تاثیر شگفت انگیز تعداد کلمات محتوا بر رتبه بندی سایت

تاثیر شگفت انگیز تعداد کلمات محتوا بر رتبه بندی سایت

آیا تعداد کلمات محتوا بر رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد؟ پس از ورود به دنیای بازاریابی محتوا شاید به شما گفته‌ شود که اگر می‌خواهید در رتبه و صفحه ۱گوگل قرار بگیرید، باید یک مقاله ۲۳۰۰ کلمه‌ای یا ۱۰۰۰ کلمه‌ای و یا ... بنویسید یا تعداد کلمات محتوا چیزی در همین حدود باشد. اما این اعداد و ارقام درباره بعضی موضوعات و صنایع صدق نمی‌کند.

برای مثال، فرض کنید کسی عبارت «چگونه کراوات ببندیم؟» را در گوگل جستجو کند. آیا کاربر ۲۰۰۰ یا حتی ۱۰۰۰ کلمه را می‌خواند؟ احتمالا نه. او ترجیح می‌دهد چند تصویر یا ویدیویی ببیند که نحوه بستن کراوات را به او یاد می‌دهد.

این روزها گوگل به این مسئله توجه می‌کند که وقتی کسی روی یک نتیجه جستجو کلیک می‌کند فوراً از آن صفحه خارج می شود یا خیر. اگر افراد زیادی بلافاصله از یک صفحه حاوی محتوا یا مقاله‌ای خاص خارج شوند گوگل تشخیص می‌دهد که احتمالا محتوا چندان عالی نیست و رتبه بالایی به آن نمی‌دهد.

اما سوال اینجا است که آیا تعداد کلمات محتوا بر افزایش رتبه سایت در نتایج یا ترافیک کلی سایت شما تأثیر می‌گذارد و این وضعیت در هر صنعت تا چه حدی متفاوت است؟ با این مقاله همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

 

میانگین تعداد کلمات انواع محتوای هر کسب و کار چقدر است؟

بررسی بیش از ۱۰ هزار مقاله در صنایع مختلف که از نظر ترافیک، به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، بک‌لینک و ترافیک سئو محبوب بودند حقایقی را نشان می‌دهد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

داده‌ها و آمار مقالات صنایع مختلف نشان می‌دهد که اکثر مردم پست‌های وبلاگ ۲۳۰۰ کلمه‌ای نمی‌نویسند. در بیشتر صنایع، منطقی نیست که همه محتواها به صورت بسیار جزئی و مفصل نوشته شوند. بر اساس آمار، در هر صنعت تعداد کلمات محتوا به طورمیانگین ۹۰۰ کلمه و حتی کمتر است. اما در هر صنعت چه نوع محتوایی تولید شده است؟

در هر صنعت، نوع محتوا متفاوت بوده اما پست‌هایی که با عناوین «چگونه»، «چه چیزی» و «چرا» شروع می‌شوند برای بیشتر صنایع جذاب هستند. در ادامه، به تعداد کلمات در هر صنعت برای هر نوع محتوا هم نگاهی می‌اندازیم.

 

بررسی تعداد کلمات بلاگ پست و محتوای سایت

۴ نوع رایج محتوا عبارتند از:

  • پست‌هایی که با عنوان "چگونه" شروع می‌شوند
  • پست‌های "فهرست‌وار"
  • پست‌هایی که با عنوان "چرا" شروع می‌شوند
  • پست‌هایی که با عنوان "چه چیزی و چه" شروع می‌شوند.

در ادامه، میانگین تعداد کلمات برای هر یک از آنها در هر صنعت را توضیح می‌دهیم.

پست‌هایی که با عنوان «چگونه» شروع می‌شوند بسیار طولانی‌تر هستند. تعداد کلمات محتوا در صنایع مهندسی بسیار پایین‌تر است و بیشتر محتواها، ویدئویی هستند؛ چون بسیاری از موضوعات مهندسی بسیار تخصصی هستند و با تولید ویدئو بهتر می‌توان مفاهیم را بیان کرد و توضیح داد.

میانگین تعداد کلمات پست‌های « فهرست‌وار» برای اکثر صنایع از نظر طولی مشابه پست‌هایی بود که با عنوان «چگونه» شروع می‌شد. پست‌های دارای عنوان « چه چیزی یا چیست؟» طولانی‌تر از پست‌های حاوی عنوان ابتدایی « چگونه» و « فهرست وار» بودند.

میانگین تعداد بک‌لینک‌های براساس طول محتوا چقدر است

تاثیر تعداد کلمات محتوا بر رتبه سایت

در ادامه، تعداد بک لینک بر اساس طول محتوا را توضیح می‌دهیم. به خاطر داشته باشید که این آمار براساس تحلیل نتایج مقالات محبوب در هر صنعت بدست آمده است. همه مقالات، این تعداد بک لینک را دریافت نمی‌کنند.

پست‌هایی با طول کلمه ۱۰۰۱ تا ۱۵۰۰ ،۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ و ۳۰۰۱ تا ۳۵۰۰ کلمه بیش از ۱۷۰۰ بک‌لینک دریافت می‌کنند. با توجه به این اطلاعات، اگر محتوای با کیفیتی تولید کنید و طول محتوا به اندازه یکی از سه محدوده گفته شده باشد احتمال دریافت بک‌لینک‌های بیشتر، بسیار بالا است.

میانگین جذب ترافیک براساس تعداد کلمات مقالات

بک‌لینک،‌ همه چیز محتوا و ترافیک سایت نیست. علاوه بر این، تعداد زیاد بک‌لینک همیشه به جذب ترافیک برای سایت بیشتر منجر نمی‌شود. علاوه بر بک‌لینک، تعداد کلمات محتوا بر ترافیک سایت اثر می‌گذارد. در ادامه، میانگین ترافیک پست‌ها بر اساس تعداد کلمات محتوا آورده شده است.

پست‌هایی که ۲۵۰۱ تا ۳۰۰۰ کلمه داشتند بیشترین ترافیک را جذب کردند. پس از آن پست‌هایی با ۳۰۰۱ تا ۳۵۰۰ کلمه و ۳۵۰۱ تا ۴۰۰۰ کلمه قرار داشتند.  اگر به دنبال جذب ترافیک هستید تولید محتوا در محدوده ۲۵۰۱ تا ۴۰۰۰ کلمه بهترین راه است، اما این تعداد کلمه ممکن است درباره هر صنعتی صدق نکند. میزان توزیع ترافیک بر اساس تعداد کلمات یک محتوا برای هر صنعت نیز متفاوت است.

 جذب ترافیک براساس تعداد کلمات مقالات

برای مثال، در محتوای آموزشی، مردم مقالات کوتاه‌تر و کمتر از ۵۰۰ کلمه را ترجیح می‌دهند. در عین حال، پست‌هایی که ۳۵۰۱ تا ۴۰۰۰ کلمه هستند در صنعت سرگرمی بیشتر به کار می‌آیند و پست‌های بیش از ۴۰۰۰ کلمه برای حوزه فناوری یا سفر و گردشگری مناسب هستند.

میانگین تعداد اشتراک‌گذاری‌ محتوا در شبکه‌های اجتماعی بر اساس تعداد کلمات محتوا در هر صنعت چقدر است؟

کاربران شبکه‌های اجتماعی چه نوع مطالبی را بیش از همه دوست دارند و به اشتراک می‌گذارند؟ در تحلیل انجام شده روی شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر و پینترست تمرکز شد؛ زیرا همه شبکه‌های اجتماعی داده‌های اشتراک‌گذاری شده را ارائه نمی‌دهند.

محتوای برخی از صنایع به اندازه بقیه، قابل  به اشتراک‌گذاری نیستند. برای مثال، اکثر مردم اهمیتی به اشتراک‌گذاری مقاله‌هایی در زمینه مهندسی یا تجارت الکترونیک یا بیمه نمی‌دهند. از سوی دیگر، محتوای گردشگری، سفر و فناوری دراین زمینه عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند.

محتوای سایت های رتبه بندی شده در صفحه اول چند کلمه ای هستند؟

برای تجزیه و تحلیل این مورد، بین ۸۰ تا ۱۰۰ نشانی اینترنتی یا URL  در یک آستانه تعداد کلمه برای شناسایی تعداد کلمات کلیدی در موقعیت‌های ۱ تا ۱۰ فهرست شد. تقریبا از ۸.۵ درصد کل نشانی‌های اینترنتی این تجزیه و تحلیل برای پاسخ به این سؤال استفاده شد.

مقالاتی که بین ۱۰۰۱ تا ۱۵۰۰ کلمه هستند نسبت به مقالات کوتاه‌تر، بیشتر در صفحه ۱ و رتبه بالای گوگل قرار می‌گیرند. مقالاتی در محدوده ۲۵۰۱ تا ۳۰۰۰ کلمه نیز عملکرد خوبی دارند.

البته اگر می‌خواهید محتوای بیشتری در صفحه ۱ گوگل داشته باشید، مقالات شما حتما نباید در این محدوده‌ از تعداد کلمات قرار بگیرند. همیشه باید روی ارائه کیفیت با هر تعداد کلمه تمرکز کنید.

هرچه مقاله شما کوتاه‌تر باشد، کلمات کمتر و در نتیجه محتوای با ارزش کمتری می‌توانید در آن بگنجانید؛ بنابراین، از نظر تئوری، رتبه‌ صفحه ۱ کمتری را در گوگل خواهید داشت.

با این حال، گوگل پست‌هایی که تعداد کلماتی بین ۱۰۰۱ تا ۱۵۰۰ دارند را برای تعیین رتبه‌ مقاله شما، مناسب و کافی می‌داند.

میانگین تعداد کلمات محتوای با عملکرد عالی برای هر صنعت چقدر است؟

واضح است که اگر می‌خواهید جزو ۱۰ درصد سایت‌های برتر صنعت خود باشید بهتر است مقاله شما حداقل ۵۰۰ کلمه و کمتر از ۱۵۰۰ کلمه باشد.

 

نتیجه‌گیری: آیا تعداد کلمات محتوا در رتبه بندی سایت تأثیر می‌گذارد؟

تعداد کلمات محتوا، موفقیت عملکرد شما را از منظر میزان به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، تعداد بک‌لینک، رتبه‌بندی یا ترافیک تضمین نمی‌کند.

با این حال، با اطلاعاتی که در این مقاله ارائه شد اکنون می‌دانید که در مقالات و در صنعت خود روی چه تعداد کلمه و چه نوع محتوایی هدف‌گذاری کنید. اگر این کار را همراه با سئوی محتوا و تبلیغات پولی انجام دهید می‌توانید موفقیت‌ زیادی را کسب کنید.

به طور کلی، نباید در محتوای خود "چیزی سطحی و کم اهمیت" بگنجانید بلکه باید محتوایی کوتاه و دقیق بنویسید. در عین حال، شما می‌خواهید محتوا آنقدر دقیق و کامل باشد که مردم بتوانند به وضوح تمام نکاتی که می‌خواهید بیان کنید را درک کنند.

علاوه بر این، بهتر است از عنوان‌های فرعی استفاده کنید، زیرا مرور محتوای شما را به‌خصوص اگر طولانی باشد راحت‌تر می‌کند. گذشته از آن، منابع مقاله را بررسی کنید تا ببینید چگونه می‌توانید داده‌های بهتری را از محتوای خود استخراج کنید و نتایج بهتری کسب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید:

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید