آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟

آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟

تأثیر تبلیغات گوگل بر سئو سایت به چه صورت است؟ تبلیغاتی که در گوگل انجام می شوند چه مزیت هایی برای سئو سایت دارند؟ ممکن است شما نیز با چنین سؤالاتی مواجه شده و به دنبال دریافت پاسخی مناسب برای آن باشید؛ زیرا در حال حاضر تبلیغات گوگل یا ادوردزها توانسته است در سراسر دنیا به جایگاه‌های قابل‌توجهی دست یابند. با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که امروزه تبلیغات بسیار گسترده‌ای در بستر اینترنت صورت می‌گیرند تا به این طریق بتوان کاربران را با سایت‌های مختلفی آشنا نمود.

آشنایی کاربران با این سایت‌ها موجب می‌گردد تا بتوانند نسبت به خدمات آن‌ها به آگاهی‌ لازم دست یافته و محصولات این سایت را خریداری کنند. این گزینه به‌عنوان عامل اصلی فراگیر شدن تبلیغات گوگل شده است و ما با کمی جست‌وجو می‌توانید متوجه این مسئله شوید که کسب‌وکارهای بسیاری از این نوع تبلیغات استفاده می‌کنند تا بتوانند خدمات بهتری را به کاربران خود ارائه نمایند. ما در این نوشتار قصد داریم تا به بررسی جامع تأثیر ادورز بر سایت پرداخته و در این راستا اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر خواستاریم تا انتها ما را همراهی کنید.

مشاوره سئو

 

گوگل ادورز چیست؟

قبل از بررسی تأثیر تبلیغات گوگل بر سئو لازم است شما را با گوگل ادورزها آشنا کنیم تا در ادامه با اطلاعات بیشتری این نوشتار را مطالعه کنید. گوگل ادورز یا تبلیغات گوگل از جمله سرویس‌هایی برای افزایش فروش آنلاین محسوب می شود. استفاده از آن سبب می‌گردد تا مدیران کسب و کار بتوانند به صفحات اول گوگل راه یافته و همانطور که می دانید هرچه رتبه بالاتری در نتایج گوگل داشته باشید باعث افزایش کلیک سایت می شود و افراد بیشتری جذب سایت شما می شوند. اما آیا این امر نشان‌دهنده اثرات گوگل ادورز بر سئو سایت است؟

جالب است بدانید این سرویس غیر رایگان شرکت گوگل در سال‌های گذشته توانسته است نیمی از درآمد این شرکت را به خود اختصاص داده و شرایط بسیار عالی را برای این کمپانی رقم بزند. در راستای پیشینه راه‌اندازی گوگل ادورز باید بگوییم که در سال 2000 میلادی از آن رونمایی شد تا سایت‌ها بتوانند با تکیه بر قابلیت‌های بی‌نظیر رتبه‌های بالایی را در گوگل کسب کنند. این سرویس با قابلیت‌های بی‌نظیری که دارد به مدیران کسب‌وکار امکانات لازم را می‌دهد تا با صرف هزینه‌های کمتر بتوانند به صفحات اول گوگل راه یافته و کسب‌وکار خود را ارتقا دهند.

 

حتما بخوانید: آیا تبلیغات رایگان در گوگل امکان پذیر است؟

 

 

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو سایت

تاثیر تبلیغ گوگل بر سئو سایت

 

حال که به‌صورت اجمالی با ساختار سرویس گوگل ادورز آشنا شدید قصد داریم تا به بررسی تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو سایت پرداخته و در این حوزه نیز اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم. امروزه مقالات بسیاری در این زمینه منتشر شده‌اند و هر کدام نظرات متفاوتی در راستای تأثیرات این تبلیغ‌ها دارند. در پاسخ به پرسشی که در بخش قبل مطرح گردید باید بگوییم خیر! گوگل ادورزها نمی‌توانند به‌طور مستقیم بر روی سئو سایت اثر داشته باشند زیرا روند بهینه سازی سایت کاملاً جدا از این سرویس‌های تبلیغاتی بوده و نمی‌توان این سرویس‌ها را دخیل در سئو سایت دانست.

برای تفهیم هرچه بیشتر این امر باید بگوییم کلیک‌هایی که کاربران بر روی این تبلیغات انجام می‌دهند سیگنالی را ارسال نخواهد کرد و زمانی که سیگنالی ارسال نشود یعنی تأثیری بر سئو سایت داشته باشد. کلیک‌هایی که شما بر روی لینک‌ها انجام می‌دهید سیگنال‌های مهمی را ارسال می‌کنند که یکی از سیگنال‌ها با عنوان مستقیم و دیگری با عنوان سیگنال غیرمستقیم شناخته می‌شود.

شاید تصور برخی این باشد که تاثیر گوگل ادز بر سئو باعث بهبود و افزایش رتبه سایت در گوگل می شود اما باید بدانید سیگنال‌هایی که مستقیم هستند قادرند تا بر روی سئو سایت اثر بگذارند اما سیگنال‌های غیرمستقیم بر روی عامل‌های اثرگذار در بهینه‌سازی تأثیرگذار هستند. این عامل‌ها از جمله عواملی به شمار می‌روند که در رتبه‌بندی سایت مؤثر بوده و می‌توانند شرایط بهتری را برای کسب‌وکار شما رقم بزنند. بر اساس مطالبی که بیان شد باید بگوییم سیگنال‌هایی که توسط این دسته تبلیغات ارسال می‌شوند غیرمستقیم و به همین شکل نیز بر روی سئو سایت اثر می‌گذارند.

 

چگونگی تاثیر گوگل ادز بر سایت

در این بخش قصد داریم تا به بررسی چگونگی اثرگذاری گوگل ادز بر سئو سایت‌ها بپردازیم. این دسته از تبلیغات به شکل زیر بر روی سئو سایت تأثیر می‌گذارند و لازم است بدانید هرکدام اهمیت بسیار بالایی دارند.

  • تأثیرات تبلیغ سایت در گوگل بر روی برند شما

زمانی که شما برای ارتقای سطح کسب‌وکار خود از گوگل ادوردز استفاده می‌کنید قادر خواهید بود تا برند خود را برجسته نموده و شرایطی را فراهم کنید تا کسب‌وکار شما بهتر دیده شود. این تبلیغات با قابلیت‌های بی‌نظیری که دارند می‌توانند موجب شوند تا افراد بسیاری نام برند شما را به خاطر سپرده و به سمت شما بیایند.

در چنین شرایطی زمانی که توانستید برند خود را به سطح بالایی برسانید مخاطبین بیشتری راغب می‌شوند تا از خدمات شما استفاده کنند. در واقع تأثیر تبلیغ در گوگل بر سایت به‌گونه‌ای است که می‌تواند موجب جذب مخاطب شده و شرایط بهتری را برای شما رقم بزند. علاوه بر مطالبی که بیان شد لازم است بدانید زمانی که نام برند شما در تعداد بالایی جست‌وجو شود به خودی خود شما به صفحات اول گوگل راه خواهید یافت به این علت است که می‌گوییم گوگل ادوردز به شکل غیرمستقیم بهینه‌سازی سایت را انجام می‌دهد.

 

حتما بخوانید: انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل -راهنمای کامل

 

  • گوگل ادورز و صفحات مجازی شما

صفحات مجازی نیز به‌عنوان عامل‌های غیرمستقیم شناخته می‌شوند و می‌توانند تأثیرات هوشمندانه‌ای بر روی سئو سایت داشته باشند اما به چه صورت؟ شما برای دریافت این سری خدمات لازم است ابتدا گوگل ادز را برای سایت خود فعال نموده و مزیت‌هایی که این سرویس‌های تبلیغاتی برای شما در نظر گرفته بهره‌مند شوید. بهره‌گیری از این روش به‌گونه‌ای است که افرادی لینک‌های تبلیغاتی سایت شما در صفحات مجازی خود قرار می‌دهند به این طریق از سرویس‌های تبلیغاتی گوگل کمک گرفته و موجب بهینه سازی سایت شما می‌شوند. توصیه داریم به‌سادگی از کنار این سری تأثیرات سئو بر ادورز عبور ننمایید زیرا امروزه افراد بسیاری از فضاهای مجازی استفاده می‌کنند.

 

مزیت‌های استفاده از تبلیغات سایت در گوگل برای سئو

مزیت‌های استفاده از تبلیغات سایت در گوگل برای سئو سایت

 

همان‌گونه که در بخش‌های قبل بیان نمودیم سرویس‌های تبلیغاتی گوگل قادرند تا به‌ صورت غیرمستقیم بر روی بهینه سازی سایت های شما اثر بگذارند. استفاده از این سرویس ها مزیت های قابل توجه ای برای شما به همراه دارد که در این بخش به تشریح این مزیت‌ها خواهیم پرداخت تا هرچه بیشتر با تأثیر ادورز بر سایت آشنا شوید.

  • افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به برند و کسب‌وکار شما
  • دریافت نتایج بهتر در راستای سئو سایت
  • افزایش سطح رنک خود در گوگل
  • اثرگذاری مثبت بر روی کاربران برای خرید از شما
  • افزایش سطح بازدید از تبلیغات برای کاربران باکیفیت
  • انتخاب بهترین گزینه‌ها برای ارتقای سطح سایت
  • استفاده از استراتژی‌های کارآمد بر اساس تعداد کاربران
  • برنامه‌ریزی‌های دقیق برای کسب مخاطبین بیشتر

لازم است بدانید مزیت‌های بارز تبلیغات گوگل بر این موارد محدود نمی‌گردد؛ زیرا این دسته تبلیغات قادرند تا راهکارهای فوق‌العاده عالی را برای سئو سایت پیش روی شما قرار دهند. گوگل برای افزایش سطح جست‌وجوهای شما استراتژی‌های خاصی را در نظر گرفته است تا بتوانید نتایج سایت خود را بهبود بخشید. یکی از این استراتژی‌ها استفاده از ادورزها است که امروزه توانسته است به جایگاه قابل توجه ای در سراسر دنیا دست یابد. تأثیر ادورز بر سایت را نباید نادیده گرفت اما به‌طور کلی باید بدانید این اثرات مستقیم نبوده و برای دریافت نتایج مثبت از طریق این سرویس‌های تبلیغاتی باید سنجیده عمل کنید.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۱ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید