جذب ترافیک از محتوای قدیمی با تکنیک جدید

جذب ترافیک از محتوای قدیمی با تکنیک جدید

معمولا محتوای قدیمی وبسایت شما بر طبق دانش کنونی‌تان بهینه نیست و به نظر می‌رسد که وبسایت‌تان را شلوغ کرده است. همین امر باعث می‌شود که به فکر حذف کردن این قبیل محتواها باشید. ممکن است به ندرت به ذهنتان خطور کند که محتوای قدیمی‌تر ارزشی داشته باشد.

بنابراین به تقویم محتوای فعلی خود پایبند می‌مانید و دائما به دنبال ایده‌های جدیدی برای اطمینان از پر شدن تقویم محتوایی‌تان هستید. اما اینگونه محتواها پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارند و جذب ترافیک از محتوای قدیمی یک مزیت بهینه‌سازی محسوب می‌شود.

بازاریابی محتوا، یکی از رایج‌ترین استراتژی‌های ایجاد ترافیک در عصر امروز است صرفا به این دلیل که استراتژی مؤثر، سازگار و طولانی مدت است. همانطور که می‌دانید، بلاگ نویسی رایج‌ترین تاکتیک بازاریابی محتوا است و حول محور محتوا می‌چرخد. اما کمیت محتوا ملاک نیست، بلکه ملاک اصلی به خوب بودن و کیفیت آن محتوا مربوط می‌شود.

بنابراین اگر تعداد زیادی صفحه قدیمی در سایت خود داشته باشید (مانند وبلاگ خود) که ترافیک زیادی دریافت نمی‌کنند، اما همچنان محتوای خوبی هستند، چه کاری باید انجام دهید؟ چگونه زندگی را به آنها باز می‌گردانید؟ موثرترین روشی که می‌توانید محتوا ایجاد کنید، بهبود محتوای موجود با بهترین عملکرد است. با توجه به اینکه وبلاگ شما دارای تعداد زیادی پست منتشر شده است، می‌توانید روی آنها کار کنید و آنها را به چیزی پر رنگ‌تر از قبل تبدیل کنید. در این مطلب، چندین راه حل ساده را به شما ارائه خواهیم داد که به شما کمک می‌کند محتوای خود را زنده کنید. با ما همراه باشید.

مرحله اول جذب ترافیک از محتوای قدیمی

محتواها را بررسی و به روز رسانی کنید

اولین کاری که می‌توانید برای بهینه سازی محتوای قدیمی انجام دهید این است که اطلاعات موجود در آن را به روز کنید. آیا آمار قدیمی‌ای وجود دارد که باید با داده‌های جدید به روز شود یا راهنمایی‌هایی وجود دارد که از زمانی که شما آن را نوشته اید، تغییر کرده است؟

پس از انجام این کار، در صورت ایجاد تغییرات اساسی، می‌توانید مقاله را با تاریخ جدید باز نشر کنید. اما اگر تغییرات شما جزئی بوده است، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت ویرایشگر را در بالای صفحه قرار دهید و در آن آخرین زمانی که محتوا را بررسی و به‌روزرسانی کرده‌اید را ذکر کنید. به این ترتیب، اگر تاریخ‌هایی در وبلاگ خود داشته باشید، افراد با دیدن مقاله‌ای سه ساله که فکر می‌کنند ممکن است تاریخ انقضای اطلاعات آن گذشته باشد، پست‌هایتان را ترک نمی‌کنند.

به یاد داشته باشید که حتی اگر مقاله را به‌روزرسانی می‌کنید، همیشه محتوا را در همان URL نگه دارید زیرا ممکن است آن URL در طول زمان لینک‌ها و ترافیکی را ایجاد کرده باشد. (مگر اینکه بنا به دلایلی نیاز به ریدایرکت 301 داشته باشید.)

از ابزارها استفاده کنید

آیا محتوای خود را آخرین بار قبل از انتشارش بهینه کرده‌اید؟ حتی اگر این کار را کردید، ممکن است فرصت‌های جدید و از دست رفته‌ای برای جذب ترافیک از محتوای قدیمی‌تان وجود داشته باشد. برای درک اینکه چگونه می‌توانید سئو صفحه سایت  را بهبود ببخشید، کمی وقت بگذارید.

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار استفاده از ابزارهای سئو است. ابزارهای سئو  به سرعت به شما می گویند که چگونه می‌توانید یک صفحه وب را بهتر بهینه سازی کنید. 

به عنوان مثال، ابزار Single Page Analyzer را در نظر بگیرید. این ابزار می‌تواند صفحه وب شما را تجزیه و تحلیل کند و داده‌هایی را درباره موارد زیر به شما بدهد:

  • استفاده و توزیع کلمه کلیدی
  • تگ ها و عناوین
  • لینک سازی داخلی و انکر تکست
  • خوانایی
  • هر گونه مشکل در پوشش‌دهی موضوعات
  • رندرینگ جاوا اسکریپت
  • سازگاری با تلفن همراه
  • و بسیاری از موارد دیگر

همچنین می‌توانید از ابزار Multi Page Analyzer برای مقایسه صفحه وب خود با رقبایتان در نتایج جستجو استفاده کنید. این می‌تواند به شما نشان دهد که رقبایتان چگونه محتوایشان را بهینه سازی می‌کنند، و می‌توانید نکاتی برای استفاده از کلمه کلیدی دریافت کنید.

این یک راهکار عالی است زیرا در بهینه سازی سئو، همه چیز در مورد غلبه بر رقبا است، نه الگوریتم.

برای اسکیما بهینه سازی را انجام دهید

راه دیگر برای بهینه سازی و جذب ترافیک از محتوای قدیمی این است که به سازماندهی مجدد آن فکر کنید به گونه‌ای که به شما امکان می‌دهد برای یک استراکچر دیتا رقابت کنید. به طور کلی اسکیما در بالای نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شود. این به معنای پاسخ فوری به سؤال جستجوگر است.

همچنین به عنوان «موقعیت صفر» شناخته می‌شود، بخشی از محتوای صفحه شما را با لینکی به صفحه وبسایت‌تان نشان می‌دهد و بهترین بخش این است که صفحه شما بالاتر از سایر فهرست‌های ارگانیک نشان داده می‌شود.

جذب ترافیک از محتوای قدیمی

 

مرحله دوم جذب ترافیک از محتوای قدیمی: محتوایتان را تبلیغ کنید

اگر محتوای قدیمی دارید که در گذشته عملکرد خوبی داشته است، آن را برای ایجاد ترافیک جدید و هجوم دوباره کاربران تبلیغ کنید. ابتدا می‌توانید آن را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید که تبلیغ محتوای قدیمی شما به طور یکپارچه در برنامه رسانه‌های اجتماعی شما قرار می‌گیرد، پس بهتر است با استراتژی جلو بروید.

اجازه ندهید که پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما قدیمی شود. به این فکر کنید که چگونه محتوای بروز شده را از طریق شبکه های اجتماعی به صورت جذاب و هیجان انگیز ارائه دهید. این می‌تواند یک راه عالی باشد که نه تنها برای مشاهده بیشتر و کلیک‌های بیشتر کاربرد دارد، بلکه منجر به پر کردن تقویم رسانه‌های اجتماعی شما می‌شود.

راه دیگر این است که ببینید چگونه می‌توانید لینک‌های تازه‌ای به صفحه به‌روزرسانی شده خود از داخل سایت‌تان ایجاد کنید. به دنبال صفحات مرتبط بگردید، یا مقالات جدیدی در مورد موضوعی مشابه ایجاد کنید، سپس لینکی را در آن قرار دهید.

همچنین ممکن است یک بخش «محتوای مرتبط» را به صفحات وبلاگ خود اضافه کنید تا بیشتر دیده شود. این می‌تواند پست‌هایی را که می‌خواهید بازدیدکنندگانتان در مرحله بعد بخوانند، نمایش دهد.

 

مرحله سوم جذب ترافیک از محتوای قدیمی: محتوایتان را تغییر کاربری دهید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای روح بخشیدن به محتوای قدیمی انجام دهید این است که آن را به انواع دیگر محتوا تغییر دهید. بسته به اینکه آیا به آن لینک می‌دهید یا به طریقی به آن ارجاع می‌دهید، ممکن است صفحه وب اصلی را تقویت کند یا نکند. در هر صورت، این گام دیگری است که می‌توانید بردارید تا محتوایتان را به صورت کارآمد درآورید.

به این فکر کنید که شما زمان و منابع زیادی را برای انتشار آن اختصاص داده‌اید. پس چرا از آن استفاده نکنید؟ با استفاده از همان موضوع در قالب‌های مختلف، بازگشت سرمایه بیشتری را از محتوای خود دریافت کنید. ممکن است بتوانید از یک مقاله قدیمی به عنوان موارد زیر استفاده کنید:

  • الهام بخش برای یک پادکست
  • متنی برای یک ویدیو
  • متن برای یک کتاب الکترونیکی
  • محتوای یک اینفوگرافیک
  • موضوع برای یک وبینار
  • نمونه‌ای برای مطالعه موردی و...

با این حال، ایده دیگر این است که از مقاله قدیمی‌خود به عنوان بخشی از یک «جمع بندی» در وبلاگ خود استفاده کنید. یک گردآوری می‌تواند محتوای قدیمی را در مقابل مخاطبان جدید قرار دهد، در حالی که همچنان منجر به افزایش ترافیک سایت از محتوای قدیمی می‌شود، ارزش و بازگشت سرمایه جدیدی برایتان ایجاد می‌کند.

کلام آخر

در این مطلب چند مرحله اصلی در رابطه با جذب ترافیک از محتوای قدیمی را معرفی کردیم. ممکن است سایت شما برای نرخ خوبی از بازگشت سرمایه‌تان به محتوای دارای سئو نیاز داشته باشد. پیشنهاد ما به شما کار بر روی کیفیت محتواهایی است که انتشار می‌دهید، نه کمیت آنها. اگر مایل به کمک متخصص هستید، خدمات سئو ما را بررسی کنید و برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید