تبلیغات لینکدین

تبلیغات لینکدین


شبکه های اجتماعی یا سوشیال مدیا جز جدایی ناپذیری در دنیای امروز ما هستند و به علت گستردگی وسایل ارتباطی نظیر تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر و غیره، یک استراتژی مناسب تبلیغاتی در این شبکه‌ها می‌تواند میزان فروش را به طور قابل توجهی افزایش دهد. در میان تمامی شبکه‌های اجتماعی موجود، لینکدین می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای تبلیغات باشد. این شبکه اجتماعی به علت وجود انواع محتوای شخصی، علمی و همچنین با آشنایی با موقعیت‌های شغلی پرطرفدار شده و محبوبیت زیادی دارد. تبلیغات لینکدین به علت حضور 500 میلیون کاربر فعال چه به صورت فردی و چه به صورت تجاری، بسیار پرسود خواهد بود به طوری که در حال حاضر این شبکه اجتماعی به یک شبکه حرفه‌ای برای تبلیغ آنلاین بدل شده است.

 

تبلیغات لینکدین


در ادامه این مقاله به طور کامل در رابطه با نحوه تبلیغات در لینکدین توضیح داده می‌شود تا علاقمندان به این حوزه بتوانند با آشنایی کامل درباره این موضوع تصمیم بگیرند.


تبلیغات لینکدین برای چه کسانی است؟


تبلیغات در شبکه مجازی لینکدین شاید به نسبت سایر شبکه‌ها نظیر فیسبوک، یوتیوب و گوگل کمتر دیده شود اما با توجه به الگوریتم لینکدین، کاربران هدف همیشه در ارتباط و درگیر نگه داشته می‌شوند. این شبکه بر روی بهینه‌سازی تجربه کاربر تمرکز کرده و کیفیت تبلیغات برای آن بیشتر از کمیت اهمیت دارد. دقیقا در همین موقعیت، Campaign Manager در لینکدین وارد عمل شده و به کاربران این امکان را می‌دهد که کمپین‌های تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کرده و نتایج این تبلیغات را مورد بررسی قرار دهند.


لینکدین برای چه مواردی استفاده می‌شود؟


یکی از راه‌های عالی برای ملاقات با متخصصان، یافتن شغل‌ و یا دوره‌های کارآموزی، پیوستن به گروه‌های شغلی مورد علاقه، شروع تعاملات شغلی پایدار و هدفمند با صاحبان بیزینس و بازاریابی برای بسیاری از کسب و کارها، عضویت در لینکدین خواهد بود. برای بازاریابی و بازارسازی باید هزینه، به طور مستقیم به لینکدین پرداخت گردد و یا کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد شود.  

 

/linkedin
انواع روش‌های تبلیغات در لینکدین


وجود ویژگی‌ها و ابزار موجود در لینکدین، ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی را در این شبکه مجازی راحت می‌کند. بنابراین افراد می‌توانند به راحتی تبلیغات لینکدین را برای معرفی کسب و کار و محصول خود انجام دهند. از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات در این شبکه مجازی شامل 4 مورد اصلی شده که در ادامه به طور کامل معرفی می‌شوند:


1. محتوای اسپانسری در لینکدین
استفاده از روش محتوای اسپانسری یا Sponsored Content برای تبلیغات در این شبکه مجازی بسیار پرطرفدار است. این تبلیغات بدین صورت است که یک محتوای تبلیغاتی در بین سایر محتواهای موجود در صفحه اصلی نمایش داده می‌شود. در این حالت مخاطبان می‌توانند در طول شبانه‌روز، این تبلیغات را در میان مطالب صفحه اصلی خود با توجه به نوع علاقه‌شان، نوع شرکت و تجربه حرفه‌ای مشاهده کنند.


همچنین این محتوا را می‌توان در صفحه شرکتی یا همان صفحه ویترین نمایش داد. همین امر موجب می‌شود که معرفی محصولات از طریق محتوای اسپانسری بیشترین جذب مخاطب را داشته باشد. همه این موارد به این علت است که مخاطبان صفحه اصلی خود را بیشتر چک می‌کنند و به این ترتیب محتوای اسپانسری، بیشترین بازدیدکننده را خواهد داشت. از جمله روش‌های عالی برای نحوه تبلیغات لینکدین به صورت اسپانسری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    تبلیغات به صورت تک تصویر با یک لینک مشخص
•    تبلیغات به صورت انتشار ویدئو
•    تبلیغات چرخشی که به صورت تعاملی و یا کلیک بر روی یک لینک انجام می‌شوند.


به طور کلی، در این روش، لینکدین به کاربر اجازه می‌دهد تا تمامی روش‌ها را برای تبلیغات اعم از تصویر، ویدئو، انتشار لینک و دیگر انواع محتوا استفاده کند. با تبلیغات تک تصویر با یک لوگوی تجاری می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر روی برندینگ کسب و کار شود.


2. پیام‌های اسپانسری در لینکدین
پیام اسپانسری یا Sponsored Inmail هدفمندترین تبلیغ در لینکدین است که به صورت یک متن کوتاه به ایمیل کاربر هدف ارسال می‌شود تا با برانگیختن کنجکاوی، او را تشویق کند تا در رابطه با این محتوا اطلاعات بیشتری کسب کند. در واقع این نوع تبلیغ بر روی هدف‌گیری کاربران تمرکز دارد. لینکدین با استفاده از ابزار مشخصی که دارد می‌تواند تمامی کاربران را بر اساس سلایق، تخصص و نوع مهارت دسته‌بندی کند. این کار یک بانک اطلاعات قوی را برای شروع تبلیغات در اختیار افراد قرار می‌دهد.


پیام‌های اسپانسری نیز یک روش بسیار عالی برای ارتباط مستقیم با این کاربران تقسیم‌بندی شده بوده و می‌تواند پاسخگویی به تقاضا و مبادلات را شخصی‌تر کند. این نوع پیام‌ها بهترین گزینه برای تبلیغ محصولات تخصصی هستند، به طوریکه با هزینه‌ای بسیار کم و در کمترین زمان ممکن می‌توان یک کمپین تبلیغاتی در لینکدین راه‌اندازی کرده و از تأثیرات مثبت آن استفاده کرد.

 

لینکدین


3. تبلیغات لینکدین به صورت متنی
ساده‌ترین نوع تبلیغات لینکدین استفاده از تبلیغات متنی یا Text Ads است که به صورت یک متن کوتاه یا تصویر هستند و می‌توان یک لینک برای بازدید از سایت نیز به آن اضافه کرد. هدف از طراحی چنین تبلیغاتی نیز ایجاد ترافیک بیشتر برای وب‌سایت است که به لطف ویژگی‌های تعاملی لینکدین مانند فرم‌های Lead Generation و Call-to-Action خودکار صورت می‌گیرد. البته باید توجه داشت که این تبلیغات را باید یک روش جایگزین به حساب آورد زیرا تبلیغات متنی غیرشخصی هستند و به نسبت ویدئو و یا پیام مستقیم جذابیت کمتری دارند. یکی دیگر از مواردی که در زمان استفاده از تبلیغات متنی باید به آن توجه ویژه داشت، تعیین صفحه فرود است. این صفحات در واقع با کلیک مخاطبان بر روی لینک حاضر در تبلیغات متنی، بارگذاری شده و ویژگی‌های محصول را به طور جذابی به آن‌ها معرفی می‌کند. کیان تجارت می‌تواند به خوبی صفحات فرود را طراحی کرده تا میزان تأثیرگذاری بر مخاطب و همچنین سئوی سایت به طرز قابل توجهی افزایش یابد.


4. تبلیغات نمایشی در لینکدین
یکی دیگر از روش‌های تبلیغات در لینکدین، تبلیغات نمایشی یا Display Ads هستند که در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز به وفور دیده می‌شوند. در این سبک از تبلیغات، کاربران با استفاده تصاویر جذابی، به سمت صفحه اصلی سوق داده خواهند شد. انتخاب تصویر و زمان انجام آن از مهم‌ترین نکات در انتشار تبلیغات نمایشی است. همچنین با توجه به تجربه کیان تجارت در این زمینه، تبلیغ محصولاتی که مخاطب زیادی در لینکدین ندارند، با استفاده از این نوع تبلیغات کارساز نخواهد بود. پس بهتر است در صورتی از این تبلیغات استفاده شود که کسب و کار مورد نظر به درصد زیادی از کاربران لینکدین مرتبط باشد.


5. تبلیغات لینکدین به صورت داینامیک
جدیدترین نوع تبلیغات لینکدین از نوع تبلیغات پویا یا داینامیک است که به صورت شخصی‌سازی شده ارائه می‌شوند. در واقع این تبلیغات به نوعی تبلیغات نمایشی حرفه‌ای و کامل شده هستند. این تکامل در تبلیغات نمایشی موجب شده تا بتوان تبلیغاتی سفارشی را طراحی کرد تا فقط به جامعه هدف مشخصی نمایش داده شود. برای نتیجه‌گیری از این تبلیغات باید چشم‌انداز بلند مدت داشت. بهتر است این تبلیغات را به طور ماهیانه تغییر داد تا از نظر بازدید تقویت شوند. بهتر است برای تأثیرگذاری بیشتر بیش از دو تبلیغ داینامیک در یک زمان انجام نگیرد.

 


هزینه تبلیغات لینکدین


هزینه تبلیغات لینکدین به هدف و رقابت بستگی دارد. قبل از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در لینکدین باید بودجه مشخصی را در نظر گرفت و تمامی هزینه‌ها را بر اساس جذابیت و میزان رقابت دیگر کسب و کارها کاملاً دقیق بررسی نمود. البته باید به نکته نیز توجه داشت که هزینه تبلیغات در این شبکه اجتماعی، بیشتر از سایر پلتفرم‌های مجازی خواهد بود و این هزینه بیشتر به علت مخاطبان حرفه‌ای در لینکدین است. به طور کلی قیمت این تبلیغات بر اساس هزینه هر کلیک (CPC) و یا نمایش هر هزار نمایش (CPM) قیمت‌گذاری خواهد شد. بنابراین می‌توان با دو روش زیر، هزینه کمپین‌های تبلیغاتی را کنترل نمود:


•    حداکثر مبلغی که یک کسب و کار قصد دارد برای تبلیغات روزانه پرداخت کند.
•    حداکثر مبلغی که یک کسب و کار برای هر کلیک و یا هزار نمایش پرداخت خواهد کرد.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۳.۵ / ۵

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید