چگونه از اپلیکیشن های رایگان درآمدزایی کنیم؟

چگونه از اپلیکیشن های رایگان درآمدزایی کنیم؟

آیا ایده ای برای طراحی اپلیکیشن موبایل رایگان دارید اما شک دارید که ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر؟ آیا می توان از اپلیکیشن های رایگان کسب درآمد کرد؟ چگونه؟

این شک و تردید شما کاملاً طبیعی است، چرا که طراحی و راه اندازی اپ در ابتدا به زمان و پول نیزا دارد. قبل از شروع کار، حتما باید زمان و هزینه مورد نیاز و اینکه چگونه هزینه ها جبران خواهند شد، مورد بررسی قرار گیرد.

کیان تجارت در این محتوا به شما کمک می کند که ایده تان را پیاده سازی کنید و نشان می دهد که دقیقاً چگونه می توانید از طریق راه های مختلف از اپلیکیشن های رایگان درآمد کسب کنید.

 

راه های درآمدزایی از اپلیکیشن رایگان موبایل

اولین هدف از طراحی اپلیکیشن، درآمدزایی از آن است. ما در اینجا به توضیح استراتژی هایی می پردازیم که می توانید برای کسب درآمد از اپلیکیشن های رایگان موبایل استفاده کنید.

 

1- خریدهای درون اپلیکیشنی

خریدهای درون برنامه ای یا درون اپلیکیشنی  یک استراتژی بسیار محبوب است که توسط هزاران اپلیکیشن در مارکت Google Play و Apple App Store استفاده می شود. خریدهای درون اپلیکیشنی به کاربران این امکان را می دهد که چیزی را در اپلیکیشنی خریداری کنند. سه نوع عمده خرید درون برنامه ای وجود دارد:

  • مصرف شدنی: منظور از خریدهای قابل مصرف یا مصرف شدنی محصولاتی هستند که کاربر فقط یکبار می تواند از آنها استفاده کند. به عنوان مثال، پول مجازی یا امتیاز. چنین خریدهای درون برنامه ای معمولاً در بازی های موبایل استفاده می شود.
  • مصرف نشدنی: مصرف نشدنی ها ویژگی هایی هستند که کاربران برای استفاده دائمی خریداری می کنند. به عنوان مثال، عملکردهای اضافی یا مسدود کردن تبلیغات (اینگونه است که اپلیکیشن های رایگان بدون تبلیغات درآمد کسب می کنند).
  • اشتراک ها: اپلیکیشن ها ممکن است اشتراک هایی مانند اشتراک روزانه، هفتگی  و ماهانه ارائه دهند که قفل برخی از محتواها یا عملکردها را برای مدت زمان معینی باز می کند. اشتراک ها می توانند بدون تمدید یا به طور خودکار تمدید شوند.

 

خریدهای درون اپلیکیشنی

2- تبلیغات درون اپلیکیشنی

یکی از مهم ترین موارد در طراحی اپلیکیشن استفاده از تبلیغات است. تبلیغات نیروی محرکه بازار جهانی هستند. آنها به معنای واقعی کلمه در همه جا حضور دارند و برنامه های تلفن همراه از این قاعده مستثنی نیستند. تبلیغات درون اپلیکیشنی در واقع از ابزارهای بازاریابی هستند. با تبلیغات درون اپلیکیشنی، محصولات شرکت های وابسته (اپلیکیشن های مشابه، بازی ها و غیره) را در داخل اپلیکیشنی خود تبلیغ می کنید و در صورت کلیک کاربران روی تبلیغات، پول دریافت می کنید. انواع مختلفی از کمپین ها در بازاریابی وابسته وجود دارد، لیست محبوب ترین آنها در ادامه ذکر می شود:

  • CPC یا هزینه هر کلیک

تبلیغات کلیکی اپلیکیشن به این معنی است که شما به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات نمایش داده شده در اپلیکیشن موبایل خود پول دریافت می کنید.

  • CPV یا هزینه هر نمایش

این روش معمولاً برای تبلیغات ویدیویی اعمال می شود. هرچه تعداد دفعاتی که کاربران اپلیکیشنی شما، تبلیغات ویدیویی را تماشا می کنند، بیشتر باشد شما پول بیشتری دریافت خواهید کرد.

  • CPI یا هزینه هر نصب

با استفاده از این مدل، هر زمان که یک کاربر در اپلیکیشنی شما یک اپلیکیشنی تبلیغاتی را نصب کند، پول دریافت می کنید.

اگر می خواهید از اپلیکیشنی خود از طریق تبلیغات درآمد کسب کنید، شبکه های زیادی مانند گوگل ادموب (AdMob) و Flurry وجود دارد که می توانید با آنها کار کنید. بیشتر شبکه های تبلیغاتی از برنامه های iOS و Android و همچنین برخی دیگر از پلتفرم های موبایل پشتیبانی می کنند. راه های دیگری نیز برای نمایش تبلیغات در اپلیکیشن موبایل وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

  • بنرهای تبلیغاتی

بنرهای تبلیغاتی در طراحی اپلیکیشن، معمولاً در بالا یا پایین صفحه نمایش داده می شوند و شامل یک متن و طراح گرافیکی هستند. استفاده از بنرها چون کاربران را آزار نمی دهد و کاربر به راحتی می تواند با حضور بنر با اپ کار کند، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. با این حال، بنرها دارای نرخ کلیک (CTR) پایینی هستند یا بهتر است بگوییم که نرخ کلیک بنرها به برند بستگی دارد. برای مثال، اگر یک بنر تبلیغاتی، برند معروفی را تبلیغ کند، احتمال کلیک کاربران بر آن بسیار بیشتر است.

  • تبلیغات نیتیو یا بومی

اکثر مردم تبلیغات را دوست ندارند و سعی می کنند آنها را به طور کامل مسدود کنند. پس چگونه می توانید با کاربران اپلیکیشن خود ارتباط برقرار کنید؟ از تبلیغات نیتو یا بومی استفاده کنید. تبلیغات نیتیو نوعی از تبلیغات است که در مرتبط ترین سایت ها نمایش داده می شود و بازخورد بیشتری دارد.

  • تبلیغات ویدیویی

طبق آمار، میانگین CTR تبلیغات ویدیویی 7.5 برابر بیشتر از تبلیغات نمایشی (display ads) است، بنابراین می توان گفت تبلیغات کاملاً مؤثری هستند. معمولاً وقتی کاربران با اپلیکیشن ها تعامل دارند، تبلیغات ویدیویی به طور خودکار ظاهر می شوند.

  • تبلیغات بینابینی

این تبلیغات یک صفحه کامل را در بر می گیرند و معمولاً زمانی که کاربران یک اپلیکیشن را باز کرده یا می خواهند ببندند ظاهر می شود.

 

تماس با شرکت طراحی اپلیکیشن 

 

3- طراحی اپلیکیشن فریمیوم یا نسخه پولی

برای بهره مندی از استراتژی کسب درآمد فریمیوم، به نسخه دوم و پولی اپلیکیشن خود نیاز دارید. اگر کاربران یک نسخه رایگان را دوست دارند، احتمالاً نسخه پولی را نیز انتخاب می کنند. چون این نسخه دارای عملکردهای اضافی است.

با مدل فریمیوم، معمولاً به کاربران پیشنهاد می شود تا یک اپلیکیشن را به نسخه پولی ارتقا دهند و در صورت موافقت، به مارکت های اپلیکیشن هدایت شوند. به عنوان مثال، MX Player، یک پخش کننده ویدیوی محبوب موجود در Google Play، نگاهی بیندازید. این برنامه تلفن همراه دارای نسخه رایگان است اما حاوی تبلیغات نیز است.
نسخه پولی این برنامه با نام MX Player Pro به کاربران ارائه می شود. هر دو از نظر عملکرد یکسان هستند، اما نسخه پولی بدون تبلیغات است. این گزینه کسب درآمد بسیار کارآمد است، اما نباید عملکردهای زیادی را در اپلیکیشن رایگان خود ارائه دهید. در غیر این صورت، تعداد کمی از کاربران برای نسخه پولی هزینه می کنند.

 

4- استفاده از اسپانسر بعد از طراحی اپلیکیشن

پیدا کردن اسپانسر یک مدل درآمدزایی واقعاً سودآور است. معمولاً این کار به این صورت انجام می شود که شما یک آیا ایده ای برای طراحی اپلیکیشن موبایل رایگان دارید اما شک دارید که ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر؟ آیا می توان از اپلیکیشن های رایگان کسب درآمد کرد؟ چگونه؟

این شک و تردید شما کاملاً طبیعی است، چرا که طراحی و راه اندازی اپ در ابتدا به زمان و پول نیزا دارد. قبل از شروع کار، حتما باید زمان و هزینه مورد نیاز و اینکه چگونه هزینه ها جبران خواهند شد، مورد بررسی قرار گیرد.

کیان تجارت در این محتوا به شما کمک می کند که ایده تان را پیاده سازی کنید و نشان می دهد که دقیقاً چگونه می توانید از طریق راه های مختلف از اپلیکیشن های رایگان درآمد کسب کنید.

 

اسپانسر اپلیکیشن

5- بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی همیشه یک استراتژی قدرتمند برای کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل بوده و هست. می توانید از این روش استفاده کنید و از کاربران اپلیکیشن خود بخواهید ایمیل های خود را هنگام ثبت نام در اپ وارد کنند و بعداً پیام هایی با پیشنهادات تبلیغاتی و سایر محتوای جذاب برای آنها ارسال کنند.

افزودن گزینه ورود با فیسبوک به اپلیکیشن رایگان خود یک راه عالی برای جمع آوری نامحسوس ایمیل های کاربران است. با این حال، به کاربران فرصت دهید تا اعلان های ایمیل را لغو کنند، زیرا این کار باعث اعتبار بیشتر اپلیکیشن شما می شود و کاربران می دانند که تعداد زیادی هرزنامه را دریافت نخواهند کرد.

 

بازاریابی ایمیلی

6- دریافت کارمزد تراکنش

بسیاری از اپلیکیشن ها خودشان محصولات یا خدماتی جهت فروش ندارند. پس چگونه می توان از اپلیکیشنی که رایگان است و محصولات دیگران را می فروشد درآمد کسب کرد؟ دریافت کارمزد تراکنش. برای مثال، فرض کنید شما یک اپلیکیشن مارکت پلیس (Marketplace) دارید و فروشندگان محصولات و خدماتشان را از طریق اپ شما به فروش می رسانند. هر بار که کاربری از طریق اپلیکیشن شما اقدام به خرید می کند، کارمزد تراکنش از فروشندگان دریافت خواهید کرد.

 

دریافت کارمزد تراکنش از اپلیکیشن

 

7- تامین مالی (Crowdfundin)

تامین مالی جمعی یا Crowdfundin به استارت آپ ها کمک می کند تا برای توسعه محصول خود سرمایه گذاری کنند. حتی قبل از اینکه یک اپلیکیشن وارد بازار شود، می توانید از طریق آن کسب درآمد کنید.

برای مثال، می توانید ایده اپلیکیشن یا نسخه MVP اپلکیشن خود در چندین پلتفرم سرمایه گذاری جمعی به صورت رایگان منتشر کنید، هر استارت آپی می تواند از کسانی که پروژه شما را دوست دارند، پول جمع آوری کند. علاوه بر این، این روش یک راه عالی برای جذب سرمایه گذاران بزرگ است.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید