پیش بینی های سئو و الگوریتم های گوگل در 2023

پیش بینی های سئو و الگوریتم های گوگل در 2023

با ورود به سال 2023، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به یک استراتژی مهم برای کسب وکارهای مختلف کوچک تا بزرگ تبدیل شده است. برای اینکه از رقبا عقب نمانید، شناخت آخرین ترندها و تغییرات در چشم انداز سئو سایت و تولید محتوایی که در رقابت های سئو شما را پیروز کند، ضروری است.

سئو در 2023
به همین دلیل در مقاله امروز می خواهیم به بررسی گزارش ها درباره پیش بینی روند سئو در سال 2023 بپردازیم. با ادامه این مطلب همراه باشید تا با آخرین روندها و بهترین راه ها برای سئو سایت در این سال آشنا شوید.


سئو 2023 و جستجوی موبایلی

ایندکس اول موبایل به این معنی است که گوگل، نسخه موبایل یک وبسایت را قبل از نسخه دسکتاپ ایندکس می کند. این موضوع مهم است زیرا در حال حاضر، افراد از رایانه های رومیزی کمتر و از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت، بیشتر استفاده می کنند. گوگل طی چند سال گذشته به تدریج به سمت ایندکس کردن موبایل حرکت کرده است و پیش بینی می شود در سال 2023 تمامی وب سایت ها با استفاده از این روش ایندکس شوند.


برای آماده شدن برای این تغییر، کسب وکارها باید مطمئن شوند که نسخه های موبایلی وب سایت هایشان به اندازه نسخه های دسکتاپ آنها قوی و آموزنده باشد. این موارد شامل ناوبری آسان، زمان بارگذاری سریع و تولید محتوای مرتبط است.

پیشنهاد مطالعه: طراحی سایت برای نمایش در موبایل

دلیل رد سایت شما در تست موبایل فرندلی


سئو 2023 و جستجوی صوتی

جستجوی صوتی فناوری است که با استفاده از آن، کاربران به جای تایپ کلمات کلیدی در موتور جستجو، اطلاعات را با استفاده از صدای خود جستجو می کنند. پیش بینی می شود که سئو سایت با استفاده از جستجوی صوتی به یک استراتژی مهم در سال 2023 تبدیل شود؛ زیرا افراد بیشتری از دستگاه های فعال جستجوی صوتی مانند Amazon Echo و Google Home استفاده می کنند.
برای سئوی سایت با استفاده از جستجوی صوتی، کسب و کارها باید روی کلمات کلیدی بلند و استفاده از زبان طبیعی در محتوای خود تمرکز کنند. به عبارتی دیگر، باید به جای کلمات کلیدی خاص، عباراتی را که ممکن است شخصی در حین استفاده از جستجوی صوتی بیان کند در محتوا بگنجانند. علاوه بر این، حضور قوی در سایت های نقد و بررسی می تواند احتمال ظاهر شدن در نتایج جستجوی صوتی را افزایش دهد.

چگونه سایت خود را برای جستجو گوگل از طریق صدا بهینه کنیم

seo in 2023


اسنیپت های ویژه و سئو سایت

اسنیپت های ویژه، بخش های کوتاهی از متن هستند که وقتی کسی، کلمه یا عبارتی خاص را جستجو می کند، در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر می شوند. آنها به شکلی طراحی شده اند که به سوالات کاربران پاسخ های سریع و راحتی بدهند. انتظار می رود که استفاده از اسنیپت های ویژه در سال 2023 با ادامه اصلاح الگوریتم گوگل و سئو سایت رایج تر شود.
برای افزایش فرصت حضور در یک اسنیپت ویژه، کسب وکارها باید روی تولید محتوای باکیفیت و آموزنده تمرکز کنند که مستقیما به سؤالات رایج مرتبط با صنعت آنها پاسخ دهد. علاوه بر این، آنها می توانند از تگ های عنوان مانند H1 و  H2 برای نمایش و دیده شدن اطلاعات مهم استفاده کنند و پیدا کردن و نمایش یک بخش محتوا را برای موتورهای جستجو آسان تر کنند.


سئوی محلی

سئوی محلی فرآیند بهینه سازی یک وب سایت برای نتایج جستجوی محلی است. سئوی محلی مهم است؛ زیرا بیشتر افراد از دستگاه های موبایل خود برای جستجوی نام کسب و کارها، شرکت ها و خدمات در منطقه خود استفاده می کنند. سئوی محلی در سال 2023 اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا کسب و کارها به رقابت با مشتریان محلی ادامه می دهند. برای بهبود سئوی محلی، کسب وکارها باید فهرستGoogle My Business  را به روزرسانی کنند. برای مثال، کلمات کلیدی خاص و مربوط به مکان را در محتوای وب سایت خود بگنجانند و مشتریان را تشویق کنند که درباره سایت آن ها نظر دهند.


داده های ساختاریافته و نقش آن در سئو سایت

داده های ساختاریافته نوعی کد هستند و آنها را می توان به یک وب سایت اضافه کرد. داده ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای صفحه را بفهمند. این مسئله بسیار مهم است؛ زیرا به سایت شما کمک می کند تا در بخش نتایج غنی جستجوهای گوگل ظاهر شوند. نتایج غنی، نوع خاصی از نتایج جستجو هستند که اطلاعات اضافی مانند تصاویر یا نظرات را شامل می شوند. پیش بینی می شود که وب سایت های بیشتری در سال ۲۰۲۳ از داده های ساختاریافته استفاده کنند، زیرا در سئو سایت اهمیت بیشتری خواهند یافت.
برای پیاده سازی داده های ساختاریافته، کسب وکارها می توانند از ابزارهایی مانند Google Structured Data Markup Helper یا Schema.org برای اضافه کردن کدهای لازم به صفحات وب سایت خود استفاده کنند. علاوه بر این، باید به طور مرتب خطاها را با استفاده از ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل بررسی کنید.

seo_2023
اهمیت سئو سایت با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) نوعی فناوری است که دستگاه هایی مانند کامپیوتر با استفاده از آن می توانند کارهایی که معمولا به هوش انسانی نیاز دارند مانند درک زبان طبیعی و شناخت الگوها را یاد بگیرند و انجام دهند. انتظار می رود که هوش مصنوعی در سال 2023 در سئوی سایت نقش بیشتری ایفا کند، زیرا موتورهای جستجو سال به سال در درک اهداف کاربر و ارائه نتایج مرتبط بهتر عمل می کنند.
 برای بهینه سازی هوش مصنوعی، کسب وکارها باید بر ارائه محتوای با کیفیت و آموزنده تمرکز کنند. محتوا باید به نیازها و سؤالات مخاطبان هدف آنها پاسخ دهد. علاوه بر این، آنها می توانند از داده های ساختاریافته برای ارائه اطلاعات بیشتر به موتورهای جستجو درباره محتوای خود استفاده کنند. با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، نظارت و تطبیق دادن سایت با تغییرات الگوریتم های جستجو نیز اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.


تجربه کاربری

تجربه کاربری (UX) به راحت بودن جستجو و استفاده از یک سایت برای کاربران اشاره دارد. تجربه کاربری خوب به بهبود رضایت کاربر و کاهش نرخ پرش کمک می کند. تجربه کاربری در سال 2023 در سئو سایت، نقش و اهمیت بیشتری خواهد داشت زیرا گوگل همچنان بر ارائه یک تجربه کاربری خوب تاکید می کند.
برای مثال، ممکن است بهترین سازنده قیف فروش را داشته باشید و افراد زیادی را وادار به کلیک کنید. اما به خاطر داشته باشید، واداشتن مردم به کلیک کردن یک چیز و تبدیل آن کلیک به فروش چیز دیگری است و به مهارت ها و تکنیک های متفاوتی نیاز دارد.
برای بهبود تجربه کاربری، کسب وکارها می توانند مطمئن شوند که وب سایت آن ها سازگار با موبایل است و طرح بندی واضح، سرعت بارگذاری سریع و ناوبری راحتی دارد. علاوه بر این، آنها باید به طور منظم محتوای سایت خود را بررسی و به روز رسانی کنند تا از مفید بودن و مرتبط بودن آن برای کاربران مطمئن شوند.


تولید محتوای ویدیویی و سئو سایت

بیشتر ارتباطات انسان، غیرکلامی است. محتوای صوتی یا تصویری این شکاف را پر می کند. طبیعی است که هر ساله، محتوای ویدیویی در بین کاربران و موتورهای جستجو محبوبیت بیشتری پیدا کند. به همین دلیل، پیش بینی می شود که استفاده از ویدیو برای اهداف سئو سایت در سال 2023 اهمیت بیشتری پیدا کند؛ زیرا کاربران به دریافت اطلاعات از طریق ویدیوها به جای متن، علاقه بیشتری نشان می دهد.
برای بهینه سازی محتوای ویدیویی، کسب وکارها می توانند کلمات کلیدی را در عناوین و توضیحات ویدیوهای خود بگنجانند، رونوشت هایی را برای بهبود دسترسی اضافه کنند و ویدیوهای خود را در پلتفرم های شبکه های اجتماعی تبلیغ کنند.

سئو
در نظر گرفتن E-A-T  (تخصص، معتبر و قابل اعتماد بودن محتوا)

به دلیل حجم زیاد اطلاعات موجود در گوگل نیاز به اطلاعات دقیق و معتبر هرگز بیش از این نبوده است. از آنجایی که افراد بر اساس نتایجی که در گوگل پیدا می کنند تصمیم می گیرند، وقتی صحبت از موضوعات  حقوقی، روابط، امور مالی و سلامت می شود، باید E-A-T یا تخصص، معتبر بودن و اعتماد را در نظر بگیرید.
از آنجایی که هر کسی می تواند هرگونه اطلاعاتی منتشر کند، داشتن اعتبار برای پشتیبانی از ادعاهای مربوط به بحث پزشکی و سلامت (آیا نویسنده صفحه، پزشک است؟) بسیار مهم است.
افزودن اطلاعات مرتبط به صفحات تماس و درباره ما برای پشتیبانی از تخصص درباره مقالات و وب سایت شما به این فاکتور رتبه بندی سایت کمک می کند.


برای اینکه پا به پای الگوریتم های همیشه در حال تغییر موتورهای جستجو حرکت کنید، باید از اهمیت تکنیک های مختلف سئو سایت آگاه باشید.
با تمرکز بر بهینه سازی عواملی مانند تجربه کاربر، محتوای ویدیویی و داده های ساختاریافته، کسب و کارها می توانند شانس خود برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی مرتبط را افزایش دهند. علاوه بر این، بررسی و به روز رسانی مداوم محتوای سایت برای اطمینان از مفید و جذاب بودن آن برای کاربران بسیار مهم است.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید