چرا کمپین تبلیغات گوگل با شکست روبرو میشود

چرا کمپین تبلیغات گوگل با شکست روبرو میشود


دنیای بازاریابی در سال‌های اخیر به طور چشمگیری تغییر کرده است و گوگل یکی از پلتفرم‌هایی است که این تحول را هدایت می‌کند. در واقع، تبلیغات گوگل یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات آنلاین پولی است که به ما اجازه می‌دهد تا روند سود دهی کسب‌وکار خود را تسهیل کنیم. این میان با استفاده از تکنیک‌های اشتباه و برنامه ریزی غلط، این سرمایه از دست رفته و گاهی موجب ضررهای مالی خواهد شد. به همین خاطر در متن پیش رو دلایل شکست یک کمپین تبلیغات گوگل را بررسی می‌کنیم تا راهنمای مناسبی برای شما باشد.


هدف از تبلیغات گوگل

این نوع تبلیغات به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با کسانی که از گوگل برای جستجوی آنلاین اطلاعات، محصولات و خدمات استفاده می‌کند، ارتباط پیدا کنند. وقتی از این روش تبلیغاتی به درستی استفاده شود، تعداد زیادی از افراد را با کسب‌وکار شما آشنا کرده و یک پیوند مناسب را بین فروشنده و مشتری ایجاد می‌شود.
اگر در حال حاضر حسابی برای استفاده از تبلیغات در گوگل ندارید یا از حساب خود به طور کامل استفاده نمی‌کنید، باید به طور جدی برای این وضعیت چاره‌ای بیندیشید. فراموش نکنید که در کنار این مسئله استفاده از محبوب‌ترین و پرکاربردترین پلاگین‌های طراحی سایت با توجه به کاربرد و کارایی آنها نیز امری حیاتی است. حضور این دو گزینه فوق العاده در کنار هم می‌تواند دلایل استفاده از کمپین‌های تبلیغ گوگل شما را پررنگ‌تر کند.

پیشنهاد مطالعه: 7 مزیت تبلیغات گوگل


هدف شما در تدوین چنین برنامه پرباری می‌تواند یک یا مجموعه دلایل زیر باشد.


1.    قصد دارید مشتریان خود را افزایش دهید
تبلیغات با گوگل یکی از بهترین ابزارها برای دسترسی به مشتریان وفادار است. اگر کمپین‌های شما به درستی تنظیم شده باشند، این پتانسیل را دارید که مشتری‌های بسیار هدفمندی را به وب سایت، بخش خرید محصولات یا سایر دارایی‌های آنلاین خود هدایت کنید.
ایجاد یک کمپین تبلیغات گوگل به شما این امکان را می‌دهد که بر افرادی تمرکز کنید که در جستجوی آنچه کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد، هستند. این بدان معنی است که می‌توانید به طور مداوم کمپین خود را اصلاح کنید تا فقط افرادی که می‌خواهند محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند از طریق این روش با وب سایت شما آشنا شوند.

حتما مطالعه کنید :هدف از تبلیغات گوگل برای کسب و کارتان چیست؟


2.    پتانسیل بالا برای بازگشت سرمایه می‌خواهید
برخلاف سایر استراتژی‌های بازاریابی، تبلیغات با استفاده از گوگل باعث می‌شود که تبلیغ‌کنندگان فقط برای تبلیغاتی که افراد روی آن کلیک می‌کنند، هزینه پرداخت کنند. هنگامی که کمپین‌های تبلیغاتی گوگل خود را بهینه کردید، می‌توانید بازگشت سرمایه (ROI) بالایی داشته باشید که ممکن است با استراتژی‌های دیگر به دست نیاید.
با این حال، فراموش نکنید که این نوع فعالیت زمان می‌برد. برای به دست آوردن تصویر واضح‌تری از آنچه در نظر دارید، باید به طور مداوم کمپین‌های خود را آزمایش و ردیابی کنید.


3.    می‌خواهید در مورد بازار کار خود اطلاعات بیشتری کسب کنید
مهم است که در ذهن مشتریان یکی از گزینه‌های ایده آل در بازار باشید. درک مخاطبان، برخورد با مشتریان و یافتن خواسته‌های آنها را بسیار آسان است؛ اما به دقت زیادی نیاز دارد. با ترتیب دادن یک کمپین درست و اصولی، می‌توانید اطلاعاتی در مورد عادات و الزامات مشتری به دست آورده و رویای پیشرفت روز افزون خود را به واقعیت تبدیل کنید.


برخی از داده‌های ارزشمند کمپین تبلیغات گوگل که به شما امکان می‌دهد در مورد مشتریان خود بیاموزید عبارتند از کلمات کلیدی که برای یافتن وب‌سایت شما استفاده می‌کنند، مکانی که در آن حضور دارند، دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنند و زمان‌ها و روزهایی که جستجوی بیشتری انجام می‌دهند.


نکته مهم در مورد کمپین تبلیغات گوگل

توجه داشته باشید که هر چقدر هم روش‌های تبلیغات شما موثر باشند؛ اما طراحی سایت تجربه کاربری خوبی را ارائه نکند، سطح رضایت مشتری پایین خواهد بود. در نتیجه مهم است که بسته به نوع فعالیت خود، پلاگین مناسبی را انتخاب کرده و فضای سایت را به بهترین وجه ممکن طراحی کنید.
اگر در این زمینه تجربه کافی را ندارید و یا با محبوب‌ترین پلاگین‌های مورد استفاده رقبا آشنا نیستید، با اخذ مشاوره از کارشناسان کیان تجارت می‌توانید این مشکل را به راحتی رفع کنید. برای آشنایی بیشتر شما با این مسئله، تعدادی از پرکاربردترین این موارد را در لیست زیر قرار داده‌ایم.


•    All in One SEO: افزونه بهینه سازی موتورهای جستجو
•    WP Rocket: افزونه ذخیره سازی برای وردپرس
•    Optimole: افزونه بهینه سازی تصویر
•    RightMessage: افزونه بهینه سازی نرخ تبدیل برای وب‌سایت‌ها
•    LimeSpot: شخصی سازی تجارت الکترونیک
•    Qualaroo: افزونه مجموعه بازخورد کاربران
•    Jumper.ai: افزونه پرداخت مکالمه
•    OptinMonster: پلاگین وب سایت نسل پیشرو
•    Yoast SEO: افزونه وب سایت برای سئو
•    WooCommerce: افزونه تجارت الکترونیک برای وردپرس


اشتباهات رایج تبلیغات گوگل

پس از بررسی اهداف ایجاد کمپین تبلیغات گوگل و نکات مهم وابسته به آن، حالا نوبت آن است که بدانید چه اشتباهاتی می‌توانند مسیر طراحی شده را تخریب و شما را به عقب برانند. طبق تجربه مدیران وب‌سایت‌های مختلف، برخی از رایج‌ترین این خطاها به شرح زیر هستند.


1.    کمبود کلمات کلیدی در متن تبلیغاتی شما
اگر در حال ایجاد کپی تبلیغاتی توصیفی هستید، بسیار مهم است که سعی کنید کلمات یا عبارات کلیدی خود را در توضیحات و عنوان وارد کرده و در عین حال تعادل ظریفی بین کلمات برقرار کنید. با این حال، نسخه تبلیغاتی شما باید به گونه‌ای تنظیم شود که بازدیدکنندگان آن را بخوانند. در نتیجه با کلیک کردن روی این تبلیغ متوجه شده‌اند که نقطه دردی از آنها برطرف خواهد شد.


2.    عدم شناسایی جنبه‌های منحصر به فرد محصولات یا خدمات شما
قبل از اجرای کمپین تبلیغاتی، بسیار مهم است که بدانید چه چیزی باعث می‌شود شرکت یا سازمان شما از رقبا متمایز شود. این کار تنها با شناسایی محصولات، پیشنهادها و خدمات منحصر به فرد خودتان انجام پذیر است. با همین روش به ظاهر ساده اما کاربردی می‌توانید از رقبای خود بالاتر رفته و در صدر جستجوهای مربوط به کسب‌وکارتان، قرار بگیرید.


در کنار این موضوع، نگاهی به آنچه رقبای شما انجام می‌دهند و کلمات کلیدی یا عباراتی را که استفاده می‌کنند هم می‌تواند راهگشا باشد. پس از اینکه در انجام تجزیه و تحلیل رقابت موفق عمل کردید و متوجه شدید که چه چیزی محصولات و خدمات شما را منحصر به فرد می‌کند، کمپین تبلیغات گوگل خود را به خوبی پیش خواهید برد.


3.    انتظارات بالا از تبلیغات گوگل با بودجه کم
اگر بودجه کمی برای تبلیغات خود در نظر گرفته‌اید، انتظار نداشته باشید که نتایجی فراوانی هم به دست آورید. گاهی این اتفاق رخ می‌دهد که پرداخت به ازای هر کلیک برای کلمات کلیدی مورد نظر، بیشتر از بودجه روزانه شما باشد. اما مطمئن باشید نتیجه به دست آمده ارزش ریسک کردن را دارد.


4.    هدایت کاربران فقط به صفحه اصلی
صفحه اصلی جایی است که می‌توانید کسب‌وکار خود را معرفی کنید، اما ممکن است بهترین مکان برای برگزاری کمپین نباشد. همچنین اگر وقت خود را صرف تهیه لیستی از کلمات کلیدی یا عباراتی کرده‌اید که به بهترین شکل جنبه‌های منحصر به فرد خدمات/ محصول شما را توصیف می‌کند، پس چرا همه بازدیدکنندگان را به صفحه اصلی می‌فرستید؟
شما باید آنها را مستقیما به صفحه محصول یا خدمات مورد نظر ارجاع دهید. اینجاست که تاکی ما بر استفاده از پلاگین مناسب با کسب‌وکارتان اهمیت خود را نشان می‌دهد. صفحاتی که ایجاد می‌کنید علاوه بر محتوای مناسب باید در دسترسی‌های لازم نیز، به سادگی عمل کنند.


5.    ایجاد گروه‌های تبلیغاتی واحد
تنها در صورتی سطح بالاتری از کنترل را بر کل کمپین خود خواهید داشت که تبلیغات آنها را با کلمات کلیدی دسته بندی کنید. در واقع سازماندهی و ساختار کمپین تبلیغات گوگل شما به این روش امکان گزارش‌دهی عمیق را فراهم می‌کند. همچنین تغییرات واقعی را ایجاد و تجربه می‌کنید که در طول زمان تأثیرات قابل توجهی بر عملکرد آن تبلیغات خواهد داشت. در غیر این صورت تنها گروه‌هایی را ایجاد کرده‌اید که مدیریت آنها سخت بوده و شما را بسیار خسته خواهد کرد.


6.    عدم وجود پسوندهای تبلیغاتی
شما می‌توانید یک بارنامه خود را طراحی کنید؛ اما در عمل نتیجه کمی به دست آورید. یکی از دلایل این رخداد نداشتن یا عدم بهینه سازی پسوندهای تبلیغاتی است. به یاد بسپارید که گوگل نوشتن نسخه تبلیغاتی بهتر و تنظیم شده را برای به دست آوردن بهترین بازگشت سرمایه برای شما آسان کرده است. با استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی، می‌توانید از لینک‌های سایت، تماس‌ها و افزونه‌های مکان برای بهبود تبلیغ خود استفاده کنید. وقتی وارد حساب تبلیغاتی خود می‌شوید، همه اینها در برگه افزونه‌های تبلیغات موجود هستند.


7.    عدم درک حاشیه سود و تبدیل ها
هنگامی که یک کسب‌وکار را اداره می‌کنید (حتی در دنیای آفلاین) باید ردیابی تبدیل را انجام داده و حاشیه سود خود را دنبال کنید. شما این کار را به این دلیل انجام می‌دهید تا درآمد خود را بیشتر کرده و از سوددهی‌های کوتاه مدت دور شوید.  
همین امر در مورد تبلیغات PPC و همچنین هدف‌گذاری برای ایجاد کمپین تبلیغات گوگل نیز صدق می‌کند. می‌توانید از انواع «ابزارهای تجزیه و تحلیل» استفاده کرده تا در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. شما به راحتی می‌توانید از فرمول‌های ساده برای محاسبه حاشیه سود استفاده کنید تا برنامه ریزی بهتری داشته باشید.


کلام آخر
در نهایت امر توجه داشته باشید که تمام این برنامه ریزی‌ها و تحلیل‌ها برای ساخت برند شخصی شما به کار می‌رود. پس ضروری است که از ابتدای کار همه موارد را به صورت حرفه‌ای در نظر گرفته و جایگاه برندتان در آینده را از امروز مشخص کنید. برای این کار اخذ مشاوره از کارشناسان متبحر یک الزام است تا اشتباهات را متوجه شده و طرح ریزی‌های خود را درست انجام دهید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۴ / ۵

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید