9 نکته طراحی اپلیکیشن در 2022

9 نکته طراحی اپلیکیشن در 2022

طراحی اپلیکیشن موبایل و توسعه اپ مخصوص موبایل، یکی از پرسودترین راه های موجود برای فعالیت در دنیای تکنولوژی به حساب می آید. تقریبا یک دهه از زمانی که موبایل های هوشمند و اپلیکیشن های موبایل به زندگی ما وارد شدند می گذرد. افراد زیادی در این بازار فعالیت کرده و راه های متنوعی هم برای شرکت در این بازار وجود دارد. در هر صورت، برای شروع طراحی اپلیکیشن موبایل در سال 2022، شما باید به یک سری نکات خاص توجه کنید. 

 

1- در مورد ایده خود برای ساخت اپ تحقیق کنید

اولین مرحله برای ساخت اپلیکیشن یا توسعه آن، ایده است. همه اپلیکیشن ها از یک ایده ساده شروع می شوند. بعد از یک شروع عالی، شما راه طولانی را در جلوی پای خود خواهید داشت. اولین قدم مطالعه و تحقیق می باشد. شما باید در مورد اکوسیستم برنامه مورد خود تحقیق کنید. اصلا شما باید بررسی کنید و ببینید که آیا ایده تجاری شما تا کنون ساخته شده است یا نه. فرقی ندارد که ایده شما چقدر خوب باشد، امکان دارد که یک نسخه دقیق از آن برنامه در بازار موجود باشد.
مخاطبان اپلیکیشن، مسئله دیگری هستند که شما باید بر روی آنها تمرکز داشته باشید. آیا بازاری برای اپلیکیشن شما وجود دارد؟ اپلیکیشن شما برای گروه زیادی از مخاطبان طراحی خواهد شده یا گروه کمی؟ تحقیقات بازاری باید قبل از صرف کردن مقدار زیادی وقت و هزینه بر روی اپلیکیشن انجام شود. چرا که این امر، از اهمیت به شدت بالایی برخوردار است.


2- ایده خود را طراحی کنید

برای توسعه اپ یا طراحی اپلیکیشن موبایل، شما باید مطمئن شوید که ایده را گسترش می دهید. مسلما ایده اولیه و ثابت برای کار بر روی اپلیکیشن کافی نیست. در نتیجه، شما باید زمان خود را بر روی بررسی کانسپت و طراحی ایده های اولیه قرار دهید. در مورد عملکرد های برنامه فکر کنید، چه چیز هایی می توانید به آنها اضافه کنید؟ همه آنها چگونه باید با هم دیگر کار کنند؟ اینها مسائل مهمی هستند که شما باید بهشان توجه ویژه ای داشته باشید. حتی اگر تصویر سازی به شما کمک می کند، می توانید عملکرد های برنامه را به صورت گرافیکی بکشید و طراحی کنید. هنگامی که شما در حال کدنویسی و برنامه نویسی هستید، می توانید به طرح های گرافیکی آماده شده نگاه کنید و مطمئن شوید که در حال رفتن در مسیر درست می باشید.
در مورد رابط کاربری فکر کنید، در مورد دکمه ها و صفحه هایی که کاربر شما قرار است تا با آنها کار نماید. همه این مسائل، جزو مباحث به شدت مهم در طراحی های موبایل هستند.
این پروسه طراحی وایرفریم (wireframing) نام دارد. این فرآیند معادل لایه برداری و طراحی ساختار اولیه در ساخت ساختمان های مختلف به حساب می آید. چیزی همچون نقشه ساخت یک ساختمان. در این مرحله شما تغییرات اساسی را بر روی برنامه خود ایجاد می کنید. حتی ممکن است که چند قدمی به عقب بردارید و قسمت های بزرگی از کد خود را دوباره بنویسید. حتی ممکن است که قسمت هایی را به عنوان تست طراحی کنید و از نحوه عملکرد و صحت عملکرد آنها مطمئن شوید.

 

تکنولوژی طراحی اپ 2022 

 

3- امکان سنجی فنی اپلیکیشن را ارزیابی و بررسی کنید

هنگامی که شما طرح کلی اپلیکیشن مورد نظر را تهیه کردید، زمان آن رسیده که امکان سنجی طرح را آزمایش کنید. این مرحله از طراحی و توسعه اپ می تواند مهم باشد. برخی از طرح ها هیچگاه ارزش خاصی پیدا نمی کنند. شما در این مرحله، باید مقداری پول و سایر منابع همچون زمان را سرمایه گذاری نمایید. پلتفرم ها و بازار های مختلف، الزام های فنی خود را بر روی برنامه های تحمیل می نمایند. شرکت هایی مثل گوگل مطمئنا قوانین خاص خود را دارند. در نتیجه، قبل از انتشار اپلیکیشن شما باید مدت زمانی را صرف کنید و این اطلاعات را مطالعه نمایید. این مرحله می تواند به شناسایی نقطه های ضعف و قابلیت های بیشتر کمک کند. در یک مرحله به این صورت، شما امکان های فنی برنامه خود را بررسی می کنید.

برای اینکه بیشترین بازدهی ممکن را از این قسمت از توسعه اپ ببرید، تیمی از توسعه دهندگان و برنامه نویس های حرفه ای را استخدام نمایید. آنها ویژگی های اضافی مورد نیاز را به برنامه شما اضافه خواهند کرد. البته، شما باید از تیم هایی استفاده کنید که برنامه خود را در بازار منتشر کرده اند. استفاده از تیم های فعال در گوگل پلی استور می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. شما باید یک شبکه گسترده و قوی را ایجاد نمایید. این کار به بهبود وضعیت طراحی اپلیکیشن شما کمک بسیار زیادی می کند.

 

4- کدنویسی نسخه اولیه اپلیکیشن

هنگامی که برنامه ریزی تمام شد، یک نسخه اولیه طراحی کنید. در این مرحله از توسعه اپ، اپلیکیشن شما نباید کامل باشد. اما، عملکرد هایی که شما بیشتر به آنها علاقه دارید باید به اندازه کافی طراحی شده باشند. حداقل باید برخی از اجزای اصلی با هم بتوانند به خوبی کار کنند. همچنین، بهتر است که اصلی ترین و مهم ترین نکات مربوط به رابط کاربری تمام شده باشند تا شما با خیال راحت بتوانید از آنها استفاده نمایید. هنگامی که شما چیزی برای انجام آزمایش دارید، باید برنامه را در اختیار سهامدار ها قرار دهید. اگر شما سهامدار دارید، الان زمان مناسبی است که آنها نشان دهید پولشان چگونه خرج می شود.
در نظر داشته باشید سرمایه گذاران بیشتر بر روی پروژه هایی تمرکز دارند که می توانند آنها را ببینند و با آنها کار کنند. شما باید اولین نسخه کاربردی یا همان نسخه Prototype را برای سهام دار ها ارسال کنید. این امر به شما کمک می کند تا اپلیکیشن اولیه را به یک ابزار مخصوص بازاریابی تبدیل نمایید. همچنین، شما می توانید بر روی نسخه اولیه ایده های جدیدی پیاده سازی کنید.

 

تماس با کارشناس اپلیکیشن

 

5- رابط کاربری را طراحی کنید

رابط کاربری اهمیت بسیاری در اپلیکیشن ها دارد و افرادی که اپلیکیشن ها را تست می کنند باید نسخه اولیه اپلیکیشن را از هر نطری بسنجند و نظرات خود را بگویند تا ایرادات و مشکلات اپلیکیشن رفع شود. یکی از مهم ترین مسائلی که شما باید آن را تست کنید و نظر تست کنندگان را در مورد آن بگیرید، رابط کاربری می باشد. این امر باعث می شود تا شما دقیقا بفهمید که اپلیکیشنتان چه چیزی کم دارد و برای حرکت کردن به سمت جلو شما باید چه نکاتی را در هنگام طراحی و ساخت اپلیکیشن رعایت کنید.

 

نکات توسعه اپ 

 

6- کدهای اپلیکیشن را توسعه دهید

برنامه نویس هایی که در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل فعالیت می کنند، در دو دسته بندی طبقه بندی می شوند. دسته اول در قسمت فرانت یک اپلیکیشن می کنند و رابط کاربری مورد نظر شما را آماده خواهند کرد و معمارهایی که پایگاه داده را می سازند بر روی قسمت بک اند اپلیکیشن کار می کنند. به هر کدام از آنها فرانت اند و بک اند گفته می شود. یکی از مهم ترین فعالیت ها، توسعه سیستمی است که فرانت اند را به بک اند متصل نماید. در نتیجه آنها باید باهم کار کنند.

 

7- انجام تست های بیشتر

انجام تست های مربوط به اپلیکیشن، یک مرحله مهم برای ساخت اپ هستند که شما باید آنها را خیلی زود شروع کنید. شما باید به صورت مداوم و مرتب اپلیکیشن ها را تست نمایید. از مطالعات اولیه برای امکان سنجی های خاص گرفته تا تست های پیشرفته تر همراه با نسخه های بتا، همگی به شدت مهم بوده و می توانند ایرادات مختلف اپلیکیشن را از بین ببرند.
استفاده از پایگاه داده جمع آوری شده از تست کنندگان برای ساخت اپ، به شما کمک می کند تا بازدهی برنامه خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. در ابتدا اولین نسخه را برای گروه کوچکی از تست کنندگان ارائه کنید. سپس از آنها بخواهید تا پرسشنامه ها را تکمیل کنند و همواره گروه را بزرگترین کنید. این بازخورد می تواند به بهبود اپلیکیشن شما کمک زیادی بکند. رفع اشکال در مراحل ابتدایی خیلی مهم تر و ساده تر از مراحل بعدی است.

 

بیشتر بخوایند: ترندهای توسعه اپلیکیشن موبایل در 2022
 

8- رونمایی از اپلیکیشن

روشی که شما از آن برای معرفی اپلیکیشن خود به دنیا استفاده می کنید می تواند خیلی مهم باشد. حال که ساخت اپ به پایان رسیده است، شما باید آن را معرفی کنید. این روش می تواند بر روی موفقیت اپلیکیشن شما تاثیرات خیلی زیادی بگذارد. از آنجایی که اکثر اپلیکیشن ها در روز های اولیه شاهد بالاترین میزان دانلود هستند، شما باید تاثیر خیلی زیادی بر روی مشتریان داشته باشید تا به نقطه اوج برسید. تاریخ راه اندازی مخصوص خود را انتخاب کنید.

سپس، در شبکه های اجتماعی مختلف آن تاریخ را اعلام کنید. هیچ قانونی وجود ندارد که شما را مجبور کند تا یک مدل خاص قبل ازانتشار اپلیکیشن آن را معرفی کنید ولی، بهتر است که این بازه زمانی را یک بازه خوب و مناسب انتخاب کنید. نه بازه ای که مشتریان شما خیلی دلسرد شوند و نه بازه ای که مشتریان برای آن هیچگونه آمادگی نداشته باشند. شما در این مدت می توانید به تبلیغ و نمایش قسمت های مختلف اپلیکیشن خود بپردازید. البته که این راه می تواند مزایا و معایب خود را داشته باشد.

 

9- پشتیبانی از اپلیکیشن

پس از ساخت اپلیکیشن خود و دریافت نظرات کاربران، حتما آنها را با دقت بخوانید و در جهت ارتقا اپلیکیشن خود از آنها استفاده کنید. سرعت، عملکرد و جزییات اپلیکیشن را تست کنید و در صورت وجود ایراد سریع آن را رفع کنید. اپلیکیشن را با جدیدترین تکنولوژی ها و فناوری ها به روز رسانی کنید. 

 

پشتیبانی از اپلیکیشن 

 

نتیجه گیری

در بالا به 9 مورد از مهم ترین مراحل طراحی و توسعه اپ در 2022 اشاره شد. اگر نکاتی که در بالا اشاره شد را در طراحی اپلیکیشن رعایت کنید بدون شک اپلیکیشنی با عملکرد بالا و تعداد دانلود و نصب زیادی خواهد داشت. برای طراحی اپ می توانید با شرکت های طراحی اپلیکیشن همکاری کنید. طرکت کیان تجارت نیز یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی اپلیکیشن است و سعی در طراحی و توسعه اپ با جدیدترین تکنولوژی های روز دارد. می توانید با شماره 88230063-021 تماس بگیرید و از کارشناسان اپلیکیشن کیان تجارت مشاوره رایگان دریافت کنید. 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید