای ویدیوهای جدید که در توییتر آپلود می شود ظاهر خواهد شد و ویدیوهای قدیمی از این ویژگی پشتیبانی نخواهند کرد. 

 

زیرنویس خودکار توییتر 


قابلیت های جدید تلگرام 2021 چه ویژگی هایی دارد

تاریخ انتشار: 1400/09/16

1- افزایش تعداد تم ها در فضای چت برای کاربران ios

یکی از جدیدترین از قابلیت های تلگرام افزایش تعداد تم ها برای کاربران ios می باشد به اینصورت که با انتخاب یک تم آن بر روی کل برنامه اعمال خواهد کرد. همان طور که تلگرام گفته این قابلیت بزودی در اختیار کاربران اندروید هم قرار می گیرد.

2- درخواست عضویت برای رفتن به گروه ها و چنل ها

از این پس کاربران تلگرام می توانند برای عضویت در گروه ها و چنل ها درخواست دهند. افراد با عنوان مدیر گروه یا کانال می توانند از قسمت invite links گروه یا چنل یک لینک فرعی درست کرده و در اختیار کاربران قرار دهند و با استفاده از این لینک افراد برای عضویت در گروه درخواست دهند.

3- تفکیک ویدئو و تصویر در قسمت شیر مدیا

این قابلیت یکی از کاربردی ترین ویژگی های جدید تلگرام است. با استفاده از این قابلیت در کاربران اندروید و ای او اس می توانند با ورود به قسمت share media ویدئو ها و تصاویر به اشتراک گذاشته شده را بصورت تفکیک شده مشاهده کنند.

 

آپدیت جدید تلگرام

 

4- اضافه شدن تم تقویمی به sharemedia

برای تجربه بهتر کاربری در قسمت شیر مدیا شما می توانید هر عکس را بر اساس تاریخ انتشار در شیرمدیا مشاهده کنید.

 

قابلیت جدید تلگرام

5- تغییرات عمده و کاربردی در share media

قسمت شیرمدیا یکی از قسمت هایی است که تمامی محتوای به اشتراک گذاشته شده بین کاربران را نمایش می دهد. تلگرام در آپدیت های جدید خود تمام تلاش خود را در جهت تجربه بهتر کاربری در این قسمت انجام می دهد. یکی از این تغییرات اسکرول سرعتی در این قسمت بر اساس سال، ماه و ... هست. همچنین در قسمت share media می توانید زوم این (Zoom in) و زوم اوت (Zoom out) کنید.

6- قرار دادن عنوان مختلف برای لینک های گروه یا چنل

تلگرام این قابلیت را در اختیار مدیران کانال ها و گروه های مختلف خود قرارداده است که از این طریق بتوانند ورودی های خود را از هر لینک پیگیری نمایند.

 

آپدیت 2021 تلگرام

 


قابلیت جدید اینستاگرام در یک ماهه اخیر جهت کاربردی شدن!

تاریخ انتشار: 1400/09/15

اینستاگرام در یک ماهه اخیر 6 قابلیت کاربردی را به در بخش های مختلف ارائه داده است که به از بین بردن باگ ها و کاربردی شدن این اپ کمک بسسیار زیادی کرده است.

1- حذف تصاویر از پست های اسلایدی
این قابلیت به کاربر کمک میکند که تصاویر خود را در پست های اسلایدی بعد از انتشار بتواند حذف کند این قابلیت در حال حاضر برای گوشی های ایفن فعال می باشد.

2- فعال شدن استوری های 60 ثانیه ای
این قابلیت به کاربر کمک میکند که از این پس استوری هایی به زمانه 60 ثانیه بارگذاری کنند.

3- سرویس اشتراکی
اینستاگرام هم مانند فیس بوک و توئیتر در نظر دارد از سرویس اشتراکی جهت نمایش محتوای انحصاری به جامعه کوچکی از مخاطبان خود در ازای دریافت پول عمل نماید.

4- قابلیت rage shake
اینستاگرام این قابلیت را در این جهت فعال کرده است که در زمان برخورد با باگ در فضای اینستاگرام با تکان دادن گوشی باگ را به اینستاگرام گزارش نمایید.این قابلیت در حال حاضر برای کاربران ساکن آمریکا فعال می باشد.

5- قابلیت take a break
با استفاده از این قابلیت اینستاگرام در نظر دارد به کاربران کمک کند که زمان هایی را از برنامه دوری کنند در فاز آزمایشی این قابلیت اینستاگرام با ارسال پیام شما را تشویق به خارج شدن از برنامه می کند.

6- اضافه شدن قابلیت افکت های صوتی و تبدیل متن به گفتار
اینستاگرام در پی رقابت با تیک تاک و با شناخت بهتر مخاطبان خود می خواهد قابلیت تبدیل متن به گفتار و اضافه کردن افکت های صوتی را ریلز اضافه کند.

 

آپدیت جدید اینستاگرام

 


واتساپ به زودی همگام‌سازی تاریخچه چت بین چند دستگاه را اضافه می کند

تاریخ انتشار: 1399/05/21

واتساپ یکی از بزرگ‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا است که در ایران و دیگر کشورهای جهان کاربران بسیار زیادی دارد. واتساپ که سال‌ها پیش توسط فیسبوک تصاحب شد همواره در تلاش است قابلیت‌هایی جدید به پلتفرم خود بیاورد، اما هنوز هم در مقایسه ‌با پیام‌رسانی نظیر تلگرام کمبودهای زیادی دارد. از قرار معلوم قرار است به‌زودی امکان همگام‌سازی تاریخچه‌ی چت واتساپ در بین دستگاه‌های مختلف فراهم شود.
رسانه‌ی WABetaInfo در گزارشی اختصاصی اعلام می‌کند پیام‌رسان واتساپ به‌تازگی آزمایش جدیدی را آغاز کرده که براساس آن کاربران می‌توانند از یک حساب کاربری روی چند دستگاه استفاده کنند که شامل اپلیکیشن مجزای واتساپ برای آیپد هم می‌شود. واتساپ درحال‌حاضر ازطریق نسخه‌ی تحت وب، از چند دستگاه پشتیبانی می‌کند؛ بااین‌حال همین نسخه‌ی وب نیز برای کار کردن به حساب کاربری واتساپ که روی گوشی تنظیم شده باشد متصل می‌شود.
در توییت منتشرشده توسط حساب کاربری توییتر WABetaInfo می‌خوانیم که امکان استفاده‌ی هم‌ زمان از واتساپ روی چهار دستگاه متفاوت هم‌اکنون در دست توسعه قرار دارد.

 

اخبار شبکه های اجتماعی کیان تجارت

 


توییتر چهره های سرشناس دنیا هک شد!

تاریخ انتشار: 1399/04/26

عصر چهارشنبه شبکه اجتماعی توییتر خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه از چند حساب کاربری تاییده ‌شده ی چهره‌ های سرشناسی چون باراک اوباما، جو بایدن، بیل گیتس و ایلان ماسک، توییتی منتشر شده که وعده می ‌داد در ازای پرداخت هر هزار دلار بیت‌کوین، دو هزار دلار به پردازنده برمی‌گرداند.
همچنین اعلام کرد خوشبختانه هکرها توانسته بودند تنها بخش کوچکی از این ۱۳۰ حساب را به کنترل خود درآورند. توییتر بلافاصله بعد از اطلاع از این موضوع، توییت‌های کلاهبردارانه را پاک و فعالیت حساب‌های مربوط را لغو کرد. علاوه بر این امکان فعالیت همه حساب‌های تاییدشده با تیک آبی هم برای مدتی متوقف شد، به طوریکه به مدت چند ساعت این حساب‌ها امکان همرسانی توییتی را نداشتند.
هکرها چون به ابزار های داخلی خود توییتر دسترسی پیدا کرده بودند، توانستند تدابیر امنیتی حساب ها را دور بزنند. با این حال حساب توییتری دونالد ترامپ، تحت تأثیر این حملات قرار نگرفت، برخی بر این باورند که وی، تدابیر امنیتی بیشتری را در این مورد لحاظ کرده است.
بر خلاف آشکار و شفاف بودن کلاهبرداری، هکرها صدها انتقال به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار دریافت کردند!!!
سرنخ های مربوط به این هکرها در حال چرخش در شبکه های اجتماعی از جمله در توییتر است.
محققان همچنین حداقل یک حساب کاربری توییتر را با عملیات هک اخیر مرتبط می دانند که این حساب اکنون به حالت تعلیق در آمده است.
با توجه به سیاسی بودن برخی از این چهره ها نگرانی به وجود آمده این است که آیا هکرها به پیام های مستقیم دست یافته اند؟
یکی از هکرهای متخصص در زمینه هک حساب های شبکه های اجتماعی که خود بخشی از یک گروه هکری بوده گفته: " فکر می کنم ماجرای این هک به پایان رسیده است؛ زیرا احساس می کنم این کار ممکن است فقط برای گرفتن سریع پول بوده باشد. اگر آنها به پیام های مستقیم دست یافته باشند، در مورد این که آن را به چه کسانی بفروشند، بسیار محتاط خواهند بود، زیرا این موضوع خطر گرفتار شدن آنها را افزایش می‌دهد."

 

ارتقای سیستم راستی آزمایی خودکار توئیتر

 


 

اینستاگرام و تغییرات جدید

تاریخ انتشار: 1399/04/15

شبکه اجتماعی اینستاگرام در پی تغییراتی امکان مشاهده دو ردیف استوری را برای کاربران خود ایجاد خواهد کرد. با این به روزرسانی کاربران امکان مشاهده تمام استوری ها در یک صفحه جدید خواهند داشت که قطعا به محبوبیت این شبکه اجتماعی و همچنین استوری در بین کاربران خواهد افزود. اینستاگرام تست این امکان جدید را توسط تعداد کمی از کاربران انجام داده و رسما تایید کرده است و بیش از این اطلاعاتی در این باره در اختیار دنبال کننده گان اخبار قرار نداده است. در حالی که کاربران این شبکه اجتماعی محبوب بی صبرانه منتظر اخبار بیشتری هستند.
علاوه بر این به روزرسانی، اینستاگرام تصمیم دارد تا صفحه ای را ایجاد کند که در آن نام افرادی را که احتمال میدهد کاربران بخواهند بلاک کنند را پیشنهاد می دهد.به عنوان مثال اگر کسی را در فیسبوک بلاک کرده باشید نام آن فرد در این لیست بلاک قرار خواهد گرفت و به شما پیشنهاد می دهد که این شخص را بلاک کنید.

 


اصلاح سیستم راستی آزمایی خودکار توئیتر

تاریخ انتشار: 1399/04/09

شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده است که سیستم راستی آزمایی خود را اصلاح خواهد داد. این اقدام برای تشخیص پست هایی با محتویات جعلی در ارتباط با 5جی (نسل پنجم اینترنت پر سرعت) و ویروس کرونا می باشد. توئیتر میداند سیستم راستی آزمایی خودکار این شبکه اجتمای درمورد پست هایی با واژه های 5جی و کووید 19 سختگیری زیادی اعمال می کند، به همین دلیل در حال اصلاح این سیستم می باشد که سختگیری کمتری را در این زمنیه داشته باشد.
طبق این خبر توئیتر در حال توسعه سیستم های خودکار جدید می باشد، البته زمان دسترسی به این امکان هنوز مشخص نیست. این اقدام در پی اعتراضات کاربران توئیتر به توئیت های انبوهی مبنی بر ارتباط جعلی 5جی با ویروس کرونا می باشد.
البته این رویه خساراتی را برای کاربران در پی نداشته اما موجب کم شدن ارزش سیستم راستی آزمایی خودکار توییتر شده است.

 


تماس صوتی و تصویری به نسخه دکستاپ واتساپ اضافه شد

تاریخ انتشار: 1399/04/03

اخیرا واتساپ تغییرات زیادی بر روی پلتفرم خود انجام داده که نشان دهنده این است که مسئولان واتساپ قصد دارند تا تغییرات مهم در پیام رسان واتساپ ایجاد کنند. آمارها و اطلاعات نشان می دهد که چندین به روزرسانی در این اپلیکیشن در مرحله آزمایش است. 

یکی از به روزرسانی های مهم، قابلیت‌ها امکان پرداخت اینترنتی بین کاربری، حافظه ابری رمزگذاری شده و توسعه قابلیت جست‌ و جو است. 

همچنین در این بین اخبار منتشر شده از کمپانی فیسبوک، اضافه شدن قابیلت تماس تصویری و صوتی به نسخه دکستاپ می باشد. 


واکنش افکت های واقعیت افزوده اینستاگرام به موسیقی

تاریخ انتشار: 1399/03/08

اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی است که امروزه توسط کاربران زیادی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، از این رو طراحان این شبکه اجتماهی همواره به دنبال جذاب تر کردن این اپلیکیشن هستند. یکی از قابلیت های اینستاگرام افکت های واقعیت افزوده است که همواره در حال افزایش و به روز رسانی می باشند. اینستاگرام روز گذشته در همین راستا اعلام کرد که کاربرانش می توانند از طریق ابزار ساخت واقعیت افزوده آن به نام Spark AR افکت های گوناگونی بسازند که به موسیقی واکنش نشان می دهند.
برای استفاده از افکت های واقعیت افزوده کاربران یا باید موسیقی خود را ایمپورت کنند یا از موسیقی های موجود در اینستاگرام استفاده کنند. به این نکته توجه داشته باشید که موسیقی که انتخاب می کنید باید حق استفاده از آن را داشته باشید و قانون کپی رایت رعایت شود. و توجه داشته باشید که اینستاگرام به صاحبان موسیقی هایی که در کتابخانه خود دارد پول پرداخت می کند.
قابلیت واکنش افکت های واقعیت افزوده به موسیقی توسط خواننده ای به نام Ellie Goulding که از افکت خود برای یک ترانه جدید استفاده کرد توسط اینستاگرام به کاربران معرفی و رونمایی شد.
اما قابلیت جدید موسوم به AR Music به توسعه دهندگان اجازه می دهد فیلترهایی بسازند که با موسیقی تعامل دارند؛ فرقی ندارد که آن موسیقی از کتابخانه اینستاگرام انتخاب یا آپلود شده باشد یا حتی صدایی باشد که در پس زمینه پخش می شود.
از طرفی ابزارهای انتخاب گالری که به اینستاگرام اضافه شده است، می توانید از افکت های واقعیت افزوده جدید بر روی عکس ها و فیلم های قدیمی خود استفاده کنید. با استفاده از Media Library کاربران به راحتی می توانند از فیلترهای جدید بر روی عکس یا فیلم قدیمی مورد نظرشان استفاده کنند. همچنین با کمک یک ابزار دیگری به نام Gallery Picker کاربر می تواند یک فیلتر بصری را با رسانه های موجود در گالری گوشی خود تغییر دهند.

اخبار شبکه های اجتماعی

 ;lmk,


رونمایی از قابلیت مبارزه با آزار سایبری توسط اینستاگرام

تاریخ انتشار: 1399/02/29

در جدیدترین به روز رسانی اینستاگرام قابلیت های جدید برای مبارزه با آزار سایبری رونمایی کرد. این به روز رسانی در جهت تشویق کاربران برای تعاملات مثبت در اینستاگرام می باشد. در این نسخه امکان پاک کردن دسته ای نظرات (که کاربران می توانند تا 25 نظر را حذف کنند) و تگ و منشن کردن اکانت هایی که مجوز دارند فراهم شده است. کاربران می توانند کسانی که مجاز به تگ کردن و یا منشن کردن آن ها در نظرات، استوری و کامنت ها را تعیین کنند و همچنین انتخاب سه گزینه بین همه، دنبال کنندگان و هیچ کس وجود دارد.

همچنین اینستاگرام به دنبال این است که در نسخه جدید امکان سنجاق کردن نظرات منتخب در بالای صفحه است. همچنین هایلایت کردن کامنت های مثبت جدیدترین ابزاری که اینستاگرام در حال آزمایش آن است. از این قابلیت هم کاربران اندروید و هم کاربران ios می تواند استفاده کنند. 


اینستاگرام و توسعه ویژگی های جدید

تاریخ انتشار: 1399/02/21

توسعه های اخیر اینستاگرام در زمینه انتخاب عنوان برای لایو تا تغییر در نمایش استوری ها می باشد. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود در جهان، هر چند وقت یکبار با قابلیت‌های جدید بروز می‌شود. بر اساس جدیدترین اطلاعات، چندین ویژگی برای این اپلیکیشن در حال توسعه هستند که شاید در آینده به آن اضافه شوند.

اخیرا توسعه‌دهنده‌ای با نام «الساندرو پالوزی» این ویژگی‌های جدید را مشخص کرده است. اگر یک سازنده محتوا برای این شبکه اجتماعی هستید، ویژگی جدید امکان دسترسی راحت‌تر به Insights را برای شما فراهم می‌کند. Insights یک ابزار تحلیلی بوده که توسط آن می‌توانید به اطلاعات بیشتری درباره فالورهای خود دسترسی پیدا کنید و بر این اساس، محتوای موردنظر خود را تولید کنید. احتمالا دکمه مربوط به این ویژگی در صفحه پروفایل قرار می‌گیرد.

ماه گذشته پالوزی اعلام کرد که اینستاگرام در حال توسعه ویژگی است که توسط آن کاربران می‌توانند پیام‌های دایرکت را برای دیگران فوروارد کنند که البته برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی و غلط، برای این کار محدودیت درنظر گرفته می‌شود.

اگر هم اکنون برای فردی پیام ارسال کنید، قادر به حذف آن هستید، با این حال این شبکه اجتماعی در حال توسعه ویژگی است که به شما اطلاع می‌دهد که پیام ارسالی دیده شده یا خیر. اگر پیام شما خوانده شده باشد، دلیلی برای حذف آن وجود نخواهد داشت.

ویژگی بعدی مربوط به نحوه نمایش استوری‌ها می‌شود. به نظر می‌رسد استوری‌ها در آینده به صورت صفحه‌بندی شده به نمایش گذاشته می‌شوند که بر اساس آن، به جای یک ردیف به دو ردیف استوری دسترسی خواهید داشت.

قابلیت آخر، مسنجر رومز است که در آینده نزدیک با اینستاگرام ادغام می‌شود. این ویژگی تماس تصویری پاسخ فیسبوک به برنامه محبوب Zoom است.

 


قابلیت جدید یوتیوب

تاریخ انتشار: 1399/02/01

یوتوب قابلیتی اضافه کرده که بشه بخش های مختلف ویدیو رو به راحتی از نوار تایملاین ویدیو پیدا کرد و به اونها دسترسی داشت. این قابلیت براساس زمان (timestamp) هایی که سازندگان ویدیو در قسمت توضیحات قرار میدن کار میکنه و باید دارای فرمت خاصی باشه. بنابراین اگر سازنده ویدیو به خودش زحمت قرار دادن این بخش های مختلف ویدیو رو نده، یوتوب هم نمیتونه اونارو نشون بده. خوشبختابه بعضی از سازندگان ویدیو از گذشته چنین کاریی رو برای راحتی کاربر انجام دادن که در حال حاضر این کار مفیدشون بیشتر به چشم میاد.

این قابلیت به خصوص برای ویدیوهای اموزشی که معمولا دارای زمان طولانی و چند بخشی هستن خیلی مفیده و کاربر به راحتی میتونه به بخش موردنظر در ویدیو منتقل بشه و نیازی به گشتن دنبال اون بخش خاص به طور دستی نیست.


اضافه شدن دو قابلیت مهم به واتس اپ

تاریخ انتشار: 1399/01/28

جدیدترین نسخه بتای پیام‌رسان واتس‌اپ خبر از آن می‌دهد که قابلیت‌های جدیدی در راه ورود به نسخه پایدار این نرم‌افزار هستند. از این سری قابلیت‌ها می‌توان به جستجوی پیشرفته، پشتیبان‌های حفاظت‌شده با پسورد و قوانین دانلود خودکار یاد کرد.


 

 قابلیت پیام شخصی اینستاگرام برای پلتفرم وب فعال شد

تاریخ انتشار: 1399/01/25

در اوایل سال میلادی این طرح برای کاربران کشور بصورت آزمایشی فعال شد تا اینستاگرام بتواند ایرادات  و مشکلات آن را برطرف نماید.هم اکنون این طرح برای کاربران کل دنیا در دسترس می باشد.

در طول این مدت این شبکه محبوب تلاش کرد با اضافه کردن قابلیت های ارسال  ایموجی و نمای گالری و اپلود عکس رضایت کاربران را حفظ کند و کمبودی برای استفاده کنندگان وجود نداشته باشد.

به صورت کلی می‌توان گفت پیام‌های شخصی اینستاگرام به شدت به درد افرادی می‌خورد که تمام روز مشغول رد و بدل کردن پیام‌های خصوصی هستند، زیرا هیچ کیبوردی نمی‌تواند با کیبورد فیزیکی لپ تاپ رقابت کند.
به همین دلیل، اینفلوئنسرها، خبرنگران و دیگر کاربرانی که علاقه دارند پیام‌های آن‌ها حالتی شخصی‌تر داشته باشد و روزانه با صدها پیام سر و کله می‌زنند، از این قابلیت استقبال خواهند کرد.

 

 کیان تجارت

 

tel

اینستاگرام

@kiantc

tel

تماس با ما

۰۲۱-۸۸۲۳۰۰۶۳