5 باور اشتباه درباره سئو

5 باور اشتباه درباره سئو

افرادی که مدتی در صنعت سئو فعال بوده‌اند می‌دانند که باورهای اشتباه درباره سئو در طول این سال‎ها به وجود آمده است. حتی برای آن دسته از افرادی که در زمینه سئو متخصص هستند و سال‌های بسیاری زیادی فعال بوده‌اند، گوگل هنوز موجودی اسرارآمیز است که هرگز همه رازهای کار خود را فاش نمی‌کند؛ بنابراین، در نبود همه واقعیات، باورهای اشتباه برای پر کردن شکاف‌های اطلاعاتی وجود می‌آیند.

مشکل اینجا است که انواع باور اشتباه درباره سئو کم کم در اثر تکرار شکل گرفته و به صورت واقعیت برای مردم جا می‌افتند که این موضوع به سئو ضربه می‌زند.

 در حال حاضر، بیش از گذشته درباره نحوه کار گوگل اطلاعات داریم اما هنوز هم همه چیز را نمی‌دانیم. با وجود این، اطلاعات کافی در دسترس عموم قرار گرفته تا برخی از رایج‌ترین‌های باورهای اشتباه درباره سئو را از بین ببریم. 

 

1. سئوی ارزان خوب و بهتر است

مشتریان، وقتی قیمت‌های مشاوره سئو یا تولید محتوا برای سئو را می‌شنوند آنقدر شوکه می‌شوند که ادعا می‌کنند می‌توانند آن را در جای دیگری ارزان دریافت کنند و معتقدند که سئو ارزش این همه هزینه را ندارد.

آن‌ها می‌گویند: «چگونه می‌توانید این قیمت را برای خدماتی که حتی مستقیما برای من درآمدی ندارد، توجیه کنید؟ برخی جاهای دیگر با قیمتی ارزان‌تر این کار را انجام می‌دهند».

واقعیت این است که سئوی ارزان، سریع و راحت، تقریبا هرگز سئوی خوبی نیست. به برخی از بهترین استراتژی‌های لینک‌سازی که وجود دارد نگاهی بیندازید. یک آژانس سئوی حرفه‌ای، یک تیم کامل را فقط برای ایجاد بک لینک برای مشتریان خود استخدام می‌کند.

لینک‌سازی در مقیاس گسترده، زمان‌بر است. اما این استراتژی‌ها برای ایجاد بک‌لینک‌هایی که گوگل دوست دارد ببیند موثر هستند. شما می‌توانید با استفاده از یکی از خدماتی که در عرض چند روز یا حتی چند ساعت به شما بک‌لینک می‌دهد، پول پس‌انداز کنید، اما این کار ارزش هزینه‌ای که می‌پردازید را ندارد. بک‌لینک‌هایی که راحت بدست می‌آیند معمولا مخرب و از وبسایت‌های اسپم هستند که در نهایت یک روز تصمیم می‌گیرید همه آنها را حذف کنید.

سئوی ارزان برای ساخت لینک، مشاوره سئو، سئو فنی و بازاریابی محتوا به کار می‌رود. شما می‌توانید همه این محصولات را ارزان تهیه کنید. اما این کار با دو مشکل همراه خواهد بود: در درجه اول، به احتمال زیاد، فقط آژانس یا متخصص سئو برای کسب سود کار را به سرعت انجام می‌دهد. و دوم شما مجبور می‌شوید کار با آژانس را لغو کنید و دوباره آن را به روشی درست انجام دهید که بر هزینه‌های شما می‌افزاید.

این باور اشتباه درباره سئو که سئوی ارزان‌قیمت با ارزش و خوب است کاملا رد شده است: برای سئوی حرفه‌ای سایت، باید هزینه و زمان زیادی صرف کنید و سئوی خوب و حرفه‌ای ارزش پرداخت هزینه‌های بالا را دارد.

 

2. بدست آوردن جایگاه اول، باید تنها و تنها هدف سئوی شما باشد

بیشتر صاحبان سایت، در اهداف خود برای سئو به دنبال کسب جایگاه اول برای کلمات کلیدی هستند. هیچ ایرادی ندارد که در هر کلمه کلیدی، کسب جایگاه اول در صفحه نتایج موتور جستجو را هدف قرار دهید. چون بیش از ۳۵ درصد جستجوگران روی اولین نتیجه در گوگل کلیک می‌کنند. اما این باور اشتباه درباره سئو است که فقط باید به جایگاه اول در صفحه نتایج جستجو فکر کنید. جایگاه نخست همیشه تنها چیزی نیست که باید سعی کنید به آن برسید، بلکه این موضوع به هدف شما بستگی دارد.

اگر شما یک وبلاگ‌نویس هستید که از تولید محتوا برای ایجاد ترافیک استفاده می‌کنید احتمالا کسب جایگاه  اول درنتایج جستجو، چیزی است که می‌توانید به تنهایی به آن دست پیدا کنید.

با این حال، اگر به عنوان مثال، یک سایت فروشگاهی یا سایتی برای ارائه دستورالعمل‌های غذایی راه‌اندازی کرده باشید، گزینه‌های دیگری هم در اختیار دارید. در زمینه محصولات یا دستورالعمل‌ها، شما این فرصت را دارید که در برخی دیگر از ویژگی‌های صفحه نتایج موتور جستجو که گوگل، امروزه از آن‌ها پشتیبانی می‌کند ظاهر شوید. درباره این دو نوع سایت، «محصولات پرطرفدار» و «دستورالعمل‌ها» بخش‌هایی هستند که محتوای شما می‌تواند در صفحه یک گوگل نمایش داده شود.

با افزودن schema markup یا داده‌های ساختاریافته به انتهای صفحه سایت خود، به محتوای خود فرصت بهتر و شانس بیشتر برای دیده شدن در صفحه نتایج موتور جستجو می‌دهید.

نوع مناسب اسکیما می‌تواند ویژگی‌های دیگری مانند نمایش ستاره و نام برند محصولات، مواد تشکیل‌دهنده و زمان آماده‌سازی دستورغذاها را به صورت مستقیم در صفحه نتایج موتور جستجو به محتوای شما اضافه کند؛ بنابراین، هدف‌گذاری برای به دست آوردن جایگاه نخست به شما آسیب نخواهد رساند اما ایجاد خلاقیت درباره نوع محتوایی که مخاطبان شما می‌خواهند ببینند و نحوه‌ای که می‌توانید این محتوا را به شکلی دیگر به آنها برسانید مفید خواهد بود.

باور اشتباه درباره سئو

 

3. باور اشتباه درباره سئو : سئو مرده است

سئو مرده است یک باور اشتباه درباره سئو است؛ زیرا سئو در واقع زنده‌تر از همیشه است. مردم فکر می‌کنند که سئو «مرده» است یا به دلیل هوشمندی گوگل در فیلتر کردن محتوای تکراری، محتوای نامناسب و محتوا با بک لینک‌های اسپم، دیگر ارزش دنبال کردن ندارد. علاوه بر این، مردم تصور می‌کنند که سئوی سایت ارزش ندارد؛ زیرا هرچه جلوتر می‌رویم فاکتورهای رتبه‌بندی سایت سخت‌تر می‌شود.

اما این دو به یک معنا نیستند. امروزه، گوگل به شدت بر روی تجربه کاربری متمرکز شده است؛ به عبارتی دیگر، گوگل می‌خواهد اطمینان یابد که سایت‌ها به مخاطبان خود، اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند را به شکلی که می‌خواهند ببینند، ارائه می‌دهند.

سئوی سایت امروزه بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است؛ زیرا فرایند و فاکتورهای رتبه‌بندی آن بسیار دشوارتر شده است. شما باید محتوای عالی داشته باشید تا مردم بخواهند روی شما کلیک کنند و این کار زمان می‌برد.

 

4. دامنه‌های قدیمی‌تر رتبه بهتری نسبت به دامنه‌های جدیدتر کسب می کنند

این باور شکل گرفته مبنی بر اینکه دامنه‌های قدیمی معمولا یا همیشه رتبه بهتری نسبت به دامنه‌های جدیدتر دارند، به نوعی مبهم و نامشخص است. نکته ظریفی که باعث شده این باور شکل بگیرد این است که مردم فکر می‌کنند طول عمر دامنه مهم است؛ چون دامنه‌های قدیمی‌تر توانسته‌اند منابع و اختیارات خود را در طول زمان ایجاد کنند. دامنه‌های جدیدتر هنوز آنقدر زمان صرف نکرده‌اند و مدت زیادی باید وقت بگذارند و بنابراین، در هیچ موردی صاحب اختیار نیستند.

به همین دلیل مردم تصور می‌کنند گوگل از دامنه‌های قدیمی‌تر حمایت می‌کند. اما طول عمر دامنه به طور مستقیم باعث عملکرد بهتر آن در جستجوی ارگانیک نمی‌شود. علاوه بر این، طول عمر دامنه هیچ ارتباطی با توانایی صفحه برای رتبه‌بندی ندارد و یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل هم نیست.

 

5. تفکر اشتباه درباره سئو: افزایش تعداد کلمات به کسب رتبه بهتر محتوا کمک می‌کند

آخرین تفکر اشتباه درباره سئو که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد این است که افزایش تعداد کلمات یک محتوا به رتبه بهتر آن کمک می‌کند. مردم این حرف را باور می‌کنند؛ زیرا شنیده‌اند که گوگل این روزها محتوای طولانی را ترجیح می‌دهد.

صرف افزایش محتوای کلمات به خاطر کلمات به طور خودکار به محتوای شما جان تازه‌ای نمی‌دهد بلکه محتوای طولانی‌تر، جزئی‌تر و جامع‌تر برای کاربران مفیدتر خواهد بود و این همان محتوایی است که گوگل دوست دارد به مردم نشان دهد.

در نتیجه، صرف افزایش تعداد کلمات به سئوی سایت و رتبه بهتر در گوگل کمک نمی‌کند. اینطور نیست که هر پستی که بیش از ۳ هزار کلمه دارد مفید باشد. اطلاعات محتوا باید با کلمه کلیدی جستجو شده مرتبط و با هدف آن کلمه کلیدی مطابقت داشته باشند.

در نهایت، اگر از ۳۰۰۰ کلمه برای پوشش جزئیات و توضیحات کامل استفاده کنید و چیزی را از قلم نیندازید محتوا ممکن است مفید باشد و در صفحه نتایج جستجو نیز عملکرد خوبی داشته باشد. محتوای جامع و کامل برای رسیدن به رتبه یک صفحه نتایج جستجو به ۳۰۰۰ کلمه نیاز دارد.

اما به خاطر داشته باشید که فقط یک محتوای ۳۰۰۰ کلمه‌ای نیست که می‌تواند موثر و مفید باشد. شما تنها در صورتی به این مقدار از کلمات نیاز دارید که موضوع و اطلاعات مربوط به آن گسترده باشد و لازم باشد هر چیزی که باعث کسب رتبه خوب برای محتوا می‌شود را در آن بگنجانید.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله، شما را با پنج باور اشتباه درباره سئو آشنا کردیم. این باورها به سئوی سایت شما آسیب می‌رسانند و اگر آنها را باور کنید به کسب و کارتان نیز صدمه خواهد زد. با کسب اطلاعات درست درباره واقعیت‌های سئو، کمک و مشاوره گرفتن از آژانس‌های معتبر و سئوی مناسب سایت، می‌توانید به جایگاه مورد نظر خود دست پیدا کنید.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید