نحوه استفاده از تبلیغات display واکنشگرا و بازدهی بیشتر کمپین

نحوه استفاده از تبلیغات display واکنشگرا و بازدهی بیشتر کمپین

در این مقاله به بررسی تبلیغات display واکنش‌گرا خواهیم پرداخت. تبلیغات نمایشی واکنش گرا یکی از راه حل‌های خلاقانه هوشمند تبلیغات گوگل است. این تبلیغات مانند تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا به تبلیغ‌ کنندگان اجازه می‌دهد که محتواهای خود مانند عناوین، توضیحات، تصاویر،‌ لوگوها و... را آپلود کنند تا گوگل، عملکرد آن‌ها را بر اساس چیزی که از آن‌ها انتظار می‌رود بهینه کند.

تبلیغات نمایشی واکنش ‌گرا از سال ۲۰۱۸، قالب تبلیغاتی پیش ‌فرض در Google Ads بوده است. اما بیایید تا با مزایای این تبلیغات، بیشتر آشنا شویم.

تبلیغات display واکنش گر

مزایای تبلیغات display واکنش گر

بیایید فرض کنیم که در سال ۲۰۱۵ یک کمپین display راه‌ اندازی کرده‌ایم. در این صورت شما اهداف، بودجه و هدف‌ مخاطب را مشخص می‌کنید، سپس برای تولید محتوا با یک تیم خلاق یا آژانس خود تماس می‌گیرید. پس از آن تیم تولید محتوا یا آژانس مورد نظر برای به دست آوردن اندازه تصاویر و نحوه نمایش داده شدن آن‌ها در گوگل سرچ می‌کنند تا اطلاعات مورد نظر را پیدا کنند.

این تیم هر مقاله یا اینفوگرافیک را که در رتبه اول قرار دارد با تیم طراحی به اشتراک می‌گذارند و سپس کارهای نهایی را انجام می‌دهند تا تولید محتوا به پایان برسد. در همین حال، طراح شما قهوه‌اش را می‌نوشد و شروع به ایجاد ۲۰ تا ۳۰ ویژگی منحصربه ‌فرد می‌کند.

اما آیا می‌توانید مشکلات مربوط به این فرآیند را تشخیص دهید؟ اگر کلماتی مانند زمان، مقیاس‌پذیری، انعطاف‌ پذیری یا تست به ذهنتان آمد کاملاً درست حدس زدید.

با تبلیغات display واکنش‌گرا، تبلیغ‌کنندگان و تیم‌های خلاق هر دو از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوند.

صرفه‌جویی در زمان

به جای ایجاد چندین آگهی برای هر اندازه تصویر و CTA در تبلیغات display واکنش گر، می‌توانید از تعداد انگشت ‌شماری از تصاویر افقی و مربع استفاده کنید تا Google به‌ طور خودکار بر اساس جایگاه موجود، اندازه آن‌ها را تغییر دهد. بنابراین با استفاده از این روش دیگر نیازی نیست با تیم طراحی خود در مورد هزینه ایجاد ۱۰ نسخه از یک تصویر مستطیلی کوچک ۱۸۰×۱۵۰ بحث کنید.

مقیاس‌پذیری و دسترسی

تبلیغات نمایشی واکنش‌گرا به شما این امکان را می‌دهند که موجودی‌ها در سایت بیشتر با هم مطابقت داشته باشند. زیرا این تبلیغات، پاسخگو و انعطاف ‌پذیر هستند. Google به‌ طور خودکار، تصویر اصلی و تصویر کپی شما را طوری تنظیم می‌کند که اندازه آن تقریباً در هر مقیاسی قرار بگیرد.

یادگیری ماشین

درست مانند تبلیغات سرچ گوگل، تبلیغات display هم از Machine Learning گوگل استفاده می‌کنند تا تصاویر و متن مناسب را در زمان مناسب به کاربر مناسب نشان دهند. درست است که ما از تجزیه و تحلیل CTA یا تصویری که بیشترین تعامل یا نرخ تبدیل را ایجاد می‌کند لذت می‌بریم. اما گوگل می‌تواند این کار را بهتر انجام دهد. اگر Smart Bidding را هم وارد این ترکیب کنید، می‌توانید یک کمپین نمایشی بسیار قدرتمند ایجاد کنید.

علاوه‌ بر این مزایا، گوگل همچنین ادعا می‌کند که تبلیغات display واکنش‌گرا در صورتی که به همراه تبلیغات نمایشی استاندارد استفاده شوند نرخ تبدیل‌ها را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهند.

display ads واکنش گرا 

 

نحوه تنظیم تبلیغات display واکنش گر

اکنون با ما همراه باشید تا نحوه تنظیم تبلیغات نمایشی واکنش‌گرا را با هم بررسی کنیم:

رابط کاربری Google Ads

  • در مرحله اول اگر در حال اجرای یک کمپین تبلیغات display واکنش گر هستید روی تب Ads کلیک کرده و علامت + را انتخاب کنید:
  • سپس می‌توانید تصاویر، عناوین و توضیحات را به تبلیغ نمایشی واکنش‌گرای خود اضافه کنید و پیش ‌نمایش‌ آن را بر اساس نوع یا اندازه موجودی مشاهده کنید.
  • به دایره «Ad Strength» در بالای صفحه توجه داشته باشید. درست مانند تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا (RSA) در این قسمت هم یک دایره کامل نشان می‌دهد که شما محتوای کافی برای بهینه ‌سازی سایت را در اختیار گوگل قرار داده‌اید.

از نظر اندازه تصویر، سایز ۱۲۰۰×۱۲۰۰ برای تصاویر مربعی (۱:۱) و سایز ۱۲۰۰×۶۲۸ برای تصاویر افقی (۱:۹:۱) بهترین سایز است.

 

بایدها و نبایدهای تبلیغات display واکنش گر

یک سری بایدها و نبایدها در هنگام استفاده از تبلیغات نمایشی وجود دارد که باید آن‌ها را قبل از راه ‌اندازی کمپین تبلیغاتی بدانید.

کارهایی که باید انجام دهید

  • از یک فراخوان قوی (CTA) استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که هدف تصاویر، نشان دادن محصول یا خدمات مورد نظر است.
  • از عناوین قانع‌ کننده با کلمات کلیدی و ارزشمند استفاده کنید.
  • از حداقل ۵ تصویر و یک لوگو در محتوای خود استفاده کنید.
  • بسته به اهدافی که دارید از قیمت ‌گذاری هوشمند در کمپین خود استفاده کنید.

کارهایی که نباید انجام دهید

  • از متن‌های زیاد با مفاهیم سنگین، انیمیشن یا دکمه‌ها در تصاویر استفاده نکنید.
  • سیاست‌های استاندارد گوگل را نادیده نگیرید.
  • از توضیحات و تیترهای مشابه در محتوای خود استفاده نکنید.
  • ارزیابی عملکرد تبلیغات display واکنش‌گرا
  • اکنون می‌توانید عملکرد تبلیغات واکنش‌گرا را ارزیابی کنید.

عملکرد محتوا

پس از راه ‌اندازی تبلیغات نمایشی واکنش‌گرا می‌توانید عملکرد محتوای خود را مشاهده کنید. گوگل در تبلیغات display واکنش گر، عناوین، توضیحات و تصاویر را بر اساس تاریخ محتواها با عنوان محتوای خوب، بهترین محتوا یا بدترین محتوا درجه ‌بندی می‌کند.

پیشرفت تدریجی محتوا

علاوه ‌بر عملکرد محتوا شما می‌توانید میزان ترافیک سایت و نرخ تبدیل تدریجی ناشی از کمپین display ads را هم ارزیابی کنید. برای این کار سعی کنید که عملکرد محتوا را به ‌صورت دوره به دوره مشاهده کنید یا آزمایشی ایجاد کنید تا مزایای تبلیغات display را روی آن ببینید.

ما هنگام اضافه کردن تبلیغات display واکنش‌گرا به کمپین نمایشی موجود یکی از مشتریانمان که فقط از تبلیغات نمایشی استاندارد استفاده می‌کرد نتایج زیر را مشاهده کردیم:

  • افزایش ۲۴.۶ درصدی نرخ کلیک‌ها
  • افزایش ۳۸.۱ درصدی CTR
  • کاهش ۱۷.۵ درصدی هزینه به ازای هر کلیک
  • افزایش ۱۵۰ درصدی نرخ تعامل
  • کاهش ۵۸.۹ درصدی هزینه برای ایجاد ارزش و اعتبار

استفاده از بید هوشمند با تبلیغات نمایشی منعطف

جفت کردن خلاقیت‌های هوشمند (تبلیغات جستجو و تبلیغات نمایشی منعطف) با قیمت‌گذاری هوشمند، امکان ایجاد بیدینگ هوشمند در سطح کاربر و بهینه ‌سازی خلاقانه را فراهم می‌کند و باعث ایجاد ترکیبی قدرتمند می‌شود.

ما همچنین هنگام تغییر کمپینی که از تبلیغات نمایشی استاندارد و واکنش‌گرا استفاده می‌کرد و یک مناقصه دستی به پیشنهاد قیمت‌گذاری هوشمند در سایت خود ایجاد کرد نتایج زیر را بدون هیچ مخاطب اضافه یا تغییر خلاقانه‌ای مشاهده کردیم:

  • افزایش ۶۹.۲ درصدی نرخ کلیک
  • کاهش ۳۶.۱ درصدی هزینه به ازای هر کلیک
  • افزایش ۵۹.۶ درصدی نرخ تعامل
  • کاهش ۷۶.۶ درصدی هزینه برای ایجاد ارزش و اعتبار

 

شروع به استفاده از تبلیغات display واکنش گر کنید!

اکنون که با تبلیغات display واکنش گر آشنا شدید آیا با بهبود عملکرد محتوا و صرفه‌ جویی در زمان ناشی از راه‌ اندازی چنین کمپین تبلیغاتی نمایشی متقاعد شده‌اید؟ بنابراین می‌توانید سوار یک قطار اتوماتیک شوید و شروع به پیشرفت در کسب و کار خود کنید.

اکنون وقت آن است که وب سایت خود را با استفاده از تبلیغات display واکنش‌گرا بهبود دهید و مشتریانی وفادار داشته باشید. همچنین با استفاده از این تبلیغات نمایشی می‌توانید نرخ تبدیل، نرخ کلیک و نرخ تعامل را در سایت خود افزایش داده و وب سایتی اصولی داشته باشید.

تنها در این صورت است که می‌توانید ارزش و اعتبار خود نزد مشتریان را افزایش داده و بیشتر از رقبایتان پیشرفت کنید.

شما می‌توانید ایجاد این کمپین‌های تبلیغاتی نمایشی استاندارد و واکنش‌گرا را به یک تیم حرفه‌ای تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال خلاق بسپارید تا این تغییرات را به‌ صورت اصولی در سایت شما ایجاد کرده و نتایج آن را به شما اعلام کنند. البته خودتان هم می‌توانید به نتایج این تغییرات دسترسی داشته باشید و پیشرفت‌های ایجاد شده را مشاهده کنید.

 

بیشتر بدانید:

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید