نکات مهم که قبل از شروع تبلیغات اپلیکیشن باید بدانید!

نکات مهم که قبل از شروع تبلیغات اپلیکیشن باید بدانید!

آمارها به ما می‌گویند که در سال گذشته 101 میلیارد دلار برای تبلیغات با اپلیکیشن های تلفن همراه در سراسر جهان هزینه شده است. این مبلغ می‌تواند نشان دهنده اهمیت و محبوبیت این نوع تبلیغات میان کسب‌وکارهای مختلف باشد. با توجه به تکامل سریع بازار و رقابت شدید، شناسایی مؤثرترین روش‌های تبلیغات اپلیکیشن یا CPI برای اپلیکیشن ‌تان و همگام شدن با روندهای بازاریابی و تبلیغات درون اپلیکیشنی حیاتی است. به همین خاطر در متن حاضر سعی داریم تا نکاتی را در مورد این مهم با شما در میان بگذاریم.

 

تبلیغات ارگانیک یا پولی

بعد از طراحی اپلیکیشن و قبل از شروع روند تبلیغات درون اپلیکیشنی بد نیست کمی در مورد تبلیغات ارگانیک و تبلیغات پولی اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید. در یک تعریف کلی، منظور از تبلیغات ارگانیک جستجوی کلمه کلیدی در مارکت‌ها است و تبلیغات پولی هم تبلیغات درون اپلیکیشنی یا کلیکی است.

به بیان دیگر، بازاریابی ارگانیک یک استراتژی است که در طول زمان برای کسب‌وکار شما ترافیک ایجاد می‌کند. در بازاریابی به روش ارگانیک از SEO، رسانه‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ، تبلیغات یوتیوب و کانال‌های مختلف دیگر برای افزایش آگاهی مخاطبان از برند خود استفاده می‌کنیم.

در حالی که بازاریابی ارگانیک بیشتر شبیه بازاریابی دهان به دهان است، بازاریابی پولی شبیه بازاریابی متمرکز بر فروش است. اهداف این دو روش بسیار متفاوت خواهند بود. یکی جذب مخاطب و افزایش آگاهی از برند را در اولویت خود قرار داده است و دیگری تبدیل مخاطبان در یک کمپین خاص را در مرکز برنامه ریزی خود قرار می‌دهد.

شما موفقیت بازاریابی پولی را از طریق بازده هزینه تبلیغات (ROAS)، ایجاد تأثیرگذاری، دستیابی به نرخ تبدیل بالا و غیره اندازه‌گیری خواهید کرد. استراتژی‌های بازاریابی غیر ارگانیک شامل تبلیغات جستجوی پولی، تبلیغات اپلیکیشن یا CPI، تبلیغات نمایشی، تبلیغات در یوتیوب و غیره است. با رسانه‌های پولی، می‌توانید مخاطب ایده‌آل خود را به صورت خرد هدف‌گیری کرده و به افرادی دسترسی پیدا کنید که در غیر این صورت ممکن است هرگز درباره کسب‌وکار شما اطلاعاتی به دست نیاورند.

 

شناخت ابزارهای مانیتور بهینه سازی اپ

مدیریت عملکرد اپ برای تبلیغات نصب اپلیکیشن بسیار مهم است. بهینه ‌سازی اپ استور یا همان App store optimization، فرآیند بهینه‌ سازی اپلیکیشن های تلفن همراه برای رتبه ‌بندی بالاتر در نتایج جستجوی اپ استور برنامه است. هرچه اپلیکیشن شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، برای مشتریان بالقوه بیشتر قابل مشاهده خواهید بود.

فرآیند ASO به درک مناسبی از پایگاه مشتریان هدف شما نیاز دارد. از جمله کلمات کلیدی که مشتریان بالقوه برای یافتن اپلیکیشن های مشابه استفاده می‌کنند. هنگامی که درباره کلمات کلیدی مورد استفاده بیشتر بدانید، زبان مشتریان بالقوه خود را بهتر درک خواهید کرد تا بتوانید بهترین کلمات را مورد استفاده قرار دهید.  عواملی که باید در بهینه سازی اپ به آن توجه کنید عبارتند از:

  • نام و عنوان اپلیکیشن
  • کلید واژه‌ها
  • شرح فعالیت
  • عنوان فرعی
  • تعداد کل دانلودها
  •  رتبه بندی و بررسی

توجه داشته باشید که زمان بررسی اهمیت تبلیغات اپلیکیشن یا CPI و شناخت بهینه سازی اپ، لازم است که برخی از ابزارها را برای مانیتورینگ بهتر این موارد بشناسید. در واقع استفاده از تبلیغات درون اپلیکیشنی بدون توجه به این ابزار، سخت است. این موارد می‌توانند در بررسی تعداد نصب و رفتار کاربران مؤثر واقع شوند و به شما را در انتخاب کلید واژه‌های مناسب، راهنمایی کنند.

 

شناخت ابزارهای مانیتور بهینه سازی اپ

مهم‌ترین ابزارهای مانیتور بهینه سازی اپ

  •  App Radar
  • Rank My Apps
  • Tune
  • StoreMaven
  • AppTopia
  • TheTool
  • SearchMan
  • appScatter
  • Gamecube
  • PreApps
  • Lab Cave
  • PrioriData
  • AppCodes
  • Keyword Tool
  • Mobile Action
  • Reflection.io

 

شناخت ارزش بازاریابی در کانال‌های مختلف (Attribution Modeling)

تبلیغات درون اپلیکیشنی را می‌توان با شناخت ارزش و جایگاه بازاریابی در کانال‌های مختلف، طرح ریزی کرد. مدل‌ سازی اسناد بازاریابی که به آن attribution modeling هم گفته می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که به کانال‌های بازاریابی و نقاط تماس در طول سفر مشتری (که باعث تبدیل سرنخ شده‌اند) اعتبار بدهید.

با اختصاص اعتبار به کانال‌های بازاریابی و نقاط تماس خود، می‌توانید شانس خود را برای تبدیل مشتریان بالقوه بیشتر کرده و مزایای زیر را به دست آورید.

  1. شناسایی مناطقی از سفر مشتری که می‌توانید بهبود بخشید
  2. تعیین ROI برای هر کانال یا نقطه تماس
  3. آشکارسازی مؤثرترین روش برای افزایش بازدید مشتری
  4. پیدا کردن راه‌هایی برای صرف بودجه بازاریابی
  5. تنظیم کمپین‌های بازاریابی و محتوا با شخصیت‌های برند منحصر به فرد

تبلیغات اپلیکیشن یا CPI برند شما پس از تمامی این تجزیه و تحلیل‌ها به بهترین شکل ممکن پیش خواهد رفت. اگر برای دستیابی به چشم اندازها خود نیاز دارید که با روند مانیتورینگ و بهینه سازی اپ آشنا شده و  ارزش بازاریابی در کانال‌های مختلف را بشناسید، می‌توانید روی تجربه کارشناسان کیان تجارت حساب کنید.

ما با 10 سال سابقه کار درخشان و همکاری مداوم با سازمان‌های مختلف در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، طراحی سایت و خدماتی از این دست، شما را تا آخرین مرحله تبلیغات نصب اپلیکیشن همراهی خواهیم کرد.

 

ارزیابی تبلیغات اپلیکیشن

شناخت بهترین شبکه های تبلیغ اپلیکیشن

یکی از کارهای مهم و اساسی که قبل از شروع تبلیغ اپلیکیشن باید به آن توجه کنید، شناخت بهترین شبکه برای این کار است. بدون بررسی این مهم، عملا هزینه‌های شما سوخت شده و یا مدت زمان زیادی را در انتظار جواب گرفتن از روش کار خود، صرف خواهید کرد. پیشنهاد ما این است که از دو فضای گوگل ادز و کمپین Google App استفاده کنید.

 

1. گوگل ادز

گوگل ادز با امکاناتی که پیشنهاد می‌کند، تبلیغات اپلیکیشن یا CPI شما را در بهترین موقعیت ممکن قرار می‌دهد. موقعیت‌های مورد نظر گوگل ادز برای این کار شامل گوگل مپ، موتور جستجو و پارتنرهای گوگل است. همچنین شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) و شبکه جستجوی گوگل (Google Search Network) نیز به عنوان موقعیت‌های مناسب برای نمایش تبلیغات شما استفاده می‌شوند.

 

2. کمپین Google App

در کنار این مهم کمپین Google App را فراموش نکنید. این فضا می‌تواند تبلیغات کسب‌وکارتان را در شبکه تبلیغاتی گسترده گوگل به نمایش بگذارد. برای این کار باید یک سری asset یا متعلقات را به پنل گوگل ادز خودتان اضافه کنید. توجه داشته باشید که زمان وارد کردن این متعلقات نیازی به استفاده از کلید واژه‌ها (Keyword)  نیست و تنها با عکس، متن و ویدئو می‌توانید تبلیغ جذابی را برای اپلیکیشن خود طراحی کنید.

Asset های وارد شده توسط شما، به سلیقه گوگل برای مخاطبان هدف به نمایش گذاشته می‌شوند. به این معنا که فضا و مناطق به نمایش گذاشتن آنها تحت اختیار گوگل است و می‌تواند از جیمیل کاربران تا صفحه یوتیوب آنها متفاوت باشد. پس مهم است که محتوای تبلیغاتی تأثیر گذاری را تهیه کرده باشید.

 

COHORT را بشناسید و تجزیه و تحلیل کنید

وقتی از تجزیه و تحلیل کوهورت حرف می‌زنیم، به فرایند جمع آوری اطلاعات یک گروه بزرگ از کاربران (یا مشتریان) و تقسیم این گروه‌ها به بخش‌های کوچک‌تر با ویژگی‌های مشترک و خاص در یک دوره زمانی معین، اشاره می‌کنیم. این مهم از جمله مواردی است که باید قبل از تبلیغات اپلیکیشن یا CPI انجام شود تا شما جامعه آماری خود را به خوبی بشناسید. زمان بررسی این مسئله می‌توانید از سؤالات زیر استفاده کرده و تحلیل دقیقی از کار خود به دست آورید.

  • چه کسی با نوع فعالیت ما درگیر است؟
  • کاربران معمولا چه زمانی از اپلیکیشن های موبایل خود استفاده می‌کنند؟
  • چه مقدار از درآمد ما از طریق کاربران جدید و قدیمی به دست می‌آید؟
  • بهترین زمان برای جذب مجدد کاربران چه زمانی است؟
  • کدام منبع رسانه‌ای بیشترین کاربران را با ROI مثبت جذب کرده است؟
  • و ...

 

تماس با کارشناس تبلیغات گوگل 

 

Deep Linking یا لینک ‌های عمیق

استفاده از Deep Linking یا لینک‌های عمیق تاکتیکی است که بازاریابان می‌توانند برای ارسال مستقیم کاربران تلفن همراه به یک صفحه خاص، مانند صفحه تبلیغات یا محصول، در یک اپلیکیشن استفاده کنند. در واقع یکی از روش‌های مناسب برای طرح ریزی تبلیغات اپلیکیشن یا CPI استفاده از لینک‌های عمیق است.

این لینک‌ها را می‌توان به طیف گسترده‌ای به کانال‌ها، صفحات وب، ایمیل‌ها، پیامک‌ها، تبلیغات و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی اضافه کرد. به عنوان مثال، یک خرده فروش می‌تواند یک پست اجتماعی برای یک محصول ایجاد کند که خریداران را به صفحه محصول خاص در اپلیکیشن خود  هدایت کند. همچنین می‌توان لینک‌های عمیقی را به اعلان‌های فشار اضافه کرد تا کاربران را مستقیماً به یک ویژگی جدید اپلیکیشن راهنمایی کند.

این فناوری با استفاده از طرح‌های URI (شناسه منبع یکسان) کار می‌کند. طرح‌های URI شبیه به یک URL استاندارد (Uniform Resource Locator) هستند و به سادگی آدرس‌ها، نام‌ها یا ارجاع‌هایی را به صفحه‌های مورد نظر که به روشی خاص قالب‌ بندی شده‌اند، ارسال می‌کنند.

 

تاثیر تبلیغات اپلیکیشن بر برندینگ

تبلیغات اپلیکیشن بر برندینگ، معرفی محصول و در نهایت تبدیل کاربر به مشتری تاثیرگذار است. دغدغه اصلی پشت سر این برنامه ‌ریزی‌ها، تحلیل‌ها و آمارها، تبدیل مشتری بالقوه به سفیران برند است تا معرفی محصولات را به خوبی انجام داده و به اصطلاح در برندینگ خود موفق باشیم. CPI یکی از چندین روش مختلف برای این کار است که در نهایت منجر به افزایش نصب اپلیکیشن می شود.

این نوع تبلیغات با اپلیکیشن های تلفن همراه را می‌توان با استفاده را ترفندهای مختلف جذاب‌تر کرد تا کاربران علاوه بر آشنایی با برند شما، تجربه کاربری خوبی داشته باشند. برای نمونه می‌توانید با ادغام یک بازی تجربه مثبت و خاطره انگیزی برای کاربران خود ایجاد کنید. این طرح می‌تواند به این روش پیش برود که در ازای تماشای ویدیو و یا تعامل با تبلیغات در نقاط خاصی از چرخه کار اپلیکیشن به کاربران پاداش بدهید.

در واقع شما با استفاده از بازی و سرگرمی توانسته‌اید محصول خود را معرفی کرده و در تبدیل کاربر به مشتری موفق عمل کنید.

 

تماس با کارشناس طراحی اپلیکیشن 

 

نتیجه گیری

برخلاف رایانه‌های رومیزی یا لپ‌تاپ که ممکن است بین افراد مشترک باشند، تلفن‌های همراه معمولا توسط یک نفر استفاده می‌شوند. این بدان معنی است که اپلیکیشن های موجود در یک دستگاه خاص به زندگی شخصی و عادات روزانه صاحب دستگاه ارتباط نزدیکی دارند. این مهم باعث می‌شود تا محیط درون اپلیکیشنی مکانی ایده آل برای تبلیغات کلیکی یا CPI باشد. مهم است که قبل از شروع این روش بازاریابی نکاتی را که در این متن به آنها اشاره شده، رعایت کرده و روند صحیح تبلیغات را در پیش بگیرید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید