اهمیت طراحی صفحه 404 برای سایت

اهمیت طراحی صفحه 404 برای سایت

حس روبرو شدن با صفحه 404 برای شما چیست؟ احساس سردرگمی و ناراحتی؟ کمی اذیت می شوید؟ اصلا هیچی؟ برخورد کاربران با صفحه 404 به همان اندازه برای صاحبان سایت نا امید کننده است. با این حال، باید به طراحی صفحه 404 هنگام طراحی سایت توجه کرد، چرا که می تواند تبلیغی برای یک کسب‌ و کار یا پیشنهاد یک سرمایه‌ گذاری باشد.
شما این قدرت را دارید که انتخاب کنید این صفحه چه حسی برای کاربر شما داشته باشد. یک طراح می تواند یک صفحه خطای خلاقانه 404 تولید کند تا نرخ ترافیک را افزایش دهد و کاربران را به وبسایت خاصی هدایت کند. اگر به دنبال الهام گرفتن در مورد چگونگی طراحی صفحه 404 وب سایت خود هستید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

 

صفحه خطای 404 چیست؟

صفحه 404 یک صفحه آنلاین است که شما پس از کلیک بر روی پیوندی که خراب است و بنابراین دیگر در دسترس نیست، خود را در آن می یابید. دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا یک بازدیدکننده ممکن است در صفحه خطای 404 قرار بگیرد:

  • شرکت محتوای خاصی را از وب سایت خود حذف کرده یا URL آن را تغییر داده است.
  • شخصی URL را اشتباه تایپ کرده است که این اشتباه بسیار هم رایج است.

 

طراحی صفحه 404 سایت

 

آیا تغییر مسیر 404 خوب است یا بد؟

ریدایرکت های 404 هم خوب هستند و هم بد. خبر خوب در مورد کد 404 این است که شما در نتایج جستجوی گوگل برای حجم کم تا عادی خطاهای سایت 404 امتیاز منفی نخواهید داشت. خبر بد در مورد کد 404 این است که اگر حجم نامنظمی از 404 در مدت زمان کوتاهی در سایت خود داشته باشید، این می تواند تأثیر منفی بر رتبه بندی کلی جستجوی سایت شما داشته باشد.

 

چرا صفحه 404 مهم است؟

اشتباهات همواره بخشی از زندگی ما هستند. مطمئناً در حالت ایده آل، قرار نیست کاربران همیشه صفحه 404 را ببینند، اما در دنیای واقعی وب سایت ها به طور مرتب به روز می شوند، برخی از پیوندها دیگر اعمال نمی شوند. شما هرگز نمی توانید صفحه 404 را به طور کامل نادیده بگیرید. یک صفحه 404 می تواند اشتباه کاربر را به یک تجربه دلپذیر تبدیل کند. یک صفحه سفارشی 404 بسیار بهتر است اگر دارای موارد زیر باشد:

- نام تجاری

یک تصویر برند شما را تقویت می کند و احتمال اینکه بازدیدکنندگان سایت شما را باز کنند و برای همیشه آن را رها نکنند را افزایش می دهد.

- اعتماد سازی

یک صفحه 404 قابل سرویس به عنوان یک روش قابل اعتماد برای ایجاد سطح معینی از اعتماد بین مصرف کننده و شرکت عمل می کند.

- سئو

سئو پیوندهای بیشتری به بخش های مهم سایت شما ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که موتورهای جستجو می توانند به ساختار کامل آن دست یابند.

- سرگرم کننده

صفحات خنده دار 404 خلاقیت را با بازی ارائه می کنند و یاس کاربران را کاهش می دهند.

 

نکات طراحی صفحه 404

 

استفاده ازصفحه 404 برای ایجاد یک حس مثبت

کدهای 404 می تواند برای کاربران خسته کننده باشد، بنابراین هدف اصلی صفحه 404 تبدیل تجربه منفی بالقوه کاربر از مواجهه با خطا به یک تجربه مثبت است. کلید این کار استفاده از پیوندها است. پیوندها در صفحات 404 بسیار مهم هستند زیرا راهی برای خروج از صفحه خطا در اختیار کاربران قرار می دهند. به جای بستن پنجره یا دور شدن از سایت شما، کاربر می تواند منابع مفید و بالقوه مرتبط را در صفحه دیگری پیدا کند. برخی از پیوندها برای افزودن به صفحات 404 باید شامل شوند:

  • وبلاگ اصلی شما
  • برخی از محبوب ترین صفحات وبلاگ شما
  • محبوب ترین یا با ارزش ترین صفحات محصولات شما
  • روشی برای کاربران برای گزارش لینک خراب یا صفحه فرم تماس
  • نقشه سایت شما و....

همچنین می توانید با افزودن یک نوار جستجوی سایت به صفحه 404 خود به کاربران خود کمک کنید تا به آنها اجازه دهید مستقیماً از آن صفحه آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.


خطای 404 بهترین شیوه های طراحی صفحه

صفحه 404 صفحه ای است که برای تولید آن هزاران دلار هزینه می شود در حالی که امیدواریم هیچ کس هرگز آن را نبیند!
طراحی صفحه 404 احتمالاً اولین چیزی نیست که در ذهن یک طراح یا صاحب وب سایت وجود دارد، اما در عین حال حیاتی است. بهترین روش‌های طراحی صفحه 404 تضمین می‌کنند که صفحه شما درجه یک است و به خوبی اهداف خود را برآورده می‌کند.

 

سازگاری طراحی صفحه 404 با وب سایت

هنگامی که یک صفحه خطای سفارشی 404 ایجاد می کنید، این صفحه نیز یک صفحه در وب سایت شما است، بنابراین باید همان برند و عناصر بصری را مانند هر صفحه دیگر مانند فونت ها، رنگ ها، هدر، لوگو حفظ کند و سبک متمایز و هویت برند را حفظ کند.

 

بیشتر بخوانید: ssl چیست و راه های افزایش امنیت سایت چیست؟

 

صفحه 404 را کاربردی کنید

هدف اصلی یک صفحه 404 این است که کاربردی باشد و به سرعت کاربران را در جهت درست راهنمایی کند. هنگام طراحی یک صفحه 404 به ترکیب اجزای زیر فکر کنید:

  • یک لینک صفحه اصلی: عنصر اساسی یک صفحه 404 است.
  • یک فیلد جستجو:  یک فیلد جستجو در طرح‌ بندی طراحی صفحه 404 به کاربر این فرصت را می‌ دهد تا به جستجوی هر صفحه‌ ای که در ذهنش بود ادامه دهد و در نتیجه باعث می‌ شود که در جایی که هست باقی بمانند.
  • چند لینک به محبوب ترین صفحات: در اینجا می توانید سعی کنید پیش بینی هایی انجام دهید و بر قوانین احتمال تکیه کنید. اگر کاربر به دنبال صفحه محبوبی بود، می‌توانید فوراً او را در جهت درست راهنمایی کنید.

 

- سادگی را فراموش نکنید

ارائه یک صفحه 404 به کاربر که تا لبه آن با پیوندهایی به هر صفحه از وب سایت شما پر شده است، راه خاصی برای آزمایش محدودیت های صبر یک کاربر ناامید است.
طراحی صفحه خطای مینیمالیستی 404 می تواند در نهایت اهداف خود را به کارآمدترین روش انجام دهد. بهترین طراحی قادر است به ساده ترین وسیله به اهداف خود دست یابد. فهم این موضوع اوج پیچیدگی کار طراحی است.

بهترین طراحی ساده ترین طرحی است که کار می کند

جامعه امروزی هر چقدر هم دیجیتالی شده باشد، این اشتباه است که فکر کنیم همه از معنای پشت صفحه 404 آگاه هستند. به هر حال، این صفحه ای نیست که مردم به آن عادت کرده باشند اما روشن کردن موضوع به روشی مفید و ساده وظیفه ما است. به متن صفحه 404 و انتخاب کلمات دقت کنید. انتخاب «متاسفم!» خیلی موثر است. بگویید متاسفم حتی با اینکه تقصیر شما نباشد، این به کاربر نشان می‌ دهد که به آن اهمیت می‌ دهید.

 

- شوخ طبعی

ایجاد یک طراحی خنده دار و قابل توجه 404 صفحه می تواند تأثیر شگفت انگیز و قوی در ماندن بازدیدکنندگان بیشتر در وب سایت شما داشته باشد. مردم حتی می توانند در مورد صفحه بسیار سرگرم کننده 404 شما به دوستان خود بگویند.

 

- شانس یک معامله بدهید

ارائه برخی از معاملات ویژه مانند تخفیف 10 درصدی در صفحه 404 شما این امکان را دارد که نا امیدی بازدیدکنندگان شما را کاهش دهد و آنها را ترغیب کند که به وب سایت شما ادامه دهند و حتی از این وضعیت سود ببرند. از چیزی در این جمله استفاده کنید: «ما برای این ناراحتی متاسفیم. بگذارید با دادن یک معامله ویژه چیزی را به شما برگردانیم. این یک انگیزه قوی برای ادامه و خرید است.

 

اهمیت صفحه 404

 

خلاصه

آیا تا به حال به وب سایتی رفته اید که به دنبال یک محصول یا خدمات باشید اما دریافت پیغام خطا، جستجوی شما را متوقف کند؟ این پیغام خطا یک کد وضعیت HTTP است. کدهای وضعیت HTTP کدهای سه رقمی هستند که از 100 تا 500 عدد متغیر است و هر کدام هدف خاصی دارند. همه کدهای وضعیت منجر به خطاهای سایت نمی شوند و کدهای وضعیت HTTP در مرورگرها و سرورها عادی هستند. در اینجا انواع کدهای وضعیتی که ممکن است با آنها روبرو شوید آورده شده است:

  • 100s: سرور در حال پردازش درخواست مرورگر شما است
  • 200s: سرور درخواست شما را با موفقیت پردازش کرد
  • 300s: سرور درخواست شما را دریافت کرد، اما به مکان جدید هدایت می شود
  • 400s: سرور درخواست را انجام داد، اما صفحه نامعتبر است و یافت نشد
  • 500s: یک درخواست معتبر تکمیل شد، اما سرور نتوانست درخواست را پردازش کند

صفحه 404 کد پاسخ سرور است که به کاربر اطلاع می دهد که صفحه وب مورد نظر او یافت نمی شود. یا به دلیل خطای کاربر هنگام تایپ آدرس اینترنتی، یا صفحه وب مورد نظر وی یک صفحه وب واقعی نیست. علاوه بر این، اگر صفحه وب مورد نظر کاربر در یک زمان یک صفحه وب موجود بود، اما صفحه وب حذف شده است یا نام و URL صفحه تغییر کرده است، می تواند پیام 404 را نمایان کند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید