روش‌ های استفاده از گوگل دیتا استدیو برای سئو سایت

روش‌ های استفاده از گوگل دیتا استدیو برای سئو سایت


گوگل یکی از بزرگترین شرکت هایی است که در اکثر مواقع ابزارهای رایگان زیادی را در اختیار مخاطبین و کاربران خود قرار می دهد. ابزارهای رایگان اما بسیار کاربردی. افراد با بهره از این ابزارها می توانند دیتای دقیق خود را به دست بیاورند و کسب و کار خودشان را ارتقا دهند. به همین منظور بسیاری از آنها به شهرت جهانی رسیده اند و در کل جهان شناخته شده هستند. یکی از ابزارهای بسیار حرفه ای و کاربردی گوگل که کاملا رایگان بوده و کاربران می توانند از آن بهره بگیرند و اطلاعات موجود را آنالیز کنند و به بهترین نتایج دست بیابند، دیتا استدیو است.

گوگل دیتا استدیو
دیتا استدیو کاربرد بسیار زیادی دارد و کاربران به وسیله آن می توانند گزارشات خود را بنویسند و نمودارها و جداول مورد نیاز خود را رسم کنند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره گوگل دیتا استدیو با شما صحبت کنیم و نحوه استفاده آن را برای سئو سایت بیان کنیم.


گوگل دیتا استودیو چیست؟

احتمالا بارها برای شما هم پیش آمده به دلیل سخت بودن تهیه گزارش، از نوشتن آن صرف نظر کرده باشید. طراحی نمودارها و همچنین ایجاد جدول در برخی برنامه ها نظیر ورد، اکسل و... شاید کمی سخت به نظر برسد. در برخی مواقع ننوشتن گزارش به ضرر کسب و کار شما نخواهد بود اما در اغلب موارد وجود یک گزارش کامل از دیتای مهم می تواند رشد شما را سرعت ببخشد. اما باید چه کار کرد؟ بهره از نرم افزارهای زمان گیر اکسل یا ورد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم زمان شما ارزشمند است و نباید آن را صرف نوشتن یک گزارش ساده کنید.
گوگل دیتا استدیو یکی از ابزارهای کاربردی و حرفه ای گوگل است که شما با بهره از آن می توانید گزارش های بصری بسیار زیادی تهیه کنید. در بسیاری از شرکت ها مدیران ارشد و سرپرستان تنها از شما یک گزارش نهایی می خواهند. این افراد دوست دارند با یک نگاه روند رشد یا نزول را ببینند و بتوانند به راحتی فکر چاره کنند. با بهره از ابزار دیتا استدیو که کاملا رایگان و حرفه ای است شما می توانید یک گزارش بصری ارزشمند و حرفه ای ایجاد کنید. در واقع هدف اصلی گوگل دیتا استدیو، ساده سازی فرآیند گزارش دهی است.


مزایای استفاده از گوگل دیتا استدیو

برای بهره از ابزاری قبل از هرچیزی باید ابتدا با مزایا و معایب آن آشنا شوید. در این حالت می توانید درباره استفاده یا عدم استفاده از آن به درستی تصمیم بگیرید. گوگل دیتا استدیو همانند سایر نرم افزارها و ابزارهای آنلاین تحت وب دارای مزایا و معایب منحصر به فردی است. اما وجود مزیت های بسیار زیاد و معایب بسیار کم موجب محبوبیت این ابزار بین کاربران شده و اکثر کارمندان و افراد برای گزارش دهی از آن بهره می گیرند. برخی از مزایای گوگل دیتا استدیو عبارت است از:

گوگل دیتا استدیو و سئو
تجسم داده ها به وسیله نمودارها و جداول

اولین و شاید فوق العاده ترین مزیت گوگل دیتا استدیو، تجسم داده به وسیله نمودار و جدول است. شما به راحتی می توانید داده های خود را به این ابزار پرقدرت بدهید و با بهره از قابلیت های مختلف آنها را به داده های قابل تجسم تبدیل کنید. در واقع این ابزار اطلاعات و دیتاها را از شما گرفته و یک نمودار یا جدول به عنوان خروجی تحویل می دهد. شما با مشاهده آنها می توانید تمامی اطلاعات خود را آنالیز کنید. تجسم داده ها یکی از مزیت های فوق العاده این ابزار بوده که موجب محبوبیت آن بین کاربران شده است.


قابلیت اتصال به انواع منابع داده

یکی از مزیت هایی که موجب راحتی کار بسیاری از افراد شده، قابلیت اتصال این ابزار به منابع مختلفی از داده ها است. به عنوان مثال تصور کنید شما به عنوان یک سئوکار قصد دارید گزارش های مربوط به گوگل آنالیتیکس را تحلیل و به مشتری تحویل دهید. برای آنالیز ترافیک سایت، کافیست آنالیتیکس خود را به این ابزار متصل کنید. در این حالت شما می توانید یک گزارش بصری و قابل فهم داشته باشید. این گزارش را برای تحلیل بهتر و راحت تر نتایج می توانید در اختیار کارفرمایان خود قرار دهید.


قابلیت به اشتراک گذاری نظرات با تیم

در بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ، افراد معمولا به صورت تیمی فعالیت های مختلفی را انجام می دهند. هر شخص در تیم نقش و وظیفه مربوط به خودش را دارد. گاها در برخی از پروژه ها یک فعالیت را به چندین بخش تقسیم بندی می کنند تا هر فرد یک بخش مجزا را انجام دهد. در این حالت افراد باید نتایج نهایی را با هم تیمی های خود به اشتراک بگذارند. در گوگل دیتا استدیو قابلیت به اشتراک گذاری نیز وجود دارد. حتی در این ابزار هم تیمی ها می توانند نظرات خودشان را به صورت کامنت نیز درج کنند تا فرد دیگر آن را مشاهده نماید.

دیتا استدیو
قابلیت همکاری با تیم در زمینه ارائه گزارش از طریق گوگل دیتا استدیو

در برخی مواقع برای آنکه یک گزارش درست و درمان تهیه شود تا سازمان و شرکت ها بتوانند از نتایج آنها بهره مند شوند، باید چندین نفر روی یک گزارش کار کنند. به عنوان مثال تصور کنید، قصد دارید گزارش فروش سایت را بنویسید، باید این کار را به وسیله تیم فروش انجام دهید و به صورت تک نفره امکانپذیر نیست. برای این کار کافیست که به اعضای تیم دسترسی گوگل استدیو را بدهید.


سرعت بخشیدن به ایجاد گزارش با نمونه گزارش های داخلی

یکی از مزیت های فوق العاده و عالی گوگل دیتا استدیو این است که شما می توانید گزارش ها جدید را براساس گزارشات قبلی خود تهیه کنید. در حقیقت با وجود این قابلیت شما می توانید از اطلاعات موجود در گزارش های قبل استفاده کنید. حتی با بهره از این ابزار شما می توانید تغییرات لازم را در گزارشات قبلی خود نیز اعمال کنید و آنها را نیز به گزارش های بصری و قابل فهم تر تبدیل کنید.


رایگان بودن ابزار گوگل دیتا استدیو

گوگل دیتا استدیو با امکانات بی نظیری که در اختیار کاربران قرار می دهد کاملا رایگان است. این مزیت بزرگ موجب محبوبیت این ابزار شده است. در واقع به شما قابلیت های زیاد و نامحدودی را ارائه می کند که شما می توانید گزارشات فوق العاده تهیه کنید. البته ابزارهای مختلف و پولی همانند گوگل دیتا استدیو وجود دارد. بنابراین اگر شما هم نیاز به گزارش بصری دارید، گوگل استدیو می تواند کمک کند. همچنین این گزارشات را راحتی می توانید با سایر هم تیمی های خود به اشتراک بگذارید.


نقش گوگل دیتا استدیو در سئو و نحوه آنالیز داده ها

همانطور که در قسمت بالا مطالعه کردید، گوگل دیتا استدیو یک ابزار بسیار فوق العاده و رایگانی است که قابلیت های بسیار متنوعی را به کاربران ارائه می دهد. یکی از کاربردهای این ابزار در سئو و آنالیز داده ها و ترافیک ارگانیک سایت از طریق گوگل آنالیتیکس است. هنگامی که گوگل آنالیتیکس را به گوگل دیتا استدیو متصل می کنید، می توانید ورودی های سایت، تعاملات، میزان موفقیت کمپین های تبلیغاتی خود را به راحتی بررسی کنید. اما چگونه باید داده های موجود را آنالیز کرد. برای این کار کافیست مراحل زیر را انجام دهید.


1.    ابتدا وارد گوگل دیتا استدیو به نشانی www.datastudio.google.com بروید و روی گزینه create کلیک کنید.
2.    سپس روی منبع دیتا (Date Source) بزنید.
3.    گوگل آنالیتیکس را انتخاب کنید.
4.    اگر از گذشته مقدار پارامترهای دارایی خود را وارد کرده باشید، می توانید وارد قسمت Property شوید و به طور خودکار سایر پارامترها نظیر تصاویر، لینک ها، ویدیوها و... را وارد کنید. علاوه بر این شما این قابلیت را دارید که به صورت دستی می توانید پارامترها را نیز تنظیم کنید.
5.    داده ها را در یک بازه زمانی می توانید فیلتر و محدود کنید و روند رشد داده ای خود را بررسی کنید. علاوه بر زمان براساس پارامترهای دیگر نظیر کانال ها، وبسایت ها، کشورها و... نیز می توانید گزینه های خود را فیلتر کنید.


گوگل دیتا استدیو ابزاری رایگان اما پر کاربرد

در آخر باید بگوییم که گوگل دیتا استدیو یک ابزار کاملا رایگان اما پر کاربردیست که افراد مختلف و همچنین کارمندان برای گزارش دهی از آن در سازمان ها استفاده می کنند. این ابزار گزارش ها و اعداد نامفهوم را به گزارش های بصری قابل فهمی تبدیل می کند. بنابراین اگر شما هم به فکر تنظیم یک گزارش عالی هستید این ابزار را فراموش نکنید. علاوه بر این گوگل دیتا استدیو می تواند یک ابزار فوق العاده برای سئوکاران باشد.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۳.۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید