7 مزیت تبلیغات گوگل

7 مزیت تبلیغات گوگل

در این مقاله قصد داریم تا 7 مزیت تبلیغات گوگل را برای شما معرفی کنیم که به رشد کسب و کار شما کمک می کند. در حالی که در نظر خیلی از مردم تبلیغات گوگل نوعی ریسک حساب میشه، جالبه بدونید که نتایج تبلیغات گوگل بسیار سریع، مستقیم و شفافه، به همین دلیله که تبلیغات گوگل ارزش تک  تک ریال هایی که براش هزینه می کنید را دارد.

البته که این دلایل به این معنا نیست که باید نتایج خوبی که سئو در دراز مدت داره رو نادیده بگیریم، ولی با استفاده از تبلیغات گوگل شانس بیشتری برای هدایت کردن ترافیک به سمت وب سایت شما وجود داره، به علاوه پنل تبلیغات گوگل طوری طراحی شده که شما میتونید به طور کامل و شفاف تمام جزئیات رو مشاهده کنید، و میدونید که دقیقا دارید چیکار میکنید.

به عبارت دیگه، سئو اگرچه میتونه خیلی مفید باشه ولی یه پلن دراز مدت حساب میشه، هر کلمه کلیدی برای موفقیت در سئو نیازمند کلی پشتکار، مقاله و لینک هست، تازه با این حال باید مدت زمان زیادی هم بگذره تا بتونید به نتیجه برسید.
 برعکس سئو، تو تبلیغات گوگل میتونید به صورت آنی تمام فعل و انفعالات رو سایتتون رو مشاهده کنید و به نتیجه برسید.

 

تبلیغات گوگل

2- افزایش آگاهی مردم نسبت به برند شما

گوگل ادورز نه تنها باعث افزایش بازدید، کلیک و ترافیک سایت شما میشه بلکه یه روش خوب و بهینه برای آشنا کردن کاربر ها با برند شما هم هست، برای تایید این موضوع جلبه بدونید که نتایج تحقیقاتی که روی افراد و شرکت هایی که ادوردز کار میکردن، از فروشندگان خودرو تا خرده فروش ها نشون میده که تبلیغات گوگل باعث افزایش 6/6 درصدر آگاهی مردم نسبت به برند های مختلف شده.

 

3- دسترسی به مشتری های بیشتر از طریق جیمیل

یکی از مهمترین استراتژی ها در هر بیزینسی، ایمیل مارکتینگ هست، به همین دلیل جیمیل ادز هم میتونه خیلی مفید و کاربردی باشه. در سپتامبر سال 2015 گوگل، جیمیل ادز رو برای تمام تبلیغات گوگل  در دسترس کاربران قرار داد، که به نوید چشم اندازی بهتر برای ارتباط با مشتری ها از طریق جیمیل کاربران هست.

به طور معمول جیمیل ادز در قسمت پروموشن نمایش داده میشه، این نوع ادز ها هم قابلیت نمایش هم تو لپ تاپ و انواع پی سی ها دارند و هم تو موبایل ها و اسمارت فون ها.

جیمیل ادز ها به طور کلی هزینه ی کمتری نسبت به ادز های دیگه دارند، به همین دلیل اگه بودجه محدودی دارید، میتونید از جیمیل ادز ها استفاده کنید.

 

4- ارتباط مجدد با بازدید کنندگان وب سایتتون

یکی ازمزایای جالب گوگل ادوردز برقراری ارتباط مجدد با بازدید کنندگان وب سایت شما می باشد.

شما به روش های مختلف میتوینید با کاربرانی که وارد وب سایت شدند و بنا به دلایل مختلف از وب سایتتون خارج شدند مجدد ارتباط برقرار کنید و اون ها رو دوباره به سمت وب سایتتون هدایت کنید.

 

5- اندازه گیری پیوسته پرفرمنس شما در تبلیغات

در روش های سنتی تبلیغات مثل روزنامه ها، رادیو، تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، بروشور ها و غیره، سنجش میزان خروجی این تبلیغات کار خیلی سختی به حساب میومد، تازه این روش های تبلیغاتی از نظر هزینه هم خیلی گرون تر از تبلیغات گوگل هستند و شما دربعضی موارد قادر به کنترل هزینه این مدل تبلیغات  نیستید، به علاوه شما قادر به اندازه گیری میزان بازخوردی که از این مدل تبلیغات دریافت کردید هم نیستید.
اما در تبلیغات گوگل، شما میتونید دقیقا تمام جزییاتی که در کمپین تبلیغاتتیون اتفاق میفته رو مشاهده کنید.
این اتفاقات شامل موارد زیر میشه:

  • میزان کلیکی که روی تبلیغاتتون انجام شده
  • تعداد دفعاتی که تبلیغاتتون نمایش داده شده
  • میزان ترافیکی که از تبلیغات گوگل وارد وب سایتتون شده
  • کدوم کلمه کلیدی بیشترین نمایش و کلیک رو گرفته
  • به ازای هر کلیک روی ادوردزتون چقدر هزینه کردید

این اطلاعات به شما این امکان رو میده که بدونید چه کلماتی در تبلیغاتتون پرکاربرده و کدوم کلمات به دردتون نمیخورن، با استفاده از این اطلاعات شما میتونید کمپین تبلیغاتی تون رو بهینه کنید و به نتایج دلخواهتون برسید. 

 

6- اطلاعات بیشتری رو با استفاده از ادز به دست میارید!

ممکنه این تیتر یکم گیج کننده باشه،همونطور که قبلا گفته شد با استفاده از لینک کردن اکانت گوگل ادوردزتون با گوگل آنالیتیک شما میتونید اطلاعات بیشتری از نحوه رفتار کاربرها توسایتتون به دست بیارید. ادوردز یک پلت فرم خیلی قویه و اطلاعات خوبی در اختیارتون میزاره، اما نمیتونه بهتون بگه بعد از کلیک کاربر رو تبلیغاتتون چه اتفاقی میفته، اما به کمک گوگل آنالیتیک شما میتونید به این موضوعات هم پی ببرید.

  • یه کاربر چه مدت زمانی تو سایت شما میمونه
  • چه تعداد از پیج های وب سایت شما توسط کاربران بازدید میشه
  • بانس ریت صفحات وب سایت شما چقدره
  • جزئیات در مورد باردید کننده های جدید و قدیمی سایت

با لینک کردن گوگل ادوردز و گوگل آنالیتیک، شما دیتا و اطلاعات بیشتری در اختیار دارید، ادوردز میتونه میزان دقیق خروجی تبلیغات شما رو اندازه گیری کنه، میتونید کلمات کلیدی و در کل کمپین هایی که بازخورد خوبی براتون نداره رو متوقف کنید، میتونید با استفاده از این دیتا مقالات بیشتری در مورد مشتری ها و وب سایتتون منتشر کنید، میتونید از کلماتی که بیشترین کلیک رو براتون داشته در جهت بهینه کردن مطالب سایتتون استفاده کنید و کلی کار دیگه.

 

7- با تبلیغات گوگل هوشمندانه میتونید از رقیباتون پیشی بگیرید

وقتی کاربری کلمه ای مرتبط با محصولات ویا خدمات شما رو در گوگل سرچ میکنه و شما هیچ تبلیغاتی رو اون کلمه ندارید و در عوض رقبای شما با اون کلمه بالا میان، این یعنی اینکه شما دارید به راحتی تو رقابت با رقبای تجاریتون عقب می مونید.

شما باید همیشه حواستون به رقباتون باشه، ببینید اونا دارند از چه روش هایی برای پیش بردن بیزینسشون استفاده میکنند، چه نوع ادزی دارن استفاده میکنند، سیستم شفاف و مستقیم گوگل ادوردز تو این زمینه هم به شما کمک میکنه، باید از این فرصتی که گوگل ادوردز در اختیارتون قرار میده نهایت استفاده رو بکنید و خودتون رو از رقباتون جدا کنید.
حالا دلایل منطقی برای اجرای گوگل ادوردز رو دارید. اما باید دید آی استفاده از گوگل ادوردز برای بیزینس شما یه روش منطقی برای تبلیغات هست؟ آیا با استفاده از گوگل ادوردز نتیجه میگیرید؟

 

نکات مهم در تبلیغات گوگل

چه افراد و بیزینس هایی باید از گوگل ادوردز استفاده کنند؟

شما نباید از تبلیغات گوگل صرفا برای اینکه دوستتون گفته خوبه و توش تیجه گرفته استفاده کنید، اول لازمه که بدونید که برای شما و بیزینستون میصرفه که بخواین هزینه کنید یا خیر، و اگه میخواین ادوردز انجام بدید کدوم نوع از تبلیغات گوگل برای بیزینس شما مناسبه؟

گوگل ادوردز یه روش منطقی تبلیغات برای بیزینس هایی با شرایط زیر هست:

  • آیا بیزینس شما مخاطب آنلاین و اینترنتی داره؟
  • آیا کلمات مرتبط با بیزینس شما توسط مردم سرچ میشن؟
  • آیا مجله ها و بلاگر های اینرنتی مطالب مرتبط با بیزینس شما رو تو اینترنت منتشر میکنن؟
  • کلمات مرتبط با بیزینستون رو توی گوگل سرچ کنید تا نتایجی که گوگل بهتون نمایش میده رو ببینید
  • از ابزارهایی که بهتون تو پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب کمک میکنه استفاده کنید، مثل کیورد پلنر

با این توضیحات اگه شما هم مثل ما ازتبلیغات گوگل به عنوان یکی از مهم ترین ابزار های تبلیغاتی استفاده میکنید، لازمه که هرروز تبلیغاتتون رو چک کنید و تغییرات جدیدی روش اعمال کنید و تمام  مواردی که توی مقاله بهش اشاره شد رو هم رعایت کنید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۲.۹ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید