سئو سایت خبری - روشی اثبات شده

سئو سایت خبری - روشی اثبات شده

خبر از هر نوعی که باشد، جذاب است؛ اما سئو سایت خبری کمی پیچیده است. صرف انتشار محتوای خبری تضمینی برای رتبه بندی آن در گوگل یا جذب ترافیک به سمت وب‌سایت نیست.

فرقی نمی‌کند هدف‌تان از تولید محتوای خبری تبادل اطلاعات باشد یا تبلیغ و کسب رتبه بالاتر، به هر حال اگر وب‌سایت خبری شما نتواند بین سایت‌های برتر رتبه‌بندی شود، به دست مخاطب نمی‌رسد و تمام خستگی تولید محتوا روی دوشتان باقی خواهد ماند.

از این رو، بدون شک سئو سایت خبری مثل تمام وب‌سایت‌های دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه چند با ما همراه باشید تا نکات مهم سئوی سایت خبری را یاد بگیریم.

 

1. سایتی بسازید که پیمایش آن راحت باشد

سایت‌های خبری برای آنکه تمام جزئیات اخبار مختلف را پوشش دهند، هزاران صفحه وب دارند که همه آن‌ها باید بهینه و سازماندهی شوند.

تصور کنید این هزاران صفحه بدون سازماندهی رها شوند! طبیعی است که کاربر نتواند اطلاعات مورد نظر را پیدا کند و در سایت گم شود.

به همین خاطر در اولین قدم سئو سایت خبری توصیه می‌کنیم با رعایت نکات زیر یک ساختار منظم برای صفحات سایت خود ایجاد کنید.

  • نوار جستجو: اصلا مهم نیست وب‌سایت شما چند صفحه دارد، حتما یک نوار جستجو بالای صفحه قرار دهید تا کاربر بدون دردسر مقالات مورد علاقه خود را پیدا کنند.
  • اسکرول بی‌نهایت: برای سایت خبری خود قابلیت اسکرول بی‌نهایت را در نظر بگیرید تا دسترسی کاربر به کلیه اخبار سایت بیش از پیش راحت شود.
  • ایجاد برچسب‌ها و دسته‌بندی‌ها: مقالات مختلفی که در یک دسته‌بندی موضوعی قرار می‌گیرند را به کمک برچسب‌ها و دسته‌ها گروه‌بندی کنید، برای آن‌ها انکرتکست بسازید و در منو بگنجانید تا ظاهر سایت مرتب‌تر شود.
  • برد کرامب: از صفحه اصلی به دسته‌بندی اخبار لینک بدهید تا مرور آن‌ها برای کاربر آسان‌تر شود.
  • ایجاد نقشه سایت: گوگل باید بتواند تمام مقالات خبری وب‌سایت شما را ایندکس کند. در غیر این صورت نمی‌تواند آن‌ها را رتبه‌بندی کند. پس هرچه زودتر یک نقشه سایت برای وب‌سایت خود ایجاد کنید و مواردی مثل صفحه اصلی، درباره ما، ارتباط با ما و معرفی خدمات را پوشش دهید.
  • لینک‌سازی در مقالات: برای سئو سایت خبری خود، طوری لینک‌سازی کنید که توجه کاربر را جلب کند و او را قلقلک دهد تا روی لینکی که تعریف کرده‌اید، کلیک کنند.

2. برای سئو سایت خبری ، تکنیک‌های اولیه سئو را تمرین کنید

سئو به دو بخش داخلی (On-page) و خارجی (Off-page) انجام می‌شود. برای بهینه‌سازی سئوی صفحات خبری، باید مقالات با کیفیتی داشته باشید که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران بهینه شده باشند. یعنی به‌عنوان یک سایت خبری باید بلاگی داشته باشید که هر روز به‌روزرسانی شود.

در کنار آن برای سئو سایت خبری ، کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید، تگ تایتل و توضیحات متا بنویسید و تصاویر سایت را بهینه‌سازی کنید.

از سوی دیگر پیوندهای خروجی به سایت‌های بزرگ و معتبر داشته باشید تا گوگل راحت‌تر به وب‌سایت شما اعتماد کند.

3. تحقیقات عمیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

در وب‌سایت‌های خبری تا وقتی خبر داغ است باید مطالب را پوشش دهید، کمی دیر بجنبید سایت‌های دیگر از فرصت استفاده می‌کنند و مخاطبان شما را می‌دزدند. کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید و آن‌ها را در بخش‌های توضیحات متا، تایتل صفحه، تگ‌های هدینگ، اسم فایل‌ها و Alt تصاویر و انکرتکست بگنجانید.

4. اگر به‌دنبال سئو سایت خبری هستید، نشر محتوای کپی ممنوع!

کافی است یک بار یکی از اخبار سایت را از وب‌سایت‌های خبری دیگر کپی کنید تا گوگل جریمه‌تان کند و به اصلاح شامل پنالتی گوگل می شود و اصلا محتوای شما را در رتبه‌بندی جستجوی خود در نظر نگیرد. پس سعی کنید حتی اگر از منابع دیگر استفاده می‌کنید، محتوا را به خوبی بازنویسی کنید تا کاملا منحصر‌به‌فرد شود.

5. در تمام صفحات سایت تصاویر قابل اشتراک‌گذاری منتشر کنید

تصاویر از لازمه‌های تجربه کاربری خوب سایت خبری هستند. اما برای بهبود سئو سایت خبری ، تصاویری که منتشر می‌کنید باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که تصاویر وب‌سایت شما سرعت لود وب‌سایت را کم نمی‌کنند.

حجم تصاویر را به حداقل برسانید و آن‌ها را با فرمت صحیح ذخیره کنید.

عرض و ارتفاع تصاویر را متناسب با صفحه تنظیم کنید و سعی کنید تا حد امکان آن‌ها را بدون کاهش کیفیت بهینه سازی کنید.

سئو سایت خبری

6. هرکاری از دستتان برمی‌آید انجام دهید تا سایت سریع‌تر لود شود

هرچه سرعت لود عناصر صفحه بیشتر باشد، احتمال آنکه رتبه بهتری از گوگل بگیرید بیشتر است.

  • تصاویر سایت را بهینه‌سازی کنید.
  • حجم کدها را به حداقل برسانید و آن‌ها را مرتب بنویسید.
  • استفاده از ریدایرکت را به حداقل برسانید.
  • برای میزبانی وب‌سایت خبری خود یک سرور کارآمد انتخاب کنید.
  • از نسخه amp استفاده کنید تا متن خبر سریع‌تر لود شود.

7. در سئو سایت خبری از معجزه طراحی رسپانسیو (واکنش‌گرا) غافل نشوید

اگرچه خواندن اخبار در روزنامه و روی دستگاه‌های بزرگتر راحت‌تر از خواندن آن‌ها روی صفحه نمایش کوچک است، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند با موبایل خود نگاهی سرسری به اخبار بیندازند و از آن‌ها مطلع شوند. پس یکی از مهم‌ترین نکات سئو سایت خبری طراحی رسپانسیو سایت است.

  • از فونت‌هایی با اندازه بزرگتر (حداقل 16) استفاده کنید.
  • تا حد امکان از گنجاندن پاپ‌آپ‌‌های مزاحم خودداری کنید.
  • حداقل فضای اولیه را بین پاراگراف‌ها، خطوط، دکمه‌ها، تصاویر و سایر عناصر صفحه رعایت کنید.
  • مطمئن شوید صفحه سایت روی پلتفرم موبایل هم سریع لود می‌شود.

8. برای سئو سایت خبری ، ایرادات فنی سایت را برطرف کنید

کاربری که وارد سایت خبری شما شده، آمده تا خبر جدید را بخواند و برود؛ وقت ندارد با ایرادات فنی سایت شما سر و کله بزند یا چند ساعت صبر کند تا ایرادات را برطرف کنید.

همیشه حواس‌تان به اشکالات فنی سایت باشد و آن را از انواع مشکلات دور نگه دارید.

حداقل یک بار در هفته سایت خود را بررسی کنید و به محض اینکه خطا را پیدا کردید، آن را برطرف کنید.

9. روی سئوی خارجی سایت کار کنید و بک‌لینک بگیرید

سعی کنید وب‌سایت قدرتمندی بسازید که مردم بخواهند به آن لینک دهند. چرا که برای سئو سایت خبری خود باید بتوانید از سایت‌های دیگر بک‌لینک مرتبط دریافت کنید.

  • وبلاگ: یکی از ساده‌ترین راه‌های ایجاد بک لینک برای سایت خبری این است که در یک پلتفرم دیگر از این مقالات به‌عنوان منبع استفاده کنیم. می‌توانیم آن‌ها را روی وبلاگ خود منتشر کنیم، یا روی سایت‌های دیگر به عنوان کاربر مهمان متنی بنویسیم و به این اخبار استناد کنیم.
  • انجمن‌های گفتگو: تقریبا همه انجمن‌ها بخشی برای موضوعات خبری دارند و ما می‌توانیم از این بخش‌ها‌ جهت دریافت بک‌لینک برای وب‌سایت خود استفاده کنیم.

10. از رسانه‌های اجتماعی برای تعامل بیشتر سایت خبری استفاده کنید

سعی کنید در تمام پلتفرم‌های اجتماعی حضور داشته باشید و مقالات خبری خود را در پلتفرم‌های محبوبی مثل توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و لینکدین به اشتراک بگذارید،علاوه بر این پلتفرم‌های محبوب، از پلتفرم‌های دیگر هم استفاده کنید.

هرچه دامنه دسترسی شما گسترده‌تر باشد، برای سئو سایت خبری شما بهتر است و تعداد مخاطبان بیشتری با شما آشنا می‌شوند.

توجه داشته باشید که موفقیت استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی شما به تعامل کاربران، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و رأی مثبت آن‌ها بستگی دارد.

11. بهترین ساعت انتشار خبر را شناسایی کنید

فراموش نکنید که مخاطب هر روز هفته شبانه‌روز پای وبسایت شما نیست و اگر اخبار جدید را زمانی پست کنید که خواننده حضور نداشته باشد، احتمال اینکه سر راه کاربر قرار گیرد بسیار کم است.

پس مقالات خود را در بهترین زمان ممکن ارسال کنید. گوگل آنالیتیکس داده‌ها و آمارهای خوبی در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد.

12. به مخاطب اجازه دهید خبر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند

گزینه‌ای در نظر بگیرید که کاربر بتواند سریع و آسان تنها با یک کلیک خبری که در سایت خود منتشر کرده‌اید را به اشتراک بگذارد. سعی کنید چند گزینه برای شبکه‌های اجتماعی مختلف در نظر بگیرید.

 

کلام آخر سئو سایت خبری

تکنولوژی با سرعت نور پیشرفت می‌کند، قوانین گوگل تغییر می‌کنند و همه چیز در حال حرکت است؛ پس اگر به‌عنوان صاحب یک وب‌سایت خبری به دنبال سئوی بهتر و رتبه بالاتر در نتایج هستید، باید با به‌روزترین راهکارهای سئوی وب‌سایت‌های خبری آشنا باشید.

روند بهینه‌سازی سئو برای وب‌سایت‌های خبری تقریبا شبیه به سایر وب‌سایت‌ها است؛ اما احتمالا بعد از مطالعه این مقاله متوجه شده‌اید که برای این وب‌سایت‌ها رویکرد هدفمندتری لازم است.

در این مطلب تمام ملاحظات کلیدی که باید برای بهینه‌سازی سئو سایت خبری مورد توجه قرار گیرد را مرور کردیم و امیدواریم که تک تک آن‌ها برایتان مفید واقع شوند.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید